Originally posted by Matula
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Talvirengaskeskustelu
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos pari kolme talvea vanhat kitkarenkaat on pilalla niin en kyllä ymmärrä, nimittäin pitäähän noiden kestää käytössäkin pidempää vai onko niin, että kitkat on vaihdettava joka toinen vuosi uusiin..:think NOT
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itse tein viime syksynä saman virheen. Pikkasen hämmästy kun kurkkas sen valmistuspäivän. Sillon oli 225/45/17, 99 €/kpl. Olis pitäny soittaa ja kysyä se valmistusajankohta.Originally posted by bemu2000 View Posttilasin vannetukusta hakkapeliitta 2 kumit ja luulin että niitä on jossain välissä paistettu uudestaan vanhalla kuviolla... Väärin meni. Kumit on lähes 9 vuotta vanhat kovettuneet!!! Miten helvetissä noin vanhoja saa edes myydä enää uutena ilman erillistä mainintaa iästä?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
 
 ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
 e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
 e30 318i -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 nyt olis sitten vanhat korput lähetetty takaspäin... tilalle uudet vaihtoehdot olisi
 
 215/55-16 Nordfrost 5
 215/55-16 Hakkapeliitta 4
 
 kumpikohan noista olisi parempi? testeissä ollut kärjessä ainakin molemmat...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hakkapeliitta 4 kokemukset itselläni aika kammottavat, 185/65/15" koossa kylläkin. 80-100 vauhdissa niin tajuton volina, että meinasi oikeen päätä särkeä.Originally posted by bemu2000 View Postnyt olis sitten vanhat korput lähetetty takaspäin... tilalle uudet vaihtoehdot olisi
 
 215/55-16 Nordfrost 5
 215/55-16 Hakkapeliitta 4
 
 kumpikohan noista olisi parempi? testeissä ollut kärjessä ainakin molemmat...e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Gislavedistä ei ainakaan minun korviin ole kantautunut hirmu huonoa sanottavaa, hieman hiljaisemmaksi väittäsin kun nokia.Originally posted by bemu2000 View Postnyt olis sitten vanhat korput lähetetty takaspäin... tilalle uudet vaihtoehdot olisi
 
 215/55-16 Nordfrost 5
 215/55-16 Hakkapeliitta 4
 
 kumpikohan noista olisi parempi? testeissä ollut kärjessä ainakin molemmat...
 Nokia on talvipidon suhteen hyvä mutta siinä on tuo meteli joissain autoissa kiusallinen lisä.
 
 Tosin kun sinulla on tuollaisia härveleitä tallin pohjilla etkö panostaisi talvirenkaisiin ja ottaisi hieman uudempaa versiota?
 Mulla oli passatissa viime talvena hkpl5 ja ne oli siinä toimivat.
 Nyt on tuossa katiskassa hkpl7 ja ainut asia mikä hieman ainakin alkuun muuten kohtuu häiriötöntä ajoa häiritsevä oli 80-90 välissä ole puluparvea muistuttava jokellus.
 Paineita edestä tiputtamalla jokellus on nyt hävinnyt puolella.
 100 ja yli ei jokellusta kuulu.
 
 Mielestäni tosi hyvät talvirenkaat ajolleen, koko 205/55-16.Last edited by Rubu; 20-10-2009, 13:56.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ota Gislavedit. Meillä oli yhdessä autossa kerran, eikä pahaa sanottavaa.
 
 HP4 ulisee niin perhanasti, että se on jo riittävä hylkäysperuste.
 
 TeroE60 520dA M-sport
 ---Ex
 E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
 E90 330iA, 325iA, 320dA
 E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
 E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
 PPL(A)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ääni kans Gislaved NF5:lle, olivat e60:ssä koossa 245/40-18 ja eipä ole pahaa sanottavaa, ja hiljaiset ne ainakin on.Originally posted by teropa View PostOta Gislavedit. Meillä oli yhdessä autossa kerran, eikä pahaa sanottavaa.
 
 HP4 ulisee niin perhanasti, että se on jo riittävä hylkäysperuste.
 
 Tero
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Rubu View PostGislavedistä ei ainakaan minun korviin ole kantautunut hirmu huonoa sanottavaa, hieman hiljaisemmaksi väittäsin kun nokia.
 Nokia on talvipidon suhteen hyvä mutta siinä on tuo meteli joissain autoissa kiusallinen lisä.
 
 Tosin kun sinulla on tuollaisia härveleitä tallin pohjilla etkö panostaisi talvirenkaisiin ja ottaisi hieman uudempaa versiota?
 Mulla oli passatissa viime talvena hkpl5 ja ne oli siinä toimivat.
 Nyt on tuossa katiskassa hkpl7 ja ainut asia mikä hieman ainakin alkuun muuten kohtuu häiriötöntä ajoa häiritsevä oli 80-90 välissä ole puluparvea muistuttava jokellus.
 Paineita edestä tiputtamalla jokellus on nyt hävinnyt puolella.
 100 ja yli ei jokellusta kuulu.
 
 Mielestäni tosi hyvät talvirenkaat ajolleen, koko 205/55-16.
 ai miten niin uudemmat? NF5 on edelleen testien kärjessä ja HP4/5 on aikalailla samoja, samalla ulisevalla nastalla molemmat. vitonen vaan 120e/sarja kalliimpi. HP4 ja NF5 on molemmat 100e kappale, kun taas HP7 on uutuutena reippaasti kalliimpi, enkä näe mitään syytä maksaa niin paljoa jostain uudesta mallista.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No voihan nokka... uliseeko tuo HP7:t siis jollain tavalla? (jokellus?)
 
 Onpa noloa... eikö nokia tosiaan osaa tehdä rengasta, joka ei ulvo?
 
 TeroE60 520dA M-sport
 ---Ex
 E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
 E90 330iA, 325iA, 320dA
 E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
 E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
 PPL(A)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ulise. Eli menee ainakin 245/40-18" lähes kuin saman kokoinen kitka.Originally posted by teropa View PostNo voihan nokka... uliseeko tuo HP7:t siis jollain tavalla? (jokellus?)
 
 Onpa noloa... eikö nokia tosiaan osaa tehdä rengasta, joka ei ulvo?
 
 Tero
 Tosin mielestäni tässä kokoluokassa ja erityisesti tässä leveydessä ei tuo hkpl4:kään ei ole pahan ääninen ja kapea 205/50-17" pitää selvästi pahemman metelin.Last edited by Hemi; 21-10-2009, 13:05.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarastenjärveltä, eivät vaan taida enää antaa dyykata.Originally posted by Bmw Master View PostMistä ne saa hakea pois?
 
 En ymmärrä minäkään mutta parempi pito on tällä hetkellä vanteilla olevilla -08 tehdyillä samanmerkkisillä renkailla, joissa pintaa on noin 4mm.Originally posted by Stone View PostJos pari kolme talvea vanhat kitkarenkaat on pilalla niin en kyllä ymmärrä, nimittäin pitäähän noiden kestää käytössäkin pidempää vai onko niin, että kitkat on vaihdettava joka toinen vuosi uusiin..:think NOT
 
 Vaikka ajankin erittäin rauhallisesti niin kitkarenkaat kyllä kuluu "pois" kolmessa talvessa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 hakkapeliitta 5 nastan kiinnitys on erilainen, eise ainakaan omaan korvaan niin pahasti ulise.. lisäksi se on muutenkin parempi rengas pidoltaan. Jos sitä hiljaisuutta haluat, maksa lisää ja osta se "joku uus malli" eli HKPL7, pitäis olla hiljanen ilmavaimentimien ansiosta..Originally posted by bemu2000 View Postai miten niin uudemmat? NF5 on edelleen testien kärjessä ja HP4/5 on aikalailla samoja, samalla ulisevalla nastalla molemmat. vitonen vaan 120e/sarja kalliimpi. HP4 ja NF5 on molemmat 100e kappale, kun taas HP7 on uutuutena reippaasti kalliimpi, enkä näe mitään syytä maksaa niin paljoa jostain uudesta mallista. DUCATI 1098 RACING EVO DUCATI 1098 RACING EVO
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On. Eli nykyiseen hintaansa nähden erittäin kilpailukykyinen tuossa kokoluokassa(n.500€-560€), eikä ole niin äänekäskään kuin joissain kapeammissa kokoluokissa.Originally posted by -JMV- View PostTuli tänään ostettua 245/40-18 hakkapeliitta 4 e39 alle, onko kellään kokemusta tuolla koolla renkaasta?
 Ehkä näissä plus asteisissa keleissä aavistuksen äänekäs, mutta heti kun kelit hyytyy hieman pakkaselle ja alla on jäätä, niin ei paha.
 Pito-ominaisuudet joka tapauksessa reilusti paremmat kuin markkinoiden uusimmassa testivoittajakitkoissa joten ainoa negatiivinen asia on tuo lievä äänekkyys lämpimimmissä asfalttikeleissä(tässä kokoluokassa ei siis kuitenkaan voi haukkua varsinaisesti äänekkääksi).
 Comment

 ,lukko auttaa
  ,lukko auttaa 
Comment