Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by S-E
    Näköjään on niin, että pikkuhiljaa alkaa kuulua TOTUUKSIA näistä paskarenkaista. Onhan täällä jo vuosikaudet saatukin lukea erään kirjoittajan täysin omassa päässään kehittämiä teorioita merkkirenkaiden huonoista ominaisuuksista ja näiden Pingpongien paremmuudesta.

    Ei ole mitään väliä sillä ajaako autollaan radalla, vaiko siviililiikenteessä. Jos sadekelin ominaisuudet ovat radalla suorastaan ala-arvoiset, surkeat, paskat, niin ihan yhtä huonot ne on myös normaalin liikenteen seassa. Vaarallisia ja suorastaan yllättäviä tilanteita tulee yhtenään.

    Ensin ostetaan ns. premium-luokan auto, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet. Sitten samantien mennään ja ulosmitataan ne hyvät ominaisuudet näillä PASKARENKAILLA, ei jummarra.
    Jos tässä nyt taas viitataan minuun, niin kuulisin kovin mielellään mitkä ne "teoriat" oikein mahtaa olla? Kysymys kai on hinta/laatusuhteesta sekä siitä mihin suuntaan minkäkin tuotteen ominaisuudet on painotettu?
    Ok, NS-2:llä uutena vai ajaa 40mm:n vesipatjaan "vain" 80km:n nopeutta kun esim.vastaavalla vesikelien kingillä Hydragripillä 85kmh. Tosin puolen kulunut hydra kestää enään 60kmh nopeuden joten kulutuspinta on kuitenkin se pääsuure joka määrittelee vesiliirtonopeuden. Mutta sitten kun ko.hydralla ajetaan yli 18" kokoluokissa Suomen pitkittäisyraisilla teillä, ei mistään "premium" ajo-ominaisuuksista voi enään puhuakkaan.
    Vaarallisin vesikelin rengas taasen millä minä olen milloinkaan ajanut, on kolmasosa pintaa jäljellä oleva 17" Continentalin Contisport2, jolla turvallista ajonopeutta ei kovassa vesisateessa ollut lainkaan.
    NS-2:n kanssa ei myöskään minulla ole ollut mitään ongelmia.

    ....minkäs kokoiset NS-2:t nimim:Tatella onkaan alla ja minkälaiset pyöränkulmat?

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      Anyway kommentit tämän tuotteen suhteen on olleet epätavallisen ristiriitaisia joten vaikka itsekin näitä Nankangeja harkitsin niin en uskaltanut ryhtyä kokeilemaan minkä päivän erä sieltä tulla tupsahtaa. Vaikka mulla rengaskoko onkin sitä "kottikärry" -luokkaa jossa ilmeisesti toimii lähespä mikä vain...
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        [QUOTE=Hemi;1313213]Jos tässä nyt taas viitataan minuun, niin kuulisin kovin mielellään mitkä ne "teoriat" oikein mahtaa olla?

        1) Ok, NS-2:llä uutena vai ajaa 40mm:n vesipatjaan "vain" 80km:n nopeutta kun esim.vastaavalla vesikelien kingillä Hydragripillä 85kmh.

        2) Tosin puolen kulunut hydra kestää enään 60kmh nopeuden joten kulutuspinta on kuitenkin se pääsuure joka määrittelee vesiliirtonopeuden.

        3) Mutta sitten kun ko.hydralla ajetaan yli 18" kokoluokissa Suomen pitkittäisyraisilla teillä, ei mistään "premium" ajo-ominaisuuksista voi enään puhuakkaan.
        QUOTE]

        Ihan mielenkiinnosta, mihin nämä 3 väitettä perustuvat? Ilmeisesti joku autolehden testi?

        Itsellä on Bridgestonen RA050, joissa pintaa jäljellä max 2mm. Hyvin kestää ajaa 120 vesisateessa moottoritiellä. Ei oikein saa vesiliirtoon yrittämälläkään. Koko on 245/40/18.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          [QUOTE=MarttiKK;1313233]
          Originally posted by Hemi View Post

          Itsellä on Bridgestonen RA050, joissa pintaa jäljellä max 2mm. Hyvin kestää ajaa 120 vesisateessa moottoritiellä. Ei oikein saa vesiliirtoon yrittämälläkään. Koko on 245/40/18.
          Miksi muuten edes testilehdistö/testivoittajatuotteet ei pysty tällaisiin suorituksiin? Ollaanko nyt jopa fysiikan lakien ulkopuolella?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            Minä olen vieläkin sitä mieltä,että NS-2:ssa laatuheitot tekevät juuri noita puolesta ja vastaan asetteluja.Itselläni on ollut ko. kumit,eikä ollut edes f-s-ilmiötä eikä ongelmia vesi/märkäpidossakaan.Emännän autossa pyörii nytkin,tosin vain 17" ja kapeahkot,mutta ei mitään valittamista laadussa.

            Eli meille on sattunut hyvät kiekot,kun moni paremmasta tietävä on saanut autoonsa vielä ne maanantaipäivän kappaleet.

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Minä olen vieläkin sitä mieltä,että NS-2:ssa laatuheitot tekevät juuri noita puolesta ja vastaan asetteluja.
              Täysin samaa mieltä, itselle osui myös ihan ok setti tuota yhtä seikkaa lukuun ottamatta, toisaalta sekin hävisi muutaman kilometrin ajon jälkeen ja saattoi osittain johtua liian pienistä paineista 2,4kg ei taida riittä 18" renkaalle. Se tuli kyllä selväksi ettei NS2:set taida rata-ajoa kestää ainakaan kuivalla kelillä kun jo penkityksessä alkoi pieniä liuskoja irtoamaan kun takarenkaat lämpesivät. No ei sillä, irtoaa niitä liuskoja pilot sporteistakin kun oikein laittaa savuten..
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • sailor
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 369
                • Jyväskylä

                Originally posted by Stone View Post
                ... Se tuli kyllä selväksi ettei NS2:set taida rata-ajoa kestää ainakaan kuivalla kelillä kun jo penkityksessä alkoi pieniä liuskoja irtoamaan kun takarenkaat lämpesivät. No ei sillä, irtoaa niitä liuskoja pilot sporteistakin kun oikein laittaa savuten..
                Nimimerkillä Kaheli kirjoittava kaveri veti 160km 17 tuumaisilla Nankangeilla äitienpäivänä Alastarolla ja vaikka keli oli pirun lämmin niin sillä renkaat miksikään menneet.


                Kenenköhän uudehkoista Micheliineistä lähti samana päivänä kankaaseen saakka palasia...ilmoittautukoot

                Jani
                Last edited by sailor; 18-08-2008, 18:43.

                Comment

                • -Tate-
                  Moderator
                  • Jan 2004
                  • 3210
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by SLK View Post
                  Täällä taas ei ole ollut mitään ongelmia millää kelillä NS2:silla. On kumminkin ajettu ihan kunnon vesikelillä rekkaohituksia yms. Voisiko noissa halpis renkaissa olla laadun vaihtelu sitten sen verran isoa, en tiedä.
                  Pingpong, linlong, nangkang!

                  Saattaa tosiaan hyvinkin olla että laadunvaihtelu on noissa halpisrenkaissa sen verran isoa, koska jollain toimii, joillain ei. Parilla kaverilla on NS2 kylki/olkapää revennyt moottoritienopeuksissa kesken ajon. Kokoluokka 17"/18".

                  Hemille: Omat renkaat kokoa 195/50/15. Ohjauskulmat ovat kunnossa kyllä... Rengaspaineitakin on kokeiltu erilaisia, eikä vaikutusta. Vesikelillä ovat todella arvaamattomat ja täysin ala-arvoiset. Kuivalla toimivat kyllä ihan hienosti.

                  Siltikin oma henki on sen verran tärkeä, että en itse ala enää tulevaisuudessa kokeilemaan tuleeko sieltä millaiset renkaat. Nämä kokemukset riittää minulle ja se tuli myös todistettua ratapäiville totaalisesti. "Zombie" nimimerkki voi takana ajaneena kertoa lisää miltä se meno näytti..

                  Itsellä taas päinvastaiset kokemukset (vrt. Hemiin) Continentalin Sportcontact 2 renkaista kokoluokassa 17" 225/45 j 255/40. Itse olen renkaisiin enemmän kuin tyytyväinen.
                  I Believed I Would Die.

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Jos tässä nyt taas viitataan minuun, niin kuulisin kovin mielellään mitkä ne "teoriat" oikein mahtaa olla? Kysymys kai on hinta/laatusuhteesta sekä siitä mihin suuntaan minkäkin tuotteen ominaisuudet on painotettu?
                    Ok, NS-2:llä uutena vai ajaa 40mm:n vesipatjaan "vain" 80km:n nopeutta kun esim.vastaavalla vesikelien kingillä Hydragripillä 85kmh. Tosin puolen kulunut hydra kestää enään 60kmh nopeuden joten kulutuspinta on kuitenkin se pääsuure joka määrittelee vesiliirtonopeuden. Mutta sitten kun ko.hydralla ajetaan yli 18" kokoluokissa Suomen pitkittäisyraisilla teillä, ei mistään "premium" ajo-ominaisuuksista voi enään puhuakkaan.
                    Vaarallisin vesikelin rengas taasen millä minä olen milloinkaan ajanut, on kolmasosa pintaa jäljellä oleva 17" Continentalin Contisport2, jolla turvallista ajonopeutta ei kovassa vesisateessa ollut lainkaan.
                    NS-2:n kanssa ei myöskään minulla ole ollut mitään ongelmia.

                    ....minkäs kokoiset NS-2:t nimim:Tatella onkaan alla ja minkälaiset pyöränkulmat?
                    Omia kokemuksia...edessä Michelin Pilot Sport Cup katuslicksit joissa pintaa +-2mm niissä kolmessa urassa ja loppu on sileätä pintaa...ei puhettakaan että olisi ollut ahveniston radalla +100km/h nopeudessa ongelmia etupään pidon/liirto ominaisuukisen kanssa..eli ei edes jarrutuksessa (ei ABS jarruja käytössä) ollut pienintäkään pidon menetystä...takana taas valitettavasti Nankang NS2 kumit joissa pintaa noin 7mm kauttaaltaan ja peräpäässä ei puhettakaan että voisi puhua pidosta...täysin varoittamatta lähti perä irti useaan otteeseen ja pitoa ei saanut takaisin millään paitisi hyvällä tuurilla. Samoihin ongelmiin olen tässä ihan siviililiikenteessäkin törmännyt..perä on holtiton mutkissa mutta keula kestää ajaa jopa satoja metrejä vetisissä urissa ilman merkkiäkään vesiliirrosta. Hemi saa mielellään tulla kokeilemaan kyseisen yhdistelmän toimivuutta PK-seudulle sateisena päivänä...

                    Nankangit ei mielestäni kelpaa muuhun kuin kuminpolttoon...siihen ne on riittävän liukkaat että heikompitehoisellakin pärjää...

                    Ps. Bouma...E36 325iA on senverran laiska ettei se kunnon renkaalla sudi kaasusta vaikka haluaisi...Nankang on vaan niin liukas että se tuntuu tehokkaalle.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      En ymmärrä miksi pitää ihmisten edes ostaa noita pingpongeja. Pikkasen lisää niin saa renkaat. Hengen vaarallisia paskoja ne on.
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 740

                        Originally posted by 10+ View Post
                        En ymmärrä miksi pitää ihmisten edes ostaa noita pingpongeja. Pikkasen lisää niin saa renkaat. Hengen vaarallisia paskoja ne on.
                        Näitä paskoja ostetaan juuri siitä syystä että jotkut ovat niitä väittäneet yhtä hyviksi kuin oikeita merkkirenkaita. Ainakin ite ostin siinä uskossa että ei suurta eroa olisi mutta väärässä olin eikä virhe toistu.

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by 10+ View Post
                          En ymmärrä miksi pitää ihmisten edes ostaa noita pingpongeja. Pikkasen lisää niin saa renkaat. Hengen vaarallisia paskoja ne on.
                          Mikäs se pikkasen kalliimpi vaihtoehto on? 18" Nakinkangi 96e, Kumho 111e, Bridgestone 191 (050 eli perusmalli). Hintaeroa merkkirenkaalla tuleekin jo noin 100% nakikangiin. Eli sarjalla renkaita noin 400e. Oiskohan toi Kumho sitten kokeilemisen arvoinen, eräät on kehuneet sitäkin.

                          hinnat rengasonlinestä..

                          Comment

                          • j328
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 310
                            • Vantaa

                            Originally posted by j328 View Post
                            Itsellä 1000km takana Nankang ns-2 225/40 ZR18. Pientä tärinää rattiin 75-100kmh. Tasapainoitettu kahteen kertaan eikä auta. Koneessa pyysi 10-15G lisää painoa toisella kerralla. Vanhoilla renkailla ei täristänyt lainkaan. Ajossa keskialue täysin tunnoton ja yli 140kmh epävarman tuntuinen. Ainoa positiivisuus tähän mennessä on ettei vetele urissa lainkaan...

                            Autona E36 328 cabrio.

                            Muilla ongelmaa tärinän kanssa???

                            Jatketaanpas aiheesta, eli tuli ajettua toiset 1000km lasiin eikä edelleenkään loppunut tärinät. Myin auton tämän jälkeen pois ja laitoin ennen myyntiä alle alkuperäiset vanteet ja renkaat koossa 225/50-16". Nämä kahdeksan vuotta vanhat, puolikuntoiset Dunlopit poistivat kaikki tärinät ja epävarmuuden ajamisesta. Tässä vaiheessa olin jo sitä mieltä että nämä kiina kumit on täyttä paskaa!! No tuli tehtyä lapin reissu väyrysmersulla jossa oli alla 235/45-17" Nanakang NS-2 renkaat. Itse ajoin matkan aikana yli 2000km. Jostain kumman syystä mersun alla nämä kumit ovat jo ihan kelvolliset. Pientä juuri ja juuri havaittavaa tärinää oli yli 100kmh vauhdissa ja yli 130kmh pientä levottomuutta, mutta kuitenkin ihan toimivan tuntuinen rengas hinta/laatu suhteessa. Olisiko näin että joko laatu vaihtelee tai joidenkin autojen alla kumit toimivat vaan paremmin??

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by -Tate- View Post
                              Pingpong, linlong, nangkang!


                              Hemille: Omat renkaat kokoa 195/50/15. Ohjauskulmat ovat kunnossa kyllä... Rengaspaineitakin on kokeiltu erilaisia, eikä vaikutusta. Vesikelillä ovat todella arvaamattomat ja täysin ala-arvoiset. Kuivalla toimivat kyllä ihan hienosti.
                              Minulla ei ole mitään tietoa miten 15":set Nankang:it käyttäytyvät, koska en itse ole niitä milloinkaan ajanut, enkä henkiökohtaisesti tunne ketään jolla olisi niistä käyttökokemuksia, joten voi hyvin pitää paikkansakkin.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Robi View Post
                                Omia kokemuksia...edessä Michelin Pilot Sport Cup katuslicksit joissa pintaa +-2mm niissä kolmessa urassa ja loppu on sileätä pintaa...ei puhettakaan että olisi ollut ahveniston radalla +100km/h nopeudessa ongelmia etupään pidon/liirto ominaisuukisen kanssa..eli ei edes jarrutuksessa (ei ABS jarruja käytössä) ollut pienintäkään pidon menetystä...takana taas valitettavasti Nankang NS2 kumit joissa pintaa noin 7mm kauttaaltaan ja peräpäässä ei puhettakaan että voisi puhua pidosta...täysin varoittamatta lähti perä irti useaan otteeseen ja pitoa ei saanut takaisin millään paitisi hyvällä tuurilla. Samoihin ongelmiin olen tässä ihan siviililiikenteessäkin törmännyt..perä on holtiton mutkissa mutta keula kestää ajaa jopa satoja metrejä vetisissä urissa ilman merkkiäkään vesiliirrosta. Hemi saa mielellään tulla kokeilemaan kyseisen yhdistelmän toimivuutta PK-seudulle sateisena päivänä...

                                Nankangit ei mielestäni kelpaa muuhun kuin kuminpolttoon...siihen ne on riittävän liukkaat että heikompitehoisellakin pärjää...

                                Ps. Bouma...E36 325iA on senverran laiska ettei se kunnon renkaalla sudi kaasusta vaikka haluaisi...Nankang on vaan niin liukas että se tuntuu tehokkaalle.
                                En tiedä puhuttiinko nyt rata vai katurenkaasta?
                                Onko se 19" misukka myös 100% tunteeton urille? Jos on, niin mistä ko.misukoita saa ostaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎