Onkos tietoa miten kytketään eberille e46 puhaltimen ohjaus manuaali-ilmastointiin?
Autom.ilmastointiin kytkemisestä tuntuu riittävän ohjetta.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Originally posted by Tiku View PostSama ongelma edelleen, osaisiko joku jelppiä? Nyt illalla kun sammutin auton, huomasin, että webasto pöhisi edelleen vaikka moottorin lämmöt mittarin mukaan normaalissa eli keskellä. Yleensä se sammuu jo vähän ennen. Onko näissä oma termostaatti vai mistä se päättelee, milloin pitää sammua? Kai siinä palikassa, mikä se sitten onkaan, on joku vika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiku View PostSama ongelma edelleen, osaisiko joku jelppiä? Nyt illalla kun sammutin auton, huomasin, että webasto pöhisi edelleen vaikka moottorin lämmöt mittarin mukaan normaalissa eli keskellä. Yleensä se sammuu jo vähän ennen. Onko näissä oma termostaatti vai mistä se päättelee, milloin pitää sammua? Kai siinä palikassa, mikä se sitten onkaan, on joku vika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiku View PostKertokaapas webastoa tuntevat, että saako ajonaikaista toimintaa ohjelmoitua jotenkin? Mulla webasto lähtee käyntiin vielä vaikka lämmöt olisivat mielestäni tarpeeksi korkealla. Jos siis ajelen lyhyitä ajoja, ja moottorin lämmöt tipahtavat pysähdyksen aikana lämpömittarin ekalle viivalle eli noin kello 11 -asentoon, webasto lähtee liikkeelle lähdettäessä käyntiin. Lauhoilla ilmoillahan kone lämpenisi vielä tuosta asennosta itsekin muutaman kilometrin ajossa.
Joskus luin, että toisilla webasto sammuu mittarin sinisen viivan ylärajalla, ja se olisi minusta hyvä toimintatapa. Todella kylmillä ilmoillahan webaston voisi kytkeä kellosta päälle, jos lämmöt eivät nouse kuljettajan mieleisiksi.
Webastoni on siis kello-ohjattu, ei ajotietokoneesta.
Sama ongelma edelleen, osaisiko joku jelppiä? Nyt illalla kun sammutin auton, huomasin, että webasto pöhisi edelleen vaikka moottorin lämmöt mittarin mukaan normaalissa eli keskellä. Yleensä se sammuu jo vähän ennen. Onko näissä oma termostaatti vai mistä se päättelee, milloin pitää sammua? Kai siinä palikassa, mikä se sitten onkaan, on joku vika?
Leave a comment:
-
-
Webaston kellon neljäs johdin on W-bus ohjausväylää varten niissä kelloissa joissa w bus on, muissa kelloissa neljäs ei ole käytössä. Webastolla ei ole kelloissaan diagnostiikkaominaisuuksia, kuten eberspächerillä (eberin vikakoodit saa easystart kellosta tai r+kaukkarista jos diagnostiikka (sinivalkoinen johdin) on kytketty kellolle/kaukkarin ohjainboksille).
Leave a comment:
-
-
Helkkaristako se uudemmissakaan osaa mitään vikaa ilmottaa kun sinne menee vaan plussa, maa ja lähtöpiuha webastoa käynnistämään?
Leave a comment:
-
-
Kiitos tiedosta! Joskohan tärppäis. Ilmeisesti kellon neljäs eli signaalipiuha on poikki jostain kun vaikka webasto sammuu vian takia (kokeilin ilman hehkutulppaa jne) niin kello ei anna mitään tietoa vaan luulee että weba hyrrää vielä. Eli "error lockoutia" ei tapahdu.. Kytkentäkaavioissa tuota piuhaa ei ole merkitty mihinkään, eli mihin sen kuuluisi mennä? Ohjainkortille ilmeisesti? Mitään service manuaalia tuohon en ole löytänyt myöskään... Osaatko sanoa tähän mitään tyhjentävää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostMistähän saisin bw50 webastoon ohjainkortin? Sercap ei noita korjaa, korjaisko WSE1? Ehjää varaosaakin saa tarjota.
Leave a comment:
-
-
Ebaystä vaan etsimään. V*ttu että vastusteli munkin webastohommat. Näin se meni, eikä kannata ottaa mallia.
Löysin Saksan ebaystä Thermo top C:n sikahalvalla. Päätin ostaa koneen ja laittaa sen autooni. Kone saapui, mutta siitä puuttui kaikenlaista. Tämä oli kyllä tiedossa. Sitten bongasin Brittien ebaystä myyjän jolla oli kaikenlaista webastokamaa myytävänä. Oli Turkkilainen ja asia vähän epäilytti. Päätin kuitenkin ostaa tältä jantterilta johtosarjan, vesipumpun ja polttoainelinjan. Tavarat tuli pikaisesti suomeen ei siinä mitään. Sitten vaan asentamaan. Johtosarja on varmaan jollain vitun piraattiliittimillä tehty ja karvakäden tekemä. Vesisuojiakaan ei oltu crimpattu liittimien runkoihin ja muutenkin se tuntui paskan oloiselta.
Ekana huomattiin, että polttoaineputki on normaalia pienempää. Sellaista kuin ebereissä. Se meni kuitenkin tiukan oloisesti kumiletkujen päähän. Koneesta ei tietenkään löytynyt vesipumpun johtojen paikkaa. Taisi olla siis Z-malli, eikä C. Ongelma kierretiin laittamalla weban rele ohjaamaan vesipumppua.
Sitten kokeilemaan. Ei lähde kunnolla palamaan. Pumppu pitää metallista naksutusta. Pitkään ihmeteltiin ja lopulta todettiin, että se saatanan letku on vaan liian pientä ja saa siksi ilmaa. Uuutta letkua tilalle ja johan alkoi soppa nousta tankista. Edelleen pulttoaineen syöttö oli kuitenkin epätasaista. Otettiin kaverin semmonen kalvovaimentajalla oleva pumppu ja sehän lähti tulille. Mukana tullut pumppu oli uusi webaston pumppu. Samanlainen mitä verkkokaupat myy 83e hintaan. Ruuvasin pettyneenä oman pumpun takas. Sitten huomaan, että helvetti, klemmarihan menee pohjaan asti. On se kyllä painunut aika roimasti kumin sisään, että luulis pitävän, mutta letku pyörii silti pumpun lähdössä. Ei saakeli.
Can väylän herätinmoduli sentään löytyi kaverin romuloodasta ja saatin se toimimaankin. Ei kylläkään herännyt webaston kortin kautta. Sekin piti kytkeä samaan releeseen vesipumpun kanssa. Oikeasti modulin kuuluisi herättää tuuletin sitten, kun vesi on +30c. Nyt se herää heti vesipumpun kanssa.
Voiko tosiaan olla niin, että sen tarvikepumpun lähdöt ovat rahtusen pienemmät kuin alkuperäisessä?!
Seuraava setti ostetaan kyllä ihan saletisti yhdestä ja samasta paikasta yhtenä pakettina. Vielä pitäis gesmi laittaa tohon. Sille on onneksi johdot jo valmiina.
Edit:
Vaihdoin vielä kumiletkun pätkät ja klemmarit. Ei auta. Paskana se uus pumppu nyt vaan on.
Edit2:
Vihdoinkin tää sotku selvis. Tankin lähdössä liian pieni reikä...Last edited by Juppe; 02-12-2011, 19:57.
Leave a comment:
-
-
Mistähän saisin bw50 webastoon ohjainkortin? Sercap ei noita korjaa, korjaisko WSE1? Ehjää varaosaakin saa tarjota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostJa taas vähän propleemaa..
Eli missä on todennäköisin vika, kun Webasto ei käynnisty kellon napista painamalla?
Kelloon syttyy kyllä valot ja liekin kuva, mutta lämmitin ei käynnisty eikä
kuulu edes mitään käynnistysyritys-ääniä.
Webastoon on asennettu sellainen "tee se itse"-puhelinkäynnistys ja sillä käynnistyy hyvin.
Välillä ois vaan helpompi, kun sais suoraan kellosta käyntiin tai ajastettua.
Voiko tuo puhelin olla kytketty jotenkin niin, että kello ei ohjaa lämmitintä ollenkaan, vaan siihen syttyisi pelkät valot?
Auto oli edellisellä omistajalla vain kuukauden, joten ei voi häneltäkään kysyä
onko kello koskaan toiminut.
Leave a comment:
-
-
Ja taas vähän propleemaa..
Eli missä on todennäköisin vika, kun Webasto ei käynnisty kellon napista painamalla?
Kelloon syttyy kyllä valot ja liekin kuva, mutta lämmitin ei käynnisty eikä
kuulu edes mitään käynnistysyritys-ääniä.
Webastoon on asennettu sellainen "tee se itse"-puhelinkäynnistys ja sillä käynnistyy hyvin.
Välillä ois vaan helpompi, kun sais suoraan kellosta käyntiin tai ajastettua.
Voiko tuo puhelin olla kytketty jotenkin niin, että kello ei ohjaa lämmitintä ollenkaan, vaan siihen syttyisi pelkät valot?
Auto oli edellisellä omistajalla vain kuukauden, joten ei voi häneltäkään kysyä
onko kello koskaan toiminut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Jubi_ View PostKenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.
Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
Herjaa vesiventtiiliä.
Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?
Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.
Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
Eli webaston polttoainepumppu oli umpiruosteessa ja tästä syystä herjasi vesiventtiiliä jota ei ole.
Uusi pumppu tilalle ja johan pöhisee.
Ps. Nyt onki sitten akku uusilla.
Leave a comment:
-
-
Nyt ois Webaston ohjaus kytketty heti tuon sulakkeen F28 jälkeen ja
hienosti toimii.
Joku sinne oli jo ennestään jotain ryöstöliitoksia tehnyt ja tuosta sulakkeesta
lähti vain kahdelle laitteelle virta. :think
No tällä hetkellä kuitenkin toimii, katsotaan keväällä toimiiko ilmastointi.
En ainakaan toistaiseksi noille läpille mitään relettä laittanut, laitan
sit jos alkaa pakokaasut tai hidas lämpeneminen häiritsemään.
On muuten erinäppärä se musta kurttuputki kardaanitunnelin päällä.
Hienosti on tehtaalla meitä auton omistajia ajateltu!
Leave a comment:
-
Leave a comment: