Mul olis kohta jäämässä etunavat, etuolka-akselit, etujarrut jarrukilpineen e36 325i -94:sesta ylitse, jos jotakin kiinnostaisi. Muistaakseni ok kuntoiset oem palat (viime kesänä vaihdettu) ja huonot tarvikelevyt sekä uudet clipit.
PM if interested.
Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä www.napalmi.com
mitkä jarrut kannattaa laittaa eteen jos e36 325 napoja käyttää?
e30 omia osia ei varmaan saa hyödynnettyä?
No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.
Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.
Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.
EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.
Kuin jäähän toi projekti loppujen lopuks meni? Hinta ei ainakaan oo paha et tuskin siihen ainakaan. Mulle on tullu kyselyä tost navan teettämisest ja joku on ilmeisemmin jo piirtäny kuvat valmiiks niin miks turhaan tehdä sama homma kahteen kertaan. Omat navat ajatellu toteutettavaks niin et siihen saa pultattua vaiks jonkun Wilwoodin levyn 8:lla pultilla suoraan kiinni jos vaan suinkin mahdollista. Satuloille tietty tehtävä uus kiinnityspiste kans. Wilwood nyt tuskin valmistajana kovinkaan hyvä kun satulakin on uutena halvempi kuin BMW:n oma romikselta käytettynä :think Mut jos sillä pääsee alkuun ja saa auton pysähtymään niin hyvä, parempaa mahdollisesti myöhemmin.
Omassa projektissa tä ei oo todellakaan ensimmäisenä tehtävälistalla mut jos joku muu innostuu niin voin mäkin mennä innostuksen mukana
hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,
ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.
ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?
No. Enpä tiedä tarviiko niitä Leepuja E87:n navankaan kanssa Puetaanko vaikka sanoiksi niin, että E34/E38/E39-malleissa käytettävät tietyt vanteet näyttävät E30:ssä fiksuilta. Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.
Onhan meitä erilaisia, toiset tykkää käyttää 20mm leveempää vanteen sisäkehää, itse pidän enemmän jos tuo 20mm on ulkokehällä.
no onhan se ihan mukava käyttää esim 7" sisäkehiä ku ulos ei oikein saa kuin 4.5" tai 5" kehiä järkevästi. riippuen tietty vanteista ja niiden halkasijoista.
No kannattamisesta tiedä, mutta jos haluat vain ne palikat paikoilleen, niin e36 325i jarrut, jos haluat isot jarrut(syystä tai toisesta, joillekkin se on uskottavuus kysymys, jotkut ajavat oikeasti niin että jarrut ovat tarpeeseen, itse kuulun ensimmäiseen joukkoon, kaikkea on saatava paljo heti ja kerralla, tekniset nippelit on herkkua) niin melko bolt-on kamat saa e36 325i napa/olka+e46 330 jarrut.
Jos haluaa käyttää e36 m3 osia, niin on sitten käytettävä kaikki, niiden kanssa ei voi käyttää isompia eikä pienempiä.
Niin ja jos ei nyt tuosta minun tekstistä käynyt jo ilmi niin e46 330:ssä on halkaisijaltaan isompi, mutta kapeampi levy kuin e36 m3:ssa.
EDIT: mä en enää tiedä kuka tarkoitti mitäkin ja kenen kanssa, mutta nuo minun höpinät pätee vain, jos tolppakin on e36 mallinen.
e30 omaa tolppaa käytän
onko tietoa paljonko tulee muutos prosentteja jaon muutoksesta?
Jää sisemmäs, tilaongelma seisontajarrun kanssa, silmällä mitattuna eivät sovi olemaan samaan aikaan paikoillaan.
Itse otin välikappaleella ulommas napaa, sen seurauksena vetarin boorin kosketus ei tapahdu enää "koko alueelle".
Välikappaleesta johtuen myös napaa ja vetaria piti hieman koneistaa.
Tällä kombinaatiolla e87 napa on samalla leveydellä kuin 4 pulttinen e30 napa, tästä johtuen 300mm.de sivuilla oleva e46 takalevyä käyttävä isojarru setti käy suoraan, kunha ostaa e46 vakio levyt eikä 300mm.de:n tarjoamia modattuja levyjä.
Itse tein noin, en suosittele muille, saattaa mennä napoja tulevaisuudessa, tuolla tavalla napa ei myöskään mene yhtä pitkälle laakeriin kuin alunperin.
Jos keksii hyvät jarrut jostain ja pystyy elämään sen kanssa että takana on kapeampi akseli kuin edessä niin silloinhan tuo e87 napa on oivallinen.
Onko muuten tietoa noita E30 M3 takanavoista, että pitäisikö niihin tulla laakeritkin mukaan? Kun joskus pojat puhui notta niitä saa 90€/kpl mutta mulla tuli ainakin kustantamaan 150€/kpl pelkkä napa (ilman alennusta) ja tuohon olis ollu 70€/kpl laakeri:think
No otin navat,jarrukilvet ym. settiä niin hintaa taisi tulla yhteensä 350€. Laakerit löytyi sitten duunin kautta 25€/kpl asennussarjoineen.
Tuli jonkin verran veivattua kaikkea mahdollista jaonmuuttavista spacereista E36 napoihin+tolppiin, mutta loppujen lopuksi "parhain" lopputulos tuli, kun pulttasin kiinni E30 M3 kamat ympäri autoa.
Noi takanavat on irrallaan vielä jos joku tarvitsee niitä mulkailla ja jtn mittoja tms.
Comment