Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo, Tuossa pudottelin paineita renkaista, eli eteen 2.7 ja taakse 2.8bar. Sen verran vaikutti, että enää ei urat tunnu juurikaan, eikä tien paikkojen saumat vie enää niinkään mukaansa.:think Mullahan oli ennemmin paineita siinä 3.0bar kieppeillä, eli ilmeisesti liikaa!
-
Originally posted by TJJ View Post15" renkaatkin tekee jo tuon, vaikka kaikki olisi muuten kunnossa. Pitäisi testata 17-19" kesärenkailla ja kaikissa pyörissä pitäisi olla samanlaiset renkaat.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostJoo, tuossa ajaessa tein tutkimusta, niin kyl selvästi takana on joku piirillä, mutta mikä?:think Auton perä tulee selvästi myöhässä ja kurveissa kulkee jotenkin "ajo-koira" maisesti. Vitsi, kun olisi toiset renkaat mitä kokeilla vai laitanko 5kg ilmaa takarenkaisiinToisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostJoo, tuossa ajaessa tein tutkimusta, niin kyl selvästi takana on joku piirillä, mutta mikä?:think Auton perä tulee selvästi myöhässä ja kurveissa kulkee jotenkin "ajo-koira" maisesti. Vitsi, kun olisi toiset renkaat mitä kokeilla vai laitanko 5kg ilmaa takarenkaisiinToisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostTuli mieleen, että voisiko pyörien laakerit olla väleytyneet silleen, että eivät kuitenkaan tunnu rengasta ravistellen? Olen yhden laakerin vaihtanut taakse ja se oli ainakin huomattavasti väleytynyt ja piti meteliä.
Onko auto "kovilla" rengaspaineella enempi uraherkkä?:thinkToisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
Leave a comment:
-
Itsellä tuli e39 mukana ostaessa 205/65/15 kesärenkaat ja 215/55/16 talvirenkaat. 16" tuuman renkailla suuntavakaus parani selvästi ja huojuminen väheni. Kaikkein parhaiten eron huomaa varsinkin uraisilla teillä. Ensi kesälle hankin 225/50/17 kumit ja uskoisin, että kyyti paranee entisestään.
Leave a comment:
-
Tuli mieleen, että voisiko pyörien laakerit olla väleytyneet silleen, että eivät kuitenkaan tunnu rengasta ravistellen? Olen yhden laakerin vaihtanut taakse ja se oli ainakin huomattavasti väleytynyt ja piti meteliä.
Onko auto "kovilla" rengaspaineella enempi uraherkkä?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostJoskus puhuit hammastangon kiinnittämisestä kumipuslilla, mutta et kai tehnyt sitä...? Reaktiotankojen puslat lopussa auto oli hiukan tuollainen, mutta nehän olet vaihtanut. Olisiko etupäässä kuitenkin joku muu juttu pielessä. Onhan etukelkka kiinni ja kaikki kiinnityspultit tallessa? Ja kelkan kaikki hitsisaumat ehjiä?En todellakaan laittanut kumipuslia etu-kelkkaan. Jotenkin mulla sellanen kutina, että nämä uraherkkydet johtuu enempikin takapäästä:think Mutta, Pitää käydä tarkistamassa edestä kaikki kiinnitykset ja saumat, niin saa niiltä osin rauhan. Mutta tuossa loppukesästähän kokeilin vaihtaa nankangit eteen ja hankookit taakse ja tuo uraherkkyyshän katosi johkin(muistaakseni) ja auto meni todella hienosti, mutta se helvetillinen jurina mikä lähti niistä ns-2, niin en kestänyt sitten yhtään.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostKyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostJotain vikaa sun autossa on. Mulla (eikä muut e39:sit mitä ajanut) ei ainakaan vetele mihinkään vaikka olisi urapaikkauksia tai kunnon uria. Ei 16" talvirenkailla eikä 18" kesärenkailla.
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostKyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan.Sitten ajettiin lähes uutta asfalttitietä, niin auto käyttäytyi aivan eritavalla, eli korjaus liikettä ei tarvinnut läheskään tehdä noin, kun edellä mainitsin ja auto tuntui kulkevan tuolla urattomalla tiellä hyvinkin "rauhallisesti" jopa lähes tunteettomasti.:think Eli, noi 65 profiiliset kitkatkin voivat toimia mukavasti "uudehkolla" tiellä, mutta valitettavasti minun alueella tätä herkkua ei ole, kun toi 10km pätkä.
Samaa levottomuutta oli minulla noissa Nankang/Hankook kesärenkaissakin tuolla uratiellä.
Leave a comment:
-
Kyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan.Sitten ajettiin lähes uutta asfalttitietä, niin auto käyttäytyi aivan eritavalla, eli korjaus liikettä ei tarvinnut läheskään tehdä noin, kun edellä mainitsin ja auto tuntui kulkevan tuolla urattomalla tiellä hyvinkin "rauhallisesti" jopa lähes tunteettomasti.:think Eli, noi 65 profiiliset kitkatkin voivat toimia mukavasti "uudehkolla" tiellä, mutta valitettavasti minun alueella tätä herkkua ei ole, kun toi 10km pätkä.
Samaa levottomuutta oli minulla noissa Nankang/Hankook kesärenkaissakin tuolla uratiellä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tenox View PostSori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?
Eteen, niin ei tule tasauspyörästöön nopeuseroa. 5mm nyt on ihan sama minne laittaa, mutta sentti alkaa olla jo melko reilusti...
Leave a comment:
Leave a comment: