GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JarppiR
    replied
    Originally posted by mersu211 View Post
    Täällä jos jollain eniten tietoa renkaista kun varmaa millää muulla palstalla,

    NANKANG NS-2R haussa olisi pitävä rengas koossa 205/55 r16 onko noissa runko ns yhtä sama kuin tavallisessa kesärenkaassa? nankang yleensä on profiililtaan matalempi kuin muut merkit vaikka on sama profiili.

    Ei ole samanlainen runko, huomattavasti jäykempi. Juuri laitatin Alfaan ratapäivärenkaiksi NS-2R:t, renkaan kyljet on tuplasti paksummat perus kesärenkaaseen verrattuna. Ajokokemusta noista ei vielä ole, mutta taatusti epämukavat katuajossa.

    Leave a comment:


  • mersu211
    replied
    Täällä jos jollain eniten tietoa renkaista kun varmaa millää muulla palstalla,

    NANKANG NS-2R haussa olisi pitävä rengas koossa 205/55 r16 onko noissa runko ns yhtä sama kuin tavallisessa kesärenkaassa? nankang yleensä on profiililtaan matalempi kuin muut merkit vaikka on sama profiili.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No joo...

    Linglong vissiin on menestynyt paremmin:
    Linglong-rengas Sport Master 245/40 R19 98Y XL, FP varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kolmosesta ei näytä testejä löytyvän, mutta kakkonen ei ilmeisesti kovin kummoinen ole ollut:

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Onkos kenelläkään Atlaksia ollut?
    Atlas-rengas Sportgreen 3 245/40 R19 98Y XL varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Toisaalta tuo 275/40/17" ei ole kuin 4,3 millimetriä korkeampi kuin E34:n vakio 205/65/15.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    E39:ssä 245/45/17 menee myös ihan näpsäkästi takana 9"
    Minä puolestani mietin mahtuiskohan E34:een 275/40/17 ET 20 miten?

    Juuri sen takia ettei tuota 265/40 oikein löydä tuossa koossa. Vaihtoehto toki ois kans tuo 255/40 ehkäpä, mutta liekö kapea sitten 10" vanteelle?

    Leave a comment:


  • kakkoskuski
    replied
    Originally posted by JarppiR View Post
    Itse rajasin vaihtoehdot kahteen kun hankin 66:lle renkaita

    Kumho Ecsta PS71
    Falken Azenis FK510

    Näistä päädyin Falkeneihin testimenestyksen ja paremman keston takia. Ovat hyvät renkaat, tuntuma ei ole ihan S1 Evo3:n luokkaa ja reagoi aavistuksen hitaammin. Muuten ei valittamista.


    Mitään muita laadukasta merkkiä en löytänyt, jota olisi löytynyt eteen ja taakse alkuperäiskoossa (siis järkevään hintaan kakkosvanteille). Tosin S1 Evo2:ta löytyisi, mutta rankkasin sen pois mahdollisen flatspot-ilmiön takia. En tiedä onko tuo enää tuossa mallissa niin ilmeinen, Evo1 pompotti ekan kilometrin yön jäljiltä.

    Tässä kun tullut muutenkin (lähinnä talvi-) rengasasioita pohdittua, niin jatketaan omilla kokemuksilla edellä mainituista renkaista. Viime kesänä laitoin F11 alle nuo Falkenin FK510 joka nurkkan ja olen ollut todella tyytyväinen. Ainoastaan rengasmelussa mielestäni toivomisen varaa.

    Tätä ennen oli muistaakseni juuri nuo Kumho Ecsta PS71 takarenkaina ja ne kului tosi nopeesti. Samassa ajassa täydestä pinnasta sileäksi kun edessä meni jotkut Bridgestonet noin puolesta pinnasta lähes sileäksi. Sellanen tuntuma että Falkenit kesti merkittävästi pidempään, vaikka nekin alkaa nyt olla finaalissa.

    Edit: Auto on siis x-drive ja nykyinen rengassarja kulunut ihan tasasesti etu/taka
    Last edited by kakkoskuski; 09-09-2023, 15:10.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Onko kellään kokemuksia Arivo Ultra ARZ5 renkaista? Tietääkseni Britanniassa suunniteltu ja aasiassa valmistettu.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by -juzzi- View Post
    Harrasteautossa tällä hetkellä Kumhot matalana 19" ja eivät ole kovin äänekkäät ja pitoa tuntuisi riittävän myös.
    Itsellä käyttiksessä 19" matalaprofiili Kumhot, edessä PS71 ja takana PS91 ja hyvin toimii mielestäni.

    Leave a comment:


  • -juzzi-
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    E39 takarenkaat loppu ja pitkään käytössä ollutta koon 265/40R17 Hankook S1 Evo:a ei näytä saavan enää, eikä mitään muutakaan rengasta tuossa koossa. Täytyy siis palata orggiskokoon 255/40R17 ja siinä pitäis osata valita näistä vaihtoehdoista (hintajärjestyksessä):
    • Nankang NS-20
    • Nexen N'Fera SU1
    • Kumho Ecsta PS71
    • Hankook Ventus S1 Evo2

    Onko Nankang edelleen kokoisekseen kapea? Siis kapeampi kuin monet muut merkit? Kumho lienee leveydeltään normaali? Melutasosta jotain kokemusta?

    Itsellä kokemuksia Kumhosta ja Hankookista ja en pidä niitä samalla tavalla halpis kumeina vaan ennemmin lähempänä "premium" merkkejä.



    Harrasteautossa tällä hetkellä Kumhot matalana 19" ja eivät ole kovin äänekkäät ja pitoa tuntuisi riittävän myös.



    Nangkangeista ei kokemuksia lähivuosina mutta aikoinaan ne oli ensimmäiset renkaat joilla tiedostin E39 häiritsevän rengasmetelin.

    Leave a comment:


  • JarppiR
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    E39 takarenkaat loppu ja pitkään käytössä ollutta koon 265/40R17 Hankook S1 Evo:a ei näytä saavan enää, eikä mitään muutakaan rengasta tuossa koossa. Täytyy siis palata orggiskokoon 255/40R17 ja siinä pitäis osata valita näistä vaihtoehdoista (hintajärjestyksessä):
    • Nankang NS-20
    • Nexen N'Fera SU1
    • Kumho Ecsta PS71
    • Hankook Ventus S1 Evo2

    Onko Nankang edelleen kokoisekseen kapea? Siis kapeampi kuin monet muut merkit? Kumho lienee leveydeltään normaali? Melutasosta jotain kokemusta?

    Itse rajasin vaihtoehdot kahteen kun hankin 66:lle renkaita

    Kumho Ecsta PS71
    Falken Azenis FK510

    Näistä päädyin Falkeneihin testimenestyksen ja paremman keston takia. Ovat hyvät renkaat, tuntuma ei ole ihan S1 Evo3:n luokkaa ja reagoi aavistuksen hitaammin. Muuten ei valittamista.


    Mitään muita laadukasta merkkiä en löytänyt, jota olisi löytynyt eteen ja taakse alkuperäiskoossa (siis järkevään hintaan kakkosvanteille). Tosin S1 Evo2:ta löytyisi, mutta rankkasin sen pois mahdollisen flatspot-ilmiön takia. En tiedä onko tuo enää tuossa mallissa niin ilmeinen, Evo1 pompotti ekan kilometrin yön jäljiltä.
    Last edited by JarppiR; 13-04-2023, 07:59.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Miten leveälle vanteelle tuota olet laittamassa, 9"? Sama ongelma itsellä eli olisin mieluusti ottanut 265/40/17 mutta sitä ei tosiaan enää löydy.
    Juurikin 9" eli Style 66 takavanteelle.

    Noi S1 Evo2 varmaan toimii, mulla on ollut niitä kai useampi sarja etuakselilla, mutta jotenkin jääny sellainen tuntuma että eivät ole ihan hiljaisimmasta päästä ja hintakin on takakoossa aika kova, esim. ContiPremiumContact 6 ei ole enää paljon kalliimpi. Ja kun E39:llä ajelu on lähinnä kauppareissuja niin ei nyt niin äärimmäistä suorituskykyä vaadita renkaaltakaan.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 13-04-2023, 07:47.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Miten leveälle vanteelle tuota olet laittamassa, 9"? Sama ongelma itsellä eli olisin mieluusti ottanut 265/40/17 mutta sitä ei tosiaan enää löydy.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    E39 takarenkaat loppu ja pitkään käytössä ollutta koon 265/40R17 Hankook S1 Evo:a ei näytä saavan enää, eikä mitään muutakaan rengasta tuossa koossa. Täytyy siis palata orggiskokoon 255/40R17 ja siinä pitäis osata valita näistä vaihtoehdoista (hintajärjestyksessä):
    • Nankang NS-20
    • Nexen N'Fera SU1
    • Kumho Ecsta PS71
    • Hankook Ventus S1 Evo2

    Onko Nankang edelleen kokoisekseen kapea? Siis kapeampi kuin monet muut merkit? Kumho lienee leveydeltään normaali? Melutasosta jotain kokemusta?

    Leave a comment:

Working...
X