memebuy23buy

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tenox
    replied
    Onko homma siis niin, että mikäli esim. E39:iin hommaa 18-19" kesävanteet ja renkaat, mutta talven ajelee 16" vakiokoolla, niin joka kerta kun vaihtaa renkaat pitää myös kulmat säädätttää? Jos kerran rengaskoko vaikuttaa niin paljon asiaan. :think

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Tottakai talvirenkaat kuluu tasaisesti yleensä kun niissä on niin pehmeät rungot, että ne antaa väärät kulmat anteeksi. Toisin kuin matalaprofiiliset kesärenkaat.

Leave a comment:

• Tenox
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    ...mutta ko.rengaskoolle väärät aurausarvot, jolloin rengas joutuu araamaan/puskemaan
    ja ikäänkuin luistamaan asfaltilla ihan jo eteenpäin ajaessa, kuluttaen näin ennenaikaisesti renkaan loppuun.
    Nämä NS2:et kyllä kuitenkin kestävät ihan tunnetusti enemmän kuin tuon 10tkm oikeilla kulmilla ja oikeilla paineilla.
    Talvirenkaat kuluivat tasaisesti ja maltillisesti edessä ja takana tuolloin ja halkaisijaltaan ne olivat suht samat, koossa 16". Omegassa lulla vakioalusta.

Näitä juttuja kun lukee, niin en kyllä ikimaailmassa vaihtaisi nykyiseen autooni 16" vanteiden tilalle 17" vanteita jos sen jälkeen vaaditaan high tech gurua tai omaa tietämystä miten kulmat pitää asteen tarkkuudella olla, jotta renkaat kestävät normaalisti. :think Arvokasta infoa.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Kesärenkaat e92:een taakse, koko 255-30/19. Asennettuna hinnat:
    Hankook 495 €
    Kumho 400 €
    Kumpaan kääntyisi :think?

P.S. Yhden esän nuo taitaa kestää?

Leave a comment:

• Jolli
    replied
    Originally posted by Jakettaja View Post
    71cm korkea???????:think

Mahtaa olla mielenkiintoinen ajaa
    Jatketaan vielä, itsellä 31" korkeat renkaat ja mikäs noilla ajellessa.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Niin, onhan niissä laitteissa se toleranssialue mille pitäisi säätää ja mielummin sinne yläpäähän. Taitaa tosiaan olla monessa paikassa että pitää säätää siihen koneen ilmoittamaan alueeseen, että jos asiakkaan renkaat kuluu sisäsyrjältä tai muuten oudosti, niin säätäjät saavat sanoa, että kone antoi nämä arvot ja ei ole siltä osin "säätäjä-firmalla" vastuuta.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Eikö tehtaat anna säätöalueet joille se tulisi laittaa. Kuulostaa kyllä aika hölmöltä, että säätöaluetta ei hyödynnetä vaan vedetään se aina puoliväliin.

Leave a comment:

• smpovers
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Minulle vastaavassa tilanteessa e39 kohdalla väitettiin vieläpä, että "sitten ne renkaat vasta epätasaisesti kuluukin" kun käskin ne laittaa mahdollisimman pystyyn camberit juurikin jonnekkin -1.30. Eipä ollut kyllä mitään ongelmia sen jälkeen renkaiden kulumisessa, kun pääsi itse neuvomaan

Pääsääntöisesti omalla kohdalla on aina säätäjät pyrkineet laittamaan ne kulmat siihen säätöalueen puoliväliin, jos ei ole itse hommaan puuttunut.
    Töissä välillä sääsin matalalla rengastuksella olevien bemareiden camberit vähän pystympään kuin ohjearvot sanoo, mutta sitten tuli valitusta asiakkaalta/työnjohdolta niin lopetin senkin touhun. Kuulemma jos kone näyttää sen 2 astetta camberia niin sillon se pitää sinne laittaa eikä uskoa sitä mitä netissä sanotaan

Leave a comment:

• Jakettaja
    replied
    Niin siis tämä on koko renkaan halkaisija? Vai? Sitten tuo 710mm käy järkeen. Tuli pieni aivopieru ja rupesin miettimään sitä profiilina tyhmä kun on.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Normaaleissa auton renkaissa ei vain tuollaista korkeutta ilmoiteta mihin kysyjä viittasi.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Jakettaja View Post

Mulla on 64cm korkeat renkaat alla ja ihan hyvä ajaa.

Eiköhän tuo ole aika jäykkärunkoinen.
    Last edited by Bmw Master; 31-01-2014, 14:41.

Leave a comment:

• Jakettaja
    replied
    Originally posted by conna View Post
    320 on milleinä leveys ja 710 on milleinä korkeus ja 18 vanteenkoko tuumina.

Leave a comment:

• conna
    replied
    Originally posted by Hunt View Post

offtopic: miten noissa raceautoissa oikein menee nuo rengasmerkinnät? Yritin hakea profiileja dtm-autoille niin wiki antoi tällaista: 320/710 – 18.
    Juu, 18 tuuman rengashan tuo varmaan on mutta mitä tuo 320/710 tarkoittaa?
    320 on milleinä leveys ja 710 on milleinä korkeus ja 18 vanteenkoko tuumina.

Leave a comment:

• Hunt
    replied
    Last edited by
    Last edited by Hunt; 05-01-2015, 18:11.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, edelleenkin ei taida montaa paikkaa suomesta löytyä mikä noi e39 kulmat osaisi laittaa kohdalleen ottaen huomioon renkaitten funktion (tietenkin mahdollisuuksien rajassa).
    Viimeksi kun kävin säädättämässä kulmat, niin tällä kertaa sain sanottua yhdelle toiselle viisaalle säätäjälle, että laitetaan niin pystyyn kun takaa saa ja that´s it!
    Hän tuli taas viisastelemaan, että ei missään nimessä yli puolivälin tehtaan toleranssinalueen tai muuten auto kulkee miten sattuu ja renkaat kuluu epä-tasaisesti ja itse suuntaajakin kehui että, näinhän se on... ja minä sitten, että se nyt ei vain ole näin ja kulmat siiheen mitä edellä sanoin. Siinä sitten "kemoonit" säätivät pää punaisena renkaita -1.30-asteeseen.
    Varmaan kun lähdin sieltä, niin nauroivat, että ei tainnut "äidin pikku taltta-hampaalla" olla mitään käsitystä bmw:n kulmista... Ihan Vi..n sama.
    Minulle vastaavassa tilanteessa e39 kohdalla väitettiin vieläpä, että "sitten ne renkaat vasta epätasaisesti kuluukin" kun käskin ne laittaa mahdollisimman pystyyn camberit juurikin jonnekkin -1.30. Eipä ollut kyllä mitään ongelmia sen jälkeen renkaiden kulumisessa, kun pääsi itse neuvomaan

Pääsääntöisesti omalla kohdalla on aina säätäjät pyrkineet laittamaan ne kulmat siihen säätöalueen puoliväliin, jos ei ole itse hommaan puuttunut.
    Last edited by Antsah; 31-01-2014, 08:19.

Leave a comment:

Working...
X