Originally posted by Hemi
View Post
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Master Nordic 3 nastat tulossa 17":na E39:n alle. Saapa nähä :think.
Tero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostLöytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:
Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.
Jos kuitenkin etsiskelet mahdollisimman vähän vetelevää rengasta, ei Nexenille oikein ole vaihtoehtoa(=N5000).
Toki se Nankang:ikin on lähes tunteeton urille, mutta jos mörkömielikuvat estävät sen käytön, niin ok.Last edited by Hemi; 17-10-2013, 11:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNexenit on löysä runkoiset eli hiljaiset eikä vetele urissa. Jos edessä on jäykät ja takana löysät tulee aika kamala ajaa. Mutta jos joka kulmassa samanlaiset niin no problem.
Se menis sitten koko sarja uusiks jos nexeniä haluais laittaa. Ja palataampa mietintäpöytään.Last edited by Antti O; 15-10-2013, 11:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostLöytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:
Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.
Leave a comment:
-
-
Löytyipä negatiivista kokemusta juurikin e46 tapauksessa nexeneistä:
Given 38% (breakdown) while driving a BMW 325i M Sport (255-35-18-)
Driving on a combination of roads for 1,000 average miles
I made the mistake of putting Nexen n8000s on the back of my e46 325i sport, with RE040s on the front. I had always used RE040s all round. In an attempt to save money, I tried n8000s. They have an incredibly soft side wall that made the car borderline dangerous, losing traction suddenly through innocuous corners. These corners I had previously taken with no issues at all whilst driving in a measured fashion. They are reasonably quiet, and ok in the wet. Can't speak for wear as I took them off after 1000 miles, put on RE040s, and the car is back to normal. May be better if all four tyres are nexens but I strongly advise not letting n8000s near the e46 3 series.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostE38 ja 215/65/16 Hakkapeliitta 5, laitoin auton ohjearvojen mukaiset 2,3 eteen ja 2,6bar taakse. On tuo ihan kamala lulla kyllä noilla kumeilla.Kärsiikö noihin laittaa enempää?
Leave a comment:
-
-
E38 ja 215/65/16 Hakkapeliitta 5, laitoin auton ohjearvojen mukaiset 2,3 eteen ja 2,6bar taakse. On tuo ihan kamala lulla kyllä noilla kumeilla.Kärsiikö noihin laittaa enempää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostEikös sekin ns. kiinakumi ole? Mitä vilkaisin nexeniä löytyy tossa koossa ainakin seuraavat:
N8000
N6000
N fera su1
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLaita 3bar, mutta ei välttämättä paineet auta kun kumi on niin pehmeää. Laita ne muutamaksi vuodeksi auringon paisteeseen kovettumaan tai osta nastat (tosin nykyiset nastarenkaatkin on tosi pehmeitä). Hieman kun kuluu niin sekin auttaa.
Nankang? Nexen? Nokian?
Nankangeja en oikein tahtoisi, jotenkin en miellä niitä kovin hyväksi. Noin halvoissa renkaissa on riskinä todennäköisesti pystyheitot ym. tutinat mitkä voi häiritä ajettavuutta muuten.
Nexenistä ei ole mitään kokemuksia. Eikös sekin ns. kiinakumi ole? Mitä vilkaisin nexeniä löytyy tossa koossa ainakin seuraavat:
N8000
N6000
N fera su1
tässähän yhden sivun vaihtoehdot:
Last edited by Antti O; 15-10-2013, 10:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostOnko kukaan löytänyt optimaalisia rengaspaineita E90 bemariin?
Minun potilaana 225/45/17 Nokian R renkaat ja luistonesto paukkuu kuivalla asfaltilla
mielestäni kevyessäkin ohitustilanteessa...
Ärsyttää kun vakkari päällä ajaessa joutuu ohitustilanteeseen ja sitten BLING ajahan varovasti nyt sutii!
Tällähetkellä takarenkaiden paineet kokeeksi nostettu 2.7bar. ei auta...
lisäänkö?
Originally posted by Antti O View PostKysyn tässäkin topicissa kun en toisesta ole mitään vastausta saanut. Mikä olisi mahdollisimman vähän uriin vetelevä rengasmerkki e46 msport alustalla olevaan autoon. 225/40/18 + 255/35/18 alkuperäiskoko.
Leave a comment:
-
-
Kysyn tässäkin topicissa kun en toisesta ole mitään vastausta saanut. Mikä olisi mahdollisimman vähän uriin vetelevä rengasmerkki e46 msport alustalla olevaan autoon. 225/40/18 + 255/35/18 alkuperäiskoko.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan löytänyt optimaalisia rengaspaineita E90 bemariin?
Minun potilaana 225/45/17 Nokian R renkaat ja luistonesto paukkuu kuivalla asfaltilla
mielestäni kevyessäkin ohitustilanteessa...
Ärsyttää kun vakkari päällä ajaessa joutuu ohitustilanteeseen ja sitten BLING ajahan varovasti nyt sutii!
Tällähetkellä takarenkaiden paineet kokeeksi nostettu 2.7bar. ei auta...
lisäänkö?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostHalkaisija vaikuttaa enemmän kuin leveys. Kyllä siellä on sivusuunnassa tilaa.
Tää on nyt ihan eri autosta, mutta kuvassa 2 4. ylin viistosti alaspäin osoittava nuoli = se paikka mistä hankaa. Olettaen että se on tasaista aluetta eli kyljen suuntaisesti vielä menee kokonaan. http://static.flickr.com/62/168808426_08a0cca80a_o.jpg
Edit: Tai sanotaan, että se on alaraja ja siitä 10cm ylöspäin on maali lähtenyt pellistä. Niin ja auto on siis Volvo V70 MKII jos sillä on jotain merkitystä asiaan.
Edit: Vielä - tällainen lainaus löytyi googlettamalla: "Kääntökulman rajoittimet sisältyy rengaskokotietoihin, joka on osa katsastuskonttoreilla olevaa auton tietokantaa. Siellä on merkitty koot, joihin tarvitsee kääntymiskulman rajoittimet ja tämä koko on vähintään 225 leveä rengas. Usein katsastusmies ei noita katsele, jolloin saapi leimattua 225 (tai leveämmät) renkaat ilman noita rajoittimia."Last edited by Tenox; 14-10-2013, 21:59.
Leave a comment:
-
Leave a comment: