Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    Vahvistettu Nankang

    Meinasin laittaa jo nyt tilaukseen nuo Nankangit, mutta ennen sitä kiinnostaisi tietää, tuoko vahvistettu "RF"-malli mukanaan minkälaisia haittoja/etuja normiajoon? Näyttäisi olevan euron kalliimpi tuo vahvistettu.

    Mistä muuten olette tilanneet tuota settiä alle 400 euron hinnalla, kun Rengas-Onlinessä kierroksen hinnaksi näyttää muodostuvan toimituskulujen kanssa yli 450 euroa? Koko on 235/40R18
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Originally posted by JKK View Post
      tuoko vahvistettu "RF"-malli mukanaan minkälaisia haittoja/etuja normiajoon?
      Vahvistetussa on pykälää isompi kantavuusindeksi. Mitään eroa et huomaa perstuntumalla (eikä edes renkaita asennettaessa). Eli periaatteessa ihan sama kummat laittaa jollei akselimassa roiku ihan siinä rajalla...
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        Tuli muuten mieleen, että mulla ois periaatteessa ylimääräisenä nuolikuvioiset Nankangit(2 kpl.) koossa 245-45/17, että jos jollain on kiinnostusta niin privaan viestiä. Vaihdetaan mieluusti 225 pariin.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • 330XD Touring
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 104

          Nankang SV-1 :t on kyllä nyt alla... Saas nähdä kuinka pitoa piisaa, kun joskus se talvi sieltä ehkä tulee :think Ei muuten olis, mutta kun tulivat auton mukana ja olivat uudet, niin ajattelin sit testata...
          Poliisi on ystävä

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            Originally posted by JKK View Post
            Meinasin laittaa jo nyt tilaukseen nuo Nankangit, mutta ennen sitä kiinnostaisi tietää, tuoko vahvistettu "RF"-malli mukanaan minkälaisia haittoja/etuja normiajoon? Näyttäisi olevan euron kalliimpi tuo vahvistettu.

            Mistä muuten olette tilanneet tuota settiä alle 400 euron hinnalla, kun Rengas-Onlinessä kierroksen hinnaksi näyttää muodostuvan toimituskulujen kanssa yli 450 euroa? Koko on 235/40R18
            Painaa enemmän ja eron huomaa kyllä ajossa ainakin bridgestonen vastaavilla. Urissa vetelee todella pahasti, koska renkaan reunat eivät mene lyttyyn tyhjänäkään(ei siis jousta juurikaan). Ainut etu on, että voi ajaa tyhjällä renkaalla varikolle...

            Itse ostin ebay.de
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              Itsellä kanssa alla tollaset sv-1 nankangit.
              Ja viimetalvena kans.
              Pito on mielestäni hyvä liukkaalla, mutta vähän ovat turhan vetelät sulalla keleillä!
              Taittuu melko paljon alle jos ajetaan hiukan kovemmin kurviin.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                Kyselläänpä vielä noista Nankang NS-2:sista. Ilmeisesti ainakin isommissa kokoluokissa pääosin hyviä kokomuksia saatu, ainoana miinuksena kohtuullinen märkäpito ja pehmeys rajussa ajossa. Olen katsastelemassa E34:seen renkaita koossa 225/55-16" ja kun rengaskoko on hieman "donitsiluokkaa", niin tuo pehmeys arveluttaa. Häviääkö autosta kaikki tietunto Nankangeilla ja taittuuko renkaat alle mutkissa?

                Nyt autossa Pirelli P6/P6000 sekarengastus ja täytyy sanoa, että aivan järkyttävät ajaa Suomen rosoisilla urateillä. Saksassa toimivat kullä hyvin. Aiemmin olen saanut pelkkiä hyviä kokemuksia Michelinin renkaista, mutta nyt rengaskoko, vaikka vain 16" onkin, on sellainen, että hintaerot alkavat jo perseessä tuntumaan:

                Esim. Rengas-Onlinesta:
                Michelin PRIMACY HP 225/55 R16 95V, 4 rengasta, hinta 724 € !!

                Ja tuo vielä ns. Premium-renkaista halvimpia. Esim. Michelin Pilot PRIMACY 225/55 R16 95Y G1, 4:n renkaan hinta on 831 €.

                Vrt.
                Nankang NS-2 225/55 R16 95V CN 300,40 euroa alveineen kotiin toimitettuna.

                Elikäs, ovatko Nankangit 225/55-16-kokoisena liian lötköt mutkatiellä ajeluun?

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Kyselläänpä vielä noista Nankang NS-2:sista. Ilmeisesti ainakin isommissa kokoluokissa pääosin hyviä kokomuksia saatu, ainoana miinuksena kohtuullinen märkäpito ja pehmeys rajussa ajossa. Olen katsastelemassa E34:seen renkaita koossa 225/55-16" ja kun rengaskoko on hieman "donitsiluokkaa", niin tuo pehmeys arveluttaa. Häviääkö autosta kaikki tietunto Nankangeilla ja taittuuko renkaat alle mutkissa?

                  Nyt autossa Pirelli P6/P6000 sekarengastus ja täytyy sanoa, että aivan järkyttävät ajaa Suomen rosoisilla urateillä. Saksassa toimivat kullä hyvin. Aiemmin olen saanut pelkkiä hyviä kokemuksia Michelinin renkaista, mutta nyt rengaskoko, vaikka vain 16" onkin, on sellainen, että hintaerot alkavat jo perseessä tuntumaan:

                  Esim. Rengas-Onlinesta:
                  Michelin PRIMACY HP 225/55 R16 95V, 4 rengasta, hinta 724 € !!

                  Ja tuo vielä ns. Premium-renkaista halvimpia. Esim. Michelin Pilot PRIMACY 225/55 R16 95Y G1, 4:n renkaan hinta on 831 €.

                  Vrt.
                  Nankang NS-2 225/55 R16 95V CN 300,40 euroa alveineen kotiin toimitettuna.

                  Elikäs, ovatko Nankangit 225/55-16-kokoisena liian lötköt mutkatiellä ajeluun?
                  Multa saat ajamattomat Pirelli P7:t 225/55 -16 hintaan 430 eukkaa. Nopeusluokka W, eli ei pitäis lötköillä... Ota yhteyttä jos kiinnostaa.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7434
                    • Oulu

                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Ja tuo vielä ns. Premium-renkaista halvimpia. Esim. Michelin Pilot PRIMACY 225/55 R16 95Y G1, 4:n renkaan hinta on 831 €.
                    Tollaset Y-nopeusluokan kumit unohtaisin kyllä samantien jos ei oo tarkoitus ajella yli 250 km/h nopeuksia pidempään.

                    Esim. Dunlop SP SPORT 9000 225/55 R16 95W vannesuojalla jäännösvarasto 517 €/kierros on taas halvempi merkkirengas kuin Michelin.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Tollaset Y-nopeusluokan kumit unohtaisin kyllä samantien jos ei oo tarkoitus ajella yli 250 km/h nopeuksia pidempään.

                      Esim. Dunlop SP SPORT 9000 225/55 R16 95W vannesuojalla jäännösvarasto 517 €/kierros on taas halvempi merkkirengas kuin Michelin.
                      Huomasin kanssa nuo Dunlopit, ovathan ne Misukoita halvemmat, mutta kuitenkin Nankangeja 70 % kalliimmat. Se Y-luokka oli vaan "shokeeramis"-tarkoituksessa mukana. Itse asiassa jopa tuo W-nopeusluokka arveluttaa melun ja mukavuuden kannalta. En myöskään kaipaa tuota vannesuojaa. Eli siis V-luokka riittää varsin hyvin.

                      touring39, kiitos tarjouksesta, pistän korvan taakse, mutta nuo P6:t ja P6000:t ovat aiheuttaneet vakavan epäilyn ko. merkin osaamisesta uraherkkyyden ja melun suhteen. Sileällä ja kuivalla asfaltilla toki hyvät renkaat etenkin ajotuntuman osalta, mutta Suomi-asfaltilla eivät ainakaan nuo P7:n edeltäjät vakuuttaneet.

                      Comment

                      • Raputurkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 545
                        • Suomi

                        Mulla on kokemusta Nankang NS2 renkaista koossa 215/55/16. Renkaat on ollu Volvo S60:n alla. Ainakin Volvossa ne toimii ihan mallikkaasti. Voi ajaa rauhassa mutkiin suht lujaakin, eikä ainakaan rengas tuota liiemmin ongelmia. Volvon lötkö alusta on taas sitten ihan eri juttu.

                        Mä voin ainakin suositella noita Nankangeja ihan varauksetta. Rengasmelukin on ihan siedettävällä tasolla.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                          touring39, kiitos tarjouksesta, pistän korvan taakse, mutta nuo P6:t ja P6000:t ovat aiheuttaneet vakavan epäilyn ko. merkin osaamisesta uraherkkyyden ja melun suhteen. Sileällä ja kuivalla asfaltilla toki hyvät renkaat etenkin ajotuntuman osalta, mutta Suomi-asfaltilla eivät ainakaan nuo P7:n edeltäjät vakuuttaneet.
                          Sai ne 5 tähteä TM:n testissä viime vuonna. Eritoten hiljaisuutta kehuttiin. Tiedä sitten häntä kun eivät ole olleet alla lainkaan.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Sai ne 5 tähteä TM:n testissä viime vuonna. Eritoten hiljaisuutta kehuttiin. Tiedä sitten häntä kun eivät ole olleet alla lainkaan.
                            Pitikin oikein kaivaa TM:t esille. P7 on ollut testissä H-luokassa 2006 ja V-luokassa 2005. Malli ei muuttunut 2005-2006, mutta TM:n arvostelukriteerit kylläkin. 2006 ainoa moite oli lievä epämukavuus epätasaisilla pinnoilla, 2005 V-luokan renkaassa taas arvostelukriteerinä oli mukana uraherkkyys ja siinä P7 sai vain seiskan. E34 kun on herkkä noille urille, niin vähän epäilyttää.

                            Kerrotko kuitenkin vaikka privaan kuinka vanhat renkaat ovat? (Kerro vaikka privaan se nelinumeroinen DOT-koodi renkaan sivupinnasta, esim. tyyliin 2905)

                            Comment

                            • TurboD
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 84

                              Esim. Rengas-Onlinesta:
                              Michelin PRIMACY HP 225/55 R16 95V, 4 rengasta, hinta 724 € !!

                              Jos haluat autoosi nimenomaan hyvät renkaat, niin laita PRIMACY HP:t. Ne vierii kevyesti, on hiljaiset, vakaat ja pyöreät.

                              Comment

                              • e36
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 241
                                • TKU

                                Niin oliko niin ettei Gt-radialeja enää saa kätevästi vai?
                                Omasta on eturenkaat vaihtokunnossa ja Gt on kyllä helvetin hyvät just etupäässä ainakin kun ei vetele urissa pätkääkään...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎