Pitäisköhän ens vkl veivata talvirenkaat alle. Yöpakkasia ainakin ennustaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Smistik View PostOnko nuo Hakka 4:t nyt sellaset, ettei kannata rahojaan laittaa? Ei kuitenkaan ihan uusin malli, mutta hinnat kuitenkin pari kolme sataa halvemmat kun uudemmat.
Kitkoilla tullut ajeltua aikaisemmin ja viimetalvena oli alla huonot nastarenkaat. Ei noita nastoja kyllä mihinkään viimetalvena tarvinnut, sen verran sulat nuo päätiet joita pääosin tulee vain ajeltua. Joko märät suolasta tai kuivat asfaltit pakkasella.
Kertokaahan mihin liikkeeseen kannattaisi Hyvinkää-Vantaa akselilla soitella? 225/45r17 kitkat hakusessa. Nastat käy jos saa tosi halvalla.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPitäisköhän ens vkl veivata talvirenkaat alle. Yöpakkasia ainakin ennustaa...Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Seiskaan tarvitsisi ostaa talvirenkaita seuraavaksi.
Rengaskooksi ajattelin 18" 235-50, mikä tuo vakiokin on.
Katselin tyremate.com:sta Kumho KY-19 Nastarenkaita, eivät olisi pahan hintaiset lainkaan.
Mahtaako olla minkäänlaiset talvirenkaat tuollaiset?
Tällä hetkellä 19" kesävanteilla Kumhon ECSTA KU-31 ja nämä ovat tuntuneet hyviltä.
Mielipiteitä kuunnellaan. Autossani on ASC+T.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostSeiskaan tarvitsisi ostaa talvirenkaita seuraavaksi.
Rengaskooksi ajattelin 18" 235-50, mikä tuo vakiokin on.
Katselin tyremate.com:sta Kumho KY-19 Nastarenkaita, eivät olisi pahan hintaiset lainkaan.
Mahtaako olla minkäänlaiset talvirenkaat tuollaiset?
Tällä hetkellä 19" kesävanteilla Kumhon ECSTA KU-31 ja nämä ovat tuntuneet hyviltä.
Mielipiteitä kuunnellaan. Autossani on ASC+T.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostItämaan poijaat ovat kyllä oppineet kesärenkaita tekemän, mutta talvirenkaiden opiskelu on vielä vaiheessa. Joten kyllä talvipyörissä pitäytyisin Nokian/GY/Conti/Michelin/Gislaved/Pirelli linjalla.
Nojaa, kyllä esimerkiksi nastapuolella Hankook i*pike w409 tarjosi todella hyvän pidon 540iA:n alla. Myös kitkapuolella on tapahtunut kehitystä, mutta tällä hetkellä ne on aika pikkukokoja Bemun alle.
Tosin seiskan alla meni ihan täysin myös Hankook W300 kitkatkin, no problem. Ei ehkä paras vaihtoehto jos maksimaalista pitoa hakee, mutta pärjäsi vallan mainiosti myös Lapinreissut.
E. Tosta listasta pudottaisin Pirellin pois silmää räpäyttämättä jos noista pitäis valita. Pirelliltä ei ole moneen vuoteen tullut uutta nastamallia, Winter Carving Edgekin on jo vanha kuin taivas ja sekin lisäksi surkea yritys "parantaa" edellistä mallia, eli Winter Carvingia. Kitkapuoli on ollu täyttä sekundaa melkeimpä koko elinkaaren ajan...Last edited by Cock; 07-10-2009, 17:59.540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemuksia noista Nokian WR G2 kitkoista?
Foorumikaan ei anna hakea noin lyhyitä kuin WR ja G2, joten hankala sörssiä.
Olen tässä kytännyt jos tommoset ostais e60:sen alle, mut onko noi toimivat talvella? Vaikuttais ainakin hiukan enemmän talvirenkaalta kuin sisarmalli WR, jos nyt kumpikaan sit hyvä on talvella...:think
Comment
-
-
Originally posted by bayern View PostOnko kenelläkään kokemuksia noista Nokian WR G2 kitkoista?
Foorumikaan ei anna hakea noin lyhyitä kuin WR ja G2, joten hankala sörssiä.
Olen tässä kytännyt jos tommoset ostais e60:sen alle, mut onko noi toimivat talvella? Vaikuttais ainakin hiukan enemmän talvirenkaalta kuin sisarmalli WR, jos nyt kumpikaan sit hyvä on talvella...:think
Comment
-
-
Originally posted by bayern View PostOnko kenelläkään kokemuksia noista Nokian WR G2 kitkoista?
Foorumikaan ei anna hakea noin lyhyitä kuin WR ja G2, joten hankala sörssiä.
Olen tässä kytännyt jos tommoset ostais e60:sen alle, mut onko noi toimivat talvella? Vaikuttais ainakin hiukan enemmän talvirenkaalta kuin sisarmalli WR, jos nyt kumpikaan sit hyvä on talvella...:think
"Jos alla on suurempi ja ajanmukainen auto, jossa on ajonvakautus ja siihen liittyvät järjestelmät, nasta- ja kitkarenkaiden erot pienenevät. Auto ja sen järjestelmät voivat ottaa osan nastojen tehtävistä estämällä suurimmat luistot ja tarjoamalla apua hallinnan säilyttämiseen vaikeissa tilanteissa. Jos kuski on lisäksi kokenut, ymmärtää kelin vaikutuksen pitoon ja ajettavuuteen ja vielä ajaa parhaan tietonsa mukaan, Keski-Euroopan kitkarengas voi olla jopa toimiva vaihtoehto pohjoismaiselle kitkarenkaalle. Nastarenkaaseen verrattuna se tarjoaa sentään jotain etua eli huomattavasti jämäkämmän tuntuman ja pidon paljaalla asfaltilla. Kaupan päälle tulee vielä huomattavasti parempi kulumiskesto. Mutta kerrattakoon vielä, että Keski-Euroopan kitkarenkaalla ajavan on todella tiedostettava renkaansa puutteet liukkaimmilla
keleillä. Kaikille ne eivät missään tapauksessa sovi.
JOS renkaiden eroja kiteyttää ja hieman kärjistää, parasta olisi, että pohjoismaisilla kitkarenkailla ajavalle määrättäisiin kahdeksankympin
lätkä auton takaikkunaan, kun alla on jäätä tai märkää asfalttia. Keski-Euroopan kitkarengas vaatisikin sitten viidenkympin lätkää, mutta vain
jääkelille. Nastarenkaille tällaisia erityisrajoituksia ei tarvittaisi."G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by Cock View PostNojaa, kyllä esimerkiksi nastapuolella Hankook i*pike w409 tarjosi todella hyvän pidon 540iA:n alla. Myös kitkapuolella on tapahtunut kehitystä, mutta tällä hetkellä ne on aika pikkukokoja Bemun alle.
Tosin seiskan alla meni ihan täysin myös Hankook W300 kitkatkin, no problem. Ei ehkä paras vaihtoehto jos maksimaalista pitoa hakee, mutta pärjäsi vallan mainiosti myös Lapinreissut.
E. Tosta listasta pudottaisin Pirellin pois silmää räpäyttämättä jos noista pitäis valita. Pirelliltä ei ole moneen vuoteen tullut uutta nastamallia, Winter Carving Edgekin on jo vanha kuin taivas ja sekin lisäksi surkea yritys "parantaa" edellistä mallia, eli Winter Carvingia. Kitkapuoli on ollu täyttä sekundaa melkeimpä koko elinkaaren ajan...
Tottahan se on, että jotkut idän (onhan se Brigdestonekin itämainen...) valmistajat alkavat osata jo vähän talvirenkaitakin tehdä. Ja varmasti pärjää Kumho tai Hankool nastoilla. Työkaverilla oli Passatissa Sunny (Wanli) merkkiset nastat, ja kovin kehui. Ovat Gislaved NF2 kopito nuo. Nuo samaiset kumit olivat TM:n testissä, jossa jarrutusmatka jäällä oli samaa tasoa kärjen kanssa. Mutta kun mentiin märälle asfaltille tai loskaan, niin johan romahti. Eli kyllä piikkejä osataan laittaa, seoksissa on vielä vähän kehitettävää.
Alkuperäiseen kysymykseen voi kai todeta että varmasti Kumho on kelvollinen nastarengas, ja tuplat Nokialaista halvempana varmasti houkuttelevaa.
Toisaalta, kun tiedetään että huonoissa olosuhteissa ja ääritilanteissa se Nokian7:n ja itänastan ero voi olla se hengen pelastava juttu, niin pitää miettiä onko se 500€/esim 3 talvea paljon.
Mutta, jos asiaa ajatellaan toisella tavalla, niin se Kumhon nasta pitää varmasti jäällä paremmin kuin testivoittajakitka (vai pitääkö...), joten siinä mielessä eipä kai se Kumho 500€/4kpl 18" nastoja hintaan ole paha.
Comment
-
-
Originally posted by bayern View PostOnko kenelläkään kokemuksia noista Nokian WR G2 kitkoista?
Foorumikaan ei anna hakea noin lyhyitä kuin WR ja G2, joten hankala sörssiä.
Olen tässä kytännyt jos tommoset ostais e60:sen alle, mut onko noi toimivat talvella? Vaikuttais ainakin hiukan enemmän talvirenkaalta kuin sisarmalli WR, jos nyt kumpikaan sit hyvä on talvella...:thinkJa ei ole toimivat talvella
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostNo ajettiinhan sitä juu 70 luvulla kesägummeillakin talvella, mutta eihän toi missään nimessä oikea talvirengas ole..
Ei välttämättä paras mahdollinen pidoltaan, mutta kyllä noilla pärjää vallan mainiosti varsinkin isommalla autolla, ei välttämättä minkään kevyen ripulikiikun alla niin hyvin.540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
Comment