pitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
Itse korjaisin ruosteet pois, ruosteen estot pakkeloinnit ja hionta värit kuten täälä aikaisemmin on jo kerrottu!! Värin vetäisin vain siihen kontin alareunaan niin että korjatut kohdat peittyis ja ohut sumuraja vanhalle maalipinnalle kevyt hionta koko kontinluukulle ja lakkaisin koko luukun. Lopuksi tietenkin myllytys. Näin korjauksesta saisi ainakin huomaamattoman eikä tulisi suuria sävy eroja jne.
edit. ja kyseessä oli vissiin metallinhohtoväri?:think
pitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
Teipillä rajatut paikkamaalaukset saa ainakin ensimmäisenä unohtaa. Mikään ei ole karseampaa, kuin jotkut neliskulmaiset koholla olevat paukkupullo-korjaukset.
Toisinaan toki rajattua saa ihan siististikin, mutta vaatii selkeän pokkauksen, että hommasta saa edes suht huomaamattoman.
Usein pääsee helpommalla, kun suosiolla vetää koko luukun kerralla uuteen väriin. Toinen vaihtoehto on tietenkin ns. sumurajalla maalata vain esim. luukun etuosa ja tämän jälkeen vesissä hioa 1200:lla rajausalue/koko luukku, sekä viimeistellä esim. 3M:n karkealla hiomakamalla + saman valmistajan kiilloitusaineella.
Ruostekukka/kukat hiekkapuhaltamalla pois ja kittailu tai happo. 2K-hiontaväri.
Joo, Diamondswartz on väri ja ihan spraylla aattelin ton paikata. Voishan sen rajan vetää tuohon rekisteri syvennyksen kanttiin.
Ei kehtaisi paukkulakalla ihan koko konttia maalata.
Jos vetäisi muuten rajan kanssa mutta vimosen lakkakerroksen sitten ilman rajaa että tulee sumu raja? Saako sen sumurajan fiksattua ilman myllytystä?
Yhdyn herrojen kommentteihin. Olen testannut tätä kuivumista ihan mielenkiinnosta tekemääni testikappaleeseen. se on maalattu reilu kuukausi sitten. kappale oli muutaman päivän kuivumassa kuuman patterin päällä ja sitten ihan huoneenlämmössä. Pinta alkaa olla vasta nyt sellainen ettei siihen tule kynnellä helposti naarmuja - mutta täysin kova se ei ole vieläkään.
Satutteko tietämään muuttaako infrapunakuivaus tätä? Infrapunakuivauksen ero uunitukseen että kuivuminen tapahtuu pohjasta pintaanpäin.
Hommasin infrapunakuivaimia ja testasin valoa vajaat kaksi viikkoa sitten maalattuun lokasuojaan jonka uskoisi olevan kutakuinkin rutikuiva. Parin minuutin lämmityksen jälkeen kuitenkin maali alkoi tuoksua.
Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Rockford voisi tehdä vaikka FAQn ruiskumaalauksesta kun tuntuu olevan hanskassa
Treenaaminen tuntuu olevan paras FAQ - ainakin mun mielestä. useita sessioita pohjien teosta lakkaukseen niin jo vain alkaa luonnistua. Toki perusteet "kirjallisuudesta" pohjiksi auttaa aina
Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Hommasin infrapunakuivaimia ja testasin valoa vajaat kaksi viikkoa sitten maalattuun lokasuojaan jonka uskoisi olevan kutakuinkin rutikuiva. Parin minuutin lämmityksen jälkeen kuitenkin maali alkoi tuoksua.
Pidä niitä infroja sitten vähintään 1 m päässä maalatusta osasta, koska sillä saa kyllä maalinkin kärähtämään. Ja se saa 15 vuotta vanhatkin maalaukset haisemaan maalille koska alla oleva pelti kuumenee ihan helvetisti.
Pidä niitä infroja sitten vähintään 1 m päässä maalatusta osasta, koska sillä saa kyllä maalinkin kärähtämään. Ja se saa 15 vuotta vanhatkin maalaukset haisemaan maalille koska alla oleva pelti kuumenee ihan helvetisti.
Eli varovaisuutta laitteen kanssa
Juurikin näin
Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.
2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?
3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?
4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.
1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.
2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?
3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?
4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.
Miksi kovettajan kohdannutta lakkaa pitäisi säilöä? Sopivan satsin sekoitat ja ruiskit pintaan. Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
Höpsistä. Kuten rokkari jo sanoikin, niin ei todellakaan tarvita yhteenkään BMW:n puskuriin minkäänlaisia pehmitteitä, vaan ihan perus HS kirkaslakka riittää.
Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.
Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
Minusta kovamuovi-osissa täysin tarpeetonta käyttää. Jos osat saavat sellaista käsittelyä ja propelliksi vääntelyä porukalla, että tarvitaan jo joustomatskua, niin on jossain jotain mätää.
Kovamuovi kuitenkin vastaa aika lailla elastisuudeltaan lasikuitua..
Pelkästään huolellinen silikoninpoisto, karhennus, muovitartunta, 2K-hinkkaväri ja pintavärit on tähän asti toiminut moitteetta.
Toki pinnan hiussäröille saa, mutta se yleensä johtuu kovasta karautuksesta ja vääntymisestä johonkin.
Myöskään en väheksy, jos joku nyt haluaa välttämättä jousto-ainetta käyttää myös/kaikissa kova-ja muoviosissa - henk.koht. en vaan ole vielä kokenut tuon tarpeellisuutta muissa kuin elastisissa osissa omissa ja muiden töissä.
Miksi kovettajan kohdannutta lakkaa pitäisi säilöä? Sopivan satsin sekoitat ja ruiskit pintaan. Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
Höpsistä. Kuten rokkari jo sanoikin, niin ei todellakaan tarvita yhteenkään BMW:n puskuriin minkäänlaisia pehmitteitä, vaan ihan perus HS kirkaslakka riittää.
Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.
Itse käytin enduroa ajeassani moton runkoon joustoainetta ja ero ilman maalattuun runkoon oli selvä. Ilman joustoainetta kivet hakkas maalia irti urakalla ja joustoaineen kanssa maaliin tuli vain "kolhuja".
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Comment