Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    #61
    mitkä jarrut kannattaa laittaa eteen jos e36 325 napoja käyttää?
    e30 omia osia ei varmaan saa hyödynnettyä?
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #62
      Mul olis kohta jäämässä etunavat, etuolka-akselit, etujarrut jarrukilpineen e36 325i -94:sesta ylitse, jos jotakin kiinnostaisi. Muistaakseni ok kuntoiset oem palat (viime kesänä vaihdettu) ja huonot tarvikelevyt sekä uudet clipit.

      PM if interested.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #63
        Originally posted by jouni.325 View Post
        mitkä jarrut kannattaa laittaa eteen jos e36 325 napoja käyttää?
        e30 omia osia ei varmaan saa hyödynnettyä?
        No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.

        Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.

        Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.

        EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.
        Olli.

        Comment

        • .:Dam:.
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

          #64
          Löytys tollanen vanha topicci -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20109

          Kuin jäähän toi projekti loppujen lopuks meni? Hinta ei ainakaan oo paha et tuskin siihen ainakaan. Mulle on tullu kyselyä tost navan teettämisest ja joku on ilmeisemmin jo piirtäny kuvat valmiiks niin miks turhaan tehdä sama homma kahteen kertaan. Omat navat ajatellu toteutettavaks niin et siihen saa pultattua vaiks jonkun Wilwoodin levyn 8:lla pultilla suoraan kiinni jos vaan suinkin mahdollista. Satuloille tietty tehtävä uus kiinnityspiste kans. Wilwood nyt tuskin valmistajana kovinkaan hyvä kun satulakin on uutena halvempi kuin BMW:n oma romikselta käytettynä :think Mut jos sillä pääsee alkuun ja saa auton pysähtymään niin hyvä, parempaa mahdollisesti myöhemmin.

          Omassa projektissa tä ei oo todellakaan ensimmäisenä tehtävälistalla mut jos joku muu innostuu niin voin mäkin mennä innostuksen mukana

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #65
            Originally posted by conna View Post
            hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,

            ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.

            ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?
            No. Enpä tiedä tarviiko niitä Leepuja E87:n navankaan kanssa Puetaanko vaikka sanoiksi niin, että E34/E38/E39-malleissa käytettävät tietyt vanteet näyttävät E30:ssä fiksuilta. Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.
            E39 ja E91

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #66
              Originally posted by Harri G View Post
              Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.

              no onhan se ihan mukava käyttää esim 7" sisäkehiä ku ulos ei oikein saa kuin 4.5" tai 5" kehiä järkevästi. riippuen tietty vanteista ja niiden halkasijoista.
              %

              Comment

              • jouni.325
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 2860

                #67
                Originally posted by Rocla View Post
                No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.

                Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.

                Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.

                EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.
                e30 omaa tolppaa käytän
                onko tietoa paljonko tulee muutos prosentteja jaon muutoksesta?
                Last edited by jouni.325; 15-01-2009, 23:34.
                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                Myös projekti kertomus fasessa

                Comment

                • Miuge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 630
                  • Tampere

                  #68
                  Onkos kellään puolestaan mittoja noista 5x120 etunavoista? Takanavoista näyttäs olevan jo hyvännäkönen lista
                  Webshop - MRT Engineering
                  Facebook - MRT Engineering
                  Instagram - mrtengineering
                  YouTube - miugemrt

                  Comment

                  • .:Dam:.
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 178

                    #69
                    Originally posted by jouni.325 View Post
                    e30 omaa tolppaa käytän
                    onko tietoa paljonko tulee muutos prosentteja jaon muutoksesta?
                    0%. Kokonaisesta etuakselistosta tulee 4% mut napaa voidaan pitää kulutusosana joten ei prosentteja.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #70
                      Joko jollain on e87 navat paikallaan e30:ssä? Kiinnostaisi tietää mitkä jarrut sinne on laitettu?

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #71
                        Originally posted by Simo View Post
                        Joko jollain on e87 navat paikallaan e30:ssä? Kiinnostaisi tietää mitkä jarrut sinne on laitettu?
                        Ei ole, mutta jarrusatuloita lukuun ottamatta on kaikki jo pultattnua yhteen koe mielessä.

                        Ei oo tuo e87 napan hyvä, tein itse aika huonon patentin, halvaksi tuli, mutta on siinä huonojakin puolia.
                        Olli.

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #72
                          mikäs niissä e87 navoissa on huonoa??
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #73
                            Originally posted by Rocla View Post
                            Ei ole, mutta jarrusatuloita lukuun ottamatta on kaikki jo pultattnua yhteen koe mielessä.

                            Ei oo tuo e87 napan hyvä, tein itse aika huonon patentin, halvaksi tuli, mutta on siinä huonojakin puolia.
                            Kerro ihmeessä lisää niin ei tule turhia ostoksia tehtyä??

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #74
                              Jää sisemmäs, tilaongelma seisontajarrun kanssa, silmällä mitattuna eivät sovi olemaan samaan aikaan paikoillaan.

                              Itse otin välikappaleella ulommas napaa, sen seurauksena vetarin boorin kosketus ei tapahdu enää "koko alueelle".

                              Välikappaleesta johtuen myös napaa ja vetaria piti hieman koneistaa.

                              Tällä kombinaatiolla e87 napa on samalla leveydellä kuin 4 pulttinen e30 napa, tästä johtuen 300mm.de sivuilla oleva e46 takalevyä käyttävä isojarru setti käy suoraan, kunha ostaa e46 vakio levyt eikä 300mm.de:n tarjoamia modattuja levyjä.

                              Itse tein noin, en suosittele muille, saattaa mennä napoja tulevaisuudessa, tuolla tavalla napa ei myöskään mene yhtä pitkälle laakeriin kuin alunperin.

                              Jos keksii hyvät jarrut jostain ja pystyy elämään sen kanssa että takana on kapeampi akseli kuin edessä niin silloinhan tuo e87 napa on oivallinen.
                              Olli.

                              Comment

                              • Soiled
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3216
                                • Mystinen Kuopio

                                #75
                                Onko muuten tietoa noita E30 M3 takanavoista, että pitäisikö niihin tulla laakeritkin mukaan? Kun joskus pojat puhui notta niitä saa 90€/kpl mutta mulla tuli ainakin kustantamaan 150€/kpl pelkkä napa (ilman alennusta) ja tuohon olis ollu 70€/kpl laakeri:think
                                No otin navat,jarrukilvet ym. settiä niin hintaa taisi tulla yhteensä 350€. Laakerit löytyi sitten duunin kautta 25€/kpl asennussarjoineen.

                                Tuli jonkin verran veivattua kaikkea mahdollista jaonmuuttavista spacereista E36 napoihin+tolppiin, mutta loppujen lopuksi "parhain" lopputulos tuli, kun pulttasin kiinni E30 M3 kamat ympäri autoa.
                                Noi takanavat on irrallaan vielä jos joku tarvitsee niitä mulkailla ja jtn mittoja tms.
                                Mystinen.Fi @ FB
                                IG @tarmohanninen
                                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎