Tilasin 2kpl Nankangia koossa 255/35 18. Huvikseen punnitsin renkaat ja oli kilon ero painossa. Painot tais olla 12,1kg ja 13,1 kg. Muistaakseni. Ei ole viellä kokemusta ajosta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ZoMbiE View PostHuomasin kuvista heti ,että sulla on ne kumeina. Itsellä noista Nexenin N3000:sta pelkästään hyvää sanottavaa. Oli koko sarja 17" aikoinaan ja nyt on edessä noissa 16", ja hyvin toimi jopa radalla, ehkä aavistuksen pehmeät siihen touhuun. Mutta silti erittäin tunnokas, eli ei mitään paniikkirefleksiä kumilta, kun pito alkaa murtumaan.
Comment
-
-
Kauppalehdessä oli juttua, että EU aikoo ryhtyä luokittelemaan renkaita neljään eri energialuokkaan vierintävastuksen mukaan (huono luokka -> iso vero). Jutussa väitettiin, että suuremman vierintävastuksen omaava autoilija tankkaa joka viidennen tankillisen pelkästään suuren vastuksen vuoksi verrattuna parhaimpiin renkaisiin. Aika kova väite. Lopuksi sanottiin, että luokituksen tarkoitus on karkottaa halpamerkit EU:n markkinoilta.G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostOn, ja se on Michelin !
Väittäisin että vika on vanteessa tai asentajassa jos eivät pyöri uutena pyöreästi.
Tosin tästä saadaan taas varmaan tietäjien toimesta väittely kun heillä kumminkin on sitä kokemusta...:thinkLast edited by Rubu; 19-04-2008, 09:54.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostAi...Todellako?
En sitten tiedä onko laatu repsahtanut tämän vuosituhannen puolella...Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
-
Kyllä taitaa olla pitkälti kiinni myös vanteen ja renkaan leveyksistä nuo ajo-ominaisuudet. Esim. tuo paljon kehuttu Michelin on koossa 285/25R20 aivan kauhea ajettava verrattuna edellisiin renkaisiini Pirelli P-zero. Michelin nuljuu omituisesti kaistavaihdoissa ja urissa ja tuntuu kuin takapää olisi kuulien päällä. Saattaa olla että sain jotku Michelinin maanantaikappaleet mutta Pirelli vei kyllä noita renkaita sata nolla. Ja kestivätkin 20 tuhatta km ajoa.
Noista halpisrenkaista luusisi Hankookin olevan aika tasokas kumi kun se on valittu Hamann Motorsportin ensiasennusrenkaaksi.
Comment
-
-
Kaverin autoon laitettiin noin 4 vuotta sitten 245/30-20 michelinit ja Hän ajoi Audi A4 Quattrolla niillä 38Tkm.
Hän halusi edullisemmat renkaat ja vaihtoi seuraavaksi Dunlopit, ne kestivät noin 20Tkm.
Oli aika pettynyt kun renkaiden hinnan ero oli vain 500 euroa.
Suurin osa ajosta oli matka-ajoa.
Tosin aikaa on jo 4 vuotta siitä eikä uusimmista malleista ole kokemusta mutta ainakin sen aikasiin pyöriin nähden aika iso ero oli.
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostYhden ainoan pystyheittoisen uuden Micheliniin olen 7 vuoden rengasalalla työskentelyn aikana nähnyt. Siinä oli selvä valmistusvirhe.
Väittäisin että vika on vanteessa tai asentajassa jos eivät pyöri uutena pyöreästi.
Tosin tästä saadaan taas varmaan tietäjien toimesta väittely kun heillä kumminkin on sitä kokemusta...:think
Kysymys on vain ja ainoastaan selkäheiton suuruudesta, eli kuinka paljon sitä mistäkin tuotteesta löytyy.
On toki totta että noin keskimäärin Michelin merkkisistä tuotteista löytyy pienempää selkäheittoa kuin esim.monista nykyisistä Kiinanmaalta tulevista tuotteista.
Tuosta olen kuitenkin ihan samaa mieltä, että mikäli selkäheittoa asennettuun renkaaseen jää, on vika 95%:ssa tapauksia asentajasta. En tiedä minkä kokoluokan Micheliniä olet vanteille vääntänyt, mutta jos se on sitä 13"-16" perushuttua mitä Vianorilla tai Euromasterilla väännetään vanteelle, en yhtään ihmettele etteikö näitä muljausta vaativia selkäheittotapauksia ole tullut vastaan. Jos/kun aletaan vääntämään yli 18":n kumeja vanteille, alkaa asennuskin näyttelemään ihan eri roolia. Jonkin rengasvalmistajan jonkin mallinen tuote menee vanteelle helpommin kuin toisen, mutta noin sisäsyntyisesti selkeästi viallisia tuotteita ei nykyisin markkinoilla juurikaan ole.
Sekin on kuitenkin FAKTA, että nykyisin mm.Koreanmaalta tulee tuotteita jotka hyvinkin voivat olla mm.juuri selkäheitolliselta mittatarkkuudeltaan parempia kuin jokin Misukka, joten se ei todellakaan ole mikään "automaatti" että Misukka on se tässä suhteessa automaattisesti laadukkain.
...ja kyllä, minä olen kyllä törmännyt selkeästi vialliseen/kipukynnyksen ylittävään selkäheittoon myös Michelin tuotteessa, enkä itse ole päivääkään tehnyt ammatikseni rengastöitä.
Comment
-
-
"selkäheitotonta rengasta ei ole vielä koskaan valmistettu ja tämä on 100% fakta.
Kysymys on vain ja ainoastaan selkäheiton suuruudesta, eli kuinka paljon sitä mistäkin tuotteesta löytyy.
On toki totta että noin keskimäärin Michelin merkkisistä tuotteista löytyy pienempää selkäheittoa kuin esim.monista nykyisistä Kiinanmaalta tulevista tuotteista."
Näihin topiceihin vastailu on aika turhaa kun Hemi vetää joka asiasta tiedoillaan pohjat...
Vituttaa jo suorastaan tuollainen näsäviisas asenne...Last edited by Rubu; 19-04-2008, 18:47.
Comment
-
-
Todellisuudessa ei kannata pelätä tuota et olis selkäheittoa nykyrenkaissa, hyvin harvoin tulee loppujen lopuksi sellaisia enään joita ei saa pyörimään kunnolla. Ja sittenkin kun liikkeestä ostaa sen setin niin luulisi siihen saavan ehjän renkaan jos sellainen tapaus sattuu. Suurimmat heitot on yleensä vanteissa, liian paljon näkee näitä kalliitakin vanteita jotka vipattaa ja väppäsee niin et ihan hävettää asiakkaalle sanoa että sun 18" bbs:t on kierot aikä näistä hyviä saa, ilman vanteen suoristamista.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEnsinnäkään... selkäheitotonta rengasta ei ole vielä koskaan valmistettu ja tämä on 100% fakta.
Kysymys on vain ja ainoastaan selkäheiton suuruudesta, eli kuinka paljon sitä mistäkin tuotteesta löytyy.
On toki totta että noin keskimäärin Michelin merkkisistä tuotteista löytyy pienempää selkäheittoa kuin esim.monista nykyisistä Kiinanmaalta tulevista tuotteista.
Tuosta olen kuitenkin ihan samaa mieltä, että mikäli selkäheittoa asennettuun renkaaseen jää, on vika 95%:ssa tapauksia asentajasta. En tiedä minkä kokoluokan Micheliniä olet vanteille vääntänyt, mutta jos se on sitä 13"-16" perushuttua mitä Vianorilla tai Euromasterilla väännetään vanteelle, en yhtään ihmettele etteikö näitä muljausta vaativia selkäheittotapauksia ole tullut vastaan. Jos/kun aletaan vääntämään yli 18":n kumeja vanteille, alkaa asennuskin näyttelemään ihan eri roolia. Jonkin rengasvalmistajan jonkin mallinen tuote menee vanteelle helpommin kuin toisen, mutta noin sisäsyntyisesti selkeästi viallisia tuotteita ei nykyisin markkinoilla juurikaan ole.
Sekin on kuitenkin FAKTA, että nykyisin mm.Koreanmaalta tulee tuotteita jotka hyvinkin voivat olla mm.juuri selkäheitolliselta mittatarkkuudeltaan parempia kuin jokin Misukka, joten se ei todellakaan ole mikään "automaatti" että Misukka on se tässä suhteessa automaattisesti laadukkain.
...ja kyllä, minä olen kyllä törmännyt selkeästi vialliseen/kipukynnyksen ylittävään selkäheittoon myös Michelin tuotteessa, enkä itse ole päivääkään tehnyt ammatikseni rengastöitä.Last edited by hurtta; 19-04-2008, 21:12.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostJeps, kyllä se näin vain menee. Mitä tulee asennukseen niin olen nähnyt senkin kuinka "ammattitaitoisessa" rengasliikkeessä tarvitaan kaksi kaveria tosissaan pusaamaan leveähkö 18" kumi leveähkölle vanteelle. Eli asentajia löytyy moneen lähtöön vaikka firma olisi kuinka "ammattiliikkeen" maineessa hyvänsä. Saman homman hoitaa oikea ammattijeppe yksinään eikä tuota edes tuskaa. Aika monesti nämä renkaanvääntäjät ovat nuoria juuri koulusta tulleita kavereita koska ne kokeneemmat ja asiaa tuntevat ovatten siirtyneet toimiston puolelle - sääli sinänsä.Last edited by SLK; 19-04-2008, 22:05.exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
Comment