Originally posted by Heguli 31
View Post
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View Post^ Villi veikkaus: Alustan säädöt on niissä hyviksi havaituissa "tehtaan toleransseissa".
Viimeksi kun kävin säädättämässä kulmat, niin tällä kertaa sain sanottua yhdelle toiselle viisaalle säätäjälle, että laitetaan niin pystyyn kun takaa saa ja that´s it!
Hän tuli taas viisastelemaan, että ei missään nimessä yli puolivälin tehtaan toleranssinalueen tai muuten auto kulkee miten sattuu ja renkaat kuluu epä-tasaisesti ja itse suuntaajakin kehui että, näinhän se on... ja minä sitten, että se nyt ei vain ole näin ja kulmat siiheen mitä edellä sanoin. Siinä sitten "kemoonit" säätivät pää punaisena renkaita -1.30-asteeseen.
Varmaan kun lähdin sieltä, niin nauroivat, että ei tainnut "äidin pikku taltta-hampaalla" olla mitään käsitystä bmw:n kulmista... Ihan Vi..n sama.
Leave a comment:
-
-
^ Villi veikkaus: Alustan säädöt on niissä hyviksi havaituissa "tehtaan toleransseissa".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostKulmat oli säädetty ja kuluminen edessä täysin tasaista. Ehkä kyse oli vain huonoista renkaista sitten. :think
Pointti talvirengaspaineista huomioitu. Mietin josko lisäisi paineita - toisaalta en tiedä onko siitä mitään etua noiden halpisten kanssa.
Eli veikkaisin että edessä on ollut toki toleranssien puitteissa, mutta ko.rengaskoolle väärät aurausarvot, jolloin rengas joutuu araamaan/puskemaan
ja ikäänkuin luistamaan asfaltilla ihan jo eteenpäin ajaessa, kuluttaen näin ennenaikaisesti renkaan loppuun.
Nämä NS2:et kyllä kuitenkin kestävät ihan tunnetusti enemmän kuin tuon 10tkm oikeilla kulmilla ja oikeilla paineilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View Post...eikä tuolla 3.0bar/NS2 kulumisella ole mitään yhteyttä, vaan se on jopa alakanttiin(pokkeuksellisen nopea ja epätäsaisesti kuluminen on johtunut vääristä pyöränkulmista, ei rengaspaineista).
Pointti talvirengaspaineista huomioitu. Mietin josko lisäisi paineita - toisaalta en tiedä onko siitä mitään etua noiden halpisten kanssa.
Leave a comment:
-
-
Millaisia paineita ootte venykumeissa pitäneet? Renkaina siis 225/45r17 @10" ja 205/45r17@8,5". Ihan normaali paineet vai enemmän?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostOliko ennen vanhaan paremmat rungot, kun 1,8 barin paineilla mentiin 10 talvea?
Nykyisten talvirenkaiden rungot ovat erittäin pehmeät/elastiset ja itse rengas/sivurunko ei kanna oikeastaan yhtään mitään.
Samalla rengasprofiileista on tullut matalampia ja leveämpiä, jolloin painetta tarvitaan tätä kautta jo yksi kertaluokka enemmän.
Originally posted by Tenox View PostEdit: Yhden ex B2 Omegan alla vaan 3,0bar paineilla 17" Nankang NS2 renkaat kuluivat n. 4mm / 10tkm. Siitä jäänyt vähän kammoa noihin "ylipaineisiin" - ja kuluivat tasaisesti edestä, takaa sivusta sileemmiksi vielä.
Saksassa näihin Y ja W nopeusuokan renkaisiinhan suositellaan parhaimmillaan 4bar, mikäli baanalla oikeasti ajellaan sitä rajoitinta vasten.
Leave a comment:
-
-
Oliko ennen vanhaan paremmat rungot, kun 1,8 barin paineilla mentiin 10 talvea?
Edit: Yhden ex B2 Omegan alla vaan 3,0bar paineilla 17" Nankang NS2 renkaat kuluivat n. 4mm / 10tkm. Siitä jäänyt vähän kammoa noihin "ylipaineisiin" - ja kuluivat tasaisesti edestä, takaa sivusta sileemmiksi vielä.Last edited by Tenox; 29-01-2014, 22:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostSaako kysyä miksi? Tuolle koolle rengasliike suositteli minullekin (sedan) tuota 2,5 bar joka kulmaan.
Leave a comment:
-
-
Saako kysyä miksi? Tuolle koolle rengasliike suositteli minullekin (sedan) tuota 2,5 bar joka kulmaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNe paineet siinä ovenpielessä on valmistajan antamia speksi minimipaineita joita ei saa alittaa, ei suosituspaineita(touringissa mahdollisen lastin takia takana kovemmat minimit).
Suosituspaineet tulee renkaan valmistajalta, mutta tänä päivänä tuo 2.8bar on ainakin toukassa takana aivan absoluuttinen minimi ja mielummin toukkaan 3.0-3.2bar taakse ja 2.6-2.8bar eteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Warra View PostTerve.
Kävin uudet talvirenkaat E46 toukkaan koossa 205/55r16. Mitäs paineita jengi näissä käyttänyt? Ovessa lukee 2.3 edessä ja 2.8 takana. Usein kuulee mainittavan että nykyiset talvirenkaat se vähintään 2.5, ja rengasliikkeen kaveri sanoi että laittaa 2.5 sekä eteen että taakse.
Onko syytä laittaa taakse tuo 2.8 ja jättää vain eteen tuo 2.5, vaikkakin menee hieman eritavalla kuin kyltissä? Ei kait se huvikseen ole että takana on enemmän painetta. Entisillä paskoilla renkailla pidin kyllä 2.5/2.8 paineita hyvällä omalla tunnolla, mutta mitä foorumilla suositellaan? Renkaina Continental Conti Ice Contact.
Suosituspaineet tulee renkaan valmistajalta, mutta tänä päivänä tuo 2.8bar on ainakin toukassa takana aivan absoluuttinen minimi ja mielummin toukkaan 3.0-3.2bar taakse ja 2.6-2.8bar eteen.
Leave a comment:
-
-
Terve.
Kävin uudet talvirenkaat E46 toukkaan koossa 205/55r16. Mitäs paineita jengi näissä käyttänyt? Ovessa lukee 2.3 edessä ja 2.8 takana. Usein kuulee mainittavan että nykyiset talvirenkaat se vähintään 2.5, ja rengasliikkeen kaveri sanoi että laittaa 2.5 sekä eteen että taakse.
Onko syytä laittaa taakse tuo 2.8 ja jättää vain eteen tuo 2.5, vaikkakin menee hieman eritavalla kuin kyltissä? Ei kait se huvikseen ole että takana on enemmän painetta. Entisillä paskoilla renkailla pidin kyllä 2.5/2.8 paineita hyvällä omalla tunnolla, mutta mitä foorumilla suositellaan? Renkaina Continental Conti Ice Contact.
Leave a comment:
-
Leave a comment: