Tommoset tuli hommailtua, mikäs nykyään on tehokkain maalin/lakanpoistoaine?
Jossain oli mainittu että CRC Super Gasket Removerilla lähtee, onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?
Onko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
Bilteman porakonetta oon käyttänny **sorvina** ja hyvin toimii
Kiillottelin bilteman alle 20€ koneella viikonloppuna, ei ongelmia.
Minkälaisia venttiileitä ehdottaisitte rc-vanteisiin? Vanteen speksit: Bbs rc041 7.5 leviä ja 17 tuumaa. Itsellä ei mitään tietoa näistä venttiili hommista.
Onko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
Bilteman porakonetta oon käyttänny **sorvina** ja hyvin toimii
Onko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
Kyl tollaisessa on vähän syytä katsoa peiliin. Et kertonu et ruiskuttiko ihan raakana ilman lantrausta, mut joka tapauksessa jos joutuu turvautumaan koviin aineisiin niin hieman varovaisuutta saa harrastaa
Esimerkkinä noista PH kestoista niin mulla on Qyeonin Q2 Rim- kvartsi pinnoite vanteissa, jonka PH kesto 2-11...ei nyt ole tietysti sama kuin tässä tapauksessa, mut osoittaa et ei tuollainen PH 1 ole mitenkään turvallista kamaa.
Kertokaapa "ammatikseen" autoja fiksailevat miten kuuluu käyttää happo pohjaisia PH1 pesuaineita vanteiden pesuun, vai kannattaako käyttää ollenkaan?
Yksi asiakas osti viime syksynä hypersilver pinnoitetut vanteet ja ei ollut pessyt vanteita ilmeisesti koko talvena pesuaineella ja ne oli nyt keväällä ilmeisesti todella pinttyneet. Olivat sitten suihkuttanut kaikkiin vanteisiin samanaikaisesti Pineline super cleaner PH 1 pesuainetta ja alkanut hinkkaamaan ensin sisäpuolia puhtaaksi. Työssä menee sen verran aikaa, että happopesuaineen on täytynyt olla pinnoilla ainakin 5-10 minuuttia. Sen jälkeen kun oli alettu huuhdella painepesurilla, niin hypersilver pinnoite oli lähtenyt irtomaan. Nyt syytetään vanteita paskoiksi.
Yleensähän noissa happamien pesuaineitten ohjeissa sanotaan että suhkutetaan pintaan ja huuhdellaan melko pikaisesti pois ilman hankausta?
Mitä ootte mieltä kuuluuko vanteen kestää sitä että PH 1 happopesuaine on vanteen pinnassa useita minuutteja ja että vanteet pestään sillä kuin autoshamppoolla?
Tarkotus oli vetää plasti dipillä, jos kiillotus ei auta ja talven aikana puhallus+pulveri.
Ostin koko sarjan vain sen takia et saisin tuon nykyisen sarjan pois alta ja kiillotettavaksi.
Tuli hommattua kuvan vanteet joissa kahesta on menny maali aika pahaan kuntoon. On mennyt aivan harmaan mataksi.
Meinasin noita yrittää kiillottaa edes siedettäviksi että saisi ajettua nykyiset renkaat loppuun. Miten ja ennenkaikkea millä tuota kannattaisi lähteä restauroimaan?
Maalinkiillotus-/hionta-aineilla...mutta näyttää ainakin kuvissa siltä että oisko jo aika maalata mielummi, eihän se kokeilu tietysti "mitään" maksa....
Tuli hommattua kuvan vanteet joissa kahesta on menny maali aika pahaan kuntoon. On mennyt aivan harmaan mataksi.
Meinasin noita yrittää kiillottaa edes siedettäviksi että saisi ajettua nykyiset renkaat loppuun. Miten ja ennenkaikkea millä tuota kannattaisi lähteä restauroimaan?
Milläs kannattas kevyesti kiilloitella alumiinilippeja, kun pestessä joutuu käyttämään hieman muutakin kun ainetta että lähtee paska irti? En tiedä mitä noihin on tarttunut, vaikka ajossa ollut viikon. Lipan pulttien ympärillä on harmautta ja jotain mustaa töhnää, jota joutuu hankamaan myrkyillä. Nyt sitten tulee pientä naarmua, kun joutuu hankamaan. Sinolia tarjosin, jolla scheisse lähtee suht hyvin, mutta epäilin jonkun miedon kiilloitusaineen olevan parempi(?)
Mikä vaa metallin kiillotusaine, esim. autoglymin metal polish tai biltemasta vastaavaa?
Leave a comment: