Onhan siinä kanttaus? Eikö se kannattas vetää siihen ku se kontti kääntyy vinoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by GeeTee View Postpitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
edit. ja kyseessä oli vissiin metallinhohtoväri?:think
Comment
-
-
Originally posted by GeeTee View Postpitäs tuosta e36 maalata kontin alareuna kun siihen tullut nyt vähän kuplaa. Joku 1,5cm korkuinesen suikaleen varmaan joutuu maalaamaan tai saa nähä kun on hionut ekana vanhat pois.
Tuohonhan jää väkisinkin pieni raita vai saako sen jotenkin häivytettyä? Siinä kun ei mitään kanttauksia ole että saisi vedettyä siihen rajan:think
Toisinaan toki rajattua saa ihan siististikin, mutta vaatii selkeän pokkauksen, että hommasta saa edes suht huomaamattoman.
Usein pääsee helpommalla, kun suosiolla vetää koko luukun kerralla uuteen väriin. Toinen vaihtoehto on tietenkin ns. sumurajalla maalata vain esim. luukun etuosa ja tämän jälkeen vesissä hioa 1200:lla rajausalue/koko luukku, sekä viimeistellä esim. 3M:n karkealla hiomakamalla + saman valmistajan kiilloitusaineella.
Ruostekukka/kukat hiekkapuhaltamalla pois ja kittailu tai happo. 2K-hiontaväri.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Joo, Diamondswartz on väri ja ihan spraylla aattelin ton paikata. Voishan sen rajan vetää tuohon rekisteri syvennyksen kanttiin.
Ei kehtaisi paukkulakalla ihan koko konttia maalata.
Jos vetäisi muuten rajan kanssa mutta vimosen lakkakerroksen sitten ilman rajaa että tulee sumu raja? Saako sen sumurajan fiksattua ilman myllytystä?e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Originally posted by HKM View PostYhdyn herrojen kommentteihin. Olen testannut tätä kuivumista ihan mielenkiinnosta tekemääni testikappaleeseen. se on maalattu reilu kuukausi sitten. kappale oli muutaman päivän kuivumassa kuuman patterin päällä ja sitten ihan huoneenlämmössä. Pinta alkaa olla vasta nyt sellainen ettei siihen tule kynnellä helposti naarmuja - mutta täysin kova se ei ole vieläkään.
Satutteko tietämään muuttaako infrapunakuivaus tätä? Infrapunakuivauksen ero uunitukseen että kuivuminen tapahtuu pohjasta pintaanpäin.Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostRockford voisi tehdä vaikka FAQn ruiskumaalauksesta kun tuntuu olevan hanskassaKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Originally posted by HKM View PostHommasin infrapunakuivaimia ja testasin valoa vajaat kaksi viikkoa sitten maalattuun lokasuojaan jonka uskoisi olevan kutakuinkin rutikuiva. Parin minuutin lämmityksen jälkeen kuitenkin maali alkoi tuoksua.
Eli varovaisuutta laitteen kanssa
Comment
-
-
Originally posted by Joba View PostPidä niitä infroja sitten vähintään 1 m päässä maalatusta osasta, koska sillä saa kyllä maalinkin kärähtämään. Ja se saa 15 vuotta vanhatkin maalaukset haisemaan maalille koska alla oleva pelti kuumenee ihan helvetisti.
Eli varovaisuutta laitteen kanssaKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Typeriä kysymyksiä
1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.
2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?
3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?
4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View Post1. Kuinka kauan käyttövalmiiksi sekoitettu lakka/maali säilyy käyttökelpoisena esim. suljetussa lasipurkissa? Minulla on De Beer HS 240 lakkaa ja siihen kovettajaa, jossa lukee että se on nopea. Sotkuun vielä myyjän ohjeen mukaan 10% ohenninta.
2. Paljonko lakkaa e46 etupuskuriin pitäisi saada jäämään, jotta kerrospaksuus on riittävä?
3. Muovien maalaamiseen kaupataan maaliin ja lakkaan ainetta, joka lisää maalauksen elastisuutta. Meneekö maalaus automaattisesti perseelleen jos lisäainetta ei käytä?
4. Arvioi edellisten kysymysten perusteella mahdollisuuksiani onnistua projektissa asteikolla 0-10. Tarkoitus siis ehostaa kivien hiekkapesemän puskurin lakkaus.Last edited by Rockford; 10-05-2010, 21:18.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostJoustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostTästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostTästä olen kyllä hieman toista mieltä, sillä varsinkin vähän vanhempana normaalisti ilman lisäainetta maalatun puskuriin maalipinnan saa hyvin helposti halkeilemaan, toki sitä lisäainetta ei tarvita kuin nimeksi mutta kyllä sitä hieman sekaan laittaisin, eli tarvittava joustavuus määrää aineen määrän.
Kovamuovi kuitenkin vastaa aika lailla elastisuudeltaan lasikuitua..
Pelkästään huolellinen silikoninpoisto, karhennus, muovitartunta, 2K-hinkkaväri ja pintavärit on tähän asti toiminut moitteetta.
Toki pinnan hiussäröille saa, mutta se yleensä johtuu kovasta karautuksesta ja vääntymisestä johonkin.
Myöskään en väheksy, jos joku nyt haluaa välttämättä jousto-ainetta käyttää myös/kaikissa kova-ja muoviosissa - henk.koht. en vaan ole vielä kokenut tuon tarpeellisuutta muissa kuin elastisissa osissa omissa ja muiden töissä.
Edit. Hemi ehtikin tiivistämään paremminLast edited by Rockford; 10-05-2010, 23:32.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostMiksi kovettajan kohdannutta lakkaa pitäisi säilöä? Sopivan satsin sekoitat ja ruiskit pintaan. Joustoainetta et tarvitse puskureissa - vain pehmeissä/elastisissa muovi-ja kumi-osissa esim. kojetauluissa ja kumilipoissa yms. Karkeasti kuvailtuna sellaisissa osissa, joita voit painaa sormella kasaan.Originally posted by Hemi View PostHöpsistä. Kuten rokkari jo sanoikin, niin ei todellakaan tarvita yhteenkään BMW:n puskuriin minkäänlaisia pehmitteitä, vaan ihan perus HS kirkaslakka riittää.
Jos se siitä halkeilee, on pohjalla jokin muu "kummitus" kuin normaali työjärjestys.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?Aprilia RSV4
Comment
-
Comment