Mistäköhän tuommoisen pakoletkun vois hommata, ei ainaskaa motonetistä löytyny :P, Ilmeisesti riittää että letkun sisähalkasija on n 20mm ja kestää n 100 astetta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Originally posted by kaikkone View PostMistäköhän tuommoisen pakoletkun vois hommata, ei ainaskaa motonetistä löytyny :P, Ilmeisesti riittää että letkun sisähalkasija on n 20mm ja kestää n 100 astetta.
Sisähalkaisia 22mm ja materiaali tulenkestävä inox. Mulla tossa ois niitä kasa.
Se saattaa joskus kuumentua tosi kuumaksi, joskus jopa hehkuu miedosti.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View Postei kyllä ole mtn hajua.lämpötilan ollessa +3 tai alle niin kuuluu mittaristosta pieni piippaus, en tiiä mikä tarkotus sillä sitten on, onko webaan yhteyessä vai piippaako se näissä e39:seissä muuten vain?
e:niin ja paikkakuntana tornio.
Jos se toimii niin käytä ohjelmoinnissa nii saat ajastimen käyttöön...pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostSen webaston toiminnan voit testata ottamalla ulkolämpötilamittarin irti vänkärinpuolen eturenkaan edestä ja tämän jälkeen kun auton käynnistää pitäisi webaston myös käynnistyä.
Jos se toimii niin käytä ohjelmoinnissa nii saat ajastimen käyttöön.e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTässäkin on taas weballa ja eberillä melkoinen ero. Eberin putki oli semmosta helposti taivuteltavaa alumiiniputkea, kun webassa oli taas tuota kunnon rst-jöötiä.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
nyt kun kokeilin ajastaa niin hoksasin että kyseinen aika kun vaihtuu niin soittimeen tulee teksti heat off, vaikka on asetettu heat on ja vent on.ja ei tuo kyllä hörähtänytkään vaikka otti anturista liittimen irti ja laitto käymään. :think mutta tietokonneellahan se selviäis.ei carsoft 6.5 pääse webaan käsiksi ku sellanen löytys omasta takaa?e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Henkka90 View Postnyt kun kokeilin ajastaa niin hoksasin että kyseinen aika kun vaihtuu niin soittimeen tulee teksti heat off, vaikka on asetettu heat on ja vent on.ja ei tuo kyllä hörähtänytkään vaikka otti anturista liittimen irti ja laitto käymään. :think mutta tietokonneellahan se selviäis.ei carsoft 6.5 pääse webaan käsiksi ku sellanen löytys omasta takaa?..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Sää oot tainnut taivutella eberin imuilmaputkea pakoputki on ihan yhtä jämäkkää joiteria niin ebassa kuin webassakin.Tuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.
Comment
-
-
Puuh. olipas proggis. saakeli et oli vaikea saada uus pakoletku kiinni tuohon alustaan. ihan onnetön nysä se mihin se piti saada kiinni. ois ollu helpompaa jos ois olu mig millä hitsata..
Noh aikani taisteltua sain sen siihen ja imuletku jäi laittamatta. Ensiyrittämällä kaukosäätimellä ei kuulostanu kertaakaa sytyttävän liekkiä noh. kotoa läppäri ja sitten piuhalla katoin, noh pari vikakoodia, no start ja flame failure (varmaa ennestää), en enää muista nollasinko ne koodit vai ennenkö ajoin tuolla ite diagnostiikka softal. silä ainaki toimi. Noh nyt ne on ainaki nollattu ja huomen aamul ehin kokeileen toimiiko kaukkarin kans. :F
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View Postpari vikakoodia, no start ja flame failure
Nuo aikaisemmin kysellyt protokollakeskustelun tulkinnat, asiaa seuraamalla selviä jonkin verran kun tarkkailee eri weboja, ei minullakaan kattavaa listaa ole missään, riippuu kortin softasta myös milloin menee mihinkin tilaan minkäkin toiminnon jälkeen missäkin olosuhteissa, tässä esim viitteeksi tuosta (em kuvankaappaus )strattauksesta : AUS - weba saa ohjauskäskyn (käynnistys)
FLA- mitataan lämpötila palopesästä (liekkivahti) jos tämä hyväksytyissä arvoissa siirrytään hehkutukseen (taisi tuossa sitä ennen tapahtua vielä vesipumpun ajon kytkentä (jos pumppu on)) ja hehkutus etenee eri tasoille jne, muutoin mentäisiin tuuletukseen.
Pitää joskus yrittää tehdä lista, noita eri tiloja/tilakomentoja on aika paljon.
weban ohjainkorteilla on myös sellainen hienous että kytkentäfettien hilajännite nostetaan varauspumpuilla n.17volttiin jolloin saavutetaan jännitehäviötön kytkentä.Last edited by WSE1; 28-09-2010, 22:12.
Comment
-
-
BBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostBBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.
Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!
Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think
...mistä voi johtua? ohjainkortti?
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostMulla sama e39:ssä, vm-02 (väyläohj.).
Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!
Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think
...mistä voi johtua? ohjainkortti?
Toki tuossa kannattaa katsoa dignostiikalla (inpallakin näkee) onko weban ilmoittama jäähdytysnesteen lämpö (weban päälläollessa jotta vesi kiertää) likimain sama kuin auton moottorinlämpö. Jos eroa on reilusti on lämpöanturi (kortilla) rikki ja tällöin mahdollinen tehottomuus johtuu siitä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEi se ollu sentään semmosta hattaraaTuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.
Mulla on tossa niitä kumpaakin putkea (W sekä E) eikä niissä mainittavaa eroa siinä jäykkyydessä kyllä ole.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Comment