Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    Originally posted by kaikkone View Post
    Mulla oli muistaakseni hyppylangal vedetty tossa adapterin sisällä 4 ja 5pinnit yhtee
    joojoo, ei tässä carsoftissa kyllä mitään jomppia ole.. :think mutta jos kerran sulla oli jompattu niin luulis tuon signal groundin ajavan saman asian autosta en ole liittimiä vielä kerenny kattoon ku tossa ollaan remppaa tehty ja nyt on jo pimeä..mutta jos huomenna sais selville että mikähän mahtas weballa olla hätänä..
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by Juppe View Post
      Ohmit ovat käynnistysvaiheessa 1.1-1.2 välissä joten sen puolesta ihan ok. Sitten tipahtaa 0,6-0,7 nurkille, kun alkaa palamaan.
      Hieman liian korkealla ollaan noissa arvoissa. Tuossa on eräs komponetti vialla todennäköisesti ohjainkortilla, weba voi siitä huolimatta kyllä toimiakin lähes normaalisti muutoin, eli on myös syytä tarkistaa tässä tapauksessa se ettei polttoianeen mukana tule ilmakuplia syystä tai toisesta.
      Sercap huoltopalveluilta rovaniemeltä saa apuja ohjainkorttien korjauksiin, itse en enää tänä vuonna ota juurikaan uusia työn alle.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Ei oo ilmakuplia näkynyt letkussa. Sitä olen koittanut tarkkailla. Läppärillä sen tosiaan saa palamaan, mutta kellosta ei suostu toimimaan. Täytyy varmaan etsiä sitten uudet aivot. Onko kyse jostain isommasta komponentista vai vaan jostain simppelistä diodista? Kaverin audin ecu kävi tuolla rovaniemellä, eikä siitä tullut muuta kuin iso lasku. Vois kai sitä silti soittaa ja kysyä. En tiedä kannattaako noita edes korjailla, ellei itse pysty tekemään... Hitaa korjaamiselle tulee kuitenkin tuntitöinä ja mitään takuuta ei ole sille, että tulee kuntoon. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Täytyy alkaa tutkimaan ebaytä. Jos vaikka sais sen tehokkaamman kortin jostain...

        Edit:
        Vikakoodeissa ei ole kuin no flame vikakoodi. Yhtään thermo top E:n korttia ei näyttänyt olevan tyrkyllä. C:n kortteja olis, mutta ne ei taida käydä vai käykö?

        Edit 2: Asentajan mukaan Thermo top E:stä saa C:n vaihtamalla siihen C:n kortin. Vielä ei oo löytyny uutta ja sopivan hintaista, eli tarjota saa, jos on nurkissa. :P

        Edit3:
        Ei vittu, nyt meni monimutkaiseksi. Otin ohjainkortin irti ja tutkin sen visuaalisesti. Mitään ei oo kärähtänyt ja kaikki näytti ehjältä. No ei se mitään kerro, mutta samalla tuli putsattua liittimien pinnit, kun osa niistä oli vähän hapettuneita. Lopputuloksena mykkä kone. Heti hehkutuksen jälkeen menee cooling tilaan. Vikakoodi oli tällä kertaa circulating pump interruption. Lisäksi kone herjasi invalid requestia kun otin yhteyden. Lopulta yhteys nousi kuitenkin pystyyn. Onneksi pääsen testaamaan vielä tällä viikolla ehjää ohjainkorttia tuohon.

        Edit 4:
        Nyt hävettää. Olin törkänny vesipumpun liittimen väärään reikaan. Lähtötilanteessa ollaan. Takaiskuventtiili taitaa puuttua bensalinjasta, joten semmonen täytyy vielä hankkia.
        Last edited by Juppe; 11-10-2010, 23:41.

        Comment

        • Henkka90
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 450
          • Tornio

          Originally posted by kaikkone View Post
          Katso onko siellä missä weban kolme sulaketta on niin onko siellä sellanen keltanen piuha jonka päässä valkonen pieni liitin.

          Vaikea sanoa minkälainen weba kun ei näe :P, kokeilemalla onnistuu.
          ei löytyny tuota keltasta piuhaa. sekö se diagnose piuha ois ollu? mihin muualle nuo piuhat vois tökätä koodien lukua varten?
          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Henkka90 View Post
            ei löytyny tuota keltasta piuhaa. sekö se diagnose piuha ois ollu? mihin muualle nuo piuhat vois tökätä koodien lukua varten?
            No sit olis selvitettävä mikä on webas diagnostiikka pinni ja mihi se johtaa :P

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Noniin, joku tuntematon vika vielä rassaa tuota kaminaa. Ohjainkortti ehjä, pumppu ehjä, hehku toimii, palokammio putsattu ja todettu ehjäksi. Sen jälkeen kaveri on käyttänyt tuota konetta demonstraatiokoneena korjaamolla vuoden ajan ja koko sen ajan toiminut aivan moitteitaa. Sitten, kun se laitettiin autoon, se ei ole sen jälkeen lähtenyt kertaakaan kellosta tuille. Läppärillä sen saa yleensä palamaan, mutta tykkää poksautella silloinkin.

              Yleensä homma menee niin (kellosta startatessa), että hehkutuksen jälkeen lähtee palamaan, mutta hyvin pian sen jälkeen ampuu. Joskus se sammuu ekaan pamaukseen, joskus taas toiseen. Viimeistään phase ykköseen siirryttäessä palo katkeaa seinään ilman sen suurempia ääniä. Sitten se taas hehkuttaa, alkaa työntää soppaa, alkaa pöhisemään ja sen jälkeen ampumaan.

              Katselin illalla taskulampulla, että siinä kohtaa missäputki menee kiinni koneeseen, näkyy välillä ihan pieni ilmakupla. Koneen asentanut kaveri sanoi, ettei ole koskaan tarvinnut takaiskuventtiiliä asentamissaan koneissa, eikä usko tämänkään ongelman johtuvan sen puutteesta. Semmosiahan ei tuu edes asennussarjan mukana. Mikä muu tossa enää voisi tökkiä vai olisiko siitä venttiilistä apua? Muuten putkessa ei näy kyllä kuplia ja se aivan koneen juressa oleva kupla varmaan syntyy aina, kun se pumppu antaa sykäyksen ja vanha tavara katoaa kammioon.

              Uuutta palokammioo ei viittis ostaa turhaan. Saksasta saisi korjattuja 79e hintaan, kun lähettäisi oman vanhan sinne. Onko kokemuksiä näistä vai täytyykö taas tehdä pioneerityötä

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by Juppe View Post
                Noniin, joku tuntematon vika vielä rassaa tuota kaminaa. Ohjainkortti ehjä, pumppu ehjä, hehku toimii, palokammio putsattu ja todettu ehjäksi. Sen jälkeen kaveri on käyttänyt tuota konetta demonstraatiokoneena korjaamolla vuoden ajan ja koko sen ajan toiminut aivan moitteitaa. Sitten, kun se laitettiin autoon, se ei ole sen jälkeen lähtenyt kertaakaan kellosta tuille. Läppärillä sen saa yleensä palamaan, mutta tykkää poksautella silloinkin.

                Yleensä homma menee niin (kellosta startatessa), että hehkutuksen jälkeen lähtee palamaan, mutta hyvin pian sen jälkeen ampuu. Joskus se sammuu ekaan pamaukseen, joskus taas toiseen. Viimeistään phase ykköseen siirryttäessä palo katkeaa seinään ilman sen suurempia ääniä. Sitten se taas hehkuttaa, alkaa työntää soppaa, alkaa pöhisemään ja sen jälkeen ampumaan.

                Katselin illalla taskulampulla, että siinä kohtaa missäputki menee kiinni koneeseen, näkyy välillä ihan pieni ilmakupla. Koneen asentanut kaveri sanoi, ettei ole koskaan tarvinnut takaiskuventtiiliä asentamissaan koneissa, eikä usko tämänkään ongelman johtuvan sen puutteesta. Semmosiahan ei tuu edes asennussarjan mukana. Mikä muu tossa enää voisi tökkiä vai olisiko siitä venttiilistä apua? Muuten putkessa ei näy kyllä kuplia ja se aivan koneen juressa oleva kupla varmaan syntyy aina, kun se pumppu antaa sykäyksen ja vanha tavara katoaa kammioon.

                Uuutta palokammioo ei viittis ostaa turhaan. Saksasta saisi korjattuja 79e hintaan, kun lähettäisi oman vanhan sinne. Onko kokemuksiä näistä vai täytyykö taas tehdä pioneerityötä
                Kaukaa veikkaan, mutta virtapiikit/jännite pysyykö kohillaan. Mietin et oisko mahollista että bensapumppu sais liikaa virtaa tjsp -> pumppais liikaa. Tai päinvastoin ettei sais tarpeeks, tai jotai.

                Käyttikö kaveri kellolla sitä webaa? millai virtalähde sillä oli

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Ihan auton akku siinä testipenkissä oli. Käytteli sitä läppärillä. Ei kait se liikaa voi saada virtaa. Thermotestin mukaan jännite huitee siinä 11.9 nurkilla. Pitäis olla ihan ok. Pumppuna webaston tarvikepumppu, jonka myyntiesitteessä tosin mainitaan, että saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tota testattiin kyllä toisellakin pumpulla (jossa värähtelynvaimennin). Kävi vähän paremmin, muttei lopulta toiminut silläkään. Käytettiin myös ilman lämpötilan tunnistusta, mutta sekään ei muuttanut tilannetta. Olisko toi niin ronkeli, ettei toimi kin kalvopumpulla... Kai se paska on taas halkastava ja tutkittava sisukset...

                  Ostan kohta uuden thermo topin tohon ja korjailen sitten vahaa kun jaksan. Vähän vaan tuntuu nyt siltä, että perkele jos sekin alkaa vittuilemaan...

                  Edit:
                  Thermo top C kortilla ampui ihan saakelin kovaa. Luulin jo hetken, että menee halki koko kamiina.
                  Last edited by Juppe; 16-10-2010, 21:37.

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Ihan auton akku siinä testipenkissä oli. Käytteli sitä läppärillä. Ei kait se liikaa voi saada virtaa. Thermotestin mukaan jännite huitee siinä 11.9 nurkilla. Pitäis olla ihan ok. Pumppuna webaston tarvikepumppu, jonka myyntiesitteessä tosin mainitaan, että saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tota testattiin kyllä toisellakin pumpulla (jossa värähtelynvaimennin). Kävi vähän paremmin, muttei lopulta toiminut silläkään. Käytettiin myös ilman lämpötilan tunnistusta, mutta sekään ei muuttanut tilannetta. Olisko toi niin ronkeli, ettei toimi kin kalvopumpulla... Kai se paska on taas halkastava ja tutkittava sisukset...

                    Ostan kohta uuden thermo topin tohon ja korjailen sitten vahaa kun jaksan. Vähän vaan tuntuu nyt siltä, että perkele jos sekin alkaa vittuilemaan...

                    Edit:
                    Thermo top C kortilla ampui ihan saakelin kovaa. Luulin jo hetken, että menee halki koko kamiina.
                    Noniino, ite sit kokeilisin toista pumppua ,

                    kai se weba on siel renkaan ja lokarin takana mukavassa paikassa piilossa? kiva kokeilla aina uusia juttuja :>, vähä kirosin ku korjailin tota omaani et ku se on tuol ja joka toisel kerral toimi ja toisel ei
                    Last edited by kaikkone; 16-10-2010, 21:44.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      On koitettu jo toisella pumpulla. Ei parantunu merkittävästi. Samalla pumpulla se kävi kuitenkin penkissä ihan hyvin. Tuo weban oma alkuperäinen pumppu maksaa +300e. En taida koittaa...

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Juppe View Post
                        On koitettu jo toisella pumpulla. Ei parantunu merkittävästi. Samalla pumpulla se kävi kuitenkin penkissä ihan hyvin. Tuo weban oma alkuperäinen pumppu maksaa +300e. En taida koittaa...
                        Niinojoo ofkoors kokeilisin jos olisi mahdollisuus, ootko ite kokeillu penkissä webaa sen jälkeen kun on autossa käytetty?

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Ei oo jaksanu irrottaa. En se pahassa paikassa kyllä oo, kun laitoin sen hanttimiehen puolella olevaan tulipellin onkaloon.

                          Edit:

                          Otin koneen irti ja purin sen. Sieltä se vikakin sitten löytyi: Helvetisti karstaa palokammiossa. Pesin ja putsasin kammion ja nyt toimii kuin ihmisen mieli. Nyt täytyy vielä käydä tarkastamassa palaminen analysaattorilla. Reiät oli tosiaan tukossa ja oli siellä yksi pikkusormenpään kokoinen kökkö karstaa. Se on varmaan hehkuessaan "hieman" häirinnyt toimintaa.
                          Last edited by Juppe; 17-10-2010, 17:48.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Ei oo jaksanu irrottaa. En se pahassa paikassa kyllä oo, kun laitoin sen hanttimiehen puolella olevaan tulipellin onkaloon.

                            Edit:

                            Otin koneen irti ja purin sen. Sieltä se vikakin sitten löytyi: Helvetisti karstaa palokammiossa. Pesin ja putsasin kammion ja nyt toimii kuin ihmisen mieli. Nyt täytyy vielä käydä tarkastamassa palaminen analysaattorilla. Reiät oli tosiaan tukossa ja oli siellä yksi pikkusormenpään kokoinen kökkö karstaa. Se on varmaan hehkuessaan "hieman" häirinnyt toimintaa.
                            Hieno homma! voi olla tullu sen takia jos ei oo palotapahtumat pelannu kunnolla. karstaa kertyny.
                            Itel oli joskus kevääl häikkää ja savutti pirusti (imuletku tukossa), noh repäsin sen imuletkun veke ja ku webasto alko pöhisemään niin pakoputkesta tuli _hiukan_ karstaa. valkonen lumi muuttu mustaks siitä karstasta . sen takia varmaa vieläki se äänenvaimennin tukossa (nooh otin sen veke kokonaan)

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Ei mullakaan oo kumpaakaan vaimenninta. Yllättävän hiljaa se silti käy. Pakoputki on kyllä eristetty thermotekillä ja konepeiton alta ei koneen ääni kuulu kovin pahasti. Vielä täytyy hoitaa gsm ohjaus kuntoon.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Ei mullakaan oo kumpaakaan vaimenninta. Yllättävän hiljaa se silti käy. Pakoputki on kyllä eristetty thermotekillä ja konepeiton alta ei koneen ääni kuulu kovin pahasti. Vielä täytyy hoitaa gsm ohjaus kuntoon.
                                Jepu, iteki mietin et pitäs toi gsm ohjaus saada skulaan. pitäs vaan keksiä mitkä pinnit piti yhistää että se lähtee pöhisemään. ja eikös se niin ollu että vaikka ne pinnit olis yhistetty kokoajan niin se pöhisee sen puoltuntia?, taino toisaalta voishan sen laittaa siihen kelloon. että tavallaan kun soittaa niin se klikkais sitä virtanappia kerran. toisella soitolla siis sammuttais.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎