Pitäisi mennä paikalleen käsin painamalla kunhan pinnin lukituslipare on oikeaan suuntaan. Tuossa on näköjään tiiviste jätetty taaemman puristuksen alle ja siitä ilmeisesti ongelma johtuu. Itse olen kasannut tämän tyyppiset liittimet siten, että olen työntänyt pinnin paikalleen ja tämän jälkeen liu'uttanut tiivisteen johtoa pitkin liittimen sisään.
Miten tuollaiseen liittimeen saa laitettua nuo pinnit johtimineen? Käsin painamalla ei mene ja kärkipihdillä avittamalla särkyy vain tiiviste sekä johtimen eriste. Kyseessä E53 xenonien korkeusanturin johdon korjaussarja (Herth+Buss).
Tuossa liittimessä oli ilmeisesti irroitettavat "lukitussokat" molemmilla sivuilla, mitkä piti ottaa aluksi pois, minkä jälkeen pinnit painuivat vasta tarpeeksi syvälle. Tämä on siis toisen käden tietoa, sillä väsyin itse hommaan ja ulkoistettiin se sitten muille.
Toinen kysymys. Asentelin E60:iin Defan ajastinkellon lämmitystä ohjaamaan. Mieltä askarruttaa, että mihin ao. kuvan mukainen virtalukon jälkeen otettava sininen naru kannattaisi kytkeä?
Tuossa liittimessä oli ilmeisesti irroitettavat "lukitussokat" molemmilla sivuilla, mitkä piti ottaa aluksi pois, minkä jälkeen pinnit painuivat vasta tarpeeksi syvälle. Tämä on siis toisen käden tietoa, sillä väsyin itse hommaan ja ulkoistettiin se sitten muille.
Toinen kysymys. Asentelin E60:iin Defan ajastinkellon lämmitystä ohjaamaan. Mieltä askarruttaa, että mihin ao. kuvan mukainen virtalukon jälkeen otettava sininen naru kannattaisi kytkeä?
Tutkin Newtissistä kaavioita, mutta kovin paljoa viisaammaksi en tullut. Ilmeisesti virtalukolta kaikki nastat on kytketty cas:iin, mutta kun niistäkin näkee vain liitinnumerot ja johdinvärit - ei toimintaa. Ainoa mistä voi jotain päätellä toiminnoista, on sitten cas:lta lähtevien ohjauksien tooltip-tekstit.
Laturin d nasta antaa 14.1v kanttia 250-700hz. Millasella kytkyllä tuosta saisi releen vetämään vaikka 350hz? Vai onko arduino ainoa tarkan kynnyksen verme, ettei esim kiina moduuleilla?
Pitäisi mennä paikalleen käsin painamalla kunhan pinnin lukituslipare on oikeaan suuntaan. Tuossa on näköjään tiiviste jätetty taaemman puristuksen alle ja siitä ilmeisesti ongelma johtuu. Itse olen kasannut tämän tyyppiset liittimet siten, että olen työntänyt pinnin paikalleen ja tämän jälkeen liu'uttanut tiivisteen johtoa pitkin liittimen sisään.
Tuon mallin tiiviste kuuluukin jäädä kontaktin viimeisen "leukaparin" puristukseen. Sitä varten se viimeinen leukapari on niin iso (tiivistemallin kontaktissa). Toki vaatii oikeanlaiset leuat puristuspihteihin, että puristuu oikein
Asia ei koske Bmw merkin autoa, vaan Volvo 244 -81 missä on erillinen jännitteensäädin boksi, josta lähtee 3 johtoa laturille hiilisiltaan/pakettiin. Nyt hiilet loppu ja pitäisi tuo uusia laturin kyljestä. Motonet tarjoaa "nykyaikaista" jännitteensäädintä missä tuo jännitteensäädin on tuon hiilipaketin kyljessä. Voiko tämän vaihtaa tilalle ja poistaa tuon boksin käytöstä?
Asia ei koske Bmw merkin autoa, vaan Volvo 244 -81 missä on erillinen jännitteensäädin boksi, josta lähtee 3 johtoa laturille hiilisiltaan/pakettiin. Nyt hiilet loppu ja pitäisi tuo uusia laturin kyljestä. Motonet tarjoaa "nykyaikaista" jännitteensäädintä missä tuo jännitteensäädin on tuon hiilipaketin kyljessä. Voiko tämän vaihtaa tilalle ja poistaa tuon boksin käytöstä?
Kyllä voi jos se sopii laturiisi. Ei oikein tuntemusta volvon latureista.
E92:sessa vm.2007 seuraavanlainen ongelma:
Takavalot on vaihdettu faceliftin valoihin, antaa ilmoituksen polttimon palamisesta, mutta toimii normaalisti.
Saako tuota ilmoitusta/kolmiota koodattua jotenkin pois? Jos täällä joku velho, joka osaa tuon pois koodata, niin olen valmis myös hyvittämään siitä vaivasta..
E92:sessa vm.2007 seuraavanlainen ongelma:
Takavalot on vaihdettu faceliftin valoihin, antaa ilmoituksen polttimon palamisesta, mutta toimii normaalisti.
Saako tuota ilmoitusta/kolmiota koodattua jotenkin pois? Jos täällä joku velho, joka osaa tuon pois koodata, niin olen valmis myös hyvittämään siitä vaivasta..
Koodaamalla saa varoitukset pois.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mistähä löytäsin jonku signaali muuntimen kierroslukumittarille, e36 m3 mittari pitäs saada näyttää oikein m62 kierroksia ? löysin jonku mötikän ebaystä mut sen kanssa pitäis olla ilmeisesti 4 syl mittaristo mitä en ole vaihtamassa.
Mini sai akkukoteloon vettä. Muuten hyvä, mutta nyt auto antaa vikakoodia akun hätäirroitinlaitteesta.
Akun plussanapaan menee sellainen 2-napainen ohut johto akun hätäirroitusta varten. Tässä liittimessä on sellaiset ohuet pinnit, joita on bemareissa joka paikka täynnä. Tämä liitin on nyt ilmeisesti hapettunut, koska se sytyttää silloin tällöin airbag-valon ja akun hätäirroituslaittetta koskevan vikakoodin. Vikakoodin saa aina poistettua sen jälkeen kun liitintä sorkkii ja kytkee uudelleen, mutta vika tulee parin päivän päästä uudelleen. Liitin siis lienee löysä ja todennäköisesti siellä on edelleen hapettumaa.
Miten tuon liittimen kytkennän saisi luotettavaksi? Niin pirhanan pieniä nuo pinnit, että ne on hankala näköjään saada puhdistettua kunnolla.
Naaraspää on suoraan kiinni plus-navassa, joten sitä ei saa vaihdettua vaihtamatta koko plusnapaa, jonka mukana tulee 5.5m päävirtapiuha (400€). Urospään liittimen pinnit saisi varmaan vaihdettua, tosin "virallinen" ratkaisu siihenkin olisi vaihtaa koko johto, joka menee peräkontista jonnekin konetilaan, siis 5m johto sekin.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Mini sai akkukoteloon vettä. Muuten hyvä, mutta nyt auto antaa vikakoodia akun hätäirroitinlaitteesta.
Akun plussanapaan menee sellainen 2-napainen ohut johto akun hätäirroitusta varten. Tässä liittimessä on sellaiset ohuet pinnit, joita on bemareissa joka paikka täynnä. Tämä liitin on nyt ilmeisesti hapettunut, koska se sytyttää silloin tällöin airbag-valon ja akun hätäirroituslaittetta koskevan vikakoodin. Vikakoodin saa aina poistettua sen jälkeen kun liitintä sorkkii ja kytkee uudelleen, mutta vika tulee parin päivän päästä uudelleen. Liitin siis lienee löysä ja todennäköisesti siellä on edelleen hapettumaa.
Miten tuon liittimen kytkennän saisi luotettavaksi? Niin pirhanan pieniä nuo pinnit, että ne on hankala näköjään saada puhdistettua kunnolla.
Naaraspää on suoraan kiinni plus-navassa, joten sitä ei saa vaihdettua vaihtamatta koko plusnapaa, jonka mukana tulee 5.5m päävirtapiuha (400€). Urospään liittimen pinnit saisi varmaan vaihdettua, tosin "virallinen" ratkaisu siihenkin olisi vaihtaa koko johto, joka menee peräkontista jonnekin konetilaan, siis 5m johto sekin.
Sain aikani nysvättyä nuo liittimet purettua ja pinnit vaihdettua uuteen.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
ECU ms41.0
Elikkä autona e34 vm.96
moottori m52B28
Elikkä tarkotuksena oli laittaa toi e39 moottorinjohtosarja ja yhdistää siihen nuo e34 korin x20 ja diagnostiikka portin sähköt.
Mites kun e34 on RxD ja TxD linja erikseen mutta e39 ilmeisesti on vaan TxD(ainakin tossa ms41.0 ecun pinneissä)
Onko mahollista edes yhistellä noita vai
Onko tuhoon tuomittu projekti muutenkin :think
E34 m52b28
Subaru impreza wrx sti v3
2 x 200sx
Civic ek3
Tietääkös kukaan näistä E60/E61 imuovien johdoista. Lähinnä mietityttää tuo kohta jossa ovien liittimistä esim X257 ja X273 menevät 12v johdot ns yhdistyvät? liittimessä? X5992 josta jatkavat yhtenä piuhana liittimeen X14068. Mitä tuossa X5992 kohtaa tapahtuu että piuhat ns. yhdistyvät yhdeksi?
Comment