Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Mistäköhän tuommoisen pakoletkun vois hommata, ei ainaskaa motonetistä löytyny :P, Ilmeisesti riittää että letkun sisähalkasija on n 20mm ja kestää n 100 astetta.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      Originally posted by kaikkone View Post
      Mistäköhän tuommoisen pakoletkun vois hommata, ei ainaskaa motonetistä löytyny :P, Ilmeisesti riittää että letkun sisähalkasija on n 20mm ja kestää n 100 astetta.

      Sisähalkaisia 22mm ja materiaali tulenkestävä inox. Mulla tossa ois niitä kasa.
      Se saattaa joskus kuumentua tosi kuumaksi, joskus jopa hehkuu miedosti.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Tässäkin on taas weballa ja eberillä melkoinen ero. Eberin putki oli semmosta helposti taivuteltavaa alumiiniputkea, kun webassa oli taas tuota kunnon rst-jöötiä.

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          Originally posted by Henkka90 View Post
          ei kyllä ole mtn hajua.lämpötilan ollessa +3 tai alle niin kuuluu mittaristosta pieni piippaus, en tiiä mikä tarkotus sillä sitten on, onko webaan yhteyessä vai piippaako se näissä e39:seissä muuten vain?

          e:niin ja paikkakuntana tornio.
          Sen webaston toiminnan voit testata ottamalla ulkolämpötilamittarin irti vänkärinpuolen eturenkaan edestä ja tämän jälkeen kun auton käynnistää pitäisi webaston myös käynnistyä.

          Jos se toimii niin käytä ohjelmoinnissa nii saat ajastimen käyttöön.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • Henkka90
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 450
            • Tornio

            Originally posted by jsr85 View Post
            Sen webaston toiminnan voit testata ottamalla ulkolämpötilamittarin irti vänkärinpuolen eturenkaan edestä ja tämän jälkeen kun auton käynnistää pitäisi webaston myös käynnistyä.

            Jos se toimii niin käytä ohjelmoinnissa nii saat ajastimen käyttöön.
            ok kitti tiiosta, pittääpä kokeilla.
            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by Juppe View Post
              Tässäkin on taas weballa ja eberillä melkoinen ero. Eberin putki oli semmosta helposti taivuteltavaa alumiiniputkea, kun webassa oli taas tuota kunnon rst-jöötiä.
              Sää oot tainnut taivutella eberin imuilmaputkea :think pakoputki on ihan yhtä jämäkkää joiteria niin ebassa kuin webassakin.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Henkka90
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 450
                • Tornio

                nyt kun kokeilin ajastaa niin hoksasin että kyseinen aika kun vaihtuu niin soittimeen tulee teksti heat off, vaikka on asetettu heat on ja vent on.ja ei tuo kyllä hörähtänytkään vaikka otti anturista liittimen irti ja laitto käymään. :think mutta tietokonneellahan se selviäis.ei carsoft 6.5 pääse webaan käsiksi ku sellanen löytys omasta takaa?
                e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  Originally posted by Henkka90 View Post
                  nyt kun kokeilin ajastaa niin hoksasin että kyseinen aika kun vaihtuu niin soittimeen tulee teksti heat off, vaikka on asetettu heat on ja vent on.ja ei tuo kyllä hörähtänytkään vaikka otti anturista liittimen irti ja laitto käymään. :think mutta tietokonneellahan se selviäis.ei carsoft 6.5 pääse webaan käsiksi ku sellanen löytys omasta takaa?
                  Elektromeka ja Sercap huoltopalvelut korjaa halvalla
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Sää oot tainnut taivutella eberin imuilmaputkea pakoputki on ihan yhtä jämäkkää joiteria niin ebassa kuin webassakin.
                    Ei se ollu sentään semmosta hattaraa Tuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Puuh. olipas proggis. saakeli et oli vaikea saada uus pakoletku kiinni tuohon alustaan. ihan onnetön nysä se mihin se piti saada kiinni. ois ollu helpompaa jos ois olu mig millä hitsata..
                      Noh aikani taisteltua sain sen siihen ja imuletku jäi laittamatta. Ensiyrittämällä kaukosäätimellä ei kuulostanu kertaakaa sytyttävän liekkiä noh. kotoa läppäri ja sitten piuhalla katoin, noh pari vikakoodia, no start ja flame failure (varmaa ennestää), en enää muista nollasinko ne koodit vai ennenkö ajoin tuolla ite diagnostiikka softal. silä ainaki toimi. Noh nyt ne on ainaki nollattu ja huomen aamul ehin kokeileen toimiiko kaukkarin kans. :F

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        pari vikakoodia, no start ja flame failure
                        tarkoittaa ettei tule gasoa weballe (vielä), kyllähän se pari kertaa yrittää uudestaan jos ohjaus on päällä.

                        Nuo aikaisemmin kysellyt protokollakeskustelun tulkinnat, asiaa seuraamalla selviä jonkin verran kun tarkkailee eri weboja, ei minullakaan kattavaa listaa ole missään, riippuu kortin softasta myös milloin menee mihinkin tilaan minkäkin toiminnon jälkeen missäkin olosuhteissa, tässä esim viitteeksi tuosta (em kuvankaappaus )strattauksesta : AUS - weba saa ohjauskäskyn (käynnistys)
                        FLA- mitataan lämpötila palopesästä (liekkivahti) jos tämä hyväksytyissä arvoissa siirrytään hehkutukseen (taisi tuossa sitä ennen tapahtua vielä vesipumpun ajon kytkentä (jos pumppu on)) ja hehkutus etenee eri tasoille jne, muutoin mentäisiin tuuletukseen.
                        Pitää joskus yrittää tehdä lista, noita eri tiloja/tilakomentoja on aika paljon.

                        weban ohjainkorteilla on myös sellainen hienous että kytkentäfettien hilajännite nostetaan varauspumpuilla n.17volttiin jolloin saavutetaan jännitehäviötön kytkentä.
                        Last edited by WSE1; 28-09-2010, 22:12.

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          BBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            Originally posted by Perlenbacher View Post
                            BBW46 weban ohjain luulee ilmeisesti että nesteet on kokoajan kuumat. Kylmänäkin päälle pistäessä heti puhallin päälle, hetken päästä hiljenee kokonaan, ja uudestaan sama rumba jos kokeilee päälle. Sulakkeet olleet irti, vika ei häviä. Onkohan korjattavissa? Lämpötilatieto tulee boksille asti, mitattu, ja ihan oikeissa arvoissakin.
                            Mulla sama e39:ssä, vm-02 (väyläohj.).

                            Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!

                            Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think

                            ...mistä voi johtua? ohjainkortti?

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Mulla sama e39:ssä, vm-02 (väyläohj.).

                              Olenkin ihmetellyt miksi weba on tehoton, enkä ole edes osannut epäillä että olisi vika kun puhallin lähtee päälle heti!

                              Eihän sen tietty pidä pyöriä ennen kuin on jotain lämpöä annettavissa, jäähtyy muuten sekin vähä kun lämppärin kenno toimii syylärinä?:think

                              ...mistä voi johtua? ohjainkortti?
                              Väyläohjattu komentaa puhallinta väylän kautta, ei jännitetiedolla kuten bbw. Ehkä puhaltimen käynnistykseen voi vaikuttaa joillakin parametreilla.

                              Toki tuossa kannattaa katsoa dignostiikalla (inpallakin näkee) onko weban ilmoittama jäähdytysnesteen lämpö (weban päälläollessa jotta vesi kiertää) likimain sama kuin auton moottorinlämpö. Jos eroa on reilusti on lämpöanturi (kortilla) rikki ja tällöin mahdollinen tehottomuus johtuu siitä.

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Ei se ollu sentään semmosta hattaraa Tuo oli ihan valtuutetun asentajan asentama ja putki, mitä se oli käyttänyt ei tosiaan ollut tuollaista jöötiä kuin webastossa. Helposti taivuteltavaa alumiiniputkea siellä oli pakoputkena. Imuputkea ei ollut ollenkaan.
                                Mielestäni alumiiniputkea ei saa käyttää pakoputkena koska se ei kestä kuumuutta :think
                                Mulla on tossa niitä kumpaakin putkea (W sekä E) eikä niissä mainittavaa eroa siinä jäykkyydessä kyllä ole.
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎