memebuy23buy

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Jos kuitenkin etsiskelet mahdollisimman vähän vetelevää rengasta, ei Nexenille oikein ole vaihtoehtoa.
    Hankook S1 Evo2 ei vetele, on hiljaisempi kuin Nexen N8000 eikä aiheuta kuskille pelkotiloja jos tekee nopeita ohjausliikkeitä.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Master Nordic 3 nastat tulossa 17":na E39:n alle. Saapa nähä :think.

    Tero

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Löytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:


    Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
    Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
    I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.
    Tuota...löydät kyllä ihan jokaisesta tälle maan päälle valmistetusta renkaasta/rengasmallaista niin positiivisia kuin negatiivisiakin kommentteja.

    Jos kuitenkin etsiskelet mahdollisimman vähän vetelevää rengasta, ei Nexenille oikein ole vaihtoehtoa(=N5000).
    Toki se Nankang:ikin on lähes tunteeton urille, mutta jos mörkömielikuvat estävät sen käytön, niin ok.
    Last edited by Hemi; 17-10-2013, 11:40.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nexenit on löysä runkoiset eli hiljaiset eikä vetele urissa. Jos edessä on jäykät ja takana löysät tulee aika kamala ajaa. Mutta jos joka kulmassa samanlaiset niin no problem.
    Joo, edessä on dunlopit eli jäykkärunkoset..
    Se menis sitten koko sarja uusiks jos nexeniä haluais laittaa. Ja palataampa mietintäpöytään.
    Last edited by Antti O; 15-10-2013, 11:38.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Löytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:


    Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
    Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
    I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.
    Nexenit on löysä runkoiset eli hiljaiset eikä vetele urissa. Jos edessä on jäykät ja takana löysät tulee aika kamala ajaa. Mutta jos joka kulmassa samanlaiset niin no problem.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Löytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:


    Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
    Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
    I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    2.8-3bar laittaisin itse.
    Ok, täytyy kokeilla jos muuttuisi edes vähän tukevammaksi ajaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    E38 ja 215/65/16 Hakkapeliitta 5, laitoin auton ohjearvojen mukaiset 2,3 eteen ja 2,6bar taakse. On tuo ihan kamala lulla kyllä noilla kumeilla. Kärsiikö noihin laittaa enempää?
    2.8-3bar laittaisin itse.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    E38 ja 215/65/16 Hakkapeliitta 5, laitoin auton ohjearvojen mukaiset 2,3 eteen ja 2,6bar taakse. On tuo ihan kamala lulla kyllä noilla kumeilla. Kärsiikö noihin laittaa enempää?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Eikös sekin ns. kiinakumi ole? Mitä vilkaisin nexeniä löytyy tossa koossa ainakin seuraavat:
    N8000
    N6000
    N fera su1
    Nexen on korealainen, ainakin n8000 on hyvä rengas. Veljellä sellaiset e36 alla. Hiljaiset eikä vetele.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Laita 3bar, mutta ei välttämättä paineet auta kun kumi on niin pehmeää. Laita ne muutamaksi vuodeksi auringon paisteeseen kovettumaan tai osta nastat (tosin nykyiset nastarenkaatkin on tosi pehmeitä). Hieman kun kuluu niin sekin auttaa.



    Nankang? Nexen? Nokian?
    Nokian nrh:t on meillä e36 avossa ja se kyllä kulkee tosi komeesti suoraan. Katsoin nokian sivuilta ja 255/35/18 ei löydy renkaita.
    Nankangeja en oikein tahtoisi, jotenkin en miellä niitä kovin hyväksi. Noin halvoissa renkaissa on riskinä todennäköisesti pystyheitot ym. tutinat mitkä voi häiritä ajettavuutta muuten.
    Nexenistä ei ole mitään kokemuksia. Eikös sekin ns. kiinakumi ole? Mitä vilkaisin nexeniä löytyy tossa koossa ainakin seuraavat:
    N8000
    N6000
    N fera su1

    tässähän yhden sivun vaihtoehdot:

    Last edited by Antti O; 15-10-2013, 10:04.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Onko kukaan löytänyt optimaalisia rengaspaineita E90 bemariin?

    Minun potilaana 225/45/17 Nokian R renkaat ja luistonesto paukkuu kuivalla asfaltilla
    mielestäni kevyessäkin ohitustilanteessa...
    Ärsyttää kun vakkari päällä ajaessa joutuu ohitustilanteeseen ja sitten BLING ajahan varovasti nyt sutii!

    Tällähetkellä takarenkaiden paineet kokeeksi nostettu 2.7bar. ei auta...
    lisäänkö?
    Laita 3bar, mutta ei välttämättä paineet auta kun kumi on niin pehmeää. Laita ne muutamaksi vuodeksi auringon paisteeseen kovettumaan tai osta nastat (tosin nykyiset nastarenkaatkin on tosi pehmeitä). Hieman kun kuluu niin sekin auttaa.

    Originally posted by Antti O View Post
    Kysyn tässäkin topicissa kun en toisesta ole mitään vastausta saanut. Mikä olisi mahdollisimman vähän uriin vetelevä rengasmerkki e46 msport alustalla olevaan autoon. 225/40/18 + 255/35/18 alkuperäiskoko.
    Nankang? Nexen? Nokian?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Kysyn tässäkin topicissa kun en toisesta ole mitään vastausta saanut. Mikä olisi mahdollisimman vähän uriin vetelevä rengasmerkki e46 msport alustalla olevaan autoon. 225/40/18 + 255/35/18 alkuperäiskoko.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Onko kukaan löytänyt optimaalisia rengaspaineita E90 bemariin?

    Minun potilaana 225/45/17 Nokian R renkaat ja luistonesto paukkuu kuivalla asfaltilla
    mielestäni kevyessäkin ohitustilanteessa...
    Ärsyttää kun vakkari päällä ajaessa joutuu ohitustilanteeseen ja sitten BLING ajahan varovasti nyt sutii!

    Tällähetkellä takarenkaiden paineet kokeeksi nostettu 2.7bar. ei auta...
    lisäänkö?

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Halkaisija vaikuttaa enemmän kuin leveys. Kyllä siellä on sivusuunnassa tilaa.
    Tässä kohtaa mulla just loppuu se hahmotuskyky.. Ei siis ota kaareen kiinni, vaan sisälokasuojaan suoraan renkaan tasalla eli nimenomaan sivusuunnassa.

    Tää on nyt ihan eri autosta, mutta kuvassa 2 4. ylin viistosti alaspäin osoittava nuoli = se paikka mistä hankaa. Olettaen että se on tasaista aluetta eli kyljen suuntaisesti vielä menee kokonaan. http://static.flickr.com/62/168808426_08a0cca80a_o.jpg

    Edit: Tai sanotaan, että se on alaraja ja siitä 10cm ylöspäin on maali lähtenyt pellistä. Niin ja auto on siis Volvo V70 MKII jos sillä on jotain merkitystä asiaan.

    Edit: Vielä - tällainen lainaus löytyi googlettamalla: "Kääntökulman rajoittimet sisältyy rengaskokotietoihin, joka on osa katsastuskonttoreilla olevaa auton tietokantaa. Siellä on merkitty koot, joihin tarvitsee kääntymiskulman rajoittimet ja tämä koko on vähintään 225 leveä rengas. Usein katsastusmies ei noita katsele, jolloin saapi leimattua 225 (tai leveämmät) renkaat ilman noita rajoittimia."
    Last edited by Tenox; 14-10-2013, 21:59.

    Leave a comment:

Working...
X