Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3562
    • Nla

    Originally posted by manzneri View Post
    Muut saa vastailla loppuihin kysymyksiin mutta tartun ite muutamaan.

    Omassa e36 jostain syystä ei edes toi lisävastus poistanut "low beam failure" ilmoitusta. Tai poisti, viikon ajaksi. Sen jälkeen ilmaantui joka kerralla kun valot laittoi päälle. Otin sen jälkeen noi vastukset irti tuolta kun olivat ikään kuin turhat ja ne kun sattuu kuumenemaan aivan helvetisti. Asialliset kytkennät oli ja virrat + maat mittailtu mutta en tiedä mikä tossa oli. Nyttemmin on ajotietokoneen johdoista kytketty niin, että se ei edes monitoroi noita etuvaloja Eikä oo ainakaan vielä mitään kärähtäny, onko jollain noita obc hajonnu sitten ton takia vai? Piirilevystä en oo siis mitään yhdistelly vaan johdoista.

    Itellä ei oo kokemusta muista kun 35w sarjoista mutta varmaan sinne pitkiin kannattais se 50w sarja laittaa. Kuitenkin tuossa e36 kun ne lähivalot palaa koko ajan niin en nää sitä ihan niin merkityksellisenä että syttyy vähän hitaammin.
    hep täällä kävi niin että cc kärähti. Toimi siis muuten täysin, mutta herjasi kokoajan palaneista polttimoista vaikka laittoi halogeenit takaisin. Tähän auttoi se "operaatio kuskinjalkatilassa" näitä cc kärähtämisiä ei ilmeisesti btcf porukassa suuremin ole sattunut kun niistä ei suurempaa juttua täällä ole ulkomaalaisilla foorumeilla tulee välillä vastaan
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • jt78
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 62
      • Imatra

      Kiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
      Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
      Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.

      Oisko näillä hyvä mennä?

      Comment

      • manzneri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 551
        • Kesälahti

        Originally posted by jt78 View Post
        Kiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
        Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
        Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.

        Oisko näillä hyvä mennä?
        Eiköhän noilla ihan hyvin vauhtiin pääse. Kannattaa selailla foorumia ja tsekkailla jo mihin niitä ballasteja pistää. Itelläni on (e36) sielä umpioitten alla sen puskurin runkopalkin sisällä.

        Äsken kattelin yhtä slim sarjaa ebaysta ja taitaa lähtee sekin tilaukseen Kun vaihtu umpiot tässä ja ei ollukkaan h1+h1

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          Originally posted by Esal View Post
          Quote:
          Originally Posted by jartsa02
          INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.




          Löytyykö tähän apua? En viitsisi sotkea valomoduulia turhilla kokeiluilla kun jossain on saatu jumiinkin.
          Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            Originally posted by expertti View Post
            Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.
            Niin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by jartsa02 View Post
              Niin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.
              Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

              PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
              wert_01=bixenons&halogen together

              mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

              Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                Originally posted by Esal View Post
                Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

                PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
                wert_01=bixenons&halogen together

                mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

                Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?

                Se oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.

                Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  Originally posted by jartsa02 View Post
                  Se oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.

                  Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.
                  Entä tämä,liittyy xenoneihin...? XENONLICHT_ZUEND_OPTION

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 866
                    • Kainuu

                    Originally posted by Esal View Post
                    Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

                    PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
                    wert_01=bixenons&halogen together

                    mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

                    Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?


                    ja siellä mm näin.....

                    "To have both the bixenons and the halogen highs, change

                    PWM_WERT2_FL_BIXENON
                    wert_02

                    to

                    PWM_WERT2_FL_BIXENON
                    wert_01"

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      Originally posted by Esal View Post
                      Katselin tuota fsw-psw valoboksilta (e46 2001) mutta ei löytynyt äkkiseltään mitään tähän viittaavaa. Tarviiko lisätä ensin xenonvalot varusteeksi (kuinka?) ennen kuin asetus löytyy? Kun nyt pitkissäkin on xenonit pitääkö se saada bi-xenoniksi?
                      hmmm, miksi tuo ohjelmointi täytyy ylipäätään tehdä? Siksikö että jälkiasennusxenonit sammuu hetkeksi itsekseen vaiko välkkymisen vuoksi? Itsellä ei tee kumpaakaan....

                      Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....

                      Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?

                      JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.
                      Last edited by expertti; 22-09-2010, 13:00. Reason: lisäys

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by expertti View Post
                        hmmm, miksi tuo ohjelmointi täytyy ylipäätään tehdä? Siksikö että jälkiasennusxenonit sammuu hetkeksi itsekseen vaiko välkkymisen vuoksi? Itsellä ei tee kumpaakaan....

                        Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....

                        Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?

                        JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.
                        Mulla toimi ok 35w lähivaloissa, nyt lisäksi 50w pitkissä jolloin lähivalot virrankytkennän (virtalukosta) jälkeen syttyy ja sammuu 4 kertaa ja 5.nnellä jää palamaan. Tätä ei tapahdu valokytkimeltä sytyttäessä. Että tämmöinen ongelma. Ei myöskään vikailmoituksia paitsi jos valot käännetty pois valokytkimeltä.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 866
                          • Kainuu

                          Originally posted by Esal View Post
                          Mulla toimi ok 35w lähivaloissa, nyt lisäksi 50w pitkissä jolloin lähivalot virrankytkennän (virtalukosta) jälkeen syttyy ja sammuu 4 kertaa ja 5.nnellä jää palamaan. Tätä ei tapahdu valokytkimeltä sytyttäessä. Että tämmöinen ongelma. Ei myöskään vikailmoituksia paitsi jos valot käännetty pois valokytkimeltä.
                          Onko sinulla siis molemmissa(lähi/kauko)valoissa jälkiasennusxenonit? Millaiset, onko ne CAN- väylään....?

                          Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(elko -kytkentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...

                          Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....
                          Last edited by expertti; 22-09-2010, 16:23.

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by expertti View Post
                            Onko sinulla siis molemmissa(lähi/kauko)valoissa jälkiasennusxenonit? Millaiset, onko ne CAN- väylään....?

                            Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(kapasitorikytentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...

                            Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....
                            Juuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 866
                              • Kainuu

                              Originally posted by Esal View Post
                              Juuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.

                              Sulla ei siis ole CAN bus-muuntajat, vaan tavalliset....?

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 866
                                • Kainuu

                                Originally posted by Esal View Post
                                Juuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.

                                Jos ulkomailta hakee vastaavia xenonjälkiasennus-sarjoja, niin siellä maininta bemarien kohdalla tuosta CAN:stä, esim näin: "CAN-BUS circuit for flickering and radio interference resolution"

                                Source:



                                ....ehkä noissa(CanBus muuntajissa) on sisällä tuo elko- modaus
                                Last edited by expertti; 22-09-2010, 16:24. Reason: typo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎