memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maza
    replied
    Originally posted by Tuiske View Post
    Tehkääs joku pelle peloton tämmöset adapterit ja kertokaa kokemukset:

    Kokoonpano

    Pulikka 1

    Pulikka 2
    Toi on kyllä jo melko ghetto ratkaisu. Tosin parempi kuin "jättää sen yhden pultin pois"-ratkaisut.

    Tästä mallia e36 etunavan sovitusosiin. Käsittääkseni orkkismutterilla saa vedettyä vaan muutan kierteen verran kiinni. Tuossa ois aika idioottivarma ratkaisu ja hintakin suht järkevissä rajoissa:

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Originally posted by eeelis View Post
    Ei sulla mitään luottosorvaria ole
    Mut ehkäpä me sulle tommoset saadaan
    Sitten kuvia ja kokemuksia tänne kans jos tuommoset joku tekee.

    Leave a comment:


  • Balle
    replied
    Originally posted by FroZ View Post
    300mm.de kauppaa myös tuollaista jaon muutos settiä. Selviääköhän tuolla ilman noita tukivarsi jne kikkailuja...

    -> http://www.300mm.de/325mm/325mm.htm
    No toi olis helppo mutta aika hintava paketti.

    Mä ostin Ebaylta E36 M3 rojut etupäähän:

    Pyörännavat, olka-akselit, jarrusatulat ja carrierit 250Eur kotiin toimitettuna. (oli koko alusta setti myynnissä tolppineen päivineen mutta soitin myyjälle ja kysyin mitä maksaa nuo osat pelkästään). Turha maksaa rahteja jostain jousista ja iskareista mitä ei kuitenkaan käytä.
    Tuohon sitten E36 M3 3.2 Tukivarret 190/kpl. ja yläpäähän camber/caster lautaset niin jää koko homma reilusti alle tonniin.
    Tottakai uudet levyt ja palat pitää hommata sekä jouset+iskarit mutta eipä jälkimmäisiä tule tuossa paketissakaan.

    Takapäähän saa marmorilta E30 M3 navat+laakerit+carrierit 990Eur. Ja satuloiksi käy E32 730/735 satulat (samat kuin E30 M3).

    Nopeasti vilkasten ebaylla on useampi E36 M3 3.2 alustasetti myynnissä pyörannapoineen että puhelinta käteen vain!!

    Leave a comment:


  • eeelis
    replied
    Originally posted by Maniver View Post


    Voishan tuota kieli poskella luottosorvarille kiikuttaa kuvat ja koittaa kun auto on vielä telakalla. :think
    Ei sulla mitään luottosorvaria ole
    Mut ehkäpä me sulle tommoset saadaan

    Leave a comment:


  • Maniver
    replied
    Originally posted by Tuiske View Post
    Tehkääs joku pelle peloton tämmöset adapterit ja kertokaa kokemukset:

    Kokoonpano

    Pulikka 1

    Pulikka 2


    Voishan tuota kieli poskella luottosorvarille kiikuttaa kuvat ja koittaa kun auto on vielä telakalla. :think

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Tehkääs joku pelle peloton tämmöset adapterit ja kertokaa kokemukset:

    Kokoonpano

    Pulikka 1

    Pulikka 2

    Leave a comment:


  • FroZ
    replied
    300mm.de kauppaa myös tuollaista jaon muutos settiä. Selviääköhän tuolla ilman noita tukivarsi jne kikkailuja...

    -> http://www.300mm.de/325mm/325mm.htm

    Leave a comment:


  • Bim
    replied
    Mulla on vähän erilainen tilanne mitä olen tästä ketjusta löytänyt. Valmiina E30 M3 jarrusatulat ja levyt. Haluaisin saada edes eteen nuo jarrut paikalleen E30 325:seen. Jos takana on vakiojako ja edessä 5x120 niin on ilmeisesti laittomat? Ja edes lähes samanlaisten valssien hankkiminen varmaan aika sikiöstä.
    Mutta jos ostan e30 M3 etujarrusatulakehikot, 320e ilmoitettiin hinnaksi parille. Niin meneekö noihin kehikoihin joku Bmw norminapa/laakeripaketti? Jos navoista vielä joutuisi pulittamaan ainakin toiset 300e eli yli 600e yhteensä etujarrujen kiinnitystä varten, niin vähän turhan suolaiseksihan tuo menisi. Ja toimisiko tuo etupää vielä edes mainitsemallani yhtälöllä kunnolla? M3 malliset etu-iskarit tarviisi vielä? Iskarin yläpää? Muuta? Kiitosta etukäteen jos tietäjiä kiinnostaa!

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Oukei.

    Näyttäis olevan Schmiedmanilla tukivarsi 185.88e kipale, ei kai paha hinta. Vai saako jostain halvemmalla? Niin ja käykö nuo nivelet vai pitääkö vaihtaa?
    Nuo THR:n tikkarit on samalla offsetillä kuin normi epäkeskopuslakin. Jossain nähnyt säädettäviäkin, mutta nyt en niitä löytänyt. Ja saako niitä edes käyttää.

    Itellä tällä hetkellä Millwayn puslat, jotka lienee kanssa samoissa mitoissa. :think

    EDIT. Onkos jollakin kokemusta/tietoa AKG Motorsportin tekeleistä? Paljonkohan noissa on säätövaraa?
    Last edited by Jasu; 22-01-2011, 21:12.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Ei vissiin tule tuollakaan (e36m3 3.2) tukivarrella aivan keskelle, vaan jää hieman taakse? :think
    Juuri näin. Ei tule keskelle edes 3.2 tukivarsilla. Tosin lähellä aletaan olemaan, joten jossei oo ihan hirmu isot renkaat niin teoriassa mahtuu jo pyörimään aika mukavasti.

    Tässä havainnollistava kuva em. setupista (e36 m3 navat, e36 m3 3.2 tukivarret ja _muistaakseni_ 12mm (joka tapauksessa niin paljon kuin orkkislollipoppiin uskalsi tehdä) epäkeskeiset takapuslat). Tuohon jos vielä yhdistää treehouseracing tms tyyppiset takapuslat/lollipopit (jotka on enemmän kuin 12mm epäkeskeiset) niin pyörän saanee keskelle. Noilla vaan ajomukavuus on sitten perseestä, kun joustavaa materiaalia puslassa ei enää ole.


    Rengaskoko edessä 215/35-19.
    Last edited by Maza; 22-01-2011, 19:48.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Ei vissiin tule tuollakaan (e36m3 3.2) tukivarrella aivan keskelle, vaan jää hieman taakse? :think

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Tomp_pa View Post
    ite samaa asiaa pohdin, jotkut sinne saa... oliko e36 mitkä??? M3? 325i? mikä,
    kertokaas joku....
    Menee kyllä, mutta rengas jää liian taakse, tarvii lisäks e36 m3 (3.2) tukivarret ja epäkeskopuslat kaveriks vähintään et saa suurinpiirtein keskelle koteloa renkaan, muuten hyvä idea ...

    Mites e34 tai e28 tolpat/olka-akselit/navat sopis e30:iin?

    Leave a comment:


  • Jigsaw
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Tuosta havainnollistavaa kuvaa:

    ihan hyvä kuva mutta tuo on väärästä päästä

    Leave a comment:


  • Jigsaw
    replied
    Originally posted by Tomp_pa View Post
    ite samaa asiaa pohdin, jotkut sinne saa... oliko e36 mitkä??? M3? 325i? mikä,
    kertokaas joku....
    huomenna selviää meneekö e36 compactin navat eteen, ilmottelen sitten

    Leave a comment:


  • Tomp_pa
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Jos eten haluisi tuon 5x120 jaon niin saako e36 olka-akselia sopimaan miten tohon e30? Saisi samalla e36 etutolpat yms.
    ite samaa asiaa pohdin, jotkut sinne saa... oliko e36 mitkä??? M3? 325i? mikä,
    kertokaas joku....

    Leave a comment:

Working...
X