memebuy23buy

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roisto
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Olen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.
    Mitäs näitä raudanpoisto tuotteita nyt oli, CarPro IronX ja Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel nyt ainakin.. Wolf'sia ite kokeillu ja ihan toimivaa kamaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaiskohan mistään löytyä listaa, jossa olis eri valmistajien vannekehien mittoja. (keskireikä, pulttikehän halkaisija ja pulttimäärä) Lähinnä kiinnostaa 16 ja 17 -tuumaisten kehien mitat.
    Last edited by Skarpa; 30-08-2016, 11:01.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Suosituksia vannevahasta?

    Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Olen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.

    Leave a comment:


  • Inkine
    replied
    Vanteina Breyton Spiritit ja murheena se aina yhtä mukava kanttari-ihottuma...
    Eli siis oikeastaan jokaisessa lipassa enemmän tai vähemmän naarmuja/raapaleita. Onko tietoa saako kyseisiin vanteisiin noita lippoja jostain , tai onko hyviä ehdotuksia mitä noille voisi itse tehdä?
    KUVA

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Vaimon kulkeneen talvivanteissa alkoi olla ajan patinaa ja mietin miten ne sais fiksattua helposti ja myös loppukäyttäjää innostavasti. Idean toteutukseen sain wheelers dealerin Mazda RX-8 (?) jaksosta, lopputulema kuvassa joka kertonee kaiken. Jos kiinostaa saada lisätietoa tekijästä ja projektista ylipäänsä niin voin postailla tietoa foorumin sääntöjen puitteissa. Hyvin kestivät ainakin eka talven.

    Kuva tekovaiheesta ennen lakkausta ja sen jälkeen. Lakkauksen päädyttiin kestävyyden ja kokeilunhalua takia, mutta se tuo myös kuviota esiin paremmin.
    Last edited by 205/65-15H; 07-10-2018, 22:52.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Bbs rc300

    Mistä orggis kromi/valko keskilätkät? BBS:ltä ei saa enää vaan tarjoavat mustia, ebaysta ei löydy. Osaisiko joku tehdä tarrasta?

    Leave a comment:


  • Tomson
    replied
    Originally posted by Banned View Post
    Mitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.
    Itsellä aivan identtisessä kunnossa vanteet ja jotain täytyisi tehdä. Ei minkään näköistä kokemusta tästä hommasta aikasemmin joten meneepi varmaan pari iltaa nyt alkuun vaan lueskellessa tästä aiheesta

    Leave a comment:


  • Banned
    replied
    Mitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.
    Last edited by Banned; 29-04-2019, 07:55.

    Leave a comment:


  • ae39
    replied
    Koitin tolla Nitromorssilla saada noita lakkoja vanteista pois ja joistain paikoista lähtikin ihan hyvin, mutta en tiedä miksi mutta osaan vanteeseen jämähti ihan kunnolla kiinni tuo eikä lähde millään pois (käytinkö liikaa, liian vähän, annoinko olla liian kauan vai mikä). Eli puolet vanteesta nyt vihreät. Mitenhän tuon sais irti pinnasta nytten

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Ite vetelin testimielessä vannevahaa/suoja-ainetta vanteisiin pari kertaa viime kesänä. Hemmetin hyvin lähti skeidat irti huuhtelemalla ja vanteet pysyi puhtaina. Jotain armorerin kamaa se oli mitä motonetistä löytyi.
    Ainoa munaus oli kun kesän jälkeen pesin vanteet niin meni prkl suihkepullot sekaisin (pesin työauton vanteet samalla) niin siihen vetäsin asfaltinpoisto ainetta, meni omiinkin vanteisiin suihkaus.
    Saa osittain kiillotella uusiksi.

    Leave a comment:


  • Sami.
    replied
    Nykynen morssi on edelleenki aika saippuaa varsinkin tommosten orkkis vanteiden lakkojen kanssa saa lutrata ihan tosissaan.

    Paikalliselta työkalumyyjältä tämmöstä:

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by ae39 View Post
    Kiitoksia vinkeistä. Millä karkeuksilla kannattaa hioa?
    Varmaan 400 aloittaisin ja siitä ylöspäin ainakin 1200 asti

    Tietty jos ei meinaa hapettumiin ja koloihin purra niin karkeammallakin voi alotella ja jos lopussa jaksamista löytyy niin vaikka 1500 asti.

    esim. 240-320-400-600-800-1000-1200-1500
    Last edited by Roito; 17-03-2016, 21:24.

    Leave a comment:


  • ae39
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Nitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.
    Kiitoksia vinkeistä. Millä karkeuksilla kannattaa hioa?

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Vielä Roiton kommenttiin lisäksi, kannattanee lisätä tuohon nitromorssin ja hiomapaperien väliin rälläkkä sillä vahvuudeltaan "hienolla" kiillotuslaikalla, löytyy motonetistä. Sillä näet saa huomattavasti tehokkaammin kuin papereilla nuo hiukan syvemmälle menneet hapettumat sekä tuollaiset miedot kanttarinaarmut pois vanteesta! Sen jälkeen sitten paperihommiin.. Karkeudeltaan tuo hieno kiilloituslaikka voisi vastata silmämääräisesti jäljestä päätellen jotain 350-400 paperia, eli kuoppia sillä ei vielä lippiin saa tehtyä kun maalaisjärkeä käyttää

    Leave a comment:

Working...
X