Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -99 530DAT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 50
    • Laukaa

    #16
    Happomaali ei kestä kittausta päälle, pakkeli pellille tai mielellään epoksin päälle.
    Tai ihan miten vaan haluatte, ite vältän moista. Myrkkyväriaikaan hapon päälle lääpitty pakkeli ei edes kuivunut, nykyhapoista en tiedä, kun en ole koommin kokeillut pakkelointia hapon niskaan.
    -Spöke-
    SCRAP MC
    1928 Chevrolet Light Truck
    1951 Harley Panhead
    1979 Harley Shovelhead x 2
    1979 Harley Ironhead
    2008 BMW 530D
    2005 X5 4.4i Sport

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by -99 530DAT View Post
      Happomaali ei kestä kittausta päälle, pakkeli pellille tai mielellään epoksin päälle.
      Tai ihan miten vaan haluatte, ite vältän moista. Myrkkyväriaikaan hapon päälle lääpitty pakkeli ei edes kuivunut, nykyhapoista en tiedä, kun en ole koommin kokeillut pakkelointia hapon niskaan.
      -Spöke-
      Höpsistä, kyllä se ohuen kraatereiden täyttökerroksen kestää kun ei mene "raakana" hieromaan.

      Comment

      • -99 530DAT
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 50
        • Laukaa

        #18
        Niinkuin aiemmin mainitsin, ihan miten vaan kukin haluaa pohjatyöt tehdä. Jos on varma luotto siihen, että happo kestää, antaa mennä vaan, säästyypä yhdeltä eristevärikerroksen vetäsyltä.
        Kunhan yritin 35 vuoden aikana kertynyttä tietotaitoa jakaa. Over & out.
        -Spöke-
        SCRAP MC
        1928 Chevrolet Light Truck
        1951 Harley Panhead
        1979 Harley Shovelhead x 2
        1979 Harley Ironhead
        2008 BMW 530D
        2005 X5 4.4i Sport

        Comment

        • veteraaniseppo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2008
          • 1283
          • Hla-Sjk.

          #19
          Mites kun tullut itse maalattua etulokari talven/kevään aikana ja onnistui hyvin, mutta muutaman kuukauden päästä tuli esiin vähän liiankin selvät kitti painaumat, koska ei ollut silloin aikaa odottaa kitin vai fillerin painumista.
          Pystyykös noi poistamaan siten, että hieman hioo/tasottelee niitä painuma rajoja ja siihen päälle uusi filleri ja siihen maali + lakka? En ajatellut ruveta häivyttelemään mitään vaan maalaamaan koko lokarin uusiksi.

          Vai pitäisikö taas malttaa odottaa vaikka parikin viikkoa ennen kuin menee väriä laittamaan? Eli meneekö taas ketuiks jos teen yhtenä iltana homman alusta loppuun

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11079
            • Oulu

            #20
            Jos sulla on jotain kilikoli filleriä, niin saa tosiaan melko kauan oottaa että se painuu kunnolla.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • veteraaniseppo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2008
              • 1283
              • Hla-Sjk.

              #21
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jos sulla on jotain kilikoli filleriä, niin saa tosiaan melko kauan oottaa että se painuu kunnolla.
              Sprayna se tosiaan on. Ruskuversioko sitten painuu nopeampaa?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by veteraaniseppo View Post
                Sprayna se tosiaan on. Ruskuversioko sitten painuu nopeampaa?
                Kyllä, eli 2K tavara "betonoi" pohjan päivässä/parissa päivässä, tuo kilikoli ei oikein ikinä.

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Sprayhinkkaväriä vain hiotun 2K hinkkavärin päälle,mikäli se menee jostain kulmasta tms. pikkasen puhki hiottaessa,sellaiseen voi käyttää, ei muuhun!
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by M325i View Post
                    Sprayhinkkaväriä vain hiotun 2K hinkkavärin päälle,mikäli se menee jostain kulmasta tms. pikkasen puhki hiottaessa,sellaiseen voi käyttää, ei muuhun!
                    Siltikin ohuena kalvona ja mielummin minimissään 400-karkeudella hiotun pinnan päälle, eli eipä sillä sitten oikein hiontavärin tehtävää enään ole.
                    Hiemankin isommat hiomanaarmut alla tai kittirajat jos kerrosvahvuutta jää paljon ja seuraavan kuuman kesäpäivän jälkeen on alta "taistelukentän kartta" näkyvissä.
                    Eli samalla kaavalla menään kuin ihan 1K värimassankin suhteen, jolla nyt ei käytännössä enään virheitä peitellä.
                    Mikäli näissä maalaushommissa ei jostain syystä voi käyttää 2K hiontavärejä, jotka kuitenkin ovat koko maalausprosessin tärkein ja oleellisin asia, niin homma kannattaa teettää siellä missä niitä pystytään käyttämään.
                    Kaikki muu on pelkkää leikkimistä ja itsepetosta.

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siltikin ohuena kalvona ja mielummin minimissään 400-karkeudella hiotun pinnan päälle, eli eipä sillä sitten oikein hiontavärin tehtävää enään ole.
                      Hiemankin isommat hiomanaarmut alla tai kittirajat jos kerrosvahvuutta jää paljon ja seuraavan kuuman kesäpäivän jälkeen on alta "taistelukentän kartta" näkyvissä.
                      Eli samalla kaavalla menään kuin ihan 1K värimassankin suhteen, jolla nyt ei käytännössä enään virheitä peitellä.
                      Mikäli näissä maalaushommissa ei jostain syystä voi käyttää 2K hiontavärejä, jotka kuitenkin ovat koko maalausprosessin tärkein ja oleellisin asia, niin homma kannattaa teettää siellä missä niitä pystytään käyttämään.
                      Kaikki muu on pelkkää leikkimistä ja itsepetosta.
                      Kerran jos tota kunnon oikeaa 2K hiontaväriä ruiskuttaa niin tajuaa sen eron spray pohjamaalin/fillerin/"ruiskukitin" välillä.

                      Tuo esmes Trotonin hiontaväri/filleri on halpaa ja erittäin hyvää kamaa.
                      2,5L pöntöstä miltei lusikalla joutuu kaivelemaan ja ohentamaan aina mutta täytyy vetää yli 50% oharia että on lähellekään yhtä "luirua" ku tommonen spraypullo kakka mikä ei koskaan kuivu ja painuu niin että P320 naarmutkin näkyy läpi.

                      Tässä alkaa pikkuhiljaa uskomaan siihen että toi olis jo aikoja sitten pitänyt alkaa opettelee toi oikeiden automaalien käyttö,paukkupulloilla ei saa kun pahan mielen ku menee rahat hukkaan.

                      E34 repsikan kyljen maalaus(repsikan etuovi kokonaan,lokasuoja,takaovi ja takakulma kantista alaspäin+helmat) kaikkine tarpeineen oli edukas homma ja oli jopa ruiskutusvirheet korjattavissa ja lopputulos nyt kelpaa itelle tähän autoon kyllä

                      Tosta äkkiä laskettuna.

                      -Happopohjamaali ja hiontapaperit 150mm epäkeskoon 40€

                      -Hiontaväriä kaverilta puolikas pänikkä ja 3litraa lakkaa +oharia 70€

                      -Värimassaa 3dl sille ohenne 80€ joka oli mielestäni kyl ryöstöhintasta vrt toiseen paikkaan josta oon hakenu alle 50€/litra

                      -Hiontapapereita vesihiontaa/kiillotukseen P1000P1200P1500P2000 jnejne-n.20€

                      Tietysti koneet/laitteet ja aikaa ei lasketa mutta ei tuo oo kallista alkaa reenailee.

                      Maanantaina alotin ja tein rauhallista tahtia,suurin osa ajasta meni kuitenkin helman hitsaamiseen ja pohjan paikkailuun/lokarin korjaamiseen että ite pohjatöitä ei loppujen lopuks näkyville pinnoille paljoa tullut.
                      Perjantai iltana vedin pinnan.
                      Launtaina valumat/roskat pois ja kiillottelin myllyllä pintaa.
                      Eilen kävin vielä viimeistelemässä kylkien myllytyksen ja vedin helmoihin kiveniskumassan.

                      Oisko kaikkiaan aikaa mennyt joku 35h koko hommassa.
                      Lopputulos on ihan suht ok.
                      Tekijän nollakokemuksen,vehkeet ja tilat huomioiden.




                      Ja aikasemmin en näin isoa pintaa ole ruiskuttanut enkä lommoja oikonut yms.
                      Ohjeet oon näitä topikkeja lukemalla ja youtubesta parit videot kattomalla iteksee opetellu.
                      Kokeilemalla sen tietää et millasta se on.. Ei niinkään vaikeaa mutta tarkkaa ku itikan nainti
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • JHo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 297
                        • Vihanti

                        #26
                        Riittääkö tyypin A1 suodatin orgaanisille höyryille maalailuun (vesi/liukkkarit)?
                        F87&E28

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          #27
                          Originally posted by JHo View Post
                          Riittääkö tyypin A1 suodatin orgaanisille höyryille maalailuun (vesi/liukkkarit)?
                          3M "puolinaamari löytyy iteltä maksoi prismassa jotain 40€ ja toimii ei haise tinnerit nenään

                          En muista mitä luokituksia mut lapuissa luki että suodattaa isosyanaatitkin

                          Oliko tuo 4255 justiisa mut tuon näkönen kuitenkin.

                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • veteraaniseppo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2008
                            • 1283
                            • Hla-Sjk.

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siltikin ohuena kalvona ja mielummin minimissään 400-karkeudella hiotun pinnan päälle, eli eipä sillä sitten oikein hiontavärin tehtävää enään ole.
                            Hiemankin isommat hiomanaarmut alla tai kittirajat jos kerrosvahvuutta jää paljon ja seuraavan kuuman kesäpäivän jälkeen on alta "taistelukentän kartta" näkyvissä.
                            Eli samalla kaavalla menään kuin ihan 1K värimassankin suhteen, jolla nyt ei käytännössä enään virheitä peitellä.
                            Mikäli näissä maalaushommissa ei jostain syystä voi käyttää 2K hiontavärejä, jotka kuitenkin ovat koko maalausprosessin tärkein ja oleellisin asia, niin homma kannattaa teettää siellä missä niitä pystytään käyttämään.
                            Kaikki muu on pelkkää leikkimistä ja itsepetosta.
                            No tästä lähin alan käyttämään sitten 2K hiontavärejä. Ei ole niin painumat tulleet esille kun maalaillut niin pieniä pinta-aloja, mutta nyt kun pinta-alat kasvaneet niin virheidenkin määrä kasvaa Kuskin lokarissa näkyy juurikin sellanen karstaston äärirajat. Taas viisastuttiin lisää, kiitoksia neuvoista ja kokemuksista

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Pari tietämättömän kysymystä tänne! Tarkoitus tuossa vähän harjoitella kaverin King cap:in ruosteitten korjailua ja haluaisin tietää noista marketti kiteistä/pakkeleista esim. Pakla tms. että ajavatko hyvin asiansa? Sillä kysyn noista kiteistä, kun en ole koskaan mitään maalikaupan kittejä kokeillut:think Entä sitten nämä ruosteen syöjä mömmöt.... vaikka tuo: http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ensyoja-36189/

                              Tekeekö noilla ruosteen syöjillä mitään ja toimivatko niin kun niissä mainostetaan?

                              Tarkoitus on oman sedanin takaluukun "kuunpinta" ruosteet sitten myöhemmin poistaa, niin siihenkö päälle 2k vai pitäiskö jotain muuta? Töistä saisin tälläista:http://www.tikkurila.fi/teollinen_ma...mer.3933.shtml
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by janke View Post

                                Tekeekö noilla ruosteen syöjillä mitään ja toimivatko niin kun niissä mainostetaan?
                                Omat kokemukset, toimii. Suoraan ruosteen päälle ja muuttuu mustaksi. Siinä se on ollut ~1,5vuotta ja nyt alkaa hiukan kukkimaan uudelleen. Ostin motonetistä, joku novorost tai semmoinen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎