Originally posted by Skarpa
View Post
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Siinähän se, ei tuossa muuta konstia ole. Ja kaikille neljälle reiälle sama käsittely...
-
Matto pois, bitumit pois, Rälläkän teräsharjalaikalla ruoste pois, että näkee laajuuden. Alapuolelta massat pois (kuumailmapuhallin tai toho ja taltta tai sitten se rälläkkä harjalaikalla. Ruostunut alue pois ja hitsaten uutta peltiä tilalle, hionta, karhennus, rasvanpoisto ja sitten pohjamaali ja pintamaali päälle. Lopuksi alapuolelle massa.Originally posted by baier4ever View PostTälläistä paljastui E21 sisustaa purkaessa, heittäkään joku pelkistetty resepti mitä tehdään.

Leave a comment:
-
Tälläistä paljastui E21 sisustaa purkaessa, heittäkään joku pelkistetty resepti mitä tehdään.
Leave a comment:
-
Tähän voi lisätä vielä Telwin technomig 210 dual synergic, vastaavilla toiminnoilla kun kempin evo200, todella hyvä, suosittelen.
Leave a comment:
-
Mulla Esabin Caddymig C200i ja ihan päällikkö laite. Hitsannu normi kamaa ja rosteria sillä, ei valittamista. Onnistuu alsan hitsuutus sekä kaarijuotto kanssa, mutta niistä ei kokemusta. Tällainen adaptiivinen härpäke on todellakin erilainen kuin 80-luvun valovirta tai pienet voimavirtakoneetkin, että voin omasta puolesta ainakin suositella.
Se nyt on varmaan yks maku ostaako Kempin vai Esabin, itte sain paremman diilin Esabista.
Leave a comment:
-
3M löytyy myös vastaavaa hitsauksen kestävää pohjustus kamaa limisaumoihin ja piiloon jääviin pintoihin, ikävä kyllä en nyt tähän hätään muista tuotenumeroa. Kentiltä löytyy myös.
Itse olen pyrkinyt tekemään hitsaus paikat aina samalla kaavalla eli, hitsauksen jälkeen kevyesti peltipuhtaiden paikkojen karhennus ja rasvanpoisto, 2k epoksi kaikille peltipuhtaille alueille, sen kuivumisenjälkeen kevyt karhennus ja saumakitillä käyn saumat läpi vähintäänkin auton ulkopuolelta ja joskus myös sisäpuolelta. Tämän jälkeen 2k maalia eli vaikkapa akryylillä molemminpuolin. Kun taas on kuivunut niin ulkopuolelle karhennus ja kiveniskumassat päälle joko 1k tuote missä kovettajaa seassa tai vaihtoehtoisesi suoraan 2k tuotetta käyttäen. Lopuksi viellä mahdollisiin koteloihin kotelosuojaaineita riittävästi.
Näin teen siis itse ja moni muu tekee varmaan toisinkin
Leave a comment:
-
Joo näinhän se on että nykyisistä ja -80 luvun valovirta vehkeistä ei kannata puhua samana päivänäkään.
Jos jollakulla on käyttökokemuksia niin tänne vaan.
Leave a comment:
-
En olekkaan, voimavirtakoneella olen aina hitsaillut autoja + joskun 80-luvun valovirtakempillä. Jos ne on nyk. päteviä koneita niin hyvä.Originally posted by aae30 View PostKommentistas paistaa läpi, ettet ole tuollaista 5v sisään valmistettua kempin valovirtamiggiä edes kokeillut..
Leave a comment:
-
Juu sitä samaa. stirwell:n nettimaalikaupasta olen tuota itse tilaillut. Mutta nyt ei näy jostain X-syystä tuota listoilla, vaikka muita upol maaleja on. Soitappa sinne ja kysäse.Originally posted by Urpo_rotta View PostMistähän tuota saa ostaa? Äkkiseltään en löydä Tampereen seudulta jälleenmyyjää
Toki ebay:stä aina saa, mutta siellä taas hinta näyttää olevan about tuplat siitä mitä stirwellillä piti maksaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep normi 2k pintamaali vaan epoksin päälle ja pohjaan ennen pintamaalia (jos edes haluaa sinne pintamaalin) 2k röpömassa.
upol spray hitsausmaali on hyvää tavaraa.

Joo, onkos tuo sitä mitä bad obsession motorsportin videoissakin vedetään?
Mistähän tuota saa ostaa? Äkkiseltään en löydä Tampereen seudulta jälleenmyyjää
Leave a comment:
-
Jep normi 2k pintamaali vaan epoksin päälle ja pohjaan ennen pintamaalia (jos edes haluaa sinne pintamaalin) 2k röpömassa.
upol spray hitsausmaali on hyvää tavaraa.
Leave a comment:
-
En tiedä miten pitäisi tehdä mutta oon vetäny yhden kerroksen 2K pohjamaalia jonka päälle 1 kerros 2K pintamaalia, sekä asvaltin että kabiinin puolelle peltiä. Asvaltin puoleiselle pinnalle ruiskutettavaa 2K röpömassaa. Mitään mustaa vanhanajan pohjamassaa en käytä. Limisaumoihin random seam sealeriä.
Leave a comment:
Leave a comment: