.................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymyksiä sähköistä topicci.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Originally posted by Pekkude View PostAikomus oli laittaa E46:en jalkatilaan eteen molemmille 30cm pituiset ledinauhavalot. Mistä olisi helpoin riistää noihin virta?
Sulakerasiasta?
Tupakan sytyttimeltä?
Onhan siä vaihtoehtoja riippuen miten haluaa kytkeä.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostJalkatilan valoista?
Sulakerasiasta?
Tupakan sytyttimeltä?
Onhan siä vaihtoehtoja riippuen miten haluaa kytkeä.Last edited by Pekkude; 14-10-2016, 19:53.E38 740i -95
Comment
-
-
Akuutti kysymys, voisiko joku varmistaa? Autosta on akku loppu ja laitoin sen äsken lataukseen. Akku on 70ah ja mulla on 7 ampeerin laturi. Varmistaisin olenko nyt käsittänyt oikein, että 70/7=10, eli kestää 10 tuntia ladata akku täyteen tuolla laturilla?
Pitäis duuniin päästä tänään, eli jos asia on näin, niin pitää lähteä Motonetistä hakemaan uutta akkua.
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostAkuutti kysymys, voisiko joku varmistaa? Autosta on akku loppu ja laitoin sen äsken lataukseen. Akku on 70ah ja mulla on 7 ampeerin laturi. Varmistaisin olenko nyt käsittänyt oikein, että 70/7=10, eli kestää 10 tuntia ladata akku täyteen tuolla laturilla?
Pitäis duuniin päästä tänään, eli jos asia on näin, niin pitää lähteä Motonetistä hakemaan uutta akkua.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Löytyykö jollakin faktaa asiasta. Ctekillä lataaminen.
Eli jos ctek konepellin alla virranantonavoissa kiinni ja makaa ilmanputsarikotelon päällä kytkentä on "laiton", koska moottoritilassa ei liikutella 230v ilman panssarikaapeleita. Vaikka olis nokkapelti auki, eikö? Homma muuttuu lailliseksi vasta kun laturi on esim. puskurin päällä.
Miten on takakontin laita, saako siellä liikutella 230v? Jos laturi on plusnavassa ja korissa kiinni ja ctek makaa kontin pohjalla, onko tämä "laitonta"? Jos ei, muuttuuko se laittomaksi kun kontti lyödään kiinni ja 230v johto menee tiivisteen välistä? Vai täytyykö tässäkin mallissa itse ctekin sijaita ulkopuolella, esim. puskurin päällä?
Auton sisätiloissahan saa liikutella 230v ilman panssarikaapeleita niin kai takakontissakin saa? Mikä kieltää johdon viemisen tiivisteen välistä?
Laittomalla tarkoitan tässä siis vakuutusyhtiön näkemystä. Paljon kysymyksiä, mutta mistään en ole löytänyt yksiselitteistä vastausta.Last edited by Ccccc; 29-12-2016, 09:58.Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by Ccccc View PostLöytyykö jollakin faktaa asiasta. Ctekillä lataaminen.
Eli jos ctek konepellin alla virranantonavoissa kiinni ja makaa ilmanputsarikotelon päällä kytkentä on "laiton", koska moottoritilassa ei liikutella 230v ilman panssarikaapeleita. Vaikka olis nokkapelti auki, eikö? Homma muuttuu lailliseksi vasta kun laturi on esim. puskurin päällä.
Miten on takakontin laita, saako siellä liikutella 230v? Jos laturi on plusnavassa ja korissa kiinni ja ctek makaa kontin pohjalla, onko tämä "laitonta"? Jos ei, muuttuuko se laittomaksi kun kontti lyödään kiinni ja 230v johto menee tiivisteen välistä? Vai täytyykö tässäkin mallissa itse ctekin sijaita ulkopuolella, esim. puskurin päällä?
Auton sisätiloissahan saa liikutella 230v ilman panssarikaapeleita niin kai takakontissakin saa? Mikä kieltää johdon viemisen tiivisteen välistä?
Laittomalla tarkoitan tässä siis vakuutusyhtiön näkemystä. Paljon kysymyksiä, mutta mistään en ole löytänyt yksiselitteistä vastausta.
nykyään ctek lepää hanskalokeron pohjassa yhdistettynä sisätilan pistokkeeseen ja sulakkeella auton johtosarjaan.
EDIT: kyseessä E39 josta paneelin ja laturin saa nopeasti irti muuhunkin käyttöön.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Ei bmw eikä edes auto mutta sähköasiaa!
Prätkän latauksesta kyse, eli vanha gt suska rakenteilla.
Alakäämejä on kuusi samanlaista kehässä tasaisesti ja vauhtipyörä pyörii keskellä, jokaisesta käämistä lähtee tietty kaksi johtoa. Jännitteensäätimeksi hommasin sellaisen jossa on kaksi syöttö johtoa. Ja itse ongelma tai kysymys on kuinka vedän käämeiltä tulevat johdot näihin kahteen syöttö johtoon, että saan mahdollisimman paljon virtaa aikaiseksi? eli kytketäänkö nuo käämit sarjaan, rinnakkain vai jollakin muullalailla? täällä on kuitenkin sähkö asiantuntijoita
Ehdotus, vastakkaiset käämit sarjaan ja nämä kolme paria rinnakkain..?Last edited by olli90~; 20-01-2017, 18:17.
Comment
-
-
Originally posted by BenDilde View PostMinkä moottorin puola tämä on? Yritin hakea M54 koneen puolaa ja rekkarin mukaan antoi tämän. Ei näytä ainakaan sellaiselta miltä pitäisi?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/101248
Edit: Eipä olekaan. Kuvassa kokomusta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment