Mites isot suuttimet tuohon pitäs sitten hommata että saa tuon maalauksen teoriassa onnistumaan?
Jos lähtis ihan näin aluksi noita puskureita entraamaan niin riittäisikö teräsvillalla karhennus ja loivennus, jonka jälkeen sitten lakka pintaan? Miten suurelle alueelle tuo karehnnus on tehtävä ja miten tuo lakan ruiskutus?
Mistäs sitä lähtis ruiskua kattelemaan ja minkälaista, ehdotuksia kuunnellaan. Jos budjetin ylärajan vois olla se 200e.
Haluisko joku koota semmoset yksinkertaset stet by step ohjeet noihin pohjatöihin ja minkä valmistajan tuotteet on hyviä. Netistä on koitettu imeä kaikki tieto mitä on löytynyt.
Biltema tai motonet ostopaikkana ja se 25€ maksava satajetin kopioruisku on ihan mercedes.
Siihen voit halutessasi ostaa satajetin omat suuttimet yms. Nuo halpisliikkeet myy myös erikokoisia suuttimia
Mistäs sitä lähtis ruiskua kattelemaan ja minkälaista, ehdotuksia kuunnellaan. Jos budjetin ylärajan vois olla se 200e.
Haluisko joku koota semmoset yksinkertaset stet by step ohjeet noihin pohjatöihin ja minkä valmistajan tuotteet on hyviä. Netistä on koitettu imeä kaikki tieto mitä on löytynyt.
kuvat on paskoja, kun ei kännykällä saa oikein ikuistettua tuota väriä, on joku BMW:n vihreä johon sekoitettu isoja hopeita metallikiteitä, taitaa valossa tummasta vaaleaan vihreään.
Hyvä hyvä! Soppa on valmiiksi isokiteinen Islandgrün, jota terästetty/vaalennettu aimo annoksella Debeerin linjaston erittäin karkealla sekoitushopealla = kidettä löytyy. Luulen, että livenä ja varsinkin auringossa tämä on The Juttu Pitääpä heilahdella...
Noniin nyt tarvitsisi aloitteleva maalari vähän neuvoja. Eli siis omasta kulkineesta löytyi muutama maalattava kohta ja arvelin kysellä vähän mielipiteitä, että kannattaako edes yrittää itse maalata vai vienkö suoraan maalarille?.
Mielestäni kannattaa lähteä itse koittamaan jos on vähänkään hajua ruosteen poistosta ja pohjatöistä. Ne siinä yleensä kusee jos joku. Ruosteet saatava kunnolla pois ennen mitään pohjamaaleja ja kittailuja, muuten ei kestä kuin sen ensimmäisen talven. Otat selvää ruosteenpoistosta, materiaaleista ja työkaluista ennen hommaan ryhtymistä. Aloita vaikka jostain takaluukun sisäosasta ettei oo heti kovin näkyvä paikka jos jokin menee vikaa.
Ja niinkuin Hemi tuossa mainitsikin niin älä turhaan osta kalliita leluja millä harjoitella. Ihan perus 20-40e ruiskulla pääsee pitkälle ja juurikin on aina jostain muusta kiinni työnlaatu kuin ruiskusta
...maalaus tapahtui jollain kolmen markan motonetin punakahvaisella ruiskulla.
Mutta kuten jo moneen kertaan todettua, nämä aloittelevat maalaukset eivät ole juurikaan kiinni siitä kompurasta ja ruiskusta, vaan näillä mototet/biltematasoisilla saa kyllä niin hyvää aikaiseksi kuin alottelija saa yleensäkkään millään. Toisaalta, myös oikea ammattilainen saa näillä motonet/biltemaruiskuilla tarvittaessa Show-laatua.
Pointtini on se että siitä laitteistosta ei kannata tehdä itselleen mitään kynnyskysymystä aloittaa oma harrastemaalaus...siis vain siksi että ”isot pojat” netissä kertoilee kuinka monta tonnia pitää laitteisiin sijoittaa ennen kuin saa yhtään mitään aikaiseksi?
Kuitenkin, se on "taivahan tosi” että ei se koko, vaan kuinka sitä käyttelee ja
kuinka rajoitteet kompensoi...
Noniin sain hd.n tankin ja lokarin maalattua, elämäni ensimmäinen maalaus, ja pinnasta tuli mielestäni erittäin hyvä ekaksi kerraksi, yhtään valumaa ei ole, maalia ja lakkaa on kaikkialla siellä missä pitää, eikä appelsiiniakaan löydy, muutama roska löytyy mutta ihan ymmärrettävää kun kyseessä autotalli maalaus. Suurin viba tuli pohjissa, parissa kohtaa näky ihan suora huolimattomuus ja parissa kohtaa näkyy naarmuja kun peilaa valossa. Laittelen kuvia myöhemmin
edit: maalaustapahtui jollain kolmen markan motonetin punakahvaisella ruiskulla.
kuvat on paskoja, kun ei kännykällä saa oikein ikuistettua tuota väriä, on joku BMW:n vihreä johon sekoitettu isoja hopeita metallikiteitä, taitaa valossa tummasta vaaleaan vihreään.
1.kuva on takakontin kuskinpuolelta.
2.kuva on takakontin sivusta.
3.kuva on kanssa takakontin yläreunasta, lasin alta.
4.kuva on etupuskurista ja tässä varmaan joutuu maalaan uudestaan, koska maali lohkeillut/hilseillyt.
Noniin nyt tarvitsisi aloitteleva maalari vähän neuvoja. Eli siis omasta kulkineesta löytyi muutama maalattava kohta ja arvelin kysellä vähän mielipiteitä, että kannattaako edes yrittää itse maalata vai vienkö suoraan maalarille?
Jos nyt kannattaa itse maalata niin ruiskua ei ole vielä tällähetkellä, mutta tarkoitus oli tilata sellainen, joten senkin suhteen voisi antaa joku vähän vinkkiä.
Laitan vielä seuraavaan postaukseen muutaman lisäkuvan, kun tähän ei mahtunut enempää.
1.kuva on takapuskurista ja epäilen, että selviäisi pelkällä lakan uusimisella.
2. kuva on takapuskurin yläpuolelta, joku työntänyt kauppakärrit ilmeisesti parkkipaikalla autoon.
3. kuva on takavalon alta ja tästä lähtenyt maali lohkeamaan.
4.kuva on takapuskurista ja tästäkin ehkä selviäisi lakan uusimisella?
5. kuva on takakontin alareunasta apukuskin puolelta.
Minulla painemittari näyttää 7bar kun ei paina liipaisinta. Kun ruiskupistoolin liipaisimen painaa pohjaan laskee mittarin paine 3 bariin. Onko jossain vikaa?
Ruiskuna bilteman sininen satajet kopio.
Eiköhän se ihan kunnossa ole. Maalia kannuun ja liipaisin pohjaan
Olis tässä suunnitelmissa maalata BBS RC041 vanteiden kehäpultit.
Mulla on nyt nuo pultit ja mutterit käytetty sinkissä ja ne on pinnaltaan hyvät ja nyt pitäs alkaa suunnittelemaan maalausta noille. Noihin pitää varmaan vetästä jokin pohjamaali mikä sopii sinkitylle? Helpoin tapa on varmasti vetää tuo pohjamaali 2k-spraynä vai onko esim. kynäruiskulla sohiminen parempi tapa?
Maalaus tapahtuu todennäkösesti niin, että poraan lankkuun tarvittavan määrän reikiä ja upotan pultit boorien tasalle siihen lankkuun. Mikä on muuten pohjamaalin väri jos haluan pulteista kultaset? :think
No mulla ainakin pysyy suht samassa kaiken aikaa painaa liipasinta tai ei. Mutta liipaisin pohjassa on se ruiskutuspaine. Mutta koita mikä paine tuntuu lapaseen sopivalta. Joskus vetäny alle kakkosenki paineilla jos on ollu pieniä paikkoja eikä ole halunnu pöllytellä kauheasti. Toki maalimäärät sen mukaan ettei ala sylkemään mitä sattuu.
Minulla painemittari näyttää 7bar kun ei paina liipaisinta. Kun ruiskupistoolin liipaisimen painaa pohjaan laskee mittarin paine 3 bariin. Onko jossain vikaa?
Ruiskuna bilteman sininen satajet kopio.
No mulla ainakin pysyy suht samassa kaiken aikaa painaa liipasinta tai ei. Mutta liipaisin pohjassa on se ruiskutuspaine. Mutta koita mikä paine tuntuu lapaseen sopivalta. Joskus vetäny alle kakkosenki paineilla jos on ollu pieniä paikkoja eikä ole halunnu pöllytellä kauheasti. Toki maalimäärät sen mukaan ettei ala sylkemään mitä sattuu.
Leave a comment: