Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #91
    Originally posted by WSE1 View Post
    ...Dieselpumpulla ei ole suositeltavaa pumpata bensiiniä koska pumpun käyttöikä voi lyhentyä merkittävästi. Bensiinipumpulla voi pumpata kumpaa tahansa.
    Tässä tapauksessa kun puhutaan DW/BW50 laitteista, niin se "syöttöyksikkö on diesilissä ja bensassa erilainen tai ainakin eri varaosanumerolla toimitettava. Syytä eroon en tiedä mutta epäilen sen polttoaineen annostelussa olevan eroa koska laitteissa on kuitenkin sama automatiikka.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #92
      Dodiin. nyt on sit lueskeltu diagnoositietoa.
      Vanhat koodit kun pyyhki pois ja käytettii webaa niin uusia ei tullut.
      Huomattiin että jostain syystä auto vetää venttiilit kiinni / vesi ei kierrä.
      Pitänee vielä tarkemmin ite tutkia inpalla että vetääkö auto ne kiinni vai oisko siel joku muu tuke.
      Eli lämmöt nesteessä nous sinne vähä yli 90 jonka jälkee webasto sammutti ittesä/käynnisti jäähdytyksen.

      Ei menny sekää vikakoodin lukureissu putkee.. takas tullessa kotia KERRANKIN ajaessani kiltisti vakkarilla satasta kameraan.. en ollu huomannu nopeuden muuttuneen kaheksaakymppii

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #93
        Tuli tuossa mieleen että olisikohan semmonen mahollista että letkujen vesikierto olisi huonoa. olisi tuketta jossain. Kierto olisi mutta heikko.

        Purkaessani tuo webasto jostain välistä maahan valui sellai puolen neliön kokonen läntti jotai mustaa mönjää, öljyäkö? Pirun mustaa se ainaki oli.
        (eikus heetkinen, jos öljy sekottu nesteesee ni siitä tuli sitä sinapinväristä?)

        Mietin et sen huonon kierron takia se selittäs sen että moottori ei yksinään jaksa lämmittää autoa sisältä esm -5 asteen pakkases.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #94
          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Kun ahtimeen ei saa webastokauppiaalta varaosia (koko setti 360e) kiinnostais tosiaan et korjaako noita joku jossain? WSE1? Kommenttia? BBw46 on malli.
          Hiilet ja helat voi paloilampuhaltimen moottoriin kyllä vaihtaa jos jaksaa askarrella. Osien hankinnassa joutuu käyttämään mielikuvitusta, joku uusi halpa kiinalainen sähkömoottori samalla akselilämpimitalla voi olla sopiva elinten luovuttaja. Mm. pilssipumput etc voi löytää näitä.
          Korjailen näitäkin joskus mutta yleensä ei oikein tahdo aikaa olla muilta hommilta.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #95
            Originally posted by kaikkone View Post
            Huomattiin että jostain syystä auto vetää venttiilit kiinni / vesi ei kierrä.
            Virtojen katkaisun jälkeen odota niin kauan että auto menee lepotilaan, silloin venttiilit avautuvat (n. 15min). Eihän kukaan normaalisti yritä lämmittää weballa jo ajosta tullutta autoa, siksi tällaista tilannetta ei käytännössä pääse syntymään mutta testaillessa kyllä. Jos ei jaksa odottaa niin irroittaa venttiileille menevän johdon. Jos johtoa ei muista laittaa kiinni niin kyllä sen sitten hikoillessa muistaa kun seuraavan kerran ajaa...

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #96
              Originally posted by WSE1 View Post
              Virtojen katkaisun jälkeen odota niin kauan että auto menee lepotilaan, silloin venttiilit avautuvat (n. 15min). Eihän kukaan normaalisti yritä lämmittää weballa jo ajosta tullutta autoa, siksi tällaista tilannetta ei käytännössä pääse syntymään mutta testaillessa kyllä. Jos ei jaksa odottaa niin irroittaa venttiileille menevän johdon. Jos johtoa ei muista laittaa kiinni niin kyllä sen sitten hikoillessa muistaa kun seuraavan kerran ajaa...
              muttakun tuo testaus tehtiin niin että auto oli seissyt n pari tuntia ja sen jälkeen ajoin auton parkista testauslaitteen viereen, n 100m. ja pois päältä.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #97
                Originally posted by kaikkone View Post
                muttakun tuo testaus tehtiin niin että auto oli seissyt n pari tuntia ja sen jälkeen ajoin auton parkista testauslaitteen viereen, n 100m. ja pois päältä.
                Niinpä, jokaisen kerran jälkeen kun virrat käännetään päälle (vaikka vain sekunnin ajaksi) ja jälleen pois, menee noin vartti ennenkuin sähköjärjestelmä menee lepotilaan ja vesiventtiilit avautuvat (jänniteohjaus pitää niitä kiinni, ilman ohjausta ovat auki) .

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #98
                  no ttu :P, käyn nyt sit kokeileen autolla tota -> ja en avaa ovia. jos tuntunee pelittävän ni ihme. ennen kyllä pelas ihan hyvin vaikka ovet ois ollu auki. keväällä tuli yhessä vaiheesssa sellai probleema et auto ei meinannu sisältä lämmetä 30km ajon aikana kunnol.
                  Ja weban kans oli sillo ongelmia, pakoletkut tukos jne. nyt ois weba huollettu. nestekierrosta ei mitään havaintoa.

                  Eli autolle kokeilemaan ja jos ei pelaa ni lueskelen inpalla et mitä noi valvet sanoo ja auttaako se jos pakottaa ne auki

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #99
                    okeijoo. Nyt kun koetin mennä autolle vaivihkaa ni ei pihissy mitään mihinkään suuntaan. Oli menny vikatilaan. Joutu nyppäilee irti sulakkeen. Noh, kokeilin tuossa että auttaako se jos laitan inpalla 100 ja 100% noi venttiilit, ei mitään iloa, eikä siitäkään mitään iloa vaikka ois sammuttanu sen pumpun inpalla.

                    Siitä oli hetkeksi iloa (ehkä) kun nyppäsin irti piuhan ilmeisesti niistä venttiileistä.
                    jos se ny on tuo osa:

                    osa 1
                    Ja samaan aikaan kokeilin pumppailla noita letkuja käsin., aika veltoilta tuntu noi letkut. kyllä ne lämpimiltä tuntu muttei niin kuumilta kuin niiden pitäs?
                    kun olin pumppaillu ni pysyi hiukan pidempän päällä. sitä ennen olin pari kertaa rullannu sitä sen hetkisen.

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Heissan! minä taas täällänäin.

                      Nonyt se vasta myrkkyä lykkäs.
                      Tänään tuossa irrottelin noi venttiilit ja vesipumpun ja purkasin ne ja totesin että hyvässä kunnossa on vielä. lykkäsin vähän rasvoja väliin ja takas kasaan.
                      sen jälkeen sitten kokeilin että mites se wepasto vinkuu ni ei moro. Ei lähteny enää käymää oikeestaa mitenkää päi, oli vikatilas taas. Sitte kokeilin että resetoin sen ja päälle. Webasto yritti käynnistyä sekunnin ajan ja sit sammutti ittesä ja uudestaa. auton sisälle ku katto ni se rämppäs siel sisälläki niitä lämmönsäätöpaneelin virtoja edes takas. Ehkä kerran käynnistyi pidemmäksi aikaa kuin sekuntti pari. :O...
                      Olisko nyt sittenki tosiaa se automatiikka paskana?.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Heissan! minä taas täällänäin.

                        Nonyt se vasta myrkkyä lykkäs.
                        Tänään tuossa irrottelin noi venttiilit ja vesipumpun ja purkasin ne ja totesin että hyvässä kunnossa on vielä. lykkäsin vähän rasvoja väliin ja takas kasaan.
                        sen jälkeen sitten kokeilin että mites se wepasto vinkuu ni ei moro. Ei lähteny enää käymää oikeestaa mitenkää päi, oli vikatilas taas. Sitte kokeilin että resetoin sen ja päälle. Webasto yritti käynnistyä sekunnin ajan ja sit sammutti ittesä ja uudestaa. auton sisälle ku katto ni se rämppäs siel sisälläki niitä lämmönsäätöpaneelin virtoja edes takas. Ehkä kerran käynnistyi pidemmäksi aikaa kuin sekuntti pari. :O...
                        Olisko nyt sittenki tosiaa se automatiikka paskana?.
                        Vikakoodit lukuun thermo testillä. sopiva adapterihan jo sigusta päätellen löytyy. thermo test softan voi imuroida techwebasto.comista ja adapterin seiskapinnistä kytkentä weban kakkoseen. virrat ja sama maa toki molempiin.

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Vikakoodit lukuun thermo testillä. sopiva adapterihan jo sigusta päätellen löytyy. thermo test softan voi imuroida techwebasto.comista ja adapterin seiskapinnistä kytkentä weban kakkoseen. virrat ja sama maa toki molempiin.
                          Oletan että weban kakkonen on se diagnosointi piuhan pää joka oli jurgenin lukiessa ainakin siellä missä weban sulakkeet, keltanen piuha ja valkonen liitin päässä.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Oletan että weban kakkonen on se diagnosointi piuhan pää joka oli jurgenin lukiessa ainakin siellä missä weban sulakkeet, keltanen piuha ja valkonen liitin päässä.
                            Todettaakoon tähän että vikakoodit olivat: ei syty, alhainen jännite ja liekkikatko.

                            Tälläkertaa syynä saattaa olla alhainen jännite jos se ei halua toimia lainkaan.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              No nyt, taas kerran saakelin saakeli, kokeilin pikaseen tuota piuhaa niin eihän se pelittäny, Jartsaa, tahon ohjeet miten toi piuha on tehty et voin modata sitä toimii kaikes

                              EDIT: no voi moro mun kans, olis pitäny aukoa ne silmät koulun jälkee ja kattoa tarkemmin mitä se WSE1 kirjotti.. :P SEISKAPINNISTÄ.. yrittäny kokoajan tosta OBD liittimen kakkos pinnistä vetää dataa tonne .. ja nyt on liian pimeä enää kokeilulle joten huomiselle menee ..
                              Last edited by kaikkone; 21-09-2010, 20:08.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Noniin, nyt sain piuhan oikean pinnin kautta ja kokeilemalla löytyi että tuo masiina oli thermo top 98

                                Tälläiset vikakoodit oli taas saapunut aikasemmin:

                                ja

                                Tässä kun ajeskelin nyt sitä.

                                Vikakoodia tän sammumisen jäölkee ei tullu.
                                Kun koetin käyttää niin tuossa on tuo diagnose grafiikka jaja homma ku pätkäs ni tuli teksti jotai että fault 1:sen takia sammutetaan tjsp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎