Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

Originally posted by parjan_fin View Post
    No miksi maksaa triplahintaa? Sellainen on vaan tyhmää, kun noita renkaita saa oikeasti maailmalta edukkaastikin, jopa niitä hyviäkin renkaita.

Ja eikös kunnon renkaat ole osa ajoturvallisuutta myös?
    No, ehkä vähän kärjistin. Maailmalta tilatessa joutuu maksamaan vain tuplahintaa kun tilaa esim Kumho vs GY 19" koossa. 860€ maksaa satsi GY F1:siä, itse maksoin Kumhoista 458€.

Miksi täällä oletetaan että jos minulla ei ole alla Michelinejä, GY tai Contin renkaita, niin automaattisesti ne on pingpongit? Miksi ei voi käyttää niiden välimaaston renkaita, joissa ominaisuudet ovat lähellä huippuja ja hinta lähellä alapäätä. Minä en koskaan aja sellaisella tavalla jossa tarvitsisin edes ääritilanteessa sitä viimeistä kymmenystä jonka joku Pilot2 ehkä antaisi.

Olisi erittäin kiinnostavaa kokeilla esim Pilot2:sia, mutta en kyllä maksa sitä extra 500€ kun riski on suuri siihen, että vastineena saan vaan melun ja vetelyn MINUN AJOREITEILLÄ JA NOPEUKSILLA. Piti oikeen huutaa, muuten joku kuitenkin sanoo että Ahvenistolla kierrosaika paranisi ainakin 0,9s
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

Originally posted by jsa014 View Post
      No, ehkä vähän kärjistin. Maailmalta tilatessa joutuu maksamaan vain tuplahintaa kun tilaa esim Kumho vs GY 19" koossa. 860 maksaa satsi GY F1:siä, itse maksoin Kumhoista 458.

Miksi täällä oletetaan että jos minulla ei ole alla Michelinejä, GY tai Contin renkaita, niin automaattisesti ne on pingpongit? Miksi ei voi käyttää niiden välimaaston renkaita, joissa ominaisuudet ovat lähellä huippuja ja hinta lähellä alapäätä. Minä en koskaan aja sellaisella tavalla jossa tarvitsisin edes ääritilanteessa sitä viimeistä kymmenystä jonka joku Pilot2 ehkä antaisi.

Olisi erittäin kiinnostavaa kokeilla esim Pilot2:sia, mutta en kyllä maksa sitä extra 500 kun riski on suuri siihen, että vastineena saan vaan melun ja vetelyn MINUN AJOREITEILLÄ JA NOPEUKSILLA. Piti oikeen huutaa, muuten joku kuitenkin sanoo että Ahvenistolla kierrosaika paranisi ainakin 0,9s
      Näin on. Esim. Hankook ja kumho on erittäin hyviä kompromisseja... Laadultaan hyviä, mutta hintaa vain hiukan enemmän mitä halvimmissa kinkki makkaroissa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Ja eikös kunnon renkaat ole osa ajoturvallisuutta myös? Meinaan et jos yht äkkiä alkaa ravistelemaan niin ei ole ihan varmaan mihin suuntaan se kippo siitä viskasee itsensä? Ja varsinkin kun nyt on alkanut noita palasia ihan lohkeamaan kumista irti, niin ei se ainakaan turvallisuusmielessä pisteitä nostata.

En moiti enkä hauku, jokainen tekee niin kuin lystää. Mun mielestä on vaan tyhmää hankkia hyvään autoon keskiluokan, tai alemman, renkaat ja pilata niillä se vähäinenkin mahdollinen ajonautinto. Itse olin tyhmä ja jäärä, oli pakko kokeilla. Nyt on kokeiltu ja on aika kokeilla jotain muuta. Sitten sitä on viisaampi ja voi rehellisesti sanoa kumpi kokeilu oli järkevämpi jne.
        Kerrotko nyt minulle mikä rengasmerkki+malli on sinun mielestä ne "kunnon" renkaat minulle Suomen olosuhteisiin jotka ei sitten mm."viskele" esim.19" kokoluokassa?

Comment

• parjan_fin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 86
          • Rajamäki

No, ehkä vähän kärjistin. Maailmalta tilatessa joutuu maksamaan vain tuplahintaa kun tilaa esim Kumho vs GY 19" koossa. 860€ maksaa satsi GY F1:siä, itse maksoin Kumhoista 458€.

Olisi erittäin kiinnostavaa kokeilla esim Pilot2:sia, mutta en kyllä maksa sitä extra 500€ kun riski on suuri siihen, että vastineena saan vaan melun ja vetelyn MINUN AJOREITEILLÄ JA NOPEUKSILLA. Piti oikeen huutaa, muuten joku kuitenkin sanoo että Ahvenistolla kierrosaika paranisi ainakin 0,9s
          No joillakin voi olla noin, itsehän en ole noilla tai muillakaan renkailla ajavia morkannut.

Falkenit on ihan ok kumit, jos ei vauhti nouse paljolti yli sadan, mutta kyllä se tärinä ja vapina alkaa motarilla jo tuntua.

Jos Kumhot on 458 ja noi Pilot Sport 2:set, kotiovelle toimitettuna, 603 euroa niin ei niissä ihan 500 euron eroa ole. Ainakaan mun ammattikoulun matikalla

Itse mielenkiinnolla odotan kokeilua, kun noiden Pilottien on sanottu olevan hiljaiset ja veikkaampa että ihan varmasti ovat hiljaisemmat kuin nuo Falkenit. Noh, kohtahan sen näkee ja kuulee, ei tartte enää arpoa.

Ja ei, en itsekään aja radalla autolla, pyörällä kylläkin.
          ==========
          Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

Comment

• parjan_fin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 86
            • Rajamäki

Originally posted by Hemi View Post
            Kerrotko nyt minulle mikä rengasmerkki+malli on sinun mielestä ne "kunnon" renkaat minulle Suomen olosuhteisiin jotka ei sitten mm."viskele" esim.19" kokoluokassa?
            No en mä sellaista voi tietää

Ensinnäkään, ei mulla ole koskaan ollut 19" kumeja, toisekseen, en tiedä minkä kukin luokittelee "viskelyksi", kolmannekseen, en tiedä onko sun vanteissa esim oikea ET ja tarkoitettu siihen autoon tai onko kulmat edes siellä päinkään ja neljännekseen en edes tiedä mikä sulla on "kotilona" ja vaikka tietäisin niin ei sekään mua auttaisi. En ole ammattilainen.

Mun tajun mukaan noi on kuitenkin aika pitkälti mieltymys, maku sekä "mutu" juttuja, tuskin on yhtä ja oikeaa vastausta tuohon. Mä olen kuitenkin koko ajan puhunut omasta mielipiteestäni ja pohjannut ne omiin kokemuksiin. Sen takia odotankin mielenkiinnolla, että menikö seuraava kokeilu metsään vai ei.

Jos oikein rankasti yleistetään, niin pääsääntöisesti kunnon renkaita on noi "isot merkit", toki siitäkin saa olla eri mieltä.
            ==========

Comment

• jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

Jos Kumhot on 458 ja noi Pilot Sport 2:set, kotiovelle toimitettuna, 603 euroa niin ei niissä ihan 500 euron eroa ole. Ainakaan mun ammattikoulun matikalla
              No tuota... ei kai vertailla voi toista hintaa 18" koossa ja toista 19" koossa...vertasinkin Kumhojen ja Pilottien hintoja 235/35R19 2kpl ja 275/30R19 2kpl.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• parjan_fin
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 86
                • Rajamäki

No tuota... ei kai vertailla voi toista hintaa 18" koossa ja toista 19" koossa...vertasinkin Kumhojen ja Pilottien hintoja 235/35R19 2kpl ja 275/30R19 2kpl.
                Joo, totta tuo, mun moka.

Ihan kurillaan katsoin ja vertasin noissa mainitsemissasi koissa rinkuloita Kumho vs. GY (kallein millä oli renkaita samassa kokoluokassa), niin Kumhoja sarja jää maksamaan sen 485, mitä sanoitkin, ja GY Asymmetricit 727, eli ero karkeasti n. 250 euroa.

Noh, en halua viisastella, mutta kunhan ihan kurillaan kurkkasin millainen on hintapomppu 18" vs. 19".
                ==========

Comment

• Prayer
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 53
                  • Suomi

Olen aina sanonut että ensin ostetaan auto mikä on ajettavuudeltaan hyvä ja sitten pilataa se renkailla. Paras oli kun rengaskauppias selitti aivan pokkana kuinka hyvät kitka renkaat on kesällä vanhemmalle mieshenkilölle. Hiljaiset yms. Kun tuli mun vuoro, sanoin oman kantani tuosta asiasta enkä ole asioinut kyseisessä rengas liikkeessä sen jälkeen.
                  " My lifestyle determines my death style "

Comment

• Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

...kerran oli yhdet 13" piikkirenkaat mallia nuukuruukku, oli selkeesti paremmat jäällä vrt. 17" kesä-Pirelleihin. Koko siis 265/40R17.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

Comment

• Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

...Jos oikein rankasti yleistetään, niin pääsääntöisesti kunnon renkaita on noi "isot merkit", toki siitäkin saa olla eri mieltä.
                      Mutta kun nyt kumminkin haluaisin tietää millä lailla nuo "isot merkit" on nimenomaan 18"-20" kokoluokissa niitä "kunnon renkaita", jotta minäkin osaan ostaa ne ihan OIKEAT renkaat seuraavaksi?
                      Eli, ihan ensisijaisesti haluaisin tietää miten osaan rengaskaupoille lähtiessä määritellä sen että merkki on "riittävän iso" ollakseen juuri minulle "kunnollinen rengas"? Onko esim.Hankook tai Kumho "riittävän iso merkki", vai pitääkö olla vielä isompi? Miten vielä osaan määritellä sen "ison merkin"?
                      Toiseksi, haluaisin tietää MITEN nuo "isot merkit" on minulle parempia Suomalaisiin ajo-olosuhteisiin 18"-20" kokoluokissa kuin ne merkit jotka eivät ole "riittävän isoja"? Saanko esim.sinusta takuumiehen sille että löydän itselleni varmasti vetelemättömän tuotteen 19" kokoluokasta joka kuitenkin on esim.meidän perheen jokaisen kolmen auton päivittäinen käyttörengaskoko?
                      Eli lupaatko että jos panostan seuraavaan 19":n käyttörengaskierrokseen 500€ lisää ja osta tällaisen hienon ..."pääsääntöisesti kunnon renkaita valmistavan ison merkin tuotteen"... että ohitukset ja kaistanvaihdot onnistuu ilman vetelyä/ponnisteluja auton tiellä pitämiseksi ja ilman kuulosuojaimia kun pinta on puolessa?
                      Mitähän merkkiä+mallia voisit minulle esim.245/35-19" kokoluokassa tarjota?

Comment

• kahtis
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 33
                        • Häme

Mutta kun nyt kumminkin haluaisin tietää millä lailla nuo "isot merkit" on nimenomaan 18"-20" kokoluokissa niitä "kunnon renkaita", jotta minäkin osaan ostaa ne ihan OIKEAT renkaat seuraavaksi?
                        Eli, ihan ensisijaisesti haluaisin tietää miten osaan rengaskaupoille lähtiessä määritellä sen että merkki on "riittävän iso" ollakseen juuri minulle "kunnollinen rengas"? Onko esim.Hankook tai Kumho "riittävän iso merkki", vai pitääkö olla vielä isompi? Miten vielä osaan määritellä sen "ison merkin"?
                        Toiseksi, haluaisin tietää MITEN nuo "isot merkit" on minulle parempia Suomalaisiin ajo-olosuhteisiin 18"-20" kokoluokissa kuin ne merkit jotka eivät ole "riittävän isoja"? Saanko esim.sinusta takuumiehen sille että löydän itselleni varmasti vetelemättömän tuotteen 19" kokoluokasta joka kuitenkin on esim.meidän perheen jokaisen kolmen auton päivittäinen käyttörengaskoko?
                        Eli lupaatko että jos panostan seuraavaan 19":n käyttörengaskierrokseen 500€ lisää ja osta tällaisen hienon ..."pääsääntöisesti kunnon renkaita valmistavan ison merkin tuotteen"... että ohitukset ja kaistanvaihdot onnistuu ilman vetelyä/ponnisteluja auton tiellä pitämiseksi ja ilman kuulosuojaimia kun pinta on puolessa?
                        Laita Linglongit! Ja vetely loppuu, märkäpito paranee ja mikä parasta... Saatat jopa saada illalla jos oikein hyvin käy!
                        BMW - Ajamisen iloa.

Comment

• Enska325i
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 333
                          • Masku

Originally posted by kahtis View Post
                          Laita Linglongit! Ja vetely loppuu, märkäpito paranee ja mikä parasta... Saatat jopa saada illalla jos oikein hyvin käy!
                          Lupaatko, että ovat paremmat kuin TM:n testissä olleet "merkkirenkaat"?
                          Last edited by Enska325i; 26-09-2009, 23:36. Reason: A on Ö
                          E46 330i M-sport touring

ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                          sigpic

Comment

• parjan_fin
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 86
                            • Rajamäki

Näemmä osuin arkaan kohtaan ja väärään aikaan, anteeksi, ei ollut tarkoitus.

Ja et saa minusta minkäänlaista takuumiestä, tuskin edes haluaisit. Ilmeisesti et aikasemmasta viestistäni hoksannut lukea kohtaa jossain sanoin etten ole ammattilainen?

Joillekin on näemmä perin hankalaa sulattaa toisten oma mielipide, mikä perustuu pelkästään henkilön omaan näkemykseen ja kokemukseen. Noh, eipä vaikuta mun polkupyörällä ajoon.
                            ==========

Comment

• Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

Joillekin on näemmä perin hankalaa sulattaa toisten oma mielipide, mikä perustuu pelkästään henkilön omaan näkemykseen ja kokemukseen. Noh, eipä vaikuta mun polkupyörällä ajoon.
                              Eräillä on tosiaan ongelmia ymmärtää toisten mielipiteet. Mä olen ajanut karkeasti 95% ajoistani omalla E39:llä Premium-luokan renkailla ja ainoat vetelyt mitä on omalle kohdalle osunut oli kun alla sattui käymään Nankangit. Rengaskoko on vakiintunut siihen 19" sekä kesällä että talvella ja kilometrejä tulee noin 30000-40000 per vuosi melko tasaisesti jakautuneena eri vuodenaikoihin. Kesällä on ollut Michelin Pilot Sport2 tai BF GoodRich G-Force Profiler (jotka on myös Michelinin valmistamat) ja auton käytös on erinomainen...ei vetele, ei rengasmelua, mukava myös mukulakivillä yms.

Nankangit jotka oli hetken aikaa 08 kesällä oli erittäin arvaamattomat mun ajotottumuksilla ja sen pohjalta en suosittele niitä kellekkään.

Mutta summa summarum..ajakoon kukin sillä minkä parhaaksi näkevät.. niin teen mäkin.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

Comment

• bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

Originally posted by Robi View Post
                                Eräillä on tosiaan ongelmia ymmärtää toisten mielipiteet. Mä olen ajanut karkeasti 95% ajoistani omalla E39:llä Premium-luokan renkailla ja ainoat vetelyt mitä on omalle kohdalle osunut oli kun alla sattui käymään Nankangit. Rengaskoko on vakiintunut siihen 19" sekä kesällä että talvella ja kilometrejä tulee noin 30000-40000 per vuosi melko tasaisesti jakautuneena eri vuodenaikoihin. Kesällä on ollut Michelin Pilot Sport2 tai BF GoodRich G-Force Profiler (jotka on myös Michelinin valmistamat) ja auton käytös on erinomainen...ei vetele, ei rengasmelua, mukava myös mukulakivillä yms.

Nankangit jotka oli hetken aikaa 08 kesällä oli erittäin arvaamattomat mun ajotottumuksilla ja sen pohjalta en suosittele niitä kellekkään.

Mutta summa summarum..ajakoon kukin sillä minkä parhaaksi näkevät.. niin teen mäkin.
                                onko sulla mitään kokemuksia Vrestein Ultrac Sessanta kumeista? hintaluokka näyttäis olevan lähelle samaa mitä Hankook ja Kumho...
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎