Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Onhan siinä kanttaus? Eikö se kannattas vetää siihen ku se kontti kääntyy vinoon?

    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Laksu89
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 86
      • yka/tampere

      Originally posted by GeeTee View Post
      pitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
      Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
      Itse korjaisin ruosteet pois, ruosteen estot pakkeloinnit ja hionta värit kuten täälä aikaisemmin on jo kerrottu!! Värin vetäisin vain siihen kontin alareunaan niin että korjatut kohdat peittyis ja ohut sumuraja vanhalle maalipinnalle kevyt hionta koko kontinluukulle ja lakkaisin koko luukun. Lopuksi tietenkin myllytys. Näin korjauksesta saisi ainakin huomaamattoman eikä tulisi suuria sävy eroja jne.

      edit. ja kyseessä oli vissiin metallinhohtoväri?:think

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by GeeTee View Post
        pitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
        Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
        Teipillä rajatut paikkamaalaukset saa ainakin ensimmäisenä unohtaa. Mikään ei ole karseampaa, kuin jotkut neliskulmaiset koholla olevat paukkupullo-korjaukset.

        Toisinaan toki rajattua saa ihan siististikin, mutta vaatii selkeän pokkauksen, että hommasta saa edes suht huomaamattoman.

        Usein pääsee helpommalla, kun suosiolla vetää koko luukun kerralla uuteen väriin. Toinen vaihtoehto on tietenkin ns. sumurajalla maalata vain esim. luukun etuosa ja tämän jälkeen vesissä hioa 1200:lla rajausalue/koko luukku, sekä viimeistellä esim. 3M:n karkealla hiomakamalla + saman valmistajan kiilloitusaineella.

        Ruostekukka/kukat hiekkapuhaltamalla pois ja kittailu tai happo. 2K-hiontaväri.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • GeeTee
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 374
          • Lappeenranta

          Joo, Diamondswartz on väri ja ihan spraylla aattelin ton paikata. Voishan sen rajan vetää tuohon rekisteri syvennyksen kanttiin.
          Ei kehtaisi paukkulakalla ihan koko konttia maalata.
          Jos vetäisi muuten rajan kanssa mutta vimosen lakkakerroksen sitten ilman rajaa että tulee sumu raja? Saako sen sumurajan fiksattua ilman myllytystä?
          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Rockford voisi tehdä vaikka FAQn ruiskumaalauksesta kun tuntuu olevan hanskassa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • HKM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 427
              • Sipoo

              Originally posted by HKM View Post
              Yhdyn herrojen kommentteihin. Olen testannut tätä kuivumista ihan mielenkiinnosta tekemääni testikappaleeseen. se on maalattu reilu kuukausi sitten. kappale oli muutaman päivän kuivumassa kuuman patterin päällä ja sitten ihan huoneenlämmössä. Pinta alkaa olla vasta nyt sellainen ettei siihen tule kynnellä helposti naarmuja - mutta täysin kova se ei ole vieläkään.

              Satutteko tietämään muuttaako infrapunakuivaus tätä? Infrapunakuivauksen ero uunitukseen että kuivuminen tapahtuu pohjasta pintaanpäin.
              Hommasin infrapunakuivaimia ja testasin valoa vajaat kaksi viikkoa sitten maalattuun lokasuojaan jonka uskoisi olevan kutakuinkin rutikuiva. Parin minuutin lämmityksen jälkeen kuitenkin maali alkoi tuoksua.
              Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

              BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
              Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
              Ex. E30 318is
              Ex. Jaguar XJR
              Ex. E39

              Comment

              • HKM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 427
                • Sipoo

                Originally posted by Dunky View Post
                Rockford voisi tehdä vaikka FAQn ruiskumaalauksesta kun tuntuu olevan hanskassa
                Treenaaminen tuntuu olevan paras FAQ - ainakin mun mielestä. useita sessioita pohjien teosta lakkaukseen niin jo vain alkaa luonnistua. Toki perusteet "kirjallisuudesta" pohjiksi auttaa aina
                Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                Ex. E30 318is
                Ex. Jaguar XJR
                Ex. E39

                Comment

                • Joba
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 556

                  Originally posted by HKM View Post
                  Hommasin infrapunakuivaimia ja testasin valoa vajaat kaksi viikkoa sitten maalattuun lokasuojaan jonka uskoisi olevan kutakuinkin rutikuiva. Parin minuutin lämmityksen jälkeen kuitenkin maali alkoi tuoksua.
                  Pidä niitä infroja sitten vähintään 1 m päässä maalatusta osasta, koska sillä saa kyllä maalinkin kärähtämään. Ja se saa 15 vuotta vanhatkin maalaukset haisemaan maalille koska alla oleva pelti kuumenee ihan helvetisti.

                  Eli varovaisuutta laitteen kanssa

                  Comment

                  • HKM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 427
                    • Sipoo

                    Originally posted by Joba View Post
                    Pidä niitä infroja sitten vähintään 1 m päässä maalatusta osasta, koska sillä saa kyllä maalinkin kärähtämään. Ja se saa 15 vuotta vanhatkin maalaukset haisemaan maalille koska alla oleva pelti kuumenee ihan helvetisti.

                    Eli varovaisuutta laitteen kanssa
                    Juurikin näin
                    Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                    BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                    Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                    Ex. E30 318is
                    Ex. Jaguar XJR
                    Ex. E39

                    Comment

                    • Orvix
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 140
                      • Akaa

                      Typeriä kysymyksiä

                      1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.

                      2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?

                      3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?

                      4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.
                      E91 325d -10 M-Sport

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by Orvix View Post
                        1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.

                        2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?

                        3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?

                        4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.
                        Miksi kovettajan kohdannutta lakkaa pitäisi säilöä? Sopivan satsin sekoitat ja ruiskit pintaan. Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
                        Last edited by Rockford; 10-05-2010, 21:18.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          Originally posted by Rockford View Post
                          Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
                          Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Radon View Post
                            Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
                            Höpsistä. Kuten rokkari jo sanoikin, niin ei todellakaan tarvita yhteenkään BMW:n puskuriin minkäänlaisia pehmitteitä, vaan ihan perus HS kirkaslakka riittää.
                            Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              Originally posted by Radon View Post
                              Tästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
                              Minusta kovamuovi-osissa täysin tarpeetonta käyttää. Jos osat saavat sellaista käsittelyä ja propelliksi vääntelyä porukalla, että tarvitaan jo joustomatskua, niin on jossain jotain mätää.
                              Kovamuovi kuitenkin vastaa aika lailla elastisuudeltaan lasikuitua..
                              Pelkästään huolellinen silikoninpoisto, karhennus, muovitartunta, 2K-hinkkaväri ja pintavärit on tähän asti toiminut moitteetta.

                              Toki pinnan hiussäröille saa, mutta se yleensä johtuu kovasta karautuksesta ja vääntymisestä johonkin.
                              Myöskään en väheksy, jos joku nyt haluaa välttämättä jousto-ainetta käyttää myös/kaikissa kova-ja muoviosissa - henk.koht. en vaan ole vielä kokenut tuon tarpeellisuutta muissa kuin elastisissa osissa omissa ja muiden töissä.

                              Edit. Hemi ehtikin tiivistämään paremmin
                              Last edited by Rockford; 10-05-2010, 23:32.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Rockford View Post
                                Miksi kovettajan kohdannutta lakkaa pitäisi säilöä? Sopivan satsin sekoitat ja ruiskit pintaan. Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Höpsistä. Kuten rokkari jo sanoikin, niin ei todellakaan tarvita yhteenkään BMW:n puskuriin minkäänlaisia pehmitteitä, vaan ihan perus HS kirkaslakka riittää.
                                Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.
                                Itse käytin enduroa ajeassani moton runkoon joustoainetta ja ero ilman maalattuun runkoon oli selvä. Ilman joustoainetta kivet hakkas maalia irti urakalla ja joustoaineen kanssa maaliin tuli vain "kolhuja".
                                Onko teillä vastaavia kokemuksia?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎