Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä sähköistä topicci.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15249
    • Ajamisen Iloa

    #91
    .................
    Last edited by Remotion; 16-04-2016, 16:47.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #92
      Mistähän tiedän onko ecu vanokselliseen vai vanoksettomaan m50 moottoriin? Boxin osanumero on 1748401.

      Comment

      • olli_ne
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 39
        • finland, Pohjois-Karjala

        #93
        e39 vikakoodi

        3b stall speed monitoring
        mitähän mahtaa meinata? auto on e39 540i v01 ja laatikkona zf 5hp24

        Comment

        • Pekkude
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 404
          • Muurla

          #94
          Aikomus oli laittaa E46:en jalkatilaan eteen molemmille 30cm pituiset ledinauhavalot. Mistä olisi helpoin riistää noihin virta?
          E38 740i -95

          Comment

          • e36coupe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 720
            • Nokia

            #95
            Originally posted by Pekkude View Post
            Aikomus oli laittaa E46:en jalkatilaan eteen molemmille 30cm pituiset ledinauhavalot. Mistä olisi helpoin riistää noihin virta?
            Jalkatilan valoista?
            Sulakerasiasta?
            Tupakan sytyttimeltä?

            Onhan siä vaihtoehtoja riippuen miten haluaa kytkeä.
            Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

            Työn alla: E21 320/6
            Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

            Comment

            • Pekkude
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 404
              • Muurla

              #96
              Originally posted by e36coupe View Post
              Jalkatilan valoista?
              Sulakerasiasta?
              Tupakan sytyttimeltä?

              Onhan siä vaihtoehtoja riippuen miten haluaa kytkeä.
              Onko näissä kaikissa E46 jalkatilan valot? Sen verta uusi auto minulle että ei ole tullut huomattua:think Sitten tuleekin turhaan laitettua nuo jos jalkatilan valot löytyvät. Edit: Ei nähtävästi.
              Last edited by Pekkude; 14-10-2016, 19:53.
              E38 740i -95

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #97
                Kyl siellä on ollut saatavilla footwell lights, omassa E46:ssä ainakin on. DIY-ohjetta OEM-retrofittiin: KLIK ja KLIK.

                Comment

                • teko
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 45
                  • Helsinki

                  #98
                  Akuutti kysymys, voisiko joku varmistaa? Autosta on akku loppu ja laitoin sen äsken lataukseen. Akku on 70ah ja mulla on 7 ampeerin laturi. Varmistaisin olenko nyt käsittänyt oikein, että 70/7=10, eli kestää 10 tuntia ladata akku täyteen tuolla laturilla?

                  Pitäis duuniin päästä tänään, eli jos asia on näin, niin pitää lähteä Motonetistä hakemaan uutta akkua.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17522
                    • Turku

                    #99
                    Originally posted by teko View Post
                    Akuutti kysymys, voisiko joku varmistaa? Autosta on akku loppu ja laitoin sen äsken lataukseen. Akku on 70ah ja mulla on 7 ampeerin laturi. Varmistaisin olenko nyt käsittänyt oikein, että 70/7=10, eli kestää 10 tuntia ladata akku täyteen tuolla laturilla?

                    Pitäis duuniin päästä tänään, eli jos asia on näin, niin pitää lähteä Motonetistä hakemaan uutta akkua.
                    Käytännössä kauemmin tuo kestää. Nimellisvirta 7 A eli jatkuvasti antaa varmaan n. 5 A. Viisaammat tarkentakoon.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • teko
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 45
                      • Helsinki

                      Originally posted by Laku View Post
                      Käytännössä kauemmin tuo kestää. Nimellisvirta 7 A eli jatkuvasti antaa varmaan n. 5 A. Viisaammat tarkentakoon.
                      Ok kiitos, eli uuden akun ostoon->

                      Comment

                      • Ccccc
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 112
                        • Valkeakoski

                        Löytyykö jollakin faktaa asiasta. Ctekillä lataaminen.

                        Eli jos ctek konepellin alla virranantonavoissa kiinni ja makaa ilmanputsarikotelon päällä kytkentä on "laiton", koska moottoritilassa ei liikutella 230v ilman panssarikaapeleita. Vaikka olis nokkapelti auki, eikö? Homma muuttuu lailliseksi vasta kun laturi on esim. puskurin päällä.
                        Miten on takakontin laita, saako siellä liikutella 230v? Jos laturi on plusnavassa ja korissa kiinni ja ctek makaa kontin pohjalla, onko tämä "laitonta"? Jos ei, muuttuuko se laittomaksi kun kontti lyödään kiinni ja 230v johto menee tiivisteen välistä? Vai täytyykö tässäkin mallissa itse ctekin sijaita ulkopuolella, esim. puskurin päällä?
                        Auton sisätiloissahan saa liikutella 230v ilman panssarikaapeleita niin kai takakontissakin saa? Mikä kieltää johdon viemisen tiivisteen välistä?
                        Laittomalla tarkoitan tässä siis vakuutusyhtiön näkemystä. Paljon kysymyksiä, mutta mistään en ole löytänyt yksiselitteistä vastausta.
                        Last edited by Ccccc; 29-12-2016, 09:58.
                        Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                        INPA ISTA

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          Originally posted by Ccccc View Post
                          Löytyykö jollakin faktaa asiasta. Ctekillä lataaminen.

                          Eli jos ctek konepellin alla virranantonavoissa kiinni ja makaa ilmanputsarikotelon päällä kytkentä on "laiton", koska moottoritilassa ei liikutella 230v ilman panssarikaapeleita. Vaikka olis nokkapelti auki, eikö? Homma muuttuu lailliseksi vasta kun laturi on esim. puskurin päällä.
                          Miten on takakontin laita, saako siellä liikutella 230v? Jos laturi on plusnavassa ja korissa kiinni ja ctek makaa kontin pohjalla, onko tämä "laitonta"? Jos ei, muuttuuko se laittomaksi kun kontti lyödään kiinni ja 230v johto menee tiivisteen välistä? Vai täytyykö tässäkin mallissa itse ctekin sijaita ulkopuolella, esim. puskurin päällä?
                          Auton sisätiloissahan saa liikutella 230v ilman panssarikaapeleita niin kai takakontissakin saa? Mikä kieltää johdon viemisen tiivisteen välistä?
                          Laittomalla tarkoitan tässä siis vakuutusyhtiön näkemystä. Paljon kysymyksiä, mutta mistään en ole löytänyt yksiselitteistä vastausta.
                          En nyt ihan faktaa pysty tästä sanomaan mutta kokemuksen perusteella ctekin asentaminen peräkontiin ja johdon vieminen tiivisteen välistä ei ole parhaita vaihtoehtoja koska johto oli aika kovilla vaikka oli talvikäyttöön tehty luonnonkuminen johto.

                          nykyään ctek lepää hanskalokeron pohjassa yhdistettynä sisätilan pistokkeeseen ja sulakkeella auton johtosarjaan.

                          EDIT: kyseessä E39 josta paneelin ja laturin saa nopeasti irti muuhunkin käyttöön.
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • olli90~
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 123
                            • Kuopio

                            Ei bmw eikä edes auto mutta sähköasiaa!

                            Prätkän latauksesta kyse, eli vanha gt suska rakenteilla.

                            Alakäämejä on kuusi samanlaista kehässä tasaisesti ja vauhtipyörä pyörii keskellä, jokaisesta käämistä lähtee tietty kaksi johtoa. Jännitteensäätimeksi hommasin sellaisen jossa on kaksi syöttö johtoa. Ja itse ongelma tai kysymys on kuinka vedän käämeiltä tulevat johdot näihin kahteen syöttö johtoon, että saan mahdollisimman paljon virtaa aikaiseksi? eli kytketäänkö nuo käämit sarjaan, rinnakkain vai jollakin muullalailla? täällä on kuitenkin sähkö asiantuntijoita

                            Ehdotus, vastakkaiset käämit sarjaan ja nämä kolme paria rinnakkain..?
                            Last edited by olli90~; 20-01-2017, 18:17.

                            Comment

                            • BenDilde
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 127
                              • Kotka

                              Minkä moottorin puola tämä on? Yritin hakea M54 koneen puolaa ja rekkarin mukaan antoi tämän. Ei näytä ainakaan sellaiselta miltä pitäisi?

                              '01 E39 520iA

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17522
                                • Turku

                                Originally posted by BenDilde View Post
                                Minkä moottorin puola tämä on? Yritin hakea M54 koneen puolaa ja rekkarin mukaan antoi tämän. Ei näytä ainakaan sellaiselta miltä pitäisi?

                                http://m.motonet.fi/fi/tuote/101248
                                Näyttää aika samanlaiselta kuin N43 puola.

                                Edit: Eipä olekaan. Kuvassa kokomusta.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎