Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fasti
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 671
    • FIN

    Originally posted by Tenox View Post
    Seuraavaksi alle tulee halvimmat mahdolliset renkaat koossa 225/45/17 tai sinnepäin.
    Kyllä vain. Porin suunnalla ainakin Porintuontiosa juuri ilmoitti autopokkarissa? - 235/40/17 kumho ectat 320€ asennettuna (listahinta).

    Itse suosittelen kumhoja. On ollut mielestäni parasta laatua hintaansa nähden! Kokemusta on juuri tusta 17" kokoluokasta, ja halvimmat kokeilemani olivat Goodride merkkiset. 63€/kpl. Ei niitä enää koskaan. Mielummin maksaa sen kympin -jopa kaksi(!) enemmän renkaista joilla voi jo ihan oikeasti ajella tyytyväisesti.
    Current
    sigpic

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      Löytyykö muuten 225/50 tai 55 /17 kokoja ihan normaalista valikoimista? Voisin hiukan pehmeämpiä kokeilla seuraavaksi.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by Tenox View Post
        Löytyykö muuten 225/50 tai 55 /17 kokoja ihan normaalista valikoimista? Voisin hiukan pehmeämpiä kokeilla seuraavaksi.
        Luulis 225/50R17 löytyvän kun se on E60 vakiokoko. Ainakin mulle löyty ton kokoset talvirenkaat ilman suurempaa säätöä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10058
          • KVLA

          Originally posted by Tenox View Post
          Löytyykö muuten 225/50 tai 55 /17 kokoja ihan normaalista valikoimista? Voisin hiukan pehmeämpiä kokeilla seuraavaksi.
          Tuo 50-sarjalainen on sitten yleensä aina kalliimpi vaihtoehto verrokkina saman renkaan 45-sarja.Myös vaihtoehdot vähenee.

          Ja mikäli autosi normaali koko on tuossa 225-formaatissa 45-sarjalainen,niin 55-sarjalaiset onkin jo sitten lähes 45mm korkeammat.Siis mikäli aikomuksesi on laittaa 225/55 renkaat.Eli jos haluat tuolla leveydellä korottaa rengasprofiilia noin paljon,niin silloin on vaihdettava 16":n vanteisiin.

          Comment

          • TROCK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 435
            • Tampere

            Originally posted by Tenox View Post
            Löytyykö muuten 225/50 tai 55 /17 kokoja ihan normaalista valikoimista? Voisin hiukan pehmeämpiä kokeilla seuraavaksi.
            Eipä noita monilla (=juuri kenelläkään) hyllyssä ole, mutta melko pikaisesti niitä kuitenkin saa. Viime keväänä ostin 225/50-17 GoodYearit hintaan 520e. Vaihtoehtokoko 245/45-17 olis ollut paljon kalliimpi ja hankalampi saada.
            - - - - - - -
            F10 520dA
            ex E61 530dA, ex E39 530dA

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Kiitos vastauksista.

              Omegan vakiokoko on 235/45/17, mutta jos näyttää tosiaan siltä, että 225/50/17 osoittautuu kalliimmaksi, niin pitäydyn noissa 45 sarjan tuotteissa sitten. 225 lienee urakäytöksen kannalta parempi noista. 55 sarjalaiset tuskin siis sopivat alle. 16" vanteisiin siirtymistäkin tuossa talvella yrittelin, mutta eivät menneet nuo 17" huulivanteet kaupaksi edes oikeasti halvalla ja sitten vielä tajusin, ettei 16" ja 17" renkaiden hinnoissa ole oikeastaan juurikaan eroa. Tuohon lullaan joku 225/55/16 kävisi oikein mainiosti kyllä muutoin.

              Tuossa on muuten kuva vanteista ja 225/45 rengastuksella.



              50 sarjalainen kyllä mahtusi, taakse, ehkä 55:kin. Edessä on naftimpaa.
              Last edited by Tenox; 06-06-2009, 17:40.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • TuningUkkeli
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 497

                Itsellä on goodridet mitkä tuli vanteiden kanssa. Muuten ihan hyvät mutta lämmetessään eivät sovi ainakaan tehokkaamman auton alle.
                e46 Touring M-Sport2
                e30 tbo ic 2.5ltr 24v
                L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

                Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
                Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
                Kysele privalla

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Kuten pari sivua sitten kirjoitin NS-2 mulla nyt alla ja muuten tyytyväinen, mutta kuluvat todella nopeasti. Seuraavaksi alle tulee halvimmat mahdolliset renkaat koossa 225/45/17 tai sinnepäin. 340e / sarja on halvin mitä olen nähnyt, mutta renkaan merkkiä en muista. Löytyykö halvemmalla?
                  Halvimmat renkaat 235/45/17 koossa oli 290e asennettuna jotkin ruotsalaiset renkaat. Olikohan falken tjsp.

                  NS-2:sta huomautettavaa sen verran että etukumet olivat enempi soikean malliset kuin pyöreät. Takarenkaat sattui olemaan täsmälleen pyöreät. Eturenkaiden soikeus aiheutti vapinaa 80-100 vauhdissa, joten vaihdoin eturenkaat taakse niin vapina lakkasi. Saattaa kyllä soikeus johtua vanteistakin.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    Originally posted by marko.m View Post
                    Halvimmat renkaat 235/45/17 koossa oli 290e asennettuna jotkin ruotsalaiset renkaat. Olikohan falken tjsp.
                    Falken on japanilainen rengas.
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10058
                      • KVLA

                      Kaverin E39 535:een tuli viime kesänä uudet peruskumit 235/45¤17" NS-2:t ympäriinsä.Nyt kuulemma talven varastoinnin jälkeen ravistelee etupäätä.Talvikumeilla ei täristänyt.Käytetty tasapainoituksessakin ilman apuja.Ensi viikolla,kun on joutoaikaa,niin laitan nuo koemielessä alle (eteen) tuohon omaan 540:een ja kokeillaan onko vikaa pyörissä vai kaverin autossa.
                      Last edited by Heguli 31; 08-06-2009, 21:40.

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        Minäkin oisin ottanut Nangkangit tähän touringiin, koska aiemmin minulla on kadesta muusta autosta hyviä kokemuksia niistä, mutta rekisteriotteen mukaan niissä ei riittänyt kantavuus- eikä nopeusluokka nykyiseen autoon. Tuli sitten tilattua erilaiset halvat renkaat. Katotaan sitte, mitä tuli tilattua, kun saa ne alle ja vähän ajoa.
                        Last edited by Ha2; 30-06-2009, 08:48.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          Ylläolevaan viitaten, olen nyt ajanut kolmisen viikkoa ja 2000 km näillä kumeilla, Federal Super Steel SS 595 (Made in Taiwan). Täytyy sanoa, että onpa hyvät renkaat, varsinkin tuohon hintaan, ~280 € kotiovelle kannettuna. Rengaskoko on maltillinen 235/45R17 ja auto E39 530i touring M-Sport. Renkaat on suhteellisen pyöreäolkaiset ja siten tunnottomat urille (entisillä loppuunajetuilla GeedYeareilla piti koko ajan painia ratin kanssa, että pysy kaistalla). 160 km/h vesisateessa ei aiheuta minkäänlaista puntin tutinaa, ei edes hieman uraisilla teillä. Painojakaan ei näyttänyt vanteissa olevan mitään suklaalevyä. Hiljasinakin pidän nuita (siihen tosin voi vaikuttaa ja varmaan vaikuttaakin E39:in hyvä äänieristys ja meidän autossa lisänä tuplalasit). Kävin vielä säädättämässä kulmat autosta varmuuden vuoksi ja täytyy sanoa, että meno parani entisestään.

                          Uskallan suositella. Toki minulla ei ole kokemusta muusta kuin tuosta yhdestä rengaskoosta.
                          Last edited by Ha2; 30-06-2009, 09:09. Reason: valmistusmaa
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11700
                            • Kouvola

                            Tuli itsellekkin laitettua kokeilumielessä noi Falkenin 452:t alle taakse koossa 245/30/20 ja aika armotonta kuraa kyllä renkaiksi. Nyt perä elää ihan omaa elämäänsä esim. mutkaisella tiellä. Sama kaikki ohitukset ja muut kun joutuu ylittämään keskiviivan, niin perä tulee oikein heittämällä toiselle kaistalle. Samoin uraherkkyys on aika kiitettävää luokkaa (eli surkea)!

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              Originally posted by Esko View Post
                              Tuli itsellekkin laitettua kokeilumielessä noi Falkenin 452:t alle taakse koossa 245/30/20 ja aika armotonta kuraa kyllä renkaiksi. Nyt perä elää ihan omaa elämäänsä esim. mutkaisella tiellä. Sama kaikki ohitukset ja muut kun joutuu ylittämään keskiviivan, niin perä tulee oikein heittämällä toiselle kaistalle. Samoin uraherkkyys on aika kiitettävää luokkaa (eli surkea)!

                              90% varmuudella vika on jossain muualla kuin renkaassa itsessään.

                              Tarkista/säädä:
                              -rengaspaineet
                              -takacamber kulmat

                              Pari tonnia ajat niin käytös rauhottuu,kun renkaat kuluu "muotoon".

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11700
                                • Kouvola

                                Originally posted by Maza View Post
                                90% varmuudella vika on jossain muualla kuin renkaassa itsessään.

                                Tarkista/säädä:
                                -rengaspaineet
                                -takacamber kulmat

                                Pari tonnia ajat niin käytös rauhottuu,kun renkaat kuluu "muotoon".
                                Mitähän paineita tuon kokoisiin renkaisiin voisi suositella? Kokeillu nyt 2,5-3,5bar väliltä paineita eikä mitään eroa. Rengaskulmatkin on säädetty hiljattain eikä vanhoilla renkailla ollu mitään ongelmaa (PZero Nero 235/30/20). Autona tosiaan E46 330Ci
                                Last edited by Esko; 30-06-2009, 14:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎