Originally posted by Haju69
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En ole koskaan ollut innostunut ostelemaan kalliita renkaita. Nangkangeista ei ole moittimista. Falkenista ei kokemusta, ajattelin kokeilla sitä. Minun ajotavat ja ajomäärät eivät tarvitse kalliita renkaita. Tilasin hetki sitten Falkenit. Katotaan nyt millaset ne on.Originally posted by Kytölä View PostTurha mennä perse edellä puuhun. Falkenit ja Nankangit oli ihan ok pari tuhatta kilometriä, kunnes mitta täyttyi.. Osta suosiolla Michelinit tms.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Niin...taitaa Falken olla nimenomaan merkkinä arvostetumpi?, mutta ainakaan FK452 ei kyllä ole parempi millään osa-alueella, paitsi että on selvästi uraherkempi kuin NS-2.Originally posted by bemu2000 View Postkyllähän tuo falkeni taitaa kuitenkin hiukan arvostetumpi merkki olla ja tuskin huonompi ainakaan.
Comment
-
näinhän se tahtoo herkästi olla, että jäykempi runkoiset kumit on uraherkempiä, mutta eipä se tunteettomuus urille paljoa lohduta, jos kumi on muuten kuin vetelä paska ajaa. sopiva kompromissi pitää olla suomen teillä... nuo 16" falkenit on ZE 912.Originally posted by Hemi View PostNiin...taitaa Falken olla nimenomaan merkkinä arvostetumpi?, mutta ainakaan FK452 ei kyllä ole parempi millään osa-alueella, paitsi että on selvästi uraherkempi kuin NS-2.
Comment
-
Mulla on tämmöset alla eikä oo mitään valittamista edelleenkään:
En halunnut sporttisempaa rengasta käyttöautoon, koska arvostan vetelemättömyyttä ja hiljaisuutta vaikka edullisemmilla renkailla ajankin. Noita tilattiin 16kpl (itselle molempiin autoihin ja kahdelle kaverille) ja kaikki ovat olleet ostokseensa tyytyväisiä.
Comment
-
Kyllä. Nyt en puhunut/verrannutkaan NS-2:sta ZIEX:iin vaan nimenomaan tuohon kammottavaan FK452:een, kun tässä nyt yleisesti puhuttiin nimenomaan Falken:in arvostuksesta.Originally posted by bemu2000 View Postnäinhän se tahtoo herkästi olla, että jäykempi runkoiset kumit on uraherkempiä, mutta eipä se tunteettomuus urille paljoa lohduta, jos kumi on muuten kuin vetelä paska ajaa. sopiva kompromissi pitää olla suomen teillä... nuo 16" falkenit on ZE 912.
Comment
-
Falken ZE912:
Tällähetkellä e30:ssä alla Falkenin ZE912 215/40/16 edessä ja 225/40/16 takana. ET edessä 6 ja takana noin -6. Ei vetele urissa ja muutenkin tosi tyytyväinen kumeihin. Märkäpito on hyvä. Renkaankulmat varmasti ihan mitä sattuu.
Nankang NS-2:
Yksi sarja on ollut madalletuss e36:ssa alla Nankangin NS-2:sia 225/35/18 koossa, ei valittamista. Toinen NS-2 sarja oli a-mallin corsassa 196/45/15 koossa, ne oli aivan järkyttävän liukkaat märällä tiellä, muuten hyvät
Michelin pilot sport:
e36 M3:ssa alla 235/40/17 koossa et35 vanteilla. Veteli vaarallisen tuntuisesti uriin. Pito todella hyvä ja rungot jäykän tuntuiset. Ei oikein sovellu suomen teille
Last edited by Tuiske; 11-06-2010, 23:50.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Täysin samat fiilikset omassa ex M3:ssa noilla samoilla kumeilla.Ratagummit ennemminkin...Originally posted by Tuiske View Post
Michelin pilot sport:
e36 M3:ssa alla 235/40/17 koossa et35 vanteilla. Veteli vaarallisen tuntuisesti uriin. Pito todella hyvä ja rungot jäykän tuntuiset. Ei oikein sovellu suomen teille
Comment
-
Meillä emäntä kävi joku vuosi sitten katsastamassa yhden e46 vaihdokin puolikuntoisilla ko.pyörillä ennen kuin alle saatiin kunnon rengasta ja reissulta palatessaan naama valkoisena vannoitti sen olleen viimeinen reissu sporttimisukoilla. Niin hirveä uraimuri että tuntui kuulemma pääteiden 80kmh nopeusrajoitukset olevan kerrankin kohdillaan.Originally posted by Heguli 31 View PostTäysin samat fiilikset omassa ex M3:ssa noilla samoilla kumeilla.Ratagummit ennemminkin...
No, olihan se paha, mutta vielä pahempia olen ajanut conti, pirelli ja bridgestone renkaan kyljessä.
Comment
-
barumin bravuris 2 on aika levoton rengas
e36 323i:n alla on bravuris 2:set koossa 225/45-17... varsinkin ku puslatkin on aika lopussa niin jotenkin se levottomuus vielä korostuu..
Hankookin vanha malli r-s2 z212 on paras rengas mitä mulla on ollu tossa yllämainitussa koossa.. ja nyt tullut se uus evo12 eli k110.. se on jo huomattavasti enemmän katurengas kun r-s2 z212 on enemmänkin "trackday" tai sellanen semi ratarengas.. mikä nyt oikee nimitys olis..
tänä vuonna tuli myyntiin myös briggarin "halpa" malli Lazza.. mutta niistä ei ole omaa kokemusta.. näytti ja tuntui ihan asialliselta.. mutta täytyy keräillä siitä vähän kokemuksia nyt seuraavaksi
Comment
-
No kannataisko ne puslat yms ehjätä?Originally posted by JuusoJ View Postbarumin bravuris 2 on aika levoton rengas
e36 323i:n alla on bravuris 2:set koossa 225/45-17... varsinkin ku puslatkin on aika lopussa niin jotenkin se levottomuus vielä korostuu..
Tietysti halpa korjaus tuommoiseen on vääntää ne nankankit alle ja ajella tyytyväisenä. Auto menee suoraan sama vaikka ratti olisi vartin vinossa
Kävin tuossa yhtä E39M5 koeajamassa ja siihen oli edellinen omistaja varmaankin myyntitarkoituksessa vääntänyt 225/40/18" nangkanit alle.
Keulasta oli nivelet/puslat jo melko väljät mutta eihän se pahemmin täristänyt eikä vedellyt kun oli nuo löysät letkut alla. Voin sanoa että hienosti pilattu ajo-ominaisuudet ämmästä. Myyjä ei ollut itse edes älynnyt että kumit on alikokoiset femmaan :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
jeb.. kyllä ne on menossa ehjättäväks ne puslat.. kuhan vaan sais rahaa.. ku sekään ei jostain syystä oo ihan ilmasta.. ei edes ne puslat.. katotaan siinä vaiheessa kun rahaa on muuhunkin kun laskuihin.... :thinkOriginally posted by _nixu_ View PostNo kannataisko ne puslat yms ehjätä?
Tietysti halpa korjaus tuommoiseen on vääntää ne nankankit alle ja ajella tyytyväisenä. Auto menee suoraan sama vaikka ratti olisi vartin vinossa
Kävin tuossa yhtä E39M5 koeajamassa ja siihen oli edellinen omistaja varmaankin myyntitarkoituksessa vääntänyt 225/40/18" nangkanit alle.
Keulasta oli nivelet/puslat jo melko väljät mutta eihän se pahemmin täristänyt eikä vedellyt kun oli nuo löysät letkut alla. Voin sanoa että hienosti pilattu ajo-ominaisuudet ämmästä. Myyjä ei ollut itse edes älynnyt että kumit on alikokoiset femmaan :think
Comment
-
kysytääs nyt vielä täällä
Mitä eroa nankang ns-2 ja ns-20? Kumpi parempi normiajeluun käyttiksessä?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Nyt on muutama tuhat km takana Primewellin halppiskumeilla. Tosin ne on vain takarenkaina ja 275/30 19 koossa. Ei mitään pahaa sanottavaa, vesisateellakin toimii oikein hyvin ja uskaltaa hyvin ajaa sallittuja nopeuksia. Eli jos on taipumusta sulattaa takakumeja hieman tiheämpään, niin eipä sinne tän kalliimpaa kumia kannata hankkia(n. 60e kpl).
Tossa toisessa sigun lelussa on Sunny 235/40 18 halppiskumit alla ympäriinsä ja menee tosi vakaasti eikä ole yhtään uraherkkä. Vesikeleistä ei ole kokemusta vielä näillä kumeilla. Auto ja alusta vaikuttanee lähes yhtä paljon ajettavuuteen kuin renkaankin ominaisuudet.
Comment
Comment