Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    Originally posted by Robi View Post
    Ps. Bouma...E36 325iA on senverran laiska ettei se kunnon renkaalla sudi kaasusta vaikka haluaisi...Nankang on vaan niin liukas että se tuntuu tehokkaalle.
    Sitä juuri tarkoitin että renkaat on niin liukkaat sateella että jopa minun automaagi suttaa satella paikaltaan lähdettäessä
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      Originally posted by Hemi View Post
      Miksi muuten edes testilehdistö/testivoittajatuotteet ei pysty tällaisiin suorituksiin? Ollaanko nyt jopa fysiikan lakien ulkopuolella?
      Et vastannut kysymykseen. Täällä on jo monta kertaa todettu, että heität väittämiä ilma minkäänlaisia perusteluita. Olet vaan mestari vänkämään ja jankuttamaan samaa asiaa. Toisaalta sehän se avain menestyksekkääseen aivopesuun onkin --> toisto. Vähitellen kaikki alkavat nyökkäämään, kuten täällä onkin jo tapahtunut.

      Ja tervetuloa testaamaan märkäominaisuuksia.

      Koeajoin uuden M3:n Michelinin Piloteilla ja mitäs tuli huomattua --> täysin vetelemätön auto, ei sitten yhtään. Toinen oli kaverini E46 farkku, jossa uudet Continental Premium Contactit--> täysin vetelemättömät koossa 17"

      Kyllähän täällä on jo niin moni haukkunut nuo Nankakit surkeiksi, että ei ole epäselvyyttä niiden todellisesta "hyvyydestä".

      Comment

      • Antza
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2143
        • Espoo

        NS-2:t ovat hyvin kaksijakoiset renkaat. Sen vuoksi mikäli niistä ei ole juurikaan kokemuksia vaihtelevissa olosuhteissa, voi mielikuva olla hieman vääristynyt.

        Kuivalla ja lämpimällä kelillä ne toimivat ihan perushyvin: eivät vetele, ovat suht. hiljaiset sekä mukavat. Tällöinkin on tosin sivuttaishuojuntaa havaittavissa, mutta muuten ihan asialliset. Kelien vaihtuessa sateisempiin ja kylmempiin tuntuu kuin alle olisi vaihdettu toiset renkaat. Renkaissa on tällöin todella huono pito joka suuntaan mentäessä. Pito karkaa täysin varoittamatta. Vaikka renkaat olisivat uudet.

        Ymmärrän kyllä, että näissä semislikseissä on huonommalla kelillä erittäin huono pito - asia, josta muuten muutamat ko. renkaita ensiasennusrenkaina käyttävät autovalmistajat varoittavatkin - mutta sama ei saisi olla tilanne ns. tavallisissa renkaissa vaan renkaisiin pitäisi pystyä luottamaan "kelissä kuin kelissä". Nankangien tapauksessa ei tosiaankaan puhuta mistään "kohtalaisesta" kylmä/märkäpidosta, vaan erittäin huonosta, joka on ainakin minut muutaman kerran yllättänyt. Autoon ilman luistonestoa en näitä renkaita ostaisi.

        Toisaalta näissä alle 100e/kpl kokoluokan 18" renkaissa ei voi kovin hyviä ominaisuuksia kaikille olosuhteille odottaakaan, eli keskimääräinen hinta-laatusuhde nangkangeissa on kuitenkin ihan OK.
        Current rides:
        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

        Previous rides:
        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7434
          • Oulu

          Originally posted by j328 View Post
          No tuli tehtyä lapin reissu väyrysmersulla jossa oli alla 235/45-17" Nanakang NS-2 renkaat. Itse ajoin matkan aikana yli 2000km. Jostain kumman syystä mersun alla nämä kumit ovat jo ihan kelvolliset. Pientä juuri ja juuri havaittavaa tärinää oli yli 100kmh vauhdissa ja yli 130kmh pientä levottomuutta, mutta kuitenkin ihan toimivan tuntuinen rengas hinta/laatu suhteessa. Olisiko näin että joko laatu vaihtelee tai joidenkin autojen alla kumit toimivat vaan paremmin??
          Vaikea sanoa. Itse ajoin viimekesänä reilu 14 000 km 235/45R17 + 255/40R17 Nankangeilla (sis. 4 viikon reissu Välimerelle) ja en voi valittaa mistään muusta kuin tuosta vaihtelevasta märkäpidosta, joka ilmenee helpoiten lähinnä tässä kaupunkiajossa kotinurkilla. Baanalla ajoin kohtuu lujaa myös sateessa, mutta se ei tietenkään ole lähelläkään rata-ajoa josta tässä on ollut viimeksi puhe. Sitä nyt ei tullut (onneksi) testattua mitä tapahtuu jos olisi tullut hätäjarrutustilanne märällä baanalla reilummasta vauhdista. Ajatuksena tuo kuitenkin alkoi pelottaa oikeastaan vasta jälkikäteen, kun paremmin ehti huomata miten vaihtelevalta tuo märkäpito tuntuu.

          Ohjaustunto E39:n alla ei ole Nankangeilla yhtä hyvä kuin noilla nykyisillä Hankookeilla, mutta eivät ole myöskään tunne uria samalla tavalla.

          Originally posted by Vanquish View Post
          Mikäs se pikkasen kalliimpi vaihtoehto on?
          Tätä ketjua lukemalla tulin viime kesänä siihen tulokseen että Hankook S1 Evo. En ole vielä pettynyt, mutta urat nuo tuntee hiukan herkemmin kuin Nankang.

          Originally posted by Antza View Post
          Ymmärrän kyllä, että näissä semislikseissä on huonommalla kelillä erittäin huono pito ...
          Ei mulla nyt takana olevissa Misukan Pilot Sport Cup:eissa ainakaan yhtään Nankangeja huonompi märkäpito tunnu olevan. Aika vähän vielä kokemusta, mutta tuntuisi että pito ainakin palautuu paremmin vaikka vähän lipsuisikin.

          Originally posted by Antza View Post
          Toisaalta näissä alle 100e/kpl kokoluokan 18" renkaissa ei voi kovin hyviä ominaisuuksia kaikille olosuhteille odottaakaan, eli keskimääräinen hinta-laatusuhde nangkangeissa on kuitenkin ihan OK.
          Samaa mieltä 17" koon suhteen.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 19-08-2008, 09:21.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Siis tuntuu nyt siltä, että näin syksyllä aina unohdetaan tuon 18"-19" kokoluokan Nankang:in kaksi perustavaa laatua olevaa etua? Eli hinta ja ajettavuus ylikokoisena. Jos todellakin jonkun ajotapa/tyyli vaatii ratarenkaan kuivaominaisuuksia vetelystä huolimatta ja märälle kelpaa ainoastan se "testivoittaja" jotta autonsa saa pidettyä tiellä, niin herran tähden sentään..... silloinhan valinta todellakin on jokin muu kuin NS-2?
            Keväällä taas kun rengasliikkeessä huomataankin että raha on rajallista, välttää ne Nankang:kin yleisominaisuudet usein melko hyvin.
            En ole milloinkaan missään väittänyt että esim.Nankang NS-2 olisi absoluuttisesti kaikilta ominaisuuksiltaan....lähtien hinta/laatusuhteesta, se markkinoiden paras tuote(ja minä olen puhunut vain ja ainoastaan 18"-19" kokoluokista....ja oikeasti tälle kokoluokalle säädetyistä akselistokulmista).
            Plasebiovaikutus toki toimii varsin tehokkaasti myös silloin kun kyse on vähemmän "brändätystä" tuotteesta, jolloin nämä jarrutusmatkat ja absoluuttiset vesiliirtonopeudet tuntuu kovin helposti muuttuvan superlatiiveiksi. Äänekkäimpiä tämän vaikutuksen uhreja tuntuu olevan ne jotka eivät ole ajaneet metriäkään yli 17" rengastuksella, siitä puhumattakaan että olisivat oikeasti ajaneet tässä kokoluokassa contia, misukkaa ja Nankang:ia. Mutta siitä vaan....joka ukko sitten ensi keväänä Vianorille tai Euromasterille valkkaamaan hyllystä kunnon rahalla 18"-19" kokoluokan misukat tai contit ja saadaan me muutkin "nauttia" ultimate pidosta/ominaisuuksista kun bemarit kulkee kaikissa olosuhteissa....ja kaikissa nopeuksissa kuin kiskoilla näin sinisen ruudun takaa.

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Tämä nyt ei ole kenellekään vittuilua, mutta mielestäni pelkällä rengasvalinnalla ei saada 15-25 vuotta vanhan auton ajo-ominaisuuksia ja turvallisuutta uuden auton tasolle. Eli jos autona on 1980-luvun vanha pommi, jonka ajo-ominaisuuksia on haukuttu liukkaalla kelillä jo aikoinaan turvattomaksi, niin en ihmettele yhtään arvioita esim. NS-2 renkaasta. Kyllä varmasti sama rengas toimii ihan eri tavalla 2000-luvun autossa, jossa on tasapainoisemmat ajo-ominaisuudet myös ääritilanteissa ja tietysti ASC/DSC ja ABS yms järjestelmät apuna.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1894
                • 01830

                3 sarjaa ollut gangbangejä alla. e32:ssa oli 235/45 R17, e39:ssä 235/45 R17 ja e87:ssä 225/40 R18, eikä ole ollut pahempaa valittamista. Olen käynyt kuivillla moottoriradoilla ajamassa, ikinä en ole tosin näillä kelloa vastaan kehdannut ajaa. Olen myös ajanut sateessa baanalla +150 km/h satoja kilometrejä yhtä soittoa ilman jännittämistä. Mielestäni hyvä perusrengas ja ostan jatkossakin käyttöautoihin.

                Mutta itse asiaan: Etsin tuohon harrastepeliin kesärenkaita ensi kesäksi ja en todellakaan mitään näitä "pingponggängbäng-paskoja". Tulikohan puolivahingossa riittävästi ristiriitaa ensimmäisen ja toisen kappaleen välille? No, joka tapauksessa kriteerit uusille kesärenkaille on: kuivapitoa, hiljaiset ja vetelemättömät(=tunteettomat urille), rata-ajoa tulee toivottavasti enemmän kuin tänä kesänä. Kattelin noita Michelinin Pilot Sport Cupeja, mutta rengas-online ei tarjoa niitä 255/40 R17 koossa, jotka olisi siis takarenkaat. Eteen tulee luultavammin 225/45 R17, ehkä 235, täytyy ensiksi mallailla mihin keula laskeutuu ja mikä mahtuu pyörimään kivuttomasti ilman kosketuksia.

                No niin arvon halpisrengasraati. Mitä alle?

                Ja sori OT:sta.
                Last edited by van cleef; 19-08-2008, 13:46. Reason: tpyo
                ...

                Comment

                • MTV
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 337
                  • JKL

                  Ota näistä nyt enää mitään selvää
                  No 17" tuumaiset kesäkumit pitäisi saada alle ja noita Nankangeja en kyllä uskalla ostaa vaan ehkä pykälää kalliimpi merkki hakusessa, kenties Hankook.
                  Mitäs eroa on noilla Hankookin Evo S1 ja K105:lla?

                  Vai olisiko joku muu samanhintaluokan kumi ehdottomasti parempi e34:sen (540) alle?

                  Eikös 235/45/17 ole "oikea" koko ko. autoon (sama koko kuin alkup.)?
                  Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                  E34 540iA -93

                  Comment

                  • Aatos
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 149
                    • Helsinki

                    Originally posted by van cleef View Post
                    No, joka tapauksessa kriteerit uusille kesärenkaille on: kuivapitoa, hiljaiset ja vetelemättömät(=tunteettomat urille), rata-ajoa tulee toivottavasti enemmän kuin tänä kesänä. Kattelin noita Michelinin Pilot Sport Cupeja, mutta rengas-online ei tarjoa niitä 255/40 R17 koossa, jotka olisi siis takarenkaat. Eteen tulee luultavammin 225/45 R17, ehkä 235, täytyy ensiksi mallailla mihin keula laskeutuu ja mikä mahtuu pyörimään kivuttomasti ilman kosketuksia.
                    Mulla on pyörinyt pari kesää alla 235/45 R17 / 255/40 R17 continentalin sport contact 3:t ja olen ollut perin tyytyväinen, myös radalla. Ostanen ensi kesäksi varmaankin samanlaiset.
                    BRCF #12 - E36 325 -91

                    Comment

                    • -Tate-
                      Moderator
                      • Jan 2004
                      • 3210
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Tämä nyt ei ole kenellekään vittuilua, mutta mielestäni pelkällä rengasvalinnalla ei saada 15-25 vuotta vanhan auton ajo-ominaisuuksia ja turvallisuutta uuden auton tasolle. Eli jos autona on 1980-luvun vanha pommi, jonka ajo-ominaisuuksia on haukuttu liukkaalla kelillä jo aikoinaan turvattomaksi, niin en ihmettele yhtään arvioita esim. NS-2 renkaasta. Kyllä varmasti sama rengas toimii ihan eri tavalla 2000-luvun autossa, jossa on tasapainoisemmat ajo-ominaisuudet myös ääritilanteissa ja tietysti ASC/DSC ja ABS yms järjestelmät apuna.
                      Jos tässä nyt viitataan minun E21:seen (vanha 80-luvun pommi ), niin voin kyllä mainita että ainakin omalta kohdalta löytyy vertailupohjaa muutamista eri rengasmerkeistä kyseisen auton kohdalla: Nangkang NS2, CR-rengas, Goodyear, ja pari muuta parempaa merkkiä, samassa kokoluokassa tietty. Ja kyllä tuo Nangkangien sarja mikä itselle sattui on aivan susi verrattuna jopa tuohon pinnoitettuun renkaaseen, puhumattakaan muista paremman luokan rengaista.
                      I Believed I Would Die.

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        Täytyy kyllä ihmetellä näitä kommentteja. Itellä oli 750i:ssä misukan huippukumit jotka oli äänekkäät, vetelivät, kuluivat silmissä jne. Kun vaihdoin tilalle hakookit kaikki em ongelmat poistui. sama 740d:ssä ensin oli pirellin huippu kumit jotka oli kaikilta ominaisuuksilta niin syvältä ettei pysty kuvailemaan, tilalle nankang ns2 ja hymy kasvoilla on saanut ajaa, mitään ongelmaa pidossa ei ole sen kummenmin märällä kuin kuivalla kelillä.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by sirkus View Post
                          Täytyy kyllä ihmetellä näitä kommentteja. Itellä oli 750i:ssä misukan huippukumit jotka oli äänekkäät, vetelivät, kuluivat silmissä jne. Kun vaihdoin tilalle hakookit kaikki em ongelmat poistui. sama 740d:ssä ensin oli pirellin huippu kumit jotka oli kaikilta ominaisuuksilta niin syvältä ettei pysty kuvailemaan, tilalle nankang ns2 ja hymy kasvoilla on saanut ajaa, mitään ongelmaa pidossa ei ole sen kummenmin märällä kuin kuivalla kelillä.
                          Oiskohan pidon heittelyn syynä se et osalla täälläkin on nankang m+s kumeja? Tai sitten on vaan tuotannossa melkoisia laatueroja erien välillä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by -Tate- View Post
                            Jos tässä nyt viitataan minun E21:seen (vanha 80-luvun pommi ), niin voin kyllä mainita että ainakin omalta kohdalta löytyy vertailupohjaa muutamista eri rengasmerkeistä kyseisen auton kohdalla: Nangkang NS2, CR-rengas, Goodyear, ja pari muuta parempaa merkkiä, samassa kokoluokassa tietty. Ja kyllä tuo Nangkangien sarja mikä itselle sattui on aivan susi verrattuna jopa tuohon pinnoitettuun renkaaseen, puhumattakaan muista paremman luokan rengaista.
                            ...ja muistetaan nyt kuitenkin se että nyt tässä puhutaan 15" kokoluokan Nankang:ista joka melko varmasti onkin järkyttävä laitos.
                            Toisaalta, minäkään en käsitä miksi 15" kokoluokassa pitäisi ostaa Nankang:it jotka ei tässä kokoluokassa tarjoa yhtään mitään suhteessa esim. vastaaviin misukoihin tai conteihin, vaan 100% varmuudella päinvastoin.
                            Eli on hieman turha kommentoida 18"-19" Nankang NS-2:ia ja niiden tarjoamia ominaisuuksia suhteessa hintaan jos/kun alla on 15":n "nuljukumi" Nankang.
                            Se satasen säästö tässä kohtaa on kyllä virhearviointi, kun nämä "premium" massatuotteet on kuitenkin suunniteltu juuri näihin kokoluokkiin.
                            Itse en kuitenkaan saa x2 "premiumeihin" sijoitettuna yhtään mitään enempää 18"-20" kokoluokissa, paitsi Suomen teillä sopimatonta ajokäytöstä, jolloin ainakin minulle jopa Nankang tarjoaa helposti kokonaispaketissa enemmän, halvemmalla. Toki itsekkin ajan pääosin Kumhoilla tai Hankook:illa, mutta minulla ei ole juuri mitään negatiivista sanottavaa 19" kokoluokan leveistä Nankang NS-2:sta. Joku muu voi olla mitä mieltä tahansa, mutta jos itse ei ole edes ikinä ajanut 18"-20" pyörillä päivittäisissä ajoissaan tai ikinä ei ole edes kokeillut tämän kokoluokan NS-2:sta, ei näistä "keskustelukaan" ole oikein hedelmällinen.

                            Comment

                            • -Tate-
                              Moderator
                              • Jan 2004
                              • 3210
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Hemi View Post
                              ...ja muistetaan nyt kuitenkin se että nyt tässä puhutaan 15" kokoluokan Nankang:ista joka melko varmasti onkin järkyttävä laitos.
                              Toisaalta, minäkään en käsitä miksi 15" kokoluokassa pitäisi ostaa Nankang:it jotka ei tässä kokoluokassa tarjoa yhtään mitään suhteessa esim. vastaaviin misukoihin tai conteihin, vaan 100% varmuudella päinvastoin.
                              Eli on hieman turha kommentoida 18"-19" Nankang NS-2:ia ja niiden tarjoamia ominaisuuksia suhteessa hintaan jos/kun alla on 15":n "nuljukumi" Nankang.
                              Se satasen säästö tässä kohtaa on kyllä virhearviointi, kun nämä "premium" massatuotteet on kuitenkin suunniteltu juuri näihin kokoluokkiin.
                              Itse en kuitenkaan saa x2 "premiumeihin" sijoitettuna yhtään mitään enempää 18"-20" kokoluokissa, paitsi Suomen teillä sopimatonta ajokäytöstä, jolloin ainakin minulle jopa Nankang tarjoaa helposti kokonaispaketissa enemmän, halvemmalla. Toki itsekkin ajan pääosin Kumhoilla tai Hankook:illa, mutta minulla ei ole juuri mitään negatiivista sanottavaa 19" kokoluokan leveistä Nankang NS-2:sta. Joku muu voi olla mitä mieltä tahansa, mutta jos itse ei ole edes ikinä ajanut 18"-20" pyörillä päivittäisissä ajoissaan tai ikinä ei ole edes kokeillut tämän kokoluokan NS-2:sta, ei näistä "keskustelukaan" ole oikein hedelmällinen.
                              Tuanoinnii... Nyt meni kyllä vähän ohi? Missähän minä olen kommentoinut Nangkang NS 18"-20" ominaisuuksia? En missään, joten se siitä

                              Olen kommentoinut VAIN ja AINOASTAAN Nankang NS2 ominaisuuksia kokoluokassa 195/50/15 ja olen huomannut selvästi että oma sarjani NS2:sia on todella heikko muihin verrattuna. Oli sitten miten "nuljukumi" tahansa..

                              Tämän kesän parin kaverin kokemukset + omat kokemukset = En aio itse enää ostaa tälläisiä halpisrenkaita (ellei laatu parane).
                              I Believed I Would Die.

                              Comment

                              • Tuiske
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1441
                                • Lempäälä

                                Itsellä oli joskus a mallin corsassa 195/45/15 Nankangin NS2:set. Ainoa huono puoli noilla oli märkäpito. Lähti joskus suoraa kolmosella kiihdytettäessä pito märällä, olihan autossa väkivahva 1.6l pata pellin alla. Kyseessä oli reinforced malli.

                                Nykyään alla 225/35/18 NS2 RF (et35 vanteet) ja näissä ei niin pahasti tunnu tuo pidon heikkeneminen märällä, mutta liukkaat ovat kuitenkin. Ajo ominaisuuksiltaan ovat mielestäni paremmat kuin toisilla vanteilla olevat 225/45/16 (et38 vanteet) Dunlopin SP Sport 9000 kumit. Nämä vetelevät uriin hiukan herkemmin. Voi johtua tuo vetely johtua osittain siitä että Dunlopeissa on enää ~4mm pintaa, mutta tasaisesti ovat kuluneet.

                                Autona tuo sigun kapine supersportin säädettävällä alustalla.
                                Corvette C4 LT4 TURBO
                                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎