Jarrusatuloitakin on puitu useasti ja hommahan ei ole mikään kummoinen. Ei tarvita mitään kuumankestomaaleja, vaan toimitaan aivan samalla tavalla, kuin maalattaisiin vaikka lohko.
Pohjat enemmänkin on se pysyvyyden pointti ja se, että homma tehdään kunnolla - turhaa paukkupullolla vähän pruuttailla ruosteen päälle.
Tavallinen Miranol osoittautunu hyväksi, sekä automaalit, keinohartsit jne. On tullut tehtyä lukuisilla eri tavoilla esim:
-Tapa 1: Jos ovat ruosteettomat - kevyt teräsharjaus, happo ja pintamaali, esim. paikallaan autossa pensselillä Miranolia, keinohartsia tai raskaankaluston 2K-tavaraa. Toimii, jos halutaan vain siisti lopputulos.
Ruosteisiin tietenkin hiekkapuhallusta.
-Tapa 2: Hiposteluun ja virheettömyyteen. Kamat irti autosta, hiekkapuhallus, paukkupullolla sinkkiä tai happoa, kevyt sipaisu 2K-hinkkaväriä ruiskulla, base/värimassa paukkupullolla ja lopuksi kieppi 2K-kirkaslakkaa ruiskulla.
Paukkupullot välissä sen takia, että ei tule mahdotonta kalvopaksuutta, joka taas näissä osissa keston kannalta on parempi. Lakka kuitenkin suojaa ja ensimmäinen kerros antaa pohjan.
Riippuu tietenkin myös siitä, että missä ajellaan - ratavehkeissä hehkuu laikat punaisina, niin siitä ei ole kokemusta.
Pohjat enemmänkin on se pysyvyyden pointti ja se, että homma tehdään kunnolla - turhaa paukkupullolla vähän pruuttailla ruosteen päälle.
Tavallinen Miranol osoittautunu hyväksi, sekä automaalit, keinohartsit jne. On tullut tehtyä lukuisilla eri tavoilla esim:
-Tapa 1: Jos ovat ruosteettomat - kevyt teräsharjaus, happo ja pintamaali, esim. paikallaan autossa pensselillä Miranolia, keinohartsia tai raskaankaluston 2K-tavaraa. Toimii, jos halutaan vain siisti lopputulos.
Ruosteisiin tietenkin hiekkapuhallusta.
-Tapa 2: Hiposteluun ja virheettömyyteen. Kamat irti autosta, hiekkapuhallus, paukkupullolla sinkkiä tai happoa, kevyt sipaisu 2K-hinkkaväriä ruiskulla, base/värimassa paukkupullolla ja lopuksi kieppi 2K-kirkaslakkaa ruiskulla.
Paukkupullot välissä sen takia, että ei tule mahdotonta kalvopaksuutta, joka taas näissä osissa keston kannalta on parempi. Lakka kuitenkin suojaa ja ensimmäinen kerros antaa pohjan.
Riippuu tietenkin myös siitä, että missä ajellaan - ratavehkeissä hehkuu laikat punaisina, niin siitä ei ole kokemusta.
Comment