Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by öpel View Post
    Pitäisi tehdä pientä kittausta ja maalausta, kun Bemarin kylki on oikaisun jälkeen edelleen hieman aaltomaista ja pientä kuhmua täynnä. Valitettavasti en omista ruiskua. Millään Motonetin sprayllä en halua enää alkaa leikkimään, kun lähtevät autopesussa pois, mutta saako "oikeita" automaaleja (2-komponenttiko?) spray-pullotettuna ja tekeekö niillä mitään? Vai onko helpompi ja halvempi viedä suoraan maalaamoon?
    Vie suosiolla automaalarille. Hintoja tosin kannattaa vertailla.

Spraypulloon saadaan tehtyä tarkka sävy, ja 2k lakkaa on myös saatavana spraypulloina, mutta niillä ei maalaa kuin paremman puutteessa jotain ihan pikkuosia. Lisäksi nämä on aivan eri hintaluokan kilikalipurkkeja mitä perus mastonit.

Leave a comment:

• öpel
    replied
    Pitäisi tehdä pientä kittausta ja maalausta, kun Bemarin kylki on oikaisun jälkeen edelleen hieman aaltomaista ja pientä kuhmua täynnä. Valitettavasti en omista ruiskua. Millään Motonetin sprayllä en halua enää alkaa leikkimään, kun lähtevät autopesussa pois, mutta saako "oikeita" automaaleja (2-komponenttiko?) spray-pullotettuna ja tekeekö niillä mitään? Vai onko helpompi ja halvempi viedä suoraan maalaamoon?

Leave a comment:

• Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by markok View Post
    Mistähän tätä löytäisi? Googlella en löytänyt suomesta muita myyjiä kuin Kärkkäinen. Harmi kun tuli pariviikkoa sitten tuolta tilattua, mutta enpä tajunnut tätä ottaa.
    Kärkkäiseltä olen itse hakenut, kun se pääkallopaikka sattuu olemaan täällä Ylivieskassa. Niinhän tuo näyttää äkkiseltään että ei saa muualta kuin sieltä tilaamalla. Toinen vaihtoehto on tilata esim. automaalit.netistä trotonin muovikittiä. Itse olen tilannut tuolta tavaraa.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Esim. dinitrol 6070 muovikittiä pintaan. Itse olen tätä käyttänyt, ja on hyvä tuote (kuten muutkin dinitrolin kitit)
    Mistähän tätä löytäisi? Googlella en löytänyt suomesta muita myyjiä kuin Kärkkäinen. Harmi kun tuli pariviikkoa sitten tuolta tilattua, mutta enpä tajunnut tätä ottaa.

Leave a comment:

• Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by markok View Post
    Muovipuskuriin olen tekemässä pohjia maalausta varten. Puskurissa on puolen kämmenen kokoinen painauma ja ehkä noin 2mm syvä. Mitä tuolle kannattaisi tehdä? Saako painettua suoremmaksi jos puskuria lämmittää vai kannattaako tasoitella kitillä? Mikä kitti ottaa riittävän lujaan kiinni vai vedänkö vain paksusti Trotonin hiontaväriä tuolle kohdalle?
    Esim. dinitrol 6070 muovikittiä pintaan. Itse olen tätä käyttänyt, ja on hyvä tuote (kuten muutkin dinitrolin kitit)

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Onhan noita kaikenmaailman sprutspakkeleita ja fillereitä mitkä on helppo hinkkailla veks. Tai sit jotain "nokeakin" oon nänhy mitä sienellä pyyhitään siihen hinkutettavaan pintaan.

Leave a comment:

• Mr.Speed
    Guest replied
    Onko kellään tietoa sellaisesta pinnan "tarkastusväristä" eli jonkin sortin maali spraypurkissa, jolla ainoastaan tarkoitus suihkia työstettävälle pinnalle, joka helpottaa mahdollisten virheiden löytämistä, ja sen sai pyyhittyä pois helposti. Jossain autolehdessä oli sellaisesta mainos :think Itse olen tähän asti käyttänyt perus kiiltävää mustaa kilikalipurkista, kun olen mielestäni saanut jonkin pinnan riittävän hyväksi. Todella ärsyttävää vaan puhdistaa pois.

Leave a comment:

• Rockford
    replied
    Originally posted by Sakkeri View Post
    Ois tuossa kesällä varmaan ajankohtaista suorittaa E30 hiekkapellille värinvaihto punainen->Diamantschwarz, hiekkapellissähän on perinteisesti röpömassa niin miten se värinvaihto kannattaisi suorittaa?

Hinkkaanko vaan maalin mataksi ja ruikin värit ja lakat niskaan? Turhaankai minä niitä massoja yritän siitä rääppiä pois jos mitään korjattavaa ei ole?
    Jos orginaali kiveniskupinta maaleineen on ok, niin vain punaisella karhunkielellä mattaat koko maalattavan alueen läpi ja hinkkaväriharso + pintavärit.

Leave a comment:

• Sakkeri
    replied
    Ois tuossa kesällä varmaan ajankohtaista suorittaa E30 hiekkapellille värinvaihto punainen->Diamantschwarz, hiekkapellissähän on perinteisesti röpömassa niin miten se värinvaihto kannattaisi suorittaa?

Hinkkaanko vaan maalin mataksi ja ruikin värit ja lakat niskaan? Turhaankai minä niitä massoja yritän siitä rääppiä pois jos mitään korjattavaa ei ole?

Leave a comment:

• AJS
    replied
    Originally posted by KanaDimmy View Post
    Löyty kyllä saksan ebays:tä niin halpaa lakkaa että moro

Onko kellään kokemuksia?

Tilaan tuon setin ja testaan heti kun saapuu suomeen. Pitää kyllä vain varmistaa toimitusaika ensin että ehtii lakat Old schooli 5-series miittiin mennessä vetämään. Eiköhän ne parissa viikossa tule. Lakka on kyllä sellainen missä eron yleensä huomaa, mutta mutta saa nähdä kuinka käy...ei ainakaan hinnan puolesta korkeelta putoa

Edit: http://stores.ebay.de/paintsystems Muutenkin ihan älyttömän halpaa tavaraa tuola
    Laita kokemuksia kunhan olet testannut. Voisin itsellenikin tuota ostaa tallimaalauksiin jos yhtään toimii.

Leave a comment:

• Jarno
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    Onhan suutin kunnolla kiristetty avaimella?
    Suutin on kireällä, mutta katselin räjäytys kuvia Satajetin sivuilta ja vika selvisi. Suuttimen ja ilmanjakorenkaan välistä puuttui pieni O rengas.
    Ruisku tuli minulle käytettynä ja siinä ei ole sitä O rengasta minun aikana
    ollutkaan. Nyt pelaa.

Leave a comment:

• kama
    replied
    Oisko apuja mistä voisi ostaa Alsan Ghost Chrome efektiä?
    Toki muutkin vastaavat käy, mutta kun tuon tavat jo tuntee niin onnistus ekalla...

Googlen mukaan lähin kauppa:

Leave a comment:

• JHo
    replied
    Kellään kokemuksia tuosta mipa cc8 lakasta? Miten kannattaisi vetää että saisi sileän pinnan? paineet oli 2bar ja ruiskuna gti pro lite te20. Tuloksena melkoinen appelsiini. Nostanko paineen 3bar ja ruiskutusetäisyyttä kauemmaksi?

Leave a comment:

• dumppi
    replied
    Originally posted by Jarno View Post
    Mikähän on Satajetin ruiskussa vikana kun työntää ilmakuplia maalikannuun kun painaa liipaisimesta? Ruisku purettu ja putsailtu moneen otteeseen.
    Onhan suutin kunnolla kiristetty avaimella?

Leave a comment:

• KanaDimmy
    replied
    Löyty kyllä saksan ebays:tä niin halpaa lakkaa että moro

Onko kellään kokemuksia?

Tilaan tuon setin ja testaan heti kun saapuu suomeen. Pitää kyllä vain varmistaa toimitusaika ensin että ehtii lakat Old schooli 5-series miittiin mennessä vetämään. Eiköhän ne parissa viikossa tule. Lakka on kyllä sellainen missä eron yleensä huomaa, mutta mutta saa nähdä kuinka käy...ei ainakaan hinnan puolesta korkeelta putoa

Edit: http://stores.ebay.de/paintsystems Muutenkin ihan älyttömän halpaa tavaraa tuola
    Last edited by KanaDimmy; 11-05-2015, 20:03.

Leave a comment:

Working...
X