Nyt on kesärenkaat E46 alla ja kävin paineita testailemassa.
Ohjearvot on 2.2/2.6 (225/245 Style 68)
Kävin noilla ajamassa, vetelee hieman. Nostin 2.4/2.8 bar niin on jo parempi ajaa mutta mukavuus jo kärsii. Ihan jäätävän urasia nuo tiet kyllä, muista että viimekesänä olis juurikaan tarvinu vakiopaineista nostaa että kulki about ok.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antti O View PostJa kannattaa muistaa että mitä kapeampi ja pienempi pyörä e46 on sitä paremmin ne kulkee suoraan.. Ideaali voisi olla joku 16".
Omassa on 225/45/17 + 245/40/17 (M-Sport II Style 68), kyllä sekin uria tuntee mutta on jo aika hyvä mielestäni ajaa E46 malliksi.
Tässä lappu miten se on saavutettu, pitkälti Hemin ohjeilla säädetty kulmat. Edestä lyöty yläpäistä tapit alas ja viilattu hieman lisää säätövaraa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSanokaas e34 koppaseen eteen 8,5" vanteelle kumi joka olisi mahdollisimman vähän uraherkkä? Siis lähinnä renkaan merkki ja malli. Minkälainen uraohjus on linglong? Edelliset etuset oli goodride. Ihan kamalat renkaat.
Leave a comment:
-
-
Ja kannattaa muistaa että mitä kapeampi ja pienempi pyörä e46 on sitä paremmin ne kulkee suoraan.. Ideaali voisi olla joku 16".
Omassa on 225/45/17 + 245/40/17 (M-Sport II Style 68), kyllä sekin uria tuntee mutta on jo aika hyvä mielestäni ajaa E46 malliksi.
Tässä lappu miten se on saavutettu, pitkälti Hemin ohjeilla säädetty kulmat. Edestä lyöty yläpäistä tapit alas ja viilattu hieman lisää säätövaraa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSanokaas e34 koppaseen eteen 8,5" vanteelle kumi joka olisi mahdollisimman vähän uraherkkä? Siis lähinnä renkaan merkki ja malli. Minkälainen uraohjus on linglong? Edelliset etuset oli goodride. Ihan kamalat renkaat.
Halvat mut nähtävästi paskat. Takana nyt nankang ns2, vois ehkä eteenki nankikankit ostaaAinakin kyseisen merkin kitkat kaverin e60:ssa on helvetin hyvä hintaan nähden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lucifer-61 View PostEn usko että yläpäät vaikuttaa vasemmalle vetelyyn jos on laakeroidut yläpääyt. Tämä ongelma oli aikonasn esim ford escort joissa laakeeita ei ollut niin autoa piti ajaa vähän ja ratti suoraan ennen yläpään kiristystä. Ittellä viime kesänä auto meni ku rusakko mättäältä toiselle kuluneilla kesärengailla ja muuttu ihan eri autoksi kun pistin uudet kumit alle. Eli luulen jotta sieltä lähet etsiin vetelyä. Kokeikeppa huvikseen ajaa erikohtaa uraa. Välillä vetää vasempaan ja toisessa kohtaa uraa vetää oikeaan.
Ja kyllä täälläkin tiet on aivan paskassa kunnossa, melkei pitäs olla X5
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View PostMoni kumi kyllä kuluneena muuttuu hirmuseks uraimuriks
Ja nyt tiet on tämän talven jäljiltä paikka paikoin ihan järkyttävillä urillaTampereeltakin kun lähtee kohti Jyväskylää, niin johan on ihmeellinen kiesi ja renkaat alla, jos siinä Aitolahden seutuvilla ei vetele mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Sanokaas e34 koppaseen eteen 8,5" vanteelle kumi joka olisi mahdollisimman vähän uraherkkä? Siis lähinnä renkaan merkki ja malli. Minkälainen uraohjus on linglong? Edelliset etuset oli goodride. Ihan kamalat renkaat.
Leave a comment:
-
-
Moni kumi kyllä kuluneena muuttuu hirmuseks uraimuriks ja jos on viel aivan sileeks kulunu.... Tosin onhan tuota camberia aikapaljon tosiaan tuolla edessä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostAattelin et tää vois olla oikea paikka kysyä niin nostan tätä treadii.
Eli e46 328i kävi nelipyöräsuuntauksessa. Muuten kaikki auraukset saatiin kuulemma kohdalleen mutta etu campperit jäi säätämättä koska yläpään laakerien pulttien booraukset eivät jostai syystä pidä ja näin ollen mutteri pyörii mukana.
Jätettiin se tekemättä ja mietin että voiko auto sen takia olla nii uraherkkä ja vetelee motarilla vasemmalle jossei pidä ratista kiinni? Vai vaikuttaako aivan sliksit kumit siihen? Takana uudet renkaat. Tässä viel liitteenä kuva suuntausraportista.
Leave a comment:
-
-
Aattelin et tää vois olla oikea paikka kysyä niin nostan tätä treadii.
Eli e46 328i kävi nelipyöräsuuntauksessa. Muuten kaikki auraukset saatiin kuulemma kohdalleen mutta etu campperit jäi säätämättä koska yläpään laakerien pulttien booraukset eivät jostai syystä pidä ja näin ollen mutteri pyörii mukana.
Jätettiin se tekemättä ja mietin että voiko auto sen takia olla nii uraherkkä ja vetelee motarilla vasemmalle jossei pidä ratista kiinni? Vai vaikuttaako aivan sliksit kumit siihen? Takana uudet renkaat. Tässä viel liitteenä kuva suuntausraportista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostEntäs sitten kulutuskestävyys? Aika yleinen näkemys lienee, että esim. V-luokka on kestävämpi kuin Y, mutta jos V on pehmeämpi kuin Y (onko se aina näin?), niin miten se on selitettävissä? Ja rullaako kovempi kumi kevyemmin kuin pehmeä vai päinvastoin? (esim. jotkut ilmeisen pehmeät kitkat vaikkapa Nokia R2 rullaavat käsittääkseni kevyemmin kuin kovemmat kesäkumit).
Originally posted by Nupe68 View PostNoin se kaiketi on, joskin jotenkin luulisi pehmeämmän renkaan kuluvan nopeammin kuin kovemman.
En esimerkiksi ymmärrä, että miksi leveämpi kumi tuntuu kuluvan selkeesti nopeammin kuin kapeampi, vaikka se nyt ainakin luulisi olevan päin vastoin.
Leveä kuluu hitaammin jos renkaat on samanlaiset. Yleensä leveä rengas onkin eri nopeusluokkaa ja mallia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostYleisesti ottaen mitä korkeampi nopeusluokka, sitä nopeammin kuluu, mutta tässäkin logiikka on lineaarista vain saman merkin/mallin sisällä.
Originally posted by Hemi View PostTämä kulumisnopeus on taas mitä suuremmin verrannollinen ominaisuus sadekelin pito-ominaisuuksien kanssa.
Eli koska rengastesteissä ei juurikaan pisteytetä kulumisnopeutta ja sadekelin pito-ominaisuudet taas tuovat paljon lisäpisteitä, on selvää kumpaa ainakin testeillä elävät merkkivalmistajat nykyään painottavat.
Sadekelin pito-ominaisuudet taas rakentuvat pitkälle silicapitoisuuksilla, jota lisättäessä kuluminen taas nopeutuu ja päinvastoin.
Valintojen maailma :think
Ja renkaissa kun logiikka ei oikein tunnu aina toimivan. En esimerkiksi ymmärrä, että miksi leveämpi kumi tuntuu kuluvan selkeesti nopeammin kuin kapeampi, vaikka se nyt ainakin luulisi olevan päin vastoin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: