Onko kukaan hiekkapuhallattanut auton koria lähiaikoina? Jos on niin minkä hintaista hommaa se on ollut? Tarkoitus ois puhalluttaa e30 korin pohja sisältä ja ulkoa sekä konehuone ja pieniä pintapeltien ruostekohtia puhtaaksi. Alustamassan poistan itse ennen puhallusta koska sen pois puhaltaminen on kuulemma todella työlästä ja aikaa vievää ja näin ollen kallista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by pilootti View PostOnko kukaan hiekkapuhallattanut auton koria lähiaikoina? Jos on niin minkä hintaista hommaa se on ollut? Tarkoitus ois puhalluttaa e30 korin pohja sisältä ja ulkoa sekä konehuone ja pieniä pintapeltien ruostekohtia puhtaaksi. Alustamassan poistan itse ennen puhallusta koska sen pois puhaltaminen on kuulemma todella työlästä ja aikaa vievää ja näin ollen kallista.
Comment
-
-
Mulle sanottiin yhestä firmasta että toista tonnia maksaa jos on massa pohjassa.kuulemma pyörii jotenki se massa vain edellä ku puhaltaa. Mutta jos massan poistaa niin puhutaan satasista. Ja käsittääkseni sillä firmalla on kohtuulliset vehkeet kun ne puhaltaa isoja teräsrakenteita ja semmosia.. Voihan seki olla ettei yksityisen hommat kiinnosta ja siksi sain tuommosen vastauksen.
e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by pilootti View PostMulle sanottiin yhestä firmasta että toista tonnia maksaa jos on massa pohjassa.kuulemma pyörii jotenki se massa vain edellä ku puhaltaa. Mutta jos massan poistaa niin puhutaan satasista. Ja käsittääkseni sillä firmalla on kohtuulliset vehkeet kun ne puhaltaa isoja teräsrakenteita ja semmosia.. Voihan seki olla ettei yksityisen hommat kiinnosta ja siksi sain tuommosen vastauksen.
Comment
-
-
Riippuu minkälaista tervaa siellä lattiassa on, mutta helposti käy niin, että se vaan rullautuu kasaan, eikä irtoa kunnolla. 600€ maksoin isohkon henkilöauton korikehikon puhalluksesta ympäriinsä sisältä ja ulkoa ja samalla vedettiin epoksit pintaan. Kuitti ei sisältynyt hintaan.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Päädyin liimaamaan ne kyljet ja helmat sen juottamisen sijaan tohon rexuun. Käytin sikaa ja tavara ei meinannu purkista tulla pihalle millään. Puristimesta vedin kahvat vaan solmuun kun tarpeeks rutisti, vaikka lämmitin liimaa ennen laittamista vajaa kädenlämpöiseksi. Ruuvipuristimella sitten sain veivattua ne liimat ympäriinsäLukkopihdeillä, puristimilla ja ruuveilla yli 24h puristuksiin jossain +12c. Irrottelin puristimet ym ja kokeilin kaaren takapäästä liitosta että miten pysyy ni pamahti prkl auki
liimaa jäi molempiin pintoihin, eli ei irronnut pellistä, vaan keskeltä liimaa ratkesi. Eikö ollu vielä tarpeeksi kuivaa vai mikä juttu? Tuikkasen sitä vielä uudestaan tonne väliin ja heppaan sen kasaan ja saa mun puolesta olla sen jälkeen. Ruuvinreijät heppaan kans umpeen niin ne saa pidellä jos liima jostain syystä pettää. Kyllähän jotain pientä pauketta kuulu parista kohtaa kun ruuvin aukas muttei osat ainakaan toistaiseksi oo lattialle tippunu
Comment
-
-
Itsellä kävi kans samoin kaaren takaosalle, n. 5cm matkalta rupesi repsottamaan kun olin porannut popniitin pois.
Porasin pintapeltiin pari reikää, pistehitsi niihin ja hyvin on pysynyt.
Mun mielestä siinä kohtaa ei ollut pellit puristuneet tarpeeksi hyvin yhteen ja liimaa oli liian vähän.
Muualta mistä liitos onnistui hyvin niin istuu kuin tauti.
Ja Sika:n tavara myös kyseessä.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostPäädyin liimaamaan ne kyljet ja helmat sen juottamisen sijaan tohon rexuun. Käytin sikaa ja tavara ei meinannu purkista tulla pihalle millään. Puristimesta vedin kahvat vaan solmuun kun tarpeeks rutisti, vaikka lämmitin liimaa ennen laittamista vajaa kädenlämpöiseksi. Ruuvipuristimella sitten sain veivattua ne liimat ympäriinsäLukkopihdeillä, puristimilla ja ruuveilla yli 24h puristuksiin jossain +12c. Irrottelin puristimet ym ja kokeilin kaaren takapäästä liitosta että miten pysyy ni pamahti prkl auki
liimaa jäi molempiin pintoihin, eli ei irronnut pellistä, vaan keskeltä liimaa ratkesi. Eikö ollu vielä tarpeeksi kuivaa vai mikä juttu? Tuikkasen sitä vielä uudestaan tonne väliin ja heppaan sen kasaan ja saa mun puolesta olla sen jälkeen. Ruuvinreijät heppaan kans umpeen niin ne saa pidellä jos liima jostain syystä pettää. Kyllähän jotain pientä pauketta kuulu parista kohtaa kun ruuvin aukas muttei osat ainakaan toistaiseksi oo lattialle tippunu
Oletko varma että sekoitti kovettimen kunnolla? Miten pitkään lämmitit tota liimaa? Jos tallilla noin kylmää, kannattaa liima ottaa yön yli kotiin niin tulee puristimella uloskin.
10°C lämmössä pitäisi kuivua 16h aikana niin että pitää.
Tosin uskoisin ton jälkikovettuvan vielä useamman päivän kuten epokseille on tapana.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Sen takia minäkään en oikein osaa luottaa mihinkään liimoihin kun prosessissa on aina virheen mahdollisuuksia. Onnistuneesti asennettunahan nykyajan liimat voittaa melkein minkä vaan perinteisen kiinnityksen. Tässä tapauksessa ongelma liittynee lämpötilaan ja kuivumisaikaan.
SikaPower-4720
Pitkä avoin aika ja läpikuivuminen (23 °C) / lisälämmöllä kuivuminen nopeutuu
- pitkä avoin aika ja nopea läpikuivuminen (1 vrk) mahdollistaa ajoneuvon nopean toimittamisen asiakkaalle
Comment
-
-
Vaikka tosiaan sanotaan toi 10°c ja 16h. Ja mittarissa 12°c , niin oliko liimattava pinta myös sen lämpöinen?
Yhdessä vuokratallissa missä oli ilmalämmitys ja omistaja käytti sitä niin että yöt pois päältä ja liki pakkasta hallissa ja kun meni ropaamaan lämpö nousi äkkiä mutta auto oli hiton kylmä todella pitkään.
Ite en mainoksista huolimatta tee mitään liimaus/maalaus/kuitu juttuja alle +20°c.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Jotenkin veikkaus sille että ei oo nyt tavara sekoittunu kunnolla, kun pitäny noin äheltää puristimenkin kanssa. Ite pistän aina tuubit hallia lämmittävän kiukaan päälle lämpiään ennen käyttöä. Muuten ei tuu mitään ja saa naama punasena puristaa et saa jotain pihalle. 2k matskun reaktio on kemiallinen, niin sen pitäs tapahtua lämmöstä riippumatta. Toki lämpötila vaikuttaa kuivumis nopeuteen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kyllä tuo näytti ihan ok tulevan molemmista tuuteista. Talon sisältä ton purkin otin kun menin talliin. Päivällä tuolla tallissa on lämpösempi kun illalla. Pelti aika samaa luokkaa mitä ilma, viileä muttei kylmä. Kun sain palikat paikalleen niin käänsin vähän lisää termarista lämpöä että kuivuis paremmin. Viikon on nyt ollu tuolla tallissa noi palikat niin täytyy kokeilla onko jäminy jo kunnolla kiinni. Vähän tuli kiusaksi nää kovat pakkaset nyt tähän väliin eikä viittis huudattaa vastuksia ihan punasina yötäpäivää tosta lämmittimestä. Alle 10 pakkasta niin tallissa on jonkun 15 ehkä lämmintä. 3kk ollu tuo mätäkasa tuolla riesanaon tehty runkopalkkia jonkun matkaa uusiksi, helmat/kaaret molemmat, lattiaa helvetisti, paksin sivuponnit, iskaritornit molemmat taakse uusiksi ja kaikkea tämmöstä mukavaa. Olis ollu käsikäyttönen pistehitsikin millä toinen puoli tuli tehtyä, mutta halusin kokeilla tätä liimaa nyt ekaa kertaa.
E. Ja kyllä tuota 4720 kamaa kyseessäLast edited by pazq; 02-03-2018, 16:41.
Comment
-
-
Ilmankos kuivuu vähän kauan. Pelti on +6c vaikka tallissa ilma tällä hetkellä +13mittasin tolla infrapuna vai mikälie pistemittari nyt onkaan. Katto on autossa 15 asteinen ja helma vaan 5c°. Lämmitin eilen tuon liiman johonkin yli 45 asteeseen niin alko puristimellakin tulla hyvin pihalle. Mystistä vaikka aiemminkin oli varmasti lähemmä 30 asteista kun ei tullu millään ulos..
Comment
-
Comment