memebuy23buy

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AJS
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Laajoille alueille kuten konepeltiin ja kattoon vähintään 1.4 suutin ja ”rohkea” vetäisee 1.7:lla.
    Joo eli siinä meni pieleen. Liian pieni suutin ja liian matalat paineet suhteessa maalattavaan pintaan. Kiitoksia neuvoista!

    Onko hemillä tai rockfordilla tietoa mitä eroa näillä kahdella biltemassa myytävällä ruiskulla on?





    Väri, hinta ja viuhkan leveys tietysti, muuten vaikuttavat kyllä hyvin identtisiltä? Täytyy varmaan kokeilla molemmat, halpojahan nämä ovat.
    Last edited by AJS; 07-05-2015, 20:39.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by AJS View Post
    Millaisella ohennuksella olette saaneet hyvää pintaa tällä Troton scratch resistant kirkaslakalla? ... Bilteman ruisku jossa 1.2 suutin.
    Laajoille alueille kuten konepeltiin ja kattoon vähintään 1.4 suutin ja ”rohkea” vetäisee 1.7:lla.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by AJS View Post
    Millaisella ohennuksella olette saaneet hyvää pintaa tällä Troton scratch resistant kirkaslakalla? Itsellä meinasi jäädä konepelti ja takaluukku hieman aplari pintaisiksi. Ohensin vajaan 10% ja vedin harson + kaksi märkää kierrosta. Bilteman ruisku jossa 1.2 suutin. Talli viileä (+16). Olisiko liian pieni suutin vai liian viileä talli? Pinnan sain tasottumaan kun vedin vaan lakkaa lisää niin kauan että sileni. Ei tuota saa kyllä valumaan mitenkään..

    Paljonko muuten pitäisi olla paineet tuolle bilteman ruiskulle värimassan vetoon ja lakalle?
    No tuota, se on vähän riippuvainen kaikesta että miten tasoittuu. Ite oon vedelly joskus +7c' ja v#tusti ohennettuna nopealla kovettajalla että saa edes jotain aikaseksi 0.8 suuttimella. Mutta jossain +20c' olen itse ohentanut mätänetin punasella ruiskulla (en tiedä suutinkokoa) jotain käsikopelolla 15% suunnilleen mittakuppiin tai kunnes tuntuu sopivalta sekottaessa ja ihan hienosti on onnistunut nykyään vaikkei tule kuin ehkä max 3x vuoteen maalailtua mitään. Ja värit on hinkka, helmiäinen, akryyli tai lakka (ehkä hileellä). Voi olla tuuriakin tai sitten tuurilla silmää ettei ole tullut suuremmin juurikaan epäonnistumisia. Omissa vanteissa tuli mutten tiedä mitä, koska ne eivät ikinä (2pv) kuivuneet +40c'?!?

    Ja ne paineet siellä 2.5-3.5bar omasta lapasesta ja "tottumuksesta" + ruiskun säädöistä.

    Ps. Nämä omia sepostuksia ja tottumuksia koska en ole maalari vaan kantapään kautta oppija

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Rider View Post
    Olisiko saanut hieman apua tuon maaliruiskun suuttimien valintaan.

    Eli myyjä tarjoaa tämmöiset tiedot: Please Specify set-up when ordering
    Air cap:
    H1, T1, T2 or T110, Fluid Tip: 1.2, 1.3 or 1.4mm, Name Stamp Option "BASE" or "CLEAR".

    Eli mitäs noista nyt sit pitäs osata valkata? Ja jos joku haluaisi vielä hieman suomentaa noita mitä mikin tarkoittaa.

    Ostatko noita nyt siihen bilteman satajet kopioon?
    Ite olen tullut toimeen ihan hyvin niillä biltemankin suuttimilla.

    Leave a comment:


  • AJS
    replied
    Millaisella ohennuksella olette saaneet hyvää pintaa tällä Troton scratch resistant kirkaslakalla? Itsellä meinasi jäädä konepelti ja takaluukku hieman aplari pintaisiksi. Ohensin vajaan 10% ja vedin harson + kaksi märkää kierrosta. Bilteman ruisku jossa 1.2 suutin. Talli viileä (+16). Olisiko liian pieni suutin vai liian viileä talli? Pinnan sain tasottumaan kun vedin vaan lakkaa lisää niin kauan että sileni. Ei tuota saa kyllä valumaan mitenkään..

    Paljonko muuten pitäisi olla paineet tuolle bilteman ruiskulle värimassan vetoon ja lakalle?
    Last edited by AJS; 06-05-2015, 18:47.

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Olisiko saanut hieman apua tuon maaliruiskun suuttimien valintaan.

    Eli myyjä tarjoaa tämmöiset tiedot: Please Specify set-up when ordering
    Air cap:
    H1, T1, T2 or T110, Fluid Tip: 1.2, 1.3 or 1.4mm, Name Stamp Option "BASE" or "CLEAR".

    Eli mitäs noista nyt sit pitäs osata valkata? Ja jos joku haluaisi vielä hieman suomentaa noita mitä mikin tarkoittaa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Oletteko törmänneet ammattimaalarien maalaustöissä sellaiseen ilmiöön että lakka on syystä tai toisesta pehmeä. Maalauksesta on useita kuukausia, mutta silti tuntuu että pestessä tietty paneeli naarmuuntuu helpommin kun auton oma kova lakkapinta.
    Toki tuosta pehmeästä lakasta on helppo pyyhkäistä epäkeskokoneella ne ohuet pintanaarmut pois ja se taas näyttää hyvältä. Kysyin maalarilta, sanoi ettei muut ole hänen lakoistaan valittanut ja ihan normaalisti uunitettu..
    Sama havainto itellä. Selkeästi pehmeämpää lakkaa oli muijan autossakin kolarikorjauksen jäljiltä. Naarmuuntui naurettavan helpolla verrattuna orkkis pintaaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Rider View Post
    Mites maalatessa tuo kompurapuoli? Vedenerotin ja paineensäädin varmaan välttämättömiä, mutta riittääkö kompura joka on näillä tiedoilla:

    Tekniset tiedot
    Teho: 3 hv / 2,2 kW
    Ilmantuotto: 310 l/min.
    Paine: 8/10 bar
    Säiliö: 50 l
    Paino: 39 kg

    Lisätiedot
    Öljykäyttöinen.
    Riittää todellakin.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Oletteko törmänneet ammattimaalarien maalaustöissä sellaiseen ilmiöön että lakka on syystä tai toisesta pehmeä. Maalauksesta on useita kuukausia, mutta silti tuntuu että pestessä tietty paneeli naarmuuntuu helpommin kun auton oma kova lakkapinta.
    Toki tuosta pehmeästä lakasta on helppo pyyhkäistä epäkeskokoneella ne ohuet pintanaarmut pois ja se taas näyttää hyvältä. Kysyin maalarilta, sanoi ettei muut ole hänen lakoistaan valittanut ja ihan normaalisti uunitettu..

    Leave a comment:


  • Vuarine
    replied
    Originally posted by Rider View Post
    Mites maalatessa tuo kompurapuoli? Vedenerotin ja paineensäädin varmaan välttämättömiä, mutta riittääkö kompura joka on näillä tiedoilla:

    Tekniset tiedot
    Teho: 3 hv / 2,2 kW
    Ilmantuotto: 310 l/min.
    Paine: 8/10 bar
    Säiliö: 50 l
    Paino: 39 kg

    Lisätiedot
    Öljykäyttöinen.
    Kyllähän tollasella kompuralla jo jotain maalailee. Vedenerotin tosiaa olis hyvä olla ja ennen maalaamista muistaa päästää kompurasta kondensio vedet ulos säiliön pohjasta.

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Mites maalatessa tuo kompurapuoli? Vedenerotin ja paineensäädin varmaan välttämättömiä, mutta riittääkö kompura joka on näillä tiedoilla:

    Tekniset tiedot
    Teho: 3 hv / 2,2 kW
    Ilmantuotto: 310 l/min.
    Paine: 8/10 bar
    Säiliö: 50 l
    Paino: 39 kg

    Lisätiedot
    Öljykäyttöinen.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Hep!

    Ois tarkotus sutia nyt tulevana viikonloppuna vanteiden kehäpultit maaliin. Maaliksi tulee tosiaan kultanen. Ennen värimassan vetoa sain ohjeeksi, että epoksi alle.

    Netistä penkomalla löysin kaks Subaru Gold värikoodia (Glasurit)
    Vanhempi: 2C2B
    Uudempi: W083G

    Oisko noiden värikoodien lisäksi vielä jotain ehdotusta kellään? Kehäpultit ovat siis BBS RC vanteiden pultit ja maalit ois tarkotus hakea huomenna.

    Vinkkejä ton värimassan levittämiseen; mikä ois hyvän kokonen suutin? paineet varmaan 2-3bar? Oon aikasemmin vaan hinkkaväriä suihkinu. :think

    EDIT:

    Note to myself: Lue threadi. "hyvä suutin värimassan ja lakan vetoon on 1.2-1.3"
    Last edited by MikkoJII; 29-04-2015, 18:10.

    Leave a comment:


  • AJS
    replied
    Jos haluaa laittaa lakkaa useamman kerroksen niin mikä olisi oikea toimintatapa? Ajatuksena siis saada varmasti riittävän paksu lakka jotta sen voi maalauksen jälkeen hioa ja kiilloittaa.

    Paljonko arvioisitte menevän värimassaa e36 cabrion värinvaihtoon? Mustasta tumman siniseksi öljyvärillä. Ulkopintoihin tulee harmaa hiontaväri ja sisäpuoliin värimassa suoraan mustalle pinnalle.

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Kiitoksia paljon! mites toi puskurihomma että jos kokeilis ensin pelkällä lakalla ensin ja katotaan tuleeko pintaa kun ei tunnu olevan syviä uurteita nii tarviiko muuta kun hento karhennus?

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Haluisko joku koota semmoset yksinkertaset stet by step ohjeet noihin pohjatöihin ja minkä valmistajan tuotteet on hyviä. Netistä on koitettu imeä kaikki tieto mitä on löytynyt.
    Pohjatöihin


    Ton tyyppinen tai IKH:lla on vastaava saman hintaluokan ja hyväksi todettu.

    Pohjiinkin varmaan monta eri tyyliä mutta sanotaan nyt oma

    1. enimmät ruosteet rälläkällä ja/tai porakone "teräsharja laikalla"

    2. hiekkapuhaltaa niin tunteella että kusi lentää ja ruosteet räjähtää

    3. brakeclean tai vastaavalla puhdistus

    4. ruosteenestomaalia päälle

    5. kittiä tai tarvittaessa ensin hitsiä

    6. tasoittaa vaikka koneella ja viimmeistely vesihionta käsin niin että
    taas jotain lentää jostain

    7. pohjamaalia ja sitä vielä tarpeen vaatiessa vähän sipaista vesihiomapaprulla

    8. maalia muutama kerros

    9. lakkaa ensin harsottaa pinnalle pieni kerros ja hetkenpäästä perään märäksi asti

    Success

    Edit:

    Siinä vielä hyviä hiomatarvikkeita

    Teräsharja systeemi porakoneeseen

    Ahtaisiin paikkoihin/nurkkiin.

    (molemmilla saa aika hyvää damagea aikaseksi jos lähtee lapasesta)

    Neekherin tukka rälläkkään
    Korkealaatuinen karkea puhdistuslaikka kulmahiomakoneisiin. Maalin ja ruosteen poistamiseen, hitsaussaumojen puhdistamiseen ym.


    Hiomakone mallia hiiri

    (ihan kätsy pieniin kohteisiin ja ahtaisiin paikkoihin)

    Epäkeskolla sitten parempi vedellä isompia alueita ja loput käsin hiomatason kanssa

    Siinä nyt ens alkuun jotain pikku vinkkejä
    Last edited by KanaDimmy; 28-04-2015, 11:04.

    Leave a comment:

Working...
X