Nuo todelliset halpisrenkaat, jotka tulevat Kiinasta tai muista vastaavista maista eli Lingplongit ja nankikankit ovat turvattomia.
Kumho on korealainen. Hankook on korealainen, mutta valmistaa renkaita myös Kiinassa. Nexen on korelainen. Nankang on taiwanilainen. Aika vaikea noista ois valmistusmaan perusteella valita....
Molemmat olettamuksesi olisi hyvä perustella yhdelläkin faktatiedolla?
Tosin tuo kulumisväittämä on jo kohtuullisen absurdi, joten olkoon nyt sitten näin... mutta minun isoveli vetää GT-Radiallia x7 pidempään kuin sinun veljesi Misukalla....
Mulla ei ole veljeä.
Perustelen sen samalla fakatatiedolla millä sinä perustelet sen ettei niitä ajeta loppuun.
Yhdet KU31:t kesän aikana sileäksi ajaneena voisin kyllä mielestäni moittia kulutuskestävyyttä todella heikoksi. Minun ajokilometreillä odottaisi kuitenkin renkaiden kestävän enemmän kuin yhden kesän olkoonkin, että myös ratakilometrejä autolla tulee. Myös työkaveri valitteli vastaavaa, kun Merssedeksessä meni kesässä kuhmot sileäksi. Olivat jotkut 16" kärrynpyörät, mutta mallia en tähän hätään muista.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Myös työkaveri valitteli vastaavaa, kun Merssedeksessä meni kesässä kuhmot sileäksi. Olivat jotkut 16" kärrynpyörät, mutta mallia en tähän hätään muista.
Kaverilla Toyossa viimekeväänä ostetut Kumhot ja aikoi vielä tän kesän niillä ajella. Jos noi omat Nankangit ei kesän mittaan silene tarpeeksi niin myyn sitten syksyllä/talvella ainakin takakumit pois. Tuntuu menevän käytetytkin renkaat niin hyvin kaupaksi täällä.
Toisaalta esim. toiseksi tulleet Bridgestone Turanza er 300 maksaa em.linkin takana 400 euroa kierros. Ja kisan voittajarengas Continental Premium Contact2 maksaa 410 euroa kierros eli ei todellakaan puhuta mistään järjettömistä eroista, niin kuin parhaan kykysi mukaan yrität väittää. Eli siis 100 euroa per rengas.
Keimo, älä viitsi, Hemi ja sen seurakunta ovat näin päättäneet, että merkkirenkaiden valmistajat ovat riistäjiä.
Lopuksi on kyllä pakko todeta, että en kyllä ymmärrä osan täällä kirjoittavien logiikkaa:
ostetaan ns premium auto, joka ei siis todellakaan ole halvin millään mittarilla. Sitten sitä yritetään pitää kasassa halvimalla mahdollisella tavalla: motonet-pilipalipalikat ja halpisrenkaat. varmaan tuossa on jokin logiikka, ei vaan ole minulle valjennut.
PS sinä päivänä, kun Dingolfing:n tehtaalta ajaa ulos viissatku nangangeilla, perun kantani välittömästi halpiksista...
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
PS sinä päivänä, kun Dingolfing:n tehtaalta ajaa ulos viissatku nangangeilla, perun kantani välittömästi halpiksista...
Just joo. Eiköhän tehtaan rengasvalinta perustu aikalailla kaupalliseen sopimukseen rengastehtaan ja autonvalmistajan välillä. Eli rengastehdas myy renkaat triplahintaan autotehtaalle joka sitten laskuttaa ne jälleenmyyjältä ja asiakkaalta. Kun vertaa aluvanne/kesärengaspaketin hintaa merkkiliikkeessä vs rengasliikkeessä, ero tosiaan huomaa.
Todella erikoista väittelyä taas Perustelut muuttuu sitä mukaa kun joku kumoaa edellisen..
Eli rengastestit pitävät paikkaansa vain silloin kun merkkirenkaat voittavat?
Omilla kokemuksilla on merkitystä enemmän vain silloin, kun merkkirenkaat jäävät kakkoseksi?
Jollain tavalla looginen valinta olisi maksaa +5kmh vesiliirtonopeudesta ja -2 sek. käsittelyradasta.. (Käytännössä merkityksettömiä marginaaleja kuitenkin, oma mielipide). Mutta koittakaa keksiä edes JOKU syy valita Misukka Kumhon sijaan? (post #411)
Samanlaista väittelyä oli vanteiden painoista. Laatuvanteet, siis tunnettu merkki, ovat kevyempiä. Vaaka ei useimmiten ole samaa mieltä, mutta kun kerran on uskoon tullut...
Kaikella uhallakin tuli tilattua Nankangit koossa 225/40/18. Toisessa vaakakupissa on nautinnollisia ajokilometrejä ja toisessa halparengashelvetti. miten mahtaa miehen käydä.
Kaikella uhallakin tuli tilattua Nankangit koossa 225/40/18. Toisessa vaakakupissa on nautinnollisia ajokilometrejä ja toisessa halparengashelvetti. miten mahtaa miehen käydä.
Hyvin miehen käy. Hyvät renkaat ne on Suomen olosuhteisiin.
Kumho on korealainen. Hankook on korealainen, mutta valmistaa renkaita myös Kiinassa. Nexen on korelainen. Nankang on taiwanilainen. Aika vaikea noista ois valmistusmaan perusteella valita....
? Tasan tarkkaan on tiedossa se, minkä maalaisia Kumho tai Hankook on. En rinnastaisi korealaista kiinalaiseen renkaaseen. Tehdäänhän suurin osa esim. Niken kengistäkin Kiinassa, mutta kyse on Niken tuotantovaatimusten mukaisesti tehdyissä tuotteissa.
Nämä Lingplonkit, Chendongit taas ovat jotain muuta ja testithän puhutvat korutonta tekstiä eli kuten tuo jarrutustesti märällä.
Tuosta renkaiden loppuun ajamisesta on pakko todeta, että itse en ole vielä yksiäkään renkaita ajanut sakkokumeiksi. Sen verran painaa oma, muksun ja vaimon henki vaakakupissa että kaljuilla renkailla ajoa en ole edes harkinnut. Turha väittää että ajetaan sitten hiljempaa märällä. Käytännössä jengi ajaa vähintään sitä suurinta sallittua oli renkaat paskat tai ei.
Yhdet contisportcontactit joudin vaihtamaan pois, vaikka pintaa oli vielä 4mm kun rengas oli suorastaan hengenvaarallinen märällä. Kaikki pito hävisi totaalisesti kun tien pinta alkoi kastua. Tästä päästään taas siihen, että onko se hyvä jos rengas ei kulu? Mun mielestä ei. Yhtä vähän sellasilla kovilla renkailla on virkaa, kuin loppuunajetuilla. Molemmat ovat valmiit.
? Tasan tarkkaan on tiedossa se, minkä maalaisia Kumho tai Hankook on. En rinnastaisi korealaista kiinalaiseen renkaaseen. Tehdäänhän suurin osa esim. Niken kengistäkin Kiinassa, mutta kyse on Niken tuotantovaatimusten mukaisesti tehdyissä tuotteissa.
Nämä Lingplonkit, Chendongit taas ovat jotain muuta ja testithän puhutvat korutonta tekstiä eli kuten tuo jarrutustesti märällä.
Korostan nyt tämän kerran, vielä sitä että ainakaan minä en missään kohtaa ole ottanut näiden Kiinalaisten puolesta kantaa, vaan päinvastoin.
Ne useimmiten ovatkin todella surkeita tuotteita joka suhteessa, ja erityisen huonoja suhteessa hintaansa. Näistäkin toki on joitain poikkeuksia joiltain osin, mutta yleisesti arvioiden kuluttaja löytää paremmankin hinta/laatusuhteen tuotteita.
Keimokin jos haluisisi sen huomata, niin ainakin minä olen rajannut keskustelun muutamaan merkkiin ja ehkä pääosin tuohon Koreaan valmistusmaana(poislukien Nankang ja GT), joista pääosin näitä edullisia ylikokoisia ja kuitenkin hiljaisia+vetelemättömiä tuotteita tulee.
Sitten tuosta kulumisnopeudesta... Eli, on totta että Kumhon korkeimmat nopeusluokat(W,Y) ovat kulutuskestävyydeltään keskimäärin samaa tasoa kuin ns."merkkivalmistajien" tuotteissakin. Eli n.puolet H ja T nopeusluokkien kulutuskestävyydestä. Nankang-NS2 on selvästi tämän tason yläpuolella kun GT-Radial on ehkä markkinoiden kulutuskestävin rengas.
Mutta....nyt taas unohdetaan se oleellisin. Eli renkaan tekninen käyttöikä=elinkaari ei suinkaan ole sama asia kuin kulutuspinnan kulumisnopeus. Eli kun tuote kuin tuote on pyörinyt alla kaksi täyttä kesää, ollaan tilanteessa jossa renkaan ominaisuudet ovat jo todella kaukana uuden renkaan ominaisuuksista(tätä ei lehtien kuluneiden=sorvattujen renkaiden testit kerro). Eli materiaali luovuttaa sen pehmentäviä ainestosia niin että vaikka kulutuspintaa olisikin, niin ulosmitattavat ominaisuudet ovat pudonneet näiden Keimonkin ihailemiin uusien "linplonkien, chendongien tai nynnyjen" tasolle.
Pörssin siis pitäisi joka tapauksessa kestää pistää renkaat vaihtoon joka toisena keväänä. Aika moni W ja Y nopeusluokan +18":n leveä rengas alkaa olemaan tässä kohtaa olemaan kulutuspinnaltaankin ehtoopuolella, mutta vaikka ei olisikaan, niin ko.tuotteen tekninen elinkaari on käytännössä lopussa. Tämän kestää kyllä suhteellisen pehmeät Kumho tai Hankook:kin siinä missä pääosa muidenkin valmistajien tuotteita(tosin mm. W contisport2 on siinä ja siinä ja se muuttuu hengenvaaralliseksi vesisukseksi jo vuoden ajolla).
Eli taas kerran ne ketkä hakevat jotain lapsellista "ultimate turvallisuustuotetta", hakevat samalla teknisesti täysin vailla realiteettejä olevaa käyttöelinkaarta tuotteen merkistä sen kyljessä?
Vaikka sitä siitä kuinka etsisi, niin siitä sitä ei löydy.
Keimo, älä viitsi, Hemi ja sen seurakunta ovat näin päättäneet, että merkkirenkaiden valmistajat ovat riistäjiä.
Lopuksi on kyllä pakko todeta, että en kyllä ymmärrä osan täällä kirjoittavien logiikkaa:
ostetaan ns premium auto, joka ei siis todellakaan ole halvin millään mittarilla. Sitten sitä yritetään pitää kasassa halvimalla mahdollisella tavalla: motonet-pilipalipalikat ja halpisrenkaat. varmaan tuossa on jokin logiikka, ei vaan ole minulle valjennut.
PS sinä päivänä, kun Dingolfing:n tehtaalta ajaa ulos viissatku nangangeilla, perun kantani välittömästi halpiksista...
Kun löydät minun kolmen "premium" bemun alle 19":n 235-275-leveän kokoluokan "merkkirenkaat" jotka tarjoavat vastaavan äänitason(myös hieman kuluneena), vastaavan vetelemättömyyden(myös hieman kuluneena), vastaavan käytännön ajomukavuuden/paikat tallella myös Puolan reissun jäljiltä(myös hieman käytettynä) ja nämä yhdistettynä n.5%:n sisään osuvilla teknisillä/testi ominaisuuksilla suhteessa testivoittajaan..... niin keskustellaan sitten uudelleen minkä tyyppinen rengas minunkin pitäisi "premium" ajoneuvojeni alle pyöräyttää. Eli kerrotko nyt sen "testivoittajan" merkin ja mallin(+hinnan) 19":n kokoluokassa jossa minunkin kilometrini muuttuvat ultimate turvallisiksi(hyvä että näitä tästäkin huolehtivia vain aina riittää), ja samalla tietenkin tuo hiljaisuus, ajofiilis ja vetelemättömyys on edelleen läsnä....PREMIUM autoissani(maksatko muuten kokeiluni jos ne osoittautuukin ulvoviksi, takahampaat irroittaviksi uraimureiksi?). Eli vaihtoehtohan toki jakillakin pitää minulle olla...ja sehän on?
Lopuksi on kyllä pakko todeta, että en kyllä ymmärrä osan täällä kirjoittavien logiikkaa:
ostetaan ns premium auto, joka ei siis todellakaan ole halvin millään mittarilla. Sitten sitä yritetään pitää kasassa halvimalla mahdollisella tavalla: motonet-pilipalipalikat ja halpisrenkaat. varmaan tuossa on jokin logiikka, ei vaan ole minulle valjennut.
Totta! Samaa epäloogisuutta ja yksinkertaista fanaattisuutta ilmenee yleensäkin keskenkasvuisissa ennen kuin saavat tarpeeksi kokemusta ja/tai aikuistuvat. Ehkä vajaa 3-kymppiset teinitason tunarit luulevat olevansa kaiken kokeneita? On huvittavaa, kun parin vajaan rengaskerran kokemuksella hehkutetaan halpisrenkaiden olevan loistavia tai kerrotaan "faktana" kaverin huonosta kokemuksesta laatumerkin renkaasta (käytettynä ostettu...).
Olisi myös hyvä huomata, että jokaisella valmistajalla on useita erilaisia rengasmalleja. Esim. Misukan Primacy on aivan eri tason rengas kuin Pilot Sport jne. Mutta eipä kaikilla tuningteineillä ole välttämättä varaa ostaa laaturenkaita, jos rahat menevät "tärkeämpiin" +19" pling halpisvanteisiin ja tuunausosiin... :think
Jos ja kun joku halpis kerran menestyy testissä jossain tietyssä kokoluokassa, ei se tarkoita sen olevan automaattisesti hyvä muissa luokissa. Isojen merkkivalmistajien, joilla on varaa satsata tuotekehitykseen, laatumallit menestyvät tasaisemmin eri kokoluokissakin.
PS sinä päivänä, kun Dingolfing:n tehtaalta ajaa ulos viissatku nangangeilla, perun kantani välittömästi halpiksista...
On tunnettua, että autonvalmistajat tekevät sopimuksia (ensiasennusrenkaat, mainokset) parhaiten maksavan rengasvalmistajan kanssa.
Totta! Samaa epäloogisuutta ja yksinkertaista fanaattisuutta ilmenee yleensäkin keskenkasvuisissa ennen kuin saavat tarpeeksi kokemusta ja/tai aikuistuvat. Ehkä vajaa 3-kymppiset teinitason tunarit luulevat olevansa kaiken kokeneita? On huvittavaa, kun parin vajaan rengaskerran kokemuksella hehkutetaan halpisrenkaiden olevan loistavia tai kerrotaan "faktana" kaverin huonosta kokemuksesta laatumerkin renkaasta (käytettynä ostettu...).
Olisi myös hyvä huomata, että jokaisella valmistajalla on useita erilaisia rengasmalleja. Esim. Misukan Primacy on aivan eri tason rengas kuin Pilot Sport jne. Mutta eipä kaikilla tuningteineillä ole välttämättä varaa ostaa laaturenkaita, jos rahat menevät "tärkeämpiin" +19" pling halpisvanteisiin ja tuunausosiin... :think
Jos ja kun joku halpis kerran menestyy testissä jossain tietyssä kokoluokassa, ei se tarkoita sen olevan automaattisesti hyvä muissa luokissa. Isojen merkkivalmistajien, joilla on varaa satsata tuotekehitykseen, laatumallit menestyvät tasaisemmin eri kokoluokissakin.
Comment