Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racingred
    replied
    Onkos epdm tai joku muu kokeillut nimenomaan pitkiin ajovaloihin e46:een noita suurempia xenon settejä sitten? Itselläni olisi lähinnä kiinnostus nähdä erittäin hyvin pitkillä ajovaloilla ajettaessa.. Eli 55w vs 80w ja 100w.

    Ja toiseksi, ketkäs näitä myy?
    Ja edelleen eikö muilla ole ollut kiinnostusta näitä kokeilla?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    No, mentiin varman päälle ja asensin relevastusjohtosarja. Ei ole ainakaan kuullut mitään sen jälkeen ettei oli toiminut...
    Itse en oo käyttäny koskaan relejohtosarjaa.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tämäkin on jännä, kun itselläni on ollut kaikenlaisia sarjoja halvan ja hyvän väliltä. Koskaan ei ole mittaristot sekoillu tai radiot vinkunu E32/E34:ssa. :think
    Nämä onkin siksikin ärsyttäviä.

    Kaveri osti minulta ns perus sarja e39 pfl dieselin ( vakio xenon lähivalot) sumuvaloihin. Kuukauden verran no problem ja sitten yhtäkkiä kuulema moottori samuili sumuvalojen kytkettyä päälle. Vika ei tietystyi ilmennyt kun hän tuli paikanpäälle joten olis voinnut vertailla laatu muuntajien vaikutus.

    No, mentiin varman päälle ja asensin relevastusjohtosarja. Ei ole ainakaan kuullut mitään sen jälkeen ettei oli toiminut...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Ei nekään välttämättä auta. Varmempi ja halvempi ratkaisu on, että teet tai ostat ns. relesarjan, jossa ballastit ottavat virtansa suoraan akulta.
    Tämäkin on jännä, kun itselläni on ollut kaikenlaisia sarjoja halvan ja hyvän väliltä. Koskaan ei ole mittaristot sekoillu tai radiot vinkunu E32/E34:ssa. :think

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Wangel436 View Post
    Juurikin kyse E34:sta
    Sittenpä täytyy panostaa uusiin polttimoihin tai ostaa koko uusi setti tilalle.
    Ei nekään välttämättä auta. Varmempi ja halvempi ratkaisu on, että teet tai ostat ns. relesarjan, jossa ballastit ottavat virtansa suoraan akulta.

    Leave a comment:


  • Ripattila
    replied
    Originally posted by Rios View Post
    Korvaako alustan tasonsäätö valojen automaattisen korkeussäädön? :think
    Katsastusmies sanoi, että korvaa. Mikäli umpiot on hyväksytyt ja pesurit toimii, niin ei ole väliä onko valojen korkeussäätö vai automaattinen perän korkeudensäätö. Siihen ei kuulema puututa. Tulipahan tähänki selvyys.

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Kyllä, mutta xenon kaasun värillä ei ole mitään merkitystä asiassa, vaan laatu.

    Laadukaammat polttimot kuten myös muuntajat tarvitsevat pienempi virtapiikki syttymis vaiheessa vrt perus kamoihin.
    Juurikin kyse E34:sta
    Sittenpä täytyy panostaa uusiin polttimoihin tai ostaa koko uusi setti tilalle.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Onko kellään muulla ollut ongelmia tuon "ajotietokoneen" kellon kanssa e36:ssa kera xenon valot? Ärsyttävää kun kello nollautuu aina satunnaisesti kun ajovalot kääntää päälle.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jos E34:sta on kyse, niin mun empiiristen testien perusteella se riippuu polttimoista. Mittaristo sisältää ilmeisen herkkää elektroniikkaa eikä tykkää jännitteenvaihtelusta, jonka xenon polttimo aiheuttaa syttyessään.
    Kyllä, mutta xenon kaasun värillä ei ole mitään merkitystä asiassa, vaan laatu.

    Laadukaammat polttimot kuten myös muuntajat tarvitsevat pienempi virtapiikki syttymis vaiheessa vrt perus kamoihin.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Wangel436 View Post
    Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa noiden jälkiasennussarjojen kanssa että kierroslukumittari alkaa sekoileen 8000k sarjan kanssa, 6000k sarjalla ei mitään ongelmaa :think ja ballasteja on kokeiltu ristiin eikä mitään vaikutusta asiaan,mistähän tuo vois johtua?
    Jos E34:sta on kyse, niin mun empiiristen testien perusteella se riippuu polttimoista. Mittaristo sisältää ilmeisen herkkää elektroniikkaa eikä tykkää jännitteenvaihtelusta, jonka xenon polttimo aiheuttaa syttyessään.

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa noiden jälkiasennussarjojen kanssa että kierroslukumittari alkaa sekoileen 8000k sarjan kanssa, 6000k sarjalla ei mitään ongelmaa :think ja ballasteja on kokeiltu ristiin eikä mitään vaikutusta asiaan,mistähän tuo vois johtua?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Siis kommenttini viittasi noihin perus facelift umpioihin, joita noissa kuvissa esitellään, vaikkakin jenkkipoika on kiivasti kirjotellut "bixenonia" ympäri ilmoa.
    Eiköhän ne kuitenkin ole bixenonit, tuskinpa lawsuitlandiassa voi väittää että samasta polttimosta tulee pitkä ja lyhyt jos näin ei ole.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Niin tietysti enpä tajunnut että sulla oli pre-fl tuikut.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    No teet saman kun minä ja moni muu, vaihdat pelkät bi-xenon linssiyksiköt ja pitkiin vielä xenonsarja jos tarvitsee? Ainakin varmasti laadukkaat kun oem osaa. Esim nämä?
    Nuo olis varmasti laadukkaat mutta mulla on pre-facelifti umpiot, niin joutus ostaa faceliftit 250e + nuo projektorit 80e + postit 50e, niin alkaa samoihin hinta nousta kuin tuolla ameriikan sarjalla, vaikka siinä ei korkeus-säätöä olekkaan...

    Meneepä vaikeeksi, olispa helppoo ku ei välittäs ulkonäöstä yhtään, nii pari ämpärin kokosta light forcee keulaan tai vaikka katolle ja menoks...

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tarkotuksena siis ois saaha ulompiin ja sisempiin lamppuihin pitkät valot xenonilla, järkevään hintaan, ulkonäkö ja turvallisuus syistä, muuten tulee m5 puskin ja edellä mainittu lisävalo paketti ritilän taakse...
    No teet saman kun minä ja moni muu, vaihdat pelkät bi-xenon linssiyksiköt ja pitkiin vielä xenonsarja jos tarvitsee? Ainakin varmasti laadukkaat kun oem osaa. Esim nämä?

    Leave a comment:

Working...
X