Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä sähköistä topicci.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1199
    • Tyrnävä

    Originally posted by markok View Post
    Pitäisi mennä paikalleen käsin painamalla kunhan pinnin lukituslipare on oikeaan suuntaan. Tuossa on näköjään tiiviste jätetty taaemman puristuksen alle ja siitä ilmeisesti ongelma johtuu. Itse olen kasannut tämän tyyppiset liittimet siten, että olen työntänyt pinnin paikalleen ja tämän jälkeen liu'uttanut tiivisteen johtoa pitkin liittimen sisään.
    Kiitos vinkistä, kokeillaan tiiviste irroittamalla.
    I01 i3s 94

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1199
      • Tyrnävä

      Originally posted by huupi View Post
      Miten tuollaiseen liittimeen saa laitettua nuo pinnit johtimineen? Käsin painamalla ei mene ja kärkipihdillä avittamalla särkyy vain tiiviste sekä johtimen eriste. Kyseessä E53 xenonien korkeusanturin johdon korjaussarja (Herth+Buss).
      Tuossa liittimessä oli ilmeisesti irroitettavat "lukitussokat" molemmilla sivuilla, mitkä piti ottaa aluksi pois, minkä jälkeen pinnit painuivat vasta tarpeeksi syvälle. Tämä on siis toisen käden tietoa, sillä väsyin itse hommaan ja ulkoistettiin se sitten muille.

      Toinen kysymys. Asentelin E60:iin Defan ajastinkellon lämmitystä ohjaamaan. Mieltä askarruttaa, että mihin ao. kuvan mukainen virtalukon jälkeen otettava sininen naru kannattaisi kytkeä?



      Tutkin Newtissistä kaavioita, mutta kovin paljoa viisaammaksi en tullut. Ilmeisesti virtalukolta kaikki nastat on kytketty cas:iin, mutta kun niistäkin näkee vain liitinnumerot ja johdinvärit - ei toimintaa. Ainoa mistä voi jotain päätellä toiminnoista, on sitten cas:lta lähtevien ohjauksien tooltip-tekstit.
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...iliser/kKiALUF
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/d3RUWYY
      I01 i3s 94

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1328
        • Liminka

        Esim. tupakinsytyttimestä otat.

        Originally posted by huupi View Post
        Tuossa liittimessä oli ilmeisesti irroitettavat "lukitussokat" molemmilla sivuilla, mitkä piti ottaa aluksi pois, minkä jälkeen pinnit painuivat vasta tarpeeksi syvälle. Tämä on siis toisen käden tietoa, sillä väsyin itse hommaan ja ulkoistettiin se sitten muille.

        Toinen kysymys. Asentelin E60:iin Defan ajastinkellon lämmitystä ohjaamaan. Mieltä askarruttaa, että mihin ao. kuvan mukainen virtalukon jälkeen otettava sininen naru kannattaisi kytkeä?



        Tutkin Newtissistä kaavioita, mutta kovin paljoa viisaammaksi en tullut. Ilmeisesti virtalukolta kaikki nastat on kytketty cas:iin, mutta kun niistäkin näkee vain liitinnumerot ja johdinvärit - ei toimintaa. Ainoa mistä voi jotain päätellä toiminnoista, on sitten cas:lta lähtevien ohjauksien tooltip-tekstit.

        https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/d3RUWYY
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1199
          • Tyrnävä

          Originally posted by vekkuli View Post
          Esim. tupakinsytyttimestä otat.
          Kiitos vinkistä, mutta otin kuitenkin etuvalon kulmakarvasta, kun sattui siinä vieressä olemaan ja eriste valmiiksi kuoriutunut.
          I01 i3s 94

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            Laturin d nasta antaa 14.1v kanttia 250-700hz. Millasella kytkyllä tuosta saisi releen vetämään vaikka 350hz? Vai onko arduino ainoa tarkan kynnyksen verme, ettei esim kiina moduuleilla?
            Sotkamo Connection

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by markok View Post
              Pitäisi mennä paikalleen käsin painamalla kunhan pinnin lukituslipare on oikeaan suuntaan. Tuossa on näköjään tiiviste jätetty taaemman puristuksen alle ja siitä ilmeisesti ongelma johtuu. Itse olen kasannut tämän tyyppiset liittimet siten, että olen työntänyt pinnin paikalleen ja tämän jälkeen liu'uttanut tiivisteen johtoa pitkin liittimen sisään.
              Tuon mallin tiiviste kuuluukin jäädä kontaktin viimeisen "leukaparin" puristukseen. Sitä varten se viimeinen leukapari on niin iso (tiivistemallin kontaktissa). Toki vaatii oikeanlaiset leuat puristuspihteihin, että puristuu oikein
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • Pekkude
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 404
                • Muurla

                Asia ei koske Bmw merkin autoa, vaan Volvo 244 -81 missä on erillinen jännitteensäädin boksi, josta lähtee 3 johtoa laturille hiilisiltaan/pakettiin. Nyt hiilet loppu ja pitäisi tuo uusia laturin kyljestä. Motonet tarjoaa "nykyaikaista" jännitteensäädintä missä tuo jännitteensäädin on tuon hiilipaketin kyljessä. Voiko tämän vaihtaa tilalle ja poistaa tuon boksin käytöstä?
                E38 740i -95

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Pekkude View Post
                  Asia ei koske Bmw merkin autoa, vaan Volvo 244 -81 missä on erillinen jännitteensäädin boksi, josta lähtee 3 johtoa laturille hiilisiltaan/pakettiin. Nyt hiilet loppu ja pitäisi tuo uusia laturin kyljestä. Motonet tarjoaa "nykyaikaista" jännitteensäädintä missä tuo jännitteensäädin on tuon hiilipaketin kyljessä. Voiko tämän vaihtaa tilalle ja poistaa tuon boksin käytöstä?
                  Kyllä voi jos se sopii laturiisi. Ei oikein tuntemusta volvon latureista.

                  Comment

                  • tupii
                    Newbiemmer
                    • Nov 2019
                    • 2
                    • HML

                    E92:sessa vm.2007 seuraavanlainen ongelma:
                    Takavalot on vaihdettu faceliftin valoihin, antaa ilmoituksen polttimon palamisesta, mutta toimii normaalisti.
                    Saako tuota ilmoitusta/kolmiota koodattua jotenkin pois? Jos täällä joku velho, joka osaa tuon pois koodata, niin olen valmis myös hyvittämään siitä vaivasta..

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by tupii View Post
                      E92:sessa vm.2007 seuraavanlainen ongelma:
                      Takavalot on vaihdettu faceliftin valoihin, antaa ilmoituksen polttimon palamisesta, mutta toimii normaalisti.
                      Saako tuota ilmoitusta/kolmiota koodattua jotenkin pois? Jos täällä joku velho, joka osaa tuon pois koodata, niin olen valmis myös hyvittämään siitä vaivasta..
                      Koodaamalla saa varoitukset pois.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1173
                        • lahti

                        kierrosluku signaalin muunnin

                        Mistähä löytäsin jonku signaali muuntimen kierroslukumittarille, e36 m3 mittari pitäs saada näyttää oikein m62 kierroksia ? löysin jonku mötikän ebaystä mut sen kanssa pitäis olla ilmeisesti 4 syl mittaristo mitä en ole vaihtamassa.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1827
                          • N/A

                          Mini sai akkukoteloon vettä. Muuten hyvä, mutta nyt auto antaa vikakoodia akun hätäirroitinlaitteesta.

                          Akun plussanapaan menee sellainen 2-napainen ohut johto akun hätäirroitusta varten. Tässä liittimessä on sellaiset ohuet pinnit, joita on bemareissa joka paikka täynnä. Tämä liitin on nyt ilmeisesti hapettunut, koska se sytyttää silloin tällöin airbag-valon ja akun hätäirroituslaittetta koskevan vikakoodin. Vikakoodin saa aina poistettua sen jälkeen kun liitintä sorkkii ja kytkee uudelleen, mutta vika tulee parin päivän päästä uudelleen. Liitin siis lienee löysä ja todennäköisesti siellä on edelleen hapettumaa.

                          Miten tuon liittimen kytkennän saisi luotettavaksi? Niin pirhanan pieniä nuo pinnit, että ne on hankala näköjään saada puhdistettua kunnolla.

                          Naaraspää on suoraan kiinni plus-navassa, joten sitä ei saa vaihdettua vaihtamatta koko plusnapaa, jonka mukana tulee 5.5m päävirtapiuha (400€). Urospään liittimen pinnit saisi varmaan vaihdettua, tosin "virallinen" ratkaisu siihenkin olisi vaihtaa koko johto, joka menee peräkontista jonnekin konetilaan, siis 5m johto sekin.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1827
                            • N/A

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Mini sai akkukoteloon vettä. Muuten hyvä, mutta nyt auto antaa vikakoodia akun hätäirroitinlaitteesta.

                            Akun plussanapaan menee sellainen 2-napainen ohut johto akun hätäirroitusta varten. Tässä liittimessä on sellaiset ohuet pinnit, joita on bemareissa joka paikka täynnä. Tämä liitin on nyt ilmeisesti hapettunut, koska se sytyttää silloin tällöin airbag-valon ja akun hätäirroituslaittetta koskevan vikakoodin. Vikakoodin saa aina poistettua sen jälkeen kun liitintä sorkkii ja kytkee uudelleen, mutta vika tulee parin päivän päästä uudelleen. Liitin siis lienee löysä ja todennäköisesti siellä on edelleen hapettumaa.

                            Miten tuon liittimen kytkennän saisi luotettavaksi? Niin pirhanan pieniä nuo pinnit, että ne on hankala näköjään saada puhdistettua kunnolla.

                            Naaraspää on suoraan kiinni plus-navassa, joten sitä ei saa vaihdettua vaihtamatta koko plusnapaa, jonka mukana tulee 5.5m päävirtapiuha (400€). Urospään liittimen pinnit saisi varmaan vaihdettua, tosin "virallinen" ratkaisu siihenkin olisi vaihtaa koko johto, joka menee peräkontista jonnekin konetilaan, siis 5m johto sekin.
                            Sain aikani nysvättyä nuo liittimet purettua ja pinnit vaihdettua uuteen.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • jonttuks
                              Newbiemmer
                              • Sep 2021
                              • 4
                              • Kuopio

                              e34&e39 moottori johtosarjan yhdistys

                              ECU ms41.0
                              Elikkä autona e34 vm.96
                              moottori m52B28
                              Elikkä tarkotuksena oli laittaa toi e39 moottorinjohtosarja ja yhdistää siihen nuo e34 korin x20 ja diagnostiikka portin sähköt.
                              Mites kun e34 on RxD ja TxD linja erikseen mutta e39 ilmeisesti on vaan TxD(ainakin tossa ms41.0 ecun pinneissä)
                              Onko mahollista edes yhistellä noita vai

                              Onko tuhoon tuomittu projekti muutenkin :think
                              E34 m52b28
                              Subaru impreza wrx sti v3
                              2 x 200sx
                              Civic ek3

                              Comment

                              • AlastairPitt
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2019
                                • 156
                                • Espoo

                                Imuovien johtosarja

                                Tietääkös kukaan näistä E60/E61 imuovien johdoista. Lähinnä mietityttää tuo kohta jossa ovien liittimistä esim X257 ja X273 menevät 12v johdot ns yhdistyvät? liittimessä? X5992 josta jatkavat yhtenä piuhana liittimeen X14068. Mitä tuossa X5992 kohtaa tapahtuu että piuhat ns. yhdistyvät yhdeksi?
                                BMW 525i E60 - 04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎