Originally posted by manzneri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
-
-
Kiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.
Oisko näillä hyvä mennä?
Comment
-
-
Originally posted by jt78 View PostKiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.
Oisko näillä hyvä mennä?
Äsken kattelin yhtä slim sarjaa ebaysta ja taitaa lähtee sekin tilaukseen Kun vaihtu umpiot tässä ja ei ollukkaan h1+h1
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostQuote:
Originally Posted by jartsa02
INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.
Löytyykö tähän apua? En viitsisi sotkea valomoduulia turhilla kokeiluilla kun jossain on saatu jumiinkin.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostHmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostNiin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.
PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
wert_01=bixenons&halogen together
mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.
Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostTuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?
PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
wert_01=bixenons&halogen together
mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.
Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?
Se oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.
Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostSe oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.
Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostTuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?
PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
wert_01=bixenons&halogen together
mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.
Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?
ja siellä mm näin.....
"To have both the bixenons and the halogen highs, change
PWM_WERT2_FL_BIXENON
wert_02
to
PWM_WERT2_FL_BIXENON
wert_01"
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKatselin tuota fsw-psw valoboksilta (e46 2001) mutta ei löytynyt äkkiseltään mitään tähän viittaavaa. Tarviiko lisätä ensin xenonvalot varusteeksi (kuinka?) ennen kuin asetus löytyy? Kun nyt pitkissäkin on xenonit pitääkö se saada bi-xenoniksi?
Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....
Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?
JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Posthmmm, miksi tuo ohjelmointi täytyy ylipäätään tehdä? Siksikö että jälkiasennusxenonit sammuu hetkeksi itsekseen vaiko välkkymisen vuoksi? Itsellä ei tee kumpaakaan....
Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....
Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?
JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMulla toimi ok 35w lähivaloissa, nyt lisäksi 50w pitkissä jolloin lähivalot virrankytkennän (virtalukosta) jälkeen syttyy ja sammuu 4 kertaa ja 5.nnellä jää palamaan. Tätä ei tapahdu valokytkimeltä sytyttäessä. Että tämmöinen ongelma. Ei myöskään vikailmoituksia paitsi jos valot käännetty pois valokytkimeltä.
Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(elko -kytkentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...
Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....Last edited by expertti; 22-09-2010, 16:23.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostOnko sinulla siis molemmissa(lähi/kauko)valoissa jälkiasennusxenonit? Millaiset, onko ne CAN- väylään....?
Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(kapasitorikytentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...
Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostJuuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.
Sulla ei siis ole CAN bus-muuntajat, vaan tavalliset....?
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostJuuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.
Jos ulkomailta hakee vastaavia xenonjälkiasennus-sarjoja, niin siellä maininta bemarien kohdalla tuosta CAN:stä, esim näin: "CAN-BUS circuit for flickering and radio interference resolution"
Source:
....ehkä noissa(CanBus muuntajissa) on sisällä tuo elko- modaus
Comment
-
Comment