Originally posted by Tenox
View Post
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tasauspyörästön takia laittaisin eteen.. Lustonestojen ja muiden turhuuksien takia se on varmaan ihan sama missä se pyörii
-
Ei ole merkitystä. Kaikki tökkii jos on tökkiäkseen.Originally posted by Tenox View PostSori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?
Leave a comment:
-
Sori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?
Leave a comment:
-
Kokeilinkin jo juurikin noita ehdottamiasi paineita, mutta ajettavuudesta tuli jotenkin ihmeen kummallinen.... sellanen kova/jyskyttävä suoraan ajaessa, mutta löysyys korostui jotenkin epämääräiseksi taas kaartaessa!:think En oikein osaa kuvailla, mutta nämä 2.8 - 2.9 bar. saa nyt toistaiseksi jäädä.Originally posted by HTK12 View PostTukevuutta tulee kun lisäät painetta. Esim. 3.0 eteen ja 3.2 taakse. Yleensä taakse suositellaa 0.2-0.5 bar enemmän kuin eteen.
Leave a comment:
-
Ei paine auta noilla 15" renkailla. Huojumisen/taipumisen sijaan niistä vaan tulee erilaisella tavalla omituiset/epämääräiset, siis tuntuu kuin renkaat olisivat paljon kapeammat ja auto kokoajan jotenkin irti tiestä.Originally posted by HTK12 View PostTukevuutta tulee kun lisäät painetta. Esim. 3.0 eteen ja 3.2 taakse. Yleensä taakse suositellaa 0.2-0.5 bar enemmän kuin eteen.
Leave a comment:
-
Tukevuutta tulee kun lisäät painetta. Esim. 3.0 eteen ja 3.2 taakse. Yleensä taakse suositellaa 0.2-0.5 bar enemmän kuin eteen.Originally posted by janke View PostTiedossahan tämä on, mutta en tiennyt sitä silloin kun ostin kitkat.
En tiedä sitten kuinka noiden kitkojeni rungot ovat kärsineet, kun onhan jo 3talvi menossa noilla?
Mutta, hiukan parani nyt auton käytös, kun eteen laitoin 2.8 ja taakse 2.9 bar. Nyt ei niin pahasti lähde seuraamaan asfalttipaikkojen reunoja pitkin, vai onko noille edes tunteetonta rengasta/alustan säätöjä?
Ohjaus on vaan nyt turhan hidas ja takapää keinuu liikaa sivuttain joten täytyy tilata ehkä taakse powerflexit kallistuksenvakaimeen ja uusia myös koiranluut, josko noilla olisi jotain apuja vaivaan.
Leave a comment:
-
Tiedossahan tämä on, mutta en tiennyt sitä silloin kun ostin kitkat.Originally posted by Hemi View PostMikäli ajettavuus ei e39:ssä ole näillä kulmilla kunnossa, pitää ongelmaa etsiä renkaista tai jostakin alustan ongelmasta.
Tosin 205/65-15" kitkoilla se EI VOI toimia.
En tiedä sitten kuinka noiden kitkojeni rungot ovat kärsineet, kun onhan jo 3talvi menossa noilla?
Mutta, hiukan parani nyt auton käytös, kun eteen laitoin 2.8 ja taakse 2.9 bar. Nyt ei niin pahasti lähde seuraamaan asfalttipaikkojen reunoja pitkin, vai onko noille edes tunteetonta rengasta/alustan säätöjä?
Ohjaus on vaan nyt turhan hidas ja takapää keinuu liikaa sivuttain joten täytyy tilata ehkä taakse powerflexit kallistuksenvakaimeen ja uusia myös koiranluut, josko noilla olisi jotain apuja vaivaan.
Leave a comment:
-
Ei tuottanut toistaiseksi tulosta Noranza kakkosen etsiminen, joten kaipaisin vastausta tuohon originaaliin kysymykseeni. Vittuilut köyhyydestä voi laittaa privana jos on ihan pakko. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan?
Leave a comment:
-
Mikäli ajettavuus ei e39:ssä ole näillä kulmilla kunnossa, pitää ongelmaa etsiä renkaista tai jostakin alustan ongelmasta.Originally posted by janke View PostKävin suuntauksessa perjantaina ja camberit ovat kunnossa nyt edestä ja myös takaa. Edessä toki vasen -0.17´ ja oikea -0.24´ joten onko tuolla sitten paljonkin merkitystä? Takana on -1,35´ molenmat ja aurausta +0,10´ ja edessä +0,02´. Kokeilen nyt eri paineita jos hiukan ajettavuus rauhoittuu.
Tosin 205/65-15" kitkoilla se EI VOI toimia.
Leave a comment:
-
vm2000 Focuksessa oli jo kakkoset joten eiköhän nuo ole original teileOriginally posted by Haju69 View PostMullo Renaultissa Hakkapeliitta 1:t alla.
miten vanhoja nuo on? Auto on -98. Liekö ensiasennusrenkaat
Leave a comment:
-
Mullo Renaultissa Hakkapeliitta 1:t alla.
miten vanhoja nuo on? Auto on -98. Liekö ensiasennusrenkaat
Leave a comment:
-
Kävin suuntauksessa perjantaina ja camberit ovat kunnossa nyt edestä ja myös takaa. Edessä toki vasen -0.17´ ja oikea -0.24´ joten onko tuolla sitten paljonkin merkitystä? Takana on -1,35´ molenmat ja aurausta +0,10´ ja edessä +0,02´. Kokeilen nyt eri paineita jos hiukan ajettavuus rauhoittuu.Originally posted by bemu2000 View PostVaikuttaa kyllä siltä että sulla on jotain vikaa edelleen siellä alustassa. Ei kuulostanut normaalilta se camberien heittely eri mittauskerroilla, eikä noilla renkailla juurikaan pitäisi vedellä, jos on alusta kunnossa...
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostKyllähän taas on mukava ajella 205/65/15 kitkoilla
Mitään muuta positiivistä ei noissa ole, kun hiljaisuus. Urat vievät mukanaan jokseenkin, mutta ei niin pahoin kun 18"Nankang/Hankook yhdistelmä. Pitää taas etsiä sopivia rengas paineita jos niistäkään on mitää apua:think Kuiteskin, laitoin 2.6bar allelaittaessa, mutta olivat liian nuljut ja tänään pistin äärilaitaan, eli 3.2bar mutta tuo oli jo liikaa, joten pudotin taakse 3.0bar ja eteen sama enkä ole noilla sitten ajanutkaan, joten vaikea sanoa tapahtuiko muutosta:think(epäilen)
Toimiikohan nastatkaan yhtään paremmin tuossa kokoluokassa vai pitääkö ne 17" hankkia väkisin?
Vaikuttaa kyllä siltä että sulla on jotain vikaa edelleen siellä alustassa. Ei kuulostanut normaalilta se camberien heittely eri mittauskerroilla, eikä noilla renkailla juurikaan pitäisi vedellä, jos on alusta kunnossa...
Leave a comment:
Leave a comment: