Originally posted by TJJ
View Post
Ne urbaanilegendat NS-2:ten "vetelyydestä" on oikeasti ihan urbaanilegendaa isommissa kokoluokissa.
Ok, ei se mikään mikroauton tarkka ratarengaskaan ole(ei kuitenkaan sen tarjoamalla kohtuullisella mukavuudella voi ollakkaan), mutta kyllä markkinoilta löytyy paljonkin hitaammalla/epämääräisemmällä vasteella olevia renkaita.
Toki, väärät alustakulmat rankaisee helposti juuri NS2:sta tässäkin suhteessa hieman enemmän, kuin jotakin muuta(erityisesti liian suuri pystykallistus=negatiivinen camber).
Eli antaahan ne "vetelän ja epämääräisen" fiiliksen jos kulkevat pelkästään tuon harkotetun sisäreunan kuvionsa varassa, kuten tämän tyyppisillä kuvioinnilla varustetut monet muutkin renkaat (pintapainetta pitää saada tarpeeksi myös tuolle keskellä olevalle pitkittäisuritetulle alueelle, koska se on se joka ohjaa ja pitää suuntaa/linjaa):
Jos sitä verrataan vaikka tuohon Hankookin evo S1:een on ero ihan selvä.
Eli se sallii negatiivista camberia huomattavasti enemmän, koska pintapainetta joka tapauksessa tulee neljästä ehjästä pitkittäisuritetusta kuvioinnista joka yltää lähelle renkaan sisäreunaa(NS2:ssa siis vain kaksi renkaan keskialueella):
Oikeilla camberkulmilla 17"-19" NS2 on kuitenkin kohtuullisen nopeasti reagoiva ja tarkka rengas jota nyt ei voi verratakaan mitenkään mihinkään 16" kitkarenkaisiin.
Mikään ratarengashan sen ei kuulukkaan olla, vaan ihan jokapäiväinen käyttörengas.
Mikäli sporttista ratarenkaan tarkuutta kuitenkin haetaan, pitää yleisessä mukavuudessa ja varsinkin hinnassa...kouraista vähän syvemmältä.
Comment