Kappas! Nuo ATEt vissiin ihan laadukkaita levyjä......mutta joo eipä jarruosissa kannata huonoja edes harkita...
..juu ei kannata harkita. Jarrut ovat kuin eräänlainen henkivakuutus, tiukanpaikan tullen ok-/laatumerkki pelastaa ja halvat.. noh käy mitä käy.
Esimerkkinä; Talouden toiseen kulkineeseen vaihdoin ATEn levyt joka nurkkaan ja entiset levyt olivat kuluneet 21,5mm ohueksi 28mm levystä (kun sallittu minimi paksuus oli 24mm) Merkki oli NG sekä BÖLK.
Edellinen omistaja oli siis vaihdellut/vaihdattanut näitä osia. Kuten aiemmin sanoin, halpa saattaa kestää ihan ok mikäli ei pahemmin liikenteessä ajele.
PS. Tilaa jarrut saksasta, saat kaksi (merkkituote)levyä yhden halvan suomihintaisen halpiksen hinnalla sekä kannattaa samalla ottaa muitakin jarruosia. Terv. nimimerkillä n.150e kaikki jarruosat+muut hilppeet ATE/vastaava -merkkisinä (..ei sisältänyt n.10e postikuluja).
Tuo Autoteilemann on kyllä mainio kauppa ja olenkin tilannut sieltä aika usein. Tavarat lähtee 1-2 arkipäivässä ja ovat kotiovella 4 arkipäivää siitä. Ja postikulut 14,90 riippumatta tuotteen painosta.
Onko kellään kokemuksia Zimmermann jarrupaloista? Jarrulevyistä on itselläni hyvät kokemukset, mutta kannattaako noita paloja laittaa? Jostakin kuulin huhuja, että pölyäisivät kovasti. Mistäs noita ATE:n paloja saisi ja paljonko e39:n etupaloilla on hintaa?
Onko kellään kokemuksia Zimmermann jarrupaloista? Jarrulevyistä on itselläni hyvät kokemukset, mutta kannattaako noita paloja laittaa? Jostakin kuulin huhuja, että pölyäisivät kovasti. Mistäs noita ATE:n paloja saisi ja paljonko e39:n etupaloilla on hintaa?
Minulla oli Zimmermannin levyt ja palat, nyt on ATE. Ei Zimmermannit pölynneet mitenkään erityisen paljon, ATE:n vakiopalat pölyää selvästi enemmän. Mekaaniselta laadultaan ATE:t ovat paremmat, esim. se takaosan suojapinta/kitinänestolevy.
Minulla oli Zimmermannin levyt ja palat, nyt on ATE. Ei Zimmermannit pölynneet mitenkään erityisen paljon, ATE:n vakiopalat pölyää selvästi enemmän. Mekaaniselta laadultaan ATE:t ovat paremmat, esim. se takaosan suojapinta/kitinänestolevy.
n. 60-80 euroa mallista (tavallinen vai keraaminen) riippuen.
Taidan sitten laittaa Zimmermannin palat kiinni kun levyjen mukana kaupanpäällisinä tuli. Kannattaisikohan noihin laittaa parempi kitinänestolevy väliin jo ennen asennusta? Melu ja pöly on ehkä ikävimmät ominaisuudet jarruissa. Radalla kun ei käy niin teho kyllä riittää kaikissa.
Mäntä on voinu ruveta jumittaan satulassa ja sen takia laahaa jarrut -> levyt mutkalla. Ainakin omassa muovissa ollu ongelmaa laahamisen kanssa. Vaihdoin ensin tarvike tiivisteet satuloihin remontin yhteydessä ja uudet palat sekä levyt, niin pelas kesän. Viimekesänä palas ongelma, mutta nyt olikin tarvike tiivisteet kovettunu ja päästäny vettä väliin...
Summa summarum: korjaantuu, kun purat ja rempaat satulat uusilla ATE:n tiivisteillä ja laitat uudet ate/zimmerman levyt ja palat. Tarkista samalla että laakerit on ehjät. Jos pyörii ihan kevyesti niin että satula ei oo paikallaan, niin laakerit vaihtoon. Pikkusen väljä laakeri saa myös levyt menemään mutkalle.
Jep täytyykin ostella toiset satulat eteen ja taakse. Sakemannien ebaystä näytti olevan tiivisteet ja uudet männät 29€ kpl edulliset?
Kahta mallia kyllä 54mm ja muistaakseen 60mm:think
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Kyllä mä noilla oireilla hakisin vikaa ihan muualta kuin jarruista...
Siitähän Se johtuu että jarrua painaa niin ratti kääntyy jompaan kumpaan suuntaan. Tällöin jumittaa suurella todennäköisyydellä jompi kumpi mäntä, kun ei jarruta tasaisesti. Vaan väntää rattia
E: Voi ne levyt olla suoratkin, kun ei ole täristänyt enään renkaiden vaihdon jälkeen Männät vaan jumittaa sylintereissä
Siitähän Se johtuu että jarrua painaa niin ratti kääntyy jompaan kumpaan suuntaan. Tällöin jumittaa suurella todennäköisyydellä jompi kumpi mäntä, kun ei jarruta tasaisesti. Vaan väntää rattia
E: Voi ne levyt olla suoratkin, kun ei ole täristänyt enään renkaiden vaihdon jälkeen Männät vaan jumittaa sylintereissä
No tota.. Melkosessa asennossa saa taivaankappaleet olla että randomilla vaihtelee jumittava puoli
No tota.. Melkosessa asennossa saa taivaankappaleet olla että randomilla vaihtelee jumittava puoli
Jep vasen jarruttaa enemmän kun sinne kerran ampuu:think
Anyway tehään nyt jarruremppa eteen ja taakse kunnostetuilla satuloilla. Niin pääsee siitäkin huolesta pois
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Jep vasen jarruttaa enemmän kun sinne kerran ampuu:think
Anyway tehään nyt jarruremppa eteen ja taakse kunnostetuilla satuloilla. Niin pääsee siitäkin huolesta pois
Entä onko alustakulmat varmasti kohdallaan(lähinnä casterit/pielessä ollessaan puoltaa jarrutuksessa?).
Comment