Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko homma siis niin, että mikäli esim. E39:iin hommaa 18-19" kesävanteet ja renkaat, mutta talven ajelee 16" vakiokoolla, niin joka kerta kun vaihtaa renkaat pitää myös kulmat säädätttää? Jos kerran rengaskoko vaikuttaa niin paljon asiaan. :think
-
-
Tottakai talvirenkaat kuluu tasaisesti yleensä kun niissä on niin pehmeät rungot, että ne antaa väärät kulmat anteeksi. Toisin kuin matalaprofiiliset kesärenkaat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View Post...mutta ko.rengaskoolle väärät aurausarvot, jolloin rengas joutuu araamaan/puskemaan
ja ikäänkuin luistamaan asfaltilla ihan jo eteenpäin ajaessa, kuluttaen näin ennenaikaisesti renkaan loppuun.
Nämä NS2:et kyllä kuitenkin kestävät ihan tunnetusti enemmän kuin tuon 10tkm oikeilla kulmilla ja oikeilla paineilla.
Näitä juttuja kun lukee, niin en kyllä ikimaailmassa vaihtaisi nykyiseen autooni 16" vanteiden tilalle 17" vanteita jos sen jälkeen vaaditaan high tech gurua tai omaa tietämystä miten kulmat pitää asteen tarkkuudella olla, jotta renkaat kestävät normaalisti. :think Arvokasta infoa.
Leave a comment:
-
-
Kesärenkaat e92:een taakse, koko 255-30/19. Asennettuna hinnat:
Hankook 495 €
Kumho 400 €
Kumpaan kääntyisi :think?
P.S. Yhden esän nuo taitaa kestää?
Leave a comment:
-
-
Niin, onhan niissä laitteissa se toleranssialue mille pitäisi säätää ja mielummin sinne yläpäähän. Taitaa tosiaan olla monessa paikassa että pitää säätää siihen koneen ilmoittamaan alueeseen, että jos asiakkaan renkaat kuluu sisäsyrjältä tai muuten oudosti, niin säätäjät saavat sanoa, että kone antoi nämä arvot ja ei ole siltä osin "säätäjä-firmalla" vastuuta.
Leave a comment:
-
-
Eikö tehtaat anna säätöalueet joille se tulisi laittaa. Kuulostaa kyllä aika hölmöltä, että säätöaluetta ei hyödynnetä vaan vedetään se aina puoliväliin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostMinulle vastaavassa tilanteessa e39 kohdalla väitettiin vieläpä, että "sitten ne renkaat vasta epätasaisesti kuluukin" kun käskin ne laittaa mahdollisimman pystyyn camberit juurikin jonnekkin -1.30. Eipä ollut kyllä mitään ongelmia sen jälkeen renkaiden kulumisessa, kun pääsi itse neuvomaan
Pääsääntöisesti omalla kohdalla on aina säätäjät pyrkineet laittamaan ne kulmat siihen säätöalueen puoliväliin, jos ei ole itse hommaan puuttunut.
Leave a comment:
-
-
Niin siis tämä on koko renkaan halkaisija? Vai? Sitten tuo 710mm käy järkeen. Tuli pieni aivopieru ja rupesin miettimään sitä profiilinatyhmä kun on.
Leave a comment:
-
-
Normaaleissa auton renkaissa ei vain tuollaista korkeutta ilmoiteta mihin kysyjä viittasi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jakettaja View Post71cm korkea???????:think
Mahtaa olla mielenkiintoinen ajaa
Eiköhän tuo ole aika jäykkärunkoinen.
Last edited by Bmw Master; 31-01-2014, 14:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hunt View Post
offtopic: miten noissa raceautoissa oikein menee nuo rengasmerkinnät? Yritin hakea profiileja dtm-autoille niin wiki antoi tällaista: 320/710 – 18.
Juu, 18 tuuman rengashan tuo varmaan on mutta mitä tuo 320/710 tarkoittaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, edelleenkin ei taida montaa paikkaa suomesta löytyä mikä noi e39 kulmat osaisi laittaa kohdalleen ottaen huomioon renkaitten funktion (tietenkin mahdollisuuksien rajassa).
Viimeksi kun kävin säädättämässä kulmat, niin tällä kertaa sain sanottua yhdelle toiselle viisaalle säätäjälle, että laitetaan niin pystyyn kun takaa saa ja that´s it!
Hän tuli taas viisastelemaan, että ei missään nimessä yli puolivälin tehtaan toleranssinalueen tai muuten auto kulkee miten sattuu ja renkaat kuluu epä-tasaisesti ja itse suuntaajakin kehui että, näinhän se on... ja minä sitten, että se nyt ei vain ole näin ja kulmat siiheen mitä edellä sanoin. Siinä sitten "kemoonit" säätivät pää punaisena renkaita -1.30-asteeseen.
Varmaan kun lähdin sieltä, niin nauroivat, että ei tainnut "äidin pikku taltta-hampaalla" olla mitään käsitystä bmw:n kulmista... Ihan Vi..n sama.
Pääsääntöisesti omalla kohdalla on aina säätäjät pyrkineet laittamaan ne kulmat siihen säätöalueen puoliväliin, jos ei ole itse hommaan puuttunut.Last edited by Antsah; 31-01-2014, 08:19.
Leave a comment:
-
Leave a comment: