Originally posted by kaikkone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Originally posted by kaikkone View Postjebu, ois kiva vaan tietää mitä :/
Otin tuon muovin tosta kuskin alapuolelta auki samalla kun laitoin uudet jarrukilvet. kokeilin webastoa. Hyvihä se pelitti :o...
Eli onkoha näin et se muovi jotenki estää/heikentää ilman saantia -> ei pala ei.
Comment
-
-
Mä sain vihdoin diagnostiikka kaapelit ja sain kuin sainkin Thermo top e:n laulamaan. Se poksutteli älyttömästi putkessa, mutta poksutteli rauhoittui, kun säädin co säädöstä flektiä pienemmälle. Tais hex arvoksi jäädä 6C (aika lähellä vasenta reunaa). Vieläkin ampui pari kertaa, mutta nyt toimii. Täytyis vielä HC käydä mittaamassa, ettei sulata koko kaminaa. Ärsyttävää säätää tuota co:ta, kun se säätöikkuna on niin pieni. Vesi lämpenee hetkessä liian kuumaksi ja kuuma auto taas ei jäähdy tuntiin tai pariin lähellekkään tarpeeks kylmäks, että siinä ehtis jotain tekemään.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMä sain vihdoin diagnostiikka kaapelit ja sain kuin sainkin Thermo top e:n laulamaan. Se poksutteli älyttömästi putkessa, mutta poksutteli rauhoittui, kun säädin co säädöstä flektiä pienemmälle. Tais hex arvoksi jäädä 6C (aika lähellä vasenta reunaa). Vieläkin ampui pari kertaa, mutta nyt toimii. Täytyis vielä HC käydä mittaamassa, ettei sulata koko kaminaa. Ärsyttävää säätää tuota co:ta, kun se säätöikkuna on niin pieni. Vesi lämpenee hetkessä liian kuumaksi ja kuuma auto taas ei jäähdy tuntiin tai pariin lähellekkään tarpeeks kylmäks, että siinä ehtis jotain tekemään.e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostJos sulla on jo piuha jolla lukea esm inpalla koodeja ni sama piuha käy pienen modauksen jälkeen myös webastoihin.e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Hitto, ei onnistunu säätö vielä täysin. Tykkää edelleen ampua padan sammuksiin, mutta kun ei ole pakokaasuanalysaattoria saatavilla, ei oikein tiedä pitäiskö ruuvata laihemmalle vai rikkaammalle. Tosin päivällä kun ruuvasin laihemmalle alkoi paukuttaa vielä enemmän. Taidan koittaa seuraavaksi säätää flektin pienimälle ja alkaa siitä varovasti nosteleen.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View Postjaajaa.no prkl carsoftin piuhat kyllä löytys..jos sen nuilla pystyy tekeen niin mistäs sais neuvoja modaamiseen? :thinkOriginally posted by WSE1 View PostEi ole kuusipinnistä liitintä bbwssä. Luehan ensin tuo bbw manuaali, sieltä selviää mikä on diagnostiikka. Adapteriksi käy mikätahansa k linja adapteri, esiom vag com tai inpa yhteensopivat. adapterissa 4 maa, 16 + ja 7 diag.
Eli tuosta 7 pinnistä siihen webaston diagnostiikka piuhaan.
Webaston Thermo testaus softan saa ihan niitten sivuilta.
"webasto thermo test"Last edited by kaikkone; 06-10-2010, 21:31.
Comment
-
-
Ei toi mun paukutusongelma kyllä johdu combustion fan säädöstä. Jostain syystä se ei kellokytkimestä lähde millään pelaamaan. Läppärillä sen saa palamaan, mutta ei välttämättä laakista. Ohjelma käskee tarkistaa liekkivahdin ohmit. Samalla siinä lukee, että jos ne ovat ok. vaihda ohjainkortti. Ohmit ovat käynnistysvaiheessa 1.1-1.2 välissä joten sen puolesta ihan ok. Sitten tipahtaa 0,6-0,7 nurkille, kun alkaa palamaan. Hehku menee tappiin. Juuri kun kone siirtyy phase ykköseen kone sammuu. Joskus sitä ennen se menee unknown state tilaa ja röpöttää. Näitä tapahtumia ennen se on yleensä ampunut pari kertaa. Tänään taas laitoin tuon WTT:llä tulille ja kone paloi tyytyväisenä 1/2 tuntia. Weban kellosta starttaamalla ei lähde koskaan palamaan kunnolla. Lähtee kyllä, mutta ampuu ja sitten siinä phase 1 kohdalla sammuu. Kokelilee syttyä kolme kertaa ja menee vikatilaan sen jälkeen.
Kammion pohja oli ihan siisti. Bensapumppu on uusi. Pitäisi käydä Thermo top C ja E malleihin. Hehku toimii ainakin diagnostiikan mukaan. Penkissä kone toimi aivan moitteitta, mutta silloin koneelle bensaa syötti alkuperäinen kalvopumppu. Nyt siellä on webaston oma ei kalvomallinen varaosapumppu. Voisiko tuo vika olla nyt siinä? Sen kyllä pitäisi sopia tuohon. Varaosanuerokin antoi pumpun joka oli tuolle minun weballe (Thermo top E) tarkoitettu.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostTässänäin, eli OBD2 liittimen pinnit.
Eli tuosta 7 pinnistä siihen webaston diagnostiikka piuhaan.
Webaston Thermo testaus softan saa ihan niitten sivuilta.
"webasto thermo test"Last edited by Henkka90; 09-10-2010, 14:07.e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View Postokok kiitosta vaan..minkähän tyypin weba tuossa on kun ei ole tyyppikilpeä tai mtn konehuoneessa? :think http://www.aijaa.com/v.php?i=3774226.jpg onko tuo "thermo top bmw"? ja vielä semmosta että mistä löyän sitten noi weban pinnit? ei oo mtn hajua..
Katso onko siellä missä weban kolme sulaketta on niin onko siellä sellanen keltanen piuha jonka päässä valkonen pieni liitin.
Vaikea sanoa minkälainen weba kun ei näe :P, kokeilemalla onnistuu.
Comment
-
-
carsoftin obd piuhassa 4 pinni on tyhjä, 7:ssa oli musta lanka ja 16:sessa on keltanen piuha..mitenkäs nyt ku tota maata ei nyt löyy? signal ground kyllä löytyy?!
Last edited by Henkka90; 09-10-2010, 20:56.e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View Postcarsoftin obd piuhassa 4 pinni on tyhjä, 7:ssa oli musta lanka ja 16:sessa on keltanen piuha..mitenkäs nyt ku tota maata ei nyt löyy? signal ground kyllä löytyy?!
Comment
-
Comment