GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    On se ainakin kapeampi kun Linglong, muista halpiksista en osaa sanoa. Tuntui että 275/30R19 Nankang NS2 9.5" vanteella upposi helposti samaan tilaan kuin Linglong 265/35R18 9" vanteella.
    Ok.
    Varma valinta ois laittaa tuo sama Kumho ps91, mutta 265 leveänä. Pitäisi varmastikin mahtua, kun 275 oli niin hilkulla.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Oliko se Nankangi "kapein" näistä halvoista?

    Viime kesänä oli 9,5" vanteella 275/30r19 Kumho PS91:t ja ikävästi raapi kaariin kiinni. Kumhot tuntu muuten hyvälle Kumille, vaikkakin kulu aika nopeasti.
    Meinasin jos laittaisi 265 leveät tällä kertaa ja joku tunnetusti kapeampi rengas. Sekä vanteen leveys kasvaa 9,5"-->10", mutta et pysyy samana, joten hieman venympi sovitus.
    On se ainakin kapeampi kun Linglong, muista halpiksista en osaa sanoa. Tuntui että 275/30R19 Nankang NS2 9.5" vanteella upposi helposti samaan tilaan kuin Linglong 265/35R18 9" vanteella.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Oliko se Nankangi "kapein" näistä halvoista?

    Viime kesänä oli 9,5" vanteella 275/30r19 Kumho PS91:t ja ikävästi raapi kaariin kiinni. Kumhot tuntu muuten hyvälle Kumille, vaikkakin kulu aika nopeasti.
    Meinasin jos laittaisi 265 leveät tällä kertaa ja joku tunnetusti kapeampi rengas. Sekä vanteen leveys kasvaa 9,5"-->10", mutta et pysyy samana, joten hieman venympi sovitus.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tuli laitettua slk-mese kesäleluksi. Koeajoin jollain loppuunajetuilla 205/55R16 kesärenkailla mutta kaupat tehtiin 225/45 R17, jotka on jotkut 7 vuotta vanhat kiinakumit.
    Ensimmäisillä renkailla auto kulki kuin juna, näillä jälkimmäisillä on maailman uraherkin auto (ja paljon olen eri bemareita luullut uraherkäksi) kun akseliväli on lyhyt ja tuntuu että renkaat on nyt ensimmäinen mistä lähteä kun esimerkiksi kolmostiellä kaistanvaihdossa kummankin akselin renkaiden ylittäessä kaistojen välissä oleva railo tuntee kuinka auto haluaisi lähteä railon suuntaan.'

    Lueskelin mersuaiheisilta foorumeilta, että näissä autoissa vaikuttaisi merkittävästi, onko rengas terävä vai pyöreäolkainen. Jälkimmäisenkaltaisella renkaalla ongelmt hävinneet monelta. Mitähän sitä kannattaisi lähteä hankkimaan, jotta saisi auton suunnan taas kuriin ja kulkemaan junamaisesti? :think Mitä pyöreäolkaisia renkaita mahtaa olla tarjolla tuossa kokoluokassa?
    Renkaita en osaa neuvoa, tuo tarjottu michelin PS4 on varmasti hyvä.
    Mutta samanlainen lelu mulla on, ja allekirjoitan käytöksen;
    Normaaleilla, suht uusilla kesärenkailla tai talvirenkailla ohjaus vastaa enemmän tai vähemmän muita simpukkaohjauksella olevia mersuja.
    Huonommilla/jäykemmillä urat löytyy, ja terävästi!

    Omassa semit, jäykkärunkoiset, ja varsinkin mainisemasi 3-tien alku on todella paha.
    Kuitenkin, tuo on uraisimmasta päästä.
    Jos urat ovat lievempiä, oire vähenee paljon.

    Lisäksi, vaihda ohjausiskari!
    Iso vaikutus, eikä tuota kukaan tajua vaihtaa.
    Kaikissa täysin loppu, huomaa vasta käsissä kun vertaa uuteen.
    Muutaman kympin osa ja puoleen tuntiin vaihtuu vaikka tunkin varassa, helppo homma.
    Rajoittaa urissa tempomista ja vastaavaa selkeästi.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Onko goodride ns normilevyinen?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by einolatu View Post
    Joo tottakai, mut nää kaks merkkiä halpiksista oli tarjolla varastosta tuossa naapurissa. Mielelläni siinä asioisin myös jatkossa koska palvelu ja hinnat todella hyvää tasoa. Mutta olikos tuosta Linglongista minkälaisia kokemuksia?
    Leveät ja painavat.

    Leave a comment:


  • einolatu
    replied
    Joo tottakai, mut nää kaks merkkiä halpiksista oli tarjolla varastosta tuossa naapurissa. Mielelläni siinä asioisin myös jatkossa koska palvelu ja hinnat todella hyvää tasoa. Mutta olikos tuosta Linglongista minkälaisia kokemuksia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Renkaita vaikka kuinka paljon https://www.vannetukku.fi/kesarenkaa...ch&language=fi

    Leave a comment:


  • einolatu
    replied
    Ei ollut varastossa. Tilaamalla varmaan sais, oisko oiva vaihtoehto? :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by einolatu View Post
    Mitäs Landsail LS588 tilalle? Ottaisin samat uudestaan, mutta saatavuutta ei oikein ole. Kormoran ja Tristar olis tarjolla lähikaupassa, onko kokemuksia? 255/55/18 koko eli peltoauto X5 alle menossa.
    Löytyykö Linglong?

    Leave a comment:


  • einolatu
    replied
    Mitäs Landsail LS588 tilalle? Ottaisin samat uudestaan, mutta saatavuutta ei oikein ole. Kormoran ja Tristar olis tarjolla lähikaupassa, onko kokemuksia? 255/55/18 koko eli peltoauto X5 alle menossa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tuli laitettua slk-mese kesäleluksi. Koeajoin jollain loppuunajetuilla 205/55R16 kesärenkailla mutta kaupat tehtiin 225/45 R17, jotka on jotkut 7 vuotta vanhat kiinakumit.
    Ensimmäisillä renkailla auto kulki kuin juna, näillä jälkimmäisillä on maailman uraherkin auto (ja paljon olen eri bemareita luullut uraherkäksi) kun akseliväli on lyhyt ja tuntuu että renkaat on nyt ensimmäinen mistä lähteä kun esimerkiksi kolmostiellä kaistanvaihdossa kummankin akselin renkaiden ylittäessä kaistojen välissä oleva railo tuntee kuinka auto haluaisi lähteä railon suuntaan.'
    Onko molemmilla akseleilla samanlaiset renkaat? Jos rungon jäykkyydessä on eroa etu- ja taka-akselilla niin auton käytös urissa ja esim ohituksissa voi muuttua aivan järkyttäväksi.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tuli laitettua slk-mese kesäleluksi. Koeajoin jollain loppuunajetuilla 205/55R16 kesärenkailla mutta kaupat tehtiin 225/45 R17, jotka on jotkut 7 vuotta vanhat kiinakumit.
    Ensimmäisillä renkailla auto kulki kuin juna, näillä jälkimmäisillä on maailman uraherkin auto (ja paljon olen eri bemareita luullut uraherkäksi) kun akseliväli on lyhyt ja tuntuu että renkaat on nyt ensimmäinen mistä lähteä kun esimerkiksi kolmostiellä kaistanvaihdossa kummankin akselin renkaiden ylittäessä kaistojen välissä oleva railo tuntee kuinka auto haluaisi lähteä railon suuntaan.'

    Lueskelin mersuaiheisilta foorumeilta, että näissä autoissa vaikuttaisi merkittävästi, onko rengas terävä vai pyöreäolkainen. Jälkimmäisenkaltaisella renkaalla ongelmt hävinneet monelta. Mitähän sitä kannattaisi lähteä hankkimaan, jotta saisi auton suunnan taas kuriin ja kulkemaan junamaisesti? :think Mitä pyöreäolkaisia renkaita mahtaa olla tarjolla tuossa kokoluokassa?
    Laita vaan nämä jos hyvän haluat https://www.1001renkaat.com/renkaat-...r17-94y-885222
    Tosin nämä Linglogitkit on aika pyöreät https://www.1001renkaat.com/renkaat-...17-94w-1067965

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Tuli laitettua slk-mese kesäleluksi. Koeajoin jollain loppuunajetuilla 205/55R16 kesärenkailla mutta kaupat tehtiin 225/45 R17, jotka on jotkut 7 vuotta vanhat kiinakumit.
    Ensimmäisillä renkailla auto kulki kuin juna, näillä jälkimmäisillä on maailman uraherkin auto (ja paljon olen eri bemareita luullut uraherkäksi) kun akseliväli on lyhyt ja tuntuu että renkaat on nyt ensimmäinen mistä lähteä kun esimerkiksi kolmostiellä kaistanvaihdossa kummankin akselin renkaiden ylittäessä kaistojen välissä oleva railo tuntee kuinka auto haluaisi lähteä railon suuntaan.'

    Lueskelin mersuaiheisilta foorumeilta, että näissä autoissa vaikuttaisi merkittävästi, onko rengas terävä vai pyöreäolkainen. Jälkimmäisenkaltaisella renkaalla ongelmt hävinneet monelta. Mitähän sitä kannattaisi lähteä hankkimaan, jotta saisi auton suunnan taas kuriin ja kulkemaan junamaisesti? :think Mitä pyöreäolkaisia renkaita mahtaa olla tarjolla tuossa kokoluokassa?

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Pihalle saapui E39:iin kesäkumit, Kormoran UHP 235/45 R17 94W. Parkkipaikka on vielä niin jäässä, että talvikumit vielä pidettävä alla. Mielenkiintoinen reunakuvio noissa, odotan mielenkiinnolla millaiset nuo on ajaa. Ilmeisesti sama rengas kuin Tigar UHP?
    Nyt toisen kesän lopulla nuo ovat mielestäni kelvolliset kuivan kelin renkaat, mutta tässä vaiheessa aika lipsuvat märällä asfaltilla. Olisiko noilla 20tkm ajettu kahdessa kesässä yhteensä. Plussaa toki, että eivät ole menneet puhki sorateillä.

    Leave a comment:

Working...
X