Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    Hemi

    Tossa kuvassa edessä 215/45 ja takana 255/40 ja nyt tulossa tohon pommiin eteen 215/40 ja taakse 245/40 ja luulen ettei optiikassa ole sen jälkeen paheksuttavaa etenkin kun alustasta ruuvataan muutama kiekka alaspäin
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Bemu500 View Post
      Kyllä ne kuule menee Menihän nuo viime kesänä olleet 255/40

      Ja toisekseen ketä kiinnostaa vakio koot enää tässä tilanteessa :think Vakio koot osaa kuka vaan laskea taulukoista mutta äärikokoja voi testata vain kokeilemalla
      haha, kunnon dragsteri look edessä kärrynpyörät ja takana munkit... ajattelitko sitä et 215/45 on lähelle samaa kokoa mitä 245/40, mutta 215/40 on ihan sikamatala ton munkin kans
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        Originally posted by bemu2000 View Post
        haha, kunnon dragsteri look edessä kärrynpyörät ja takana munkit... ajattelitko sitä et 215/45 on lähelle samaa kokoa mitä 245/40, mutta 215/40 on ihan sikamatala ton munkin kans
        Kuten jo eräälle kaverille mainitsin: jos ei silmää miellytä niin vaihtoon.com

        edit. ja edelleen kyllä tiedän varsin hyvin etteivät nämä rengaskoot ole samankokoisia vierintäkehältään.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by Bemu500 View Post
          Kuten jo eräälle kaverille mainitsin: jos ei silmää miellytä niin vaihtoon.com

          edit. ja edelleen kyllä tiedän varsin hyvin etteivät nämä rengaskoot ole samankokoisia vierintäkehältään.
          joo. muista sit laittaa kuvia tänne, niin ihmetellään oikeen porukalla miltä näyttää
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            Originally posted by bemu2000 View Post
            joo. muista sit laittaa kuvia tänne, niin ihmetellään oikeen porukalla miltä näyttää
            Tottakai
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • Northstar
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 745
              • Järvenpää

              Originally posted by Bemu500 View Post
              ... ja edelleen kyllä tiedän varsin hyvin etteivät nämä rengaskoot ole samankokoisia vierintäkehältään.
              Jep, eihän se mikään nelivetoinen ole, joten mitä merkitystä... Wanhan koulukunnan lookkia, meikä tykkää.
              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

              Comment

              • juhape
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 321
                • Pieksämäki

                Originally posted by Bemu500 View Post
                Tänään tilasin seuraavat gummit:
                merkki, profiili ja koko: Nankang NS-2 215/40 R17 87V TW
                kappalemäärä: 2
                merkki, profiili ja koko: Nankang NS-2 245/40 R17 91V TW
                kappalemäärä: 2

                Toivotaan parasta ja pelätään pahinta

                Taakse siis tulee ns. huonommat rattaat :think
                Iso on kehän ero noissa. ABS-jarrut saattaa mennä vikatilaan jos autossasi on sellaiset.

                Edit. Olihan siinä joskus ollut isompikin ero että taitaa ne toimia...
                -BMW 530d Touring -14 LCI
                -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                -Zetor 6245-89
                -David Brown 996 -76
                -MF 35 -58
                -Tunturi Super Sport -85
                -Tunturi Super Sport -77

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by juhape View Post
                  Iso on kehän ero noissa. ABS-jarrut saattaa mennä vikatilaan jos autossasi on sellaiset.

                  Edit. Olihan siinä joskus ollut isompikin ero että taitaa ne toimia...
                  Ei ne vielä e36:ssa mene vikatilaan, mutta 100% varmuudella eivät kyllä toimi niin kuin niiden pitäisi toimia. Erityisesti kaarteessa tehty abs "ukkojarrutus" muuttaa takuulla auton kulkusuuntaa tuolla vierintäkehäerolla.
                  Mutta siis ehkä tässä kuitenkin haetaan tuota old school Dragser lookia:

                  Last edited by Hemi; 10-05-2008, 13:01.

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    ..................
                    Last edited by Tomba87; 18-05-2008, 23:25.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Alweissi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 106
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Mitäs tälläset renkaat? Onko noissa jotain eroa kuin nuo pari kirjainta =)

                      Nankang NS-2 225/40 ZR18 92W RF TW 90,90e -2kpl-> 181,80e
                      Nankang NS-2 255/35 ZR18 94W XL 107,90e -2kpl-> 215,80e

                      397,60 EUR

                      Kuullostaa hyvältä hinnalta, tietty päälle vielä rengas-onlinen postikulut, mutta silti. Samaat profiilit Nexeninä 539.80e (+pk)
                      Joko tilaan?

                      edit. jaaniin ei niitä postikuluja olekkaan =)

                      googlailin ja vastaan itselleni, että samathan ne taitaa olla toisessa vain parempi Kantavuusindeksi ja RF - Vahvistettu kantavuus ja XL - Vahvistettu kantavuus, yleistyvä vaatimus raskaissa henkilöautoissa ja suurissa tila-autoissa.. TW onkin ? ehkä se on vaan Taiwan
                      Last edited by Alweissi; 12-05-2008, 11:58.
                      F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
                      "think wise, think geek, be a engineer"

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        tänää tuli pihaan nankang NS2 245/35-20 ja 285/30-20 ja täytyy sanoa, että näissä kumeissa ei voi löysyydestä puhua niin kun korkeampi profiilisissa, on siis ihan vitun jäykät kumit 285 kumin kokonaisleveys on 305mm ja vannepinnan leveys 11"... eli ei takuulla ole helpoin mahdollinen vääntää 10" vanteelle
                        Juurikin näin. Itselläni on ainakin pelkästään positiivisia kokemuksia Nankang NS-2 renkaista. Z3M Roadsterissa oli 225/40/18 ja 285/30/18 ja hyvin toimi. Kokeilin myös Ahvenistolla rata-ajossa. Nyt on MB S600:ssa alla 245/40/18 ja 275/35/18 eikä mitään ongelmia. Pitivät hienosti jopa parin testikierroksen verran Alastaron moottoriradalla kolme matkustajaa kyydissä! Eikä muuten ollut nuo 245/40 ja 275/35 renkaat ihan helppoja asentaa 10,5" ja 12" leveille vanteille, mutta ongelmitta on toimineet!

                        Pakko sanoa vielä, että ei mikään rengas voi toimia kunnolla, jos autossa on alusta paskassa kunnossa.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Alpina E34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1122
                          • Masku

                          Pari päivää sitten Touringiin meni alle 235/45-17 Nankang NS II:set. Ajomelu pieneni todella paljon vanhoihin Dunlopin Sportteihin verrattuna, vaikka eivät olleet edes aivan lopussa. Tuli myös testattua vesiominaisuudet rankkasateessa samantien. Ei ole kyllä mitään moitittavaa
                          E34 Lenz 536ds -89

                          E34 osille tarve:
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                          Originally posted by T3
                          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            Itselläkin tuli NS2:set ja odotin että olisivat tosiaan hiljaset. Olivat kyllä paljon äänekkäämmät kun vanhat kulutetut misukat. Toisaalta ei vetele ollenkaan, ainakaan vielä

                            -Jyri
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • tumppi$
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 457
                              • Päijät-Häme

                              Pakko lisätä tähän keskusteluun myös oma kannanottoni ja ennenkaikkea henkilökohtaiset kokemukseni...

                              Itse olen myös ollut monessa asiassa mainonnan ja naurettavien "vanhan kansan" totuuksien uhri. Ja valitettavasti juuri koskien rengasasioita...
                              Olen ollut myös hyvin "brändikeskeinen" tähän saakka.
                              Mutta voin vakuuttaa, että alkaa kummasti kantani olemaan aivan toinen.

                              Itselläni on E39 facelift ja voin kertoa että olen jatkuvasti temppuillut ja tuskaillut "merkkirenkaiden" kanssa...
                              Joka kerta kun olen satsin uusinut, niin hyvin lähellä loppulasku on ollut tuhatta (1000) euroa.
                              Ja todella ala-arvoista paskaa olen saanut sillä rahasummalla kerrasta toiseen!!!!

                              Tässäpä luettelon omaisesti:
                              Talvirenkaat:

                              - Nokian NRSi kitkat; täristi lähes uudesta asti... tuomio; pystyheittoa jo uutena, ja lopuksi renkaan runko petti totaalisesti.

                              - Michelin X-ice; ensimmäisen talven lopussa alkoivat vatkaamaan enemmän ja enemmän... Tasapainotettu lukuisia kertoja... Jouduttu laittamaan helvetisti painoja joka kerta... tuomio; pystyheittoa.

                              Kesärenkaat:

                              - Pirelli P7; tulivat auton mukana; ravistaneet koko ajan, todella äänekkäät, ja aivan käsittämättömät uraimurit, suorastaan arvaamattomat. (huonoimmat koskaan ajamani renkaat) tuomio; pystyheittoa sekä rungot pettivät totaalisesti.

                              - Nokian NRY: (ylivoimaisesti kalleimmat näistä luetteloimistani "huippurenkaista") ensimmäinen satsi ei kerennyt käydä kuin koeajolla, kunnes huomattiin runkovika... Takuuseen uusi satsi tilalle... Lopputulos; purin vittuuntuneena koko kaupat...

                              Eli näin hyviä kokemuksia minulla on näistä helvetin upeista ja ylivoimaisista "testivoittajista" ja "huippurenkaista"...

                              Eli on aivan varma juttu että seuraava rengasvalintani ei kohdistu "huippurenkaisiin".

                              Olen nimittäin sitä mieltä että "kananmunat" tai neliskanttiset kumit saa halvemmallakin. Ja jos oikein hyvä tuuri kävisi (tosin vaikea uskoa) niin vaikkapa pyöreätkin, ja vieläpä murto-osalla edellämainittujen rengassatsien hinnasta...
                              Last edited by tumppi$; 26-05-2008, 06:53.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Niin, tuli tuosta Nokian NRY:stä mieleen, Eli, myös hieman päivitystä tuohon joskus aiemmin kohtuu hiljaiseksi ja vetelemättömäksikin kehumaani Nokia 225/40-18" 18" NRY analyysiin.
                                Eli kyllähän ne sittenkin kuluu suhteellisen nopeasti, vaikka alkumetreillä tosin näyttikin. Mutta....kuinka ollakkaan, yhden "premium" renkaan kylki petti heti tuossa keväällä allelaiton jälkeen niin että, sisäkylkeen ilmestyi yht`äkkiä pikatiellä puolen nyrkin kokoinen patti ja ko.pyörä alkoi ravistamaan todella kovaa. Eli kudokset pettivät itsekseen aivan totaalisesti??????
                                Tuli vain mieleen, että mitäs jos näin olisi käynyt Sakasassa Kasselin mutkamäissä baanalla, kun täydessä lastissa painettiin +200kmh menemään?
                                Nimittäin nämähän vaihdettiin heti pois alta ko.reissun jälkeen ja laitettiin nyt kokeilumielessä uudelleen alle. Tosin tuolla reissulla ajettiin muutama tuhat km. koko ajan sen mitä hieman piristetty kiisseli e46 kulki, mutta kyllä tämän nopeusluokan "premiumtuote" pitäisi tämän kestää mennen tullen, kun mm.Korealaisvalmistajien renkaille se ei ole mikään ongelma?
                                Se on kuitenkin varma että ensi kesän Euroopan reissut ajetaan taas Korealaistuotteella.
                                Tosin sekin oli onni että en sitten kuitenkaan näitä myynyt kenellekkään vaikka ne hetken myynnissä oli ja ottajia olisi ollutkin....
                                Last edited by Hemi; 26-05-2008, 14:35.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎