Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kytölä
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 672
    • Lohja

    Originally posted by Haju69
    kokemusta Falkeneista aiemmin. Eli olisi ihan kelpo rengas siinä missä Nangkang?
    Turha mennä perse edellä puuhun. Falkenit ja Nankangit oli ihan ok pari tuhatta kilometriä, kunnes mitta täyttyi.. Osta suosiolla Michelinit tms.
    '88 325i cabrio
    '90 318is

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16362
      • Leppävirta

      Originally posted by Kytölä View Post
      Turha mennä perse edellä puuhun. Falkenit ja Nankangit oli ihan ok pari tuhatta kilometriä, kunnes mitta täyttyi.. Osta suosiolla Michelinit tms.
      En ole koskaan ollut innostunut ostelemaan kalliita renkaita. Nangkangeista ei ole moittimista. Falkenista ei kokemusta, ajattelin kokeilla sitä. Minun ajotavat ja ajomäärät eivät tarvitse kalliita renkaita. Tilasin hetki sitten Falkenit. Katotaan nyt millaset ne on.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by bemu2000 View Post
        kyllähän tuo falkeni taitaa kuitenkin hiukan arvostetumpi merkki olla ja tuskin huonompi ainakaan.
        Niin...taitaa Falken olla nimenomaan merkkinä arvostetumpi?, mutta ainakaan FK452 ei kyllä ole parempi millään osa-alueella, paitsi että on selvästi uraherkempi kuin NS-2.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by Hemi View Post
          Niin...taitaa Falken olla nimenomaan merkkinä arvostetumpi?, mutta ainakaan FK452 ei kyllä ole parempi millään osa-alueella, paitsi että on selvästi uraherkempi kuin NS-2.
          näinhän se tahtoo herkästi olla, että jäykempi runkoiset kumit on uraherkempiä, mutta eipä se tunteettomuus urille paljoa lohduta, jos kumi on muuten kuin vetelä paska ajaa. sopiva kompromissi pitää olla suomen teillä... nuo 16" falkenit on ZE 912.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Mulla on tämmöset alla eikä oo mitään valittamista edelleenkään:


            En halunnut sporttisempaa rengasta käyttöautoon, koska arvostan vetelemättömyyttä ja hiljaisuutta vaikka edullisemmilla renkailla ajankin. Noita tilattiin 16kpl (itselle molempiin autoihin ja kahdelle kaverille) ja kaikki ovat olleet ostokseensa tyytyväisiä.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by bemu2000 View Post
              näinhän se tahtoo herkästi olla, että jäykempi runkoiset kumit on uraherkempiä, mutta eipä se tunteettomuus urille paljoa lohduta, jos kumi on muuten kuin vetelä paska ajaa. sopiva kompromissi pitää olla suomen teillä... nuo 16" falkenit on ZE 912.
              Kyllä. Nyt en puhunut/verrannutkaan NS-2:sta ZIEX:iin vaan nimenomaan tuohon kammottavaan FK452:een, kun tässä nyt yleisesti puhuttiin nimenomaan Falken:in arvostuksesta.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Kytölä View Post
                Turha mennä perse edellä puuhun. Falkenit ja Nankangit oli ihan ok pari tuhatta kilometriä, kunnes mitta täyttyi.. Osta suosiolla Michelinit tms.

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  Falken ZE912:

                  Tällähetkellä e30:ssä alla Falkenin ZE912 215/40/16 edessä ja 225/40/16 takana. ET edessä 6 ja takana noin -6. Ei vetele urissa ja muutenkin tosi tyytyväinen kumeihin. Märkäpito on hyvä. Renkaankulmat varmasti ihan mitä sattuu.


                  Nankang NS-2:

                  Yksi sarja on ollut madalletuss e36:ssa alla Nankangin NS-2:sia 225/35/18 koossa, ei valittamista. Toinen NS-2 sarja oli a-mallin corsassa 196/45/15 koossa, ne oli aivan järkyttävän liukkaat märällä tiellä, muuten hyvät


                  Michelin pilot sport:

                  e36 M3:ssa alla 235/40/17 koossa et35 vanteilla. Veteli vaarallisen tuntuisesti uriin. Pito todella hyvä ja rungot jäykän tuntuiset. Ei oikein sovellu suomen teille
                  Last edited by Tuiske; 11-06-2010, 23:50.
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10058
                    • KVLA

                    Originally posted by Tuiske View Post

                    Michelin pilot sport:

                    e36 M3:ssa alla 235/40/17 koossa et35 vanteilla. Veteli vaarallisen tuntuisesti uriin. Pito todella hyvä ja rungot jäykän tuntuiset. Ei oikein sovellu suomen teille
                    Täysin samat fiilikset omassa ex M3:ssa noilla samoilla kumeilla.Ratagummit ennemminkin...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Täysin samat fiilikset omassa ex M3:ssa noilla samoilla kumeilla.Ratagummit ennemminkin...
                      Meillä emäntä kävi joku vuosi sitten katsastamassa yhden e46 vaihdokin puolikuntoisilla ko.pyörillä ennen kuin alle saatiin kunnon rengasta ja reissulta palatessaan naama valkoisena vannoitti sen olleen viimeinen reissu sporttimisukoilla. Niin hirveä uraimuri että tuntui kuulemma pääteiden 80kmh nopeusrajoitukset olevan kerrankin kohdillaan.
                      No, olihan se paha, mutta vielä pahempia olen ajanut conti, pirelli ja bridgestone renkaan kyljessä.

                      Comment

                      • JuusoJ
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 60
                        • Myyrmäki

                        barumin bravuris 2 on aika levoton rengas

                        e36 323i:n alla on bravuris 2:set koossa 225/45-17... varsinkin ku puslatkin on aika lopussa niin jotenkin se levottomuus vielä korostuu..

                        Hankookin vanha malli r-s2 z212 on paras rengas mitä mulla on ollu tossa yllämainitussa koossa.. ja nyt tullut se uus evo12 eli k110.. se on jo huomattavasti enemmän katurengas kun r-s2 z212 on enemmänkin "trackday" tai sellanen semi ratarengas.. mikä nyt oikee nimitys olis..

                        tänä vuonna tuli myyntiin myös briggarin "halpa" malli Lazza.. mutta niistä ei ole omaa kokemusta.. näytti ja tuntui ihan asialliselta.. mutta täytyy keräillä siitä vähän kokemuksia nyt seuraavaksi

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by JuusoJ View Post
                          barumin bravuris 2 on aika levoton rengas

                          e36 323i:n alla on bravuris 2:set koossa 225/45-17... varsinkin ku puslatkin on aika lopussa niin jotenkin se levottomuus vielä korostuu..
                          No kannataisko ne puslat yms ehjätä?
                          Tietysti halpa korjaus tuommoiseen on vääntää ne nankankit alle ja ajella tyytyväisenä. Auto menee suoraan sama vaikka ratti olisi vartin vinossa

                          Kävin tuossa yhtä E39M5 koeajamassa ja siihen oli edellinen omistaja varmaankin myyntitarkoituksessa vääntänyt 225/40/18" nangkanit alle.
                          Keulasta oli nivelet/puslat jo melko väljät mutta eihän se pahemmin täristänyt eikä vedellyt kun oli nuo löysät letkut alla. Voin sanoa että hienosti pilattu ajo-ominaisuudet ämmästä. Myyjä ei ollut itse edes älynnyt että kumit on alikokoiset femmaan :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • JuusoJ
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 60
                            • Myyrmäki

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            No kannataisko ne puslat yms ehjätä?
                            Tietysti halpa korjaus tuommoiseen on vääntää ne nankankit alle ja ajella tyytyväisenä. Auto menee suoraan sama vaikka ratti olisi vartin vinossa

                            Kävin tuossa yhtä E39M5 koeajamassa ja siihen oli edellinen omistaja varmaankin myyntitarkoituksessa vääntänyt 225/40/18" nangkanit alle.
                            Keulasta oli nivelet/puslat jo melko väljät mutta eihän se pahemmin täristänyt eikä vedellyt kun oli nuo löysät letkut alla. Voin sanoa että hienosti pilattu ajo-ominaisuudet ämmästä. Myyjä ei ollut itse edes älynnyt että kumit on alikokoiset femmaan :think
                            jeb.. kyllä ne on menossa ehjättäväks ne puslat.. kuhan vaan sais rahaa.. ku sekään ei jostain syystä oo ihan ilmasta.. ei edes ne puslat.. katotaan siinä vaiheessa kun rahaa on muuhunkin kun laskuihin.... :think

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              kysytääs nyt vielä täällä

                              Mitä eroa nankang ns-2 ja ns-20? Kumpi parempi normiajeluun käyttiksessä?
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Nyt on muutama tuhat km takana Primewellin halppiskumeilla. Tosin ne on vain takarenkaina ja 275/30 19 koossa. Ei mitään pahaa sanottavaa, vesisateellakin toimii oikein hyvin ja uskaltaa hyvin ajaa sallittuja nopeuksia. Eli jos on taipumusta sulattaa takakumeja hieman tiheämpään, niin eipä sinne tän kalliimpaa kumia kannata hankkia(n. 60e kpl).

                                Tossa toisessa sigun lelussa on Sunny 235/40 18 halppiskumit alla ympäriinsä ja menee tosi vakaasti eikä ole yhtään uraherkkä. Vesikeleistä ei ole kokemusta vielä näillä kumeilla. Auto ja alusta vaikuttanee lähes yhtä paljon ajettavuuteen kuin renkaankin ominaisuudet.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎