Pointti olikin se,että vain pyörimissuunta muuttuu (tuossa minun "fiksussa" ehdotuksessani),mutta se sliksi kohta on edelleen siellä sisäkantilla.Eli ei mitään hyötyä kysyjälle.Päin vastoin.Tässä minullekkin kävi tuo aivopieru.Eli kyllä peto2 on oikeassa.
Aivan se sisäkantti olikin kalju Ajattelin, että ne renkaat piti muuten vaan saada eripuolelle autoa yms...
Mitäs se haittaa? Hetken ajaa niin on kulunut saman suuntaiseksi. Veikkaanpa, että suurinosa autoilijoista ei edes huomaa pyörimissuuntaa jos renkaissa on vain outside merkintä. Itsekkin olen joskus laittanut randomilla kun en ole muistanut merkitä puolta, hyvin ne siellä pyörii.
Pointti olikin se,että vain pyörimissuunta muuttuu (tuossa minun "fiksussa" ehdotuksessani),mutta se sliksi kohta on edelleen siellä sisäkantilla.Eli ei mitään hyötyä kysyjälle.Päin vastoin.Tässä minullekkin kävi tuo aivopieru.Eli kyllä peto2 on oikeassa.
Siinäpä meillä oikeen rengastietäjä huh huh. Kerro joku merkki missä on outside merkintä sekä pyörimissuunta?
Huh huh itsellesi, ymmärsitkö ollenkaan lukemaasi? Ei niissä olekkaan pyörimissuuntaa merkitty. Kulunutta rengastahan ei saisi vaihtaa pyörimään toisin päin, joten niihin pitäisi aina merkata kummalta puolen autoa ne on.
Mietippä tälläistä jos esim alla nokian kitkat tms joissa nuolimainen kuvio,nyt kun kääntää renkaan toisinpäin niin kaikki loska\vesi suorastaan imee kuvion keskelle..:think
Niissä ei ole outside merkintää vaan pyörimissuunta.
Mietippä tälläistä jos esim alla nokian kitkat tms joissa nuolimainen kuvio,nyt kun kääntää renkaan toisinpäin niin kaikki loska\vesi suorastaan imee kuvion keskelle..:think
Mutta eihän niissä nyt ole MOLEMPIA merkintöjä pyörimissuuntaa sekä outside merkintää
Mitäs se haittaa? Hetken ajaa niin on kulunut saman suuntaiseksi. Veikkaanpa, että suurinosa autoilijoista ei edes huomaa pyörimissuuntaa jos renkaissa on vain outside merkintä. Itsekkin olen joskus laittanut randomilla kun en ole muistanut merkitä puolta, hyvin ne siellä pyörii.
Mietippä tälläistä jos esim alla nokian kitkat tms joissa nuolimainen kuvio,nyt kun kääntää renkaan toisinpäin niin kaikki loska\vesi suorastaan imee kuvion keskelle..:think
Mitäs se haittaa? Hetken ajaa niin on kulunut saman suuntaiseksi. Veikkaanpa, että suurinosa autoilijoista ei edes huomaa pyörimissuuntaa jos renkaissa on vain outside merkintä. Itsekkin olen joskus laittanut randomilla kun en ole muistanut merkitä puolta, hyvin ne siellä pyörii.
Siinäpä meillä oikeen rengastietäjä huh huh. Kerro joku merkki missä on outside merkintä sekä pyörimissuunta? Itse en muista kuin nokian nrzi tai nrvi tai jotain sinneppäin mutta siinäkin myytiin leftit ja rightit erikseen. Tostakin on aikaa jo likipitäen 15v
Mitäs se haittaa? Hetken ajaa niin on kulunut saman suuntaiseksi. Veikkaanpa, että suurinosa autoilijoista ei edes huomaa pyörimissuuntaa jos renkaissa on vain outside merkintä. Itsekkin olen joskus laittanut randomilla kun en ole muistanut merkitä puolta, hyvin ne siellä pyörii.
Outside merkinnällä olevia renkaita ei voi kääntää. Renkaan runko on toispuoleinen ja "vahvemman" kantin täytyy mennä sisäreunaan. Jos kuitenkin käännät, edessä on veltompi tuntuma ja melko varma runkovaurio. :think
Joo, saa unohtaa sitten.. Ei viitti polttamisen ilostakaan maksaa 40e et vaihtaa ne vanteelta toiselle..
Millain mahtaa käyttäytyä, jos laittais takarenkaat (Wanli, 275/30-19) "väärinpäin", eli outside -puoli sisälle? Kuviohan noissa ei juuri eroa, eli en usko et veden ohjautuminen tms. häiriintyisi oletettavasti (tai ohjaa ne eri puolelle). Olis vaan muuten ihan priimat renkaat, mutta syöny pari senttiä sisäreunasta ihan kaljuks. Sais ajeltu vielä loppurenkaankin pois.. Ja ennen kuin joku puuttuu asiaan, niin camberit on säädetty pystympään kesän jäljiltä.
Outside merkinnällä olevia renkaita ei voi kääntää. Renkaan runko on toispuoleinen ja "vahvemman" kantin täytyy mennä sisäreunaan. Jos kuitenkin käännät, edessä on veltompi tuntuma ja melko varma runkovaurio. :think
Millain mahtaa käyttäytyä, jos laittais takarenkaat (Wanli, 275/30-19) "väärinpäin", eli outside -puoli sisälle? Kuviohan noissa ei juuri eroa, eli en usko et veden ohjautuminen tms. häiriintyisi oletettavasti (tai ohjaa ne eri puolelle). Olis vaan muuten ihan priimat renkaat, mutta syöny pari senttiä sisäreunasta ihan kaljuks. Sais ajeltu vielä loppurenkaankin pois.. Ja ennen kuin joku puuttuu asiaan, niin camberit on säädetty pystympään kesän jäljiltä.
Joo, Tuossa pudottelin paineita renkaista, eli eteen 2.7 ja taakse 2.8bar. Sen verran vaikutti, että enää ei urat tunnu juurikaan, eikä tien paikkojen saumat vie enää niinkään mukaansa.:think Mullahan oli ennemmin paineita siinä 3.0bar kieppeillä, eli ilmeisesti liikaa!
Leave a comment: