Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mr.Speed
-
Originally posted by Mr.Speed View PostMielellään autotallista on löydyttävä koneellinen ilmanpoisto, se on perus 50m2 tallikin hyvin äkkiä niin sumua ja katkua täynnä vaikka maalaisi auton yli asti osissa.
Vieläpä niin että maalaustilaan syntyy lievä ylipaine tai muuten maalattu pinta on täynnä roskaa.
Normaalisti ns.”autotalliolosuhteissa” ei pystykkään maalaamaan kuin luukun/puskurin/ehkä maksimissaan pari kerrallaan jos haluaa lopputuloksesta hyvän ja mahdollisimman vähän roskaa pintaan.
Eli joo, omat ensimmäiset harjoittelu ylivedot vuonna miekka ja kilpi...early 80`s, kun haluttiin jo hyvää, tehtiin juuri näin ja kokonainen yliveto kesti sen reilun viikon, mutta olihan siinä lopputuloksessakin huima ero siihen mitä oltiin yritetty räpistellä kertavetoina tallin ovet auki tai erilaisin imuri/puhallinvirityksi ennen sitä.
Jopa näyttelyihin maalattiin muutamia autoja ja ennen kaikkea prätkiä normi ”autotallissa” varsin vaatimattomin laittein(tuotot varmasti paineella maksimissaankin n.100l/min luokkaa).
Ok, hidastahan se oli ja jälkitöitä jonkin verran, mutta mahdollista se toki oli, kun vedettiin vain kerralla sen mitä hyvin kastellussa tallissa sai ovet kiinni vedettyä kerralla(sen jälkeen 20-30min vetäytyminen rauhassa ja vasta sitten ovet auki/tuuletus).
Se mikä tavallaan avasi homman tuolloin oli sen ymmärtäminen että ei ole kiire mihinkään.
Ekat treenit ihan johonkin kämmenen kokoiseen lätkään, rauhassa ja huolella niin että ”pala” kiilsi kuin näären munat, ilman roskaa ja vieheitä.
Vasta kun ne onnistuivat virheettömästi, siirryttiin mopojen+prätkien pikkuosiin ja siitä tankkeihin+runkoihin,ym.
Autopuoelelta ensin peltivanteita ja muita pikkuosia ja pyrkimys aina täydellisyyteen, ei nopeuteen/hosumiseen.
Sitten kun sai ekan kerran kokonaisen nokkapellin onnistumaan ja värinkin vielä stemmaamaan, oli jo melko varma että tästä voi tulla vaikka ammatti.
Pari epätyydyttävää räpellystä ylivedoissa juuri yrityksellä vetää koko kiesi kerralla, palautti kyllä maanpinnalle ja ymmärryksen siihen että yliveto kerralla on juttu jota ei kannata yrittääkkään ilman kunnollisia olosuhteita, olit kuinka hyvä maalari tahansa.
Se vaan ei onnistu jos et saa tilaan PUHDASTA lämmintä korvausilmaa todellakin riittävästi ja tilaan jossa valaistus on 100% ympäri auton....myös helmojen tasalla,jne,jne.
Eli sen jälkeen maalattiin kaikki luukku/kahta isommat vedot aina osissa, kunnes homma luiskahti jossain kohtaa ammatiksi.
Eli summa summarum, oleellista ei ole laitteiden koko, eikä kovin paljoa laatukaan(niin paljoa kuin mitä amatööriot kuvittelee), vaan se miten tehdään jos käytetty tila on rajoitettu.
Millään +350l/min kompuralla ei tee yksinkertaisesti mitään tilassa mikä ei pysy ylipaineisena+lämpimänä ja mikä ei pysty tuuppaamaan kaikkea sitä maalipölyä ulos maalaustilasta mitä tuolla tuoltolla saadaan ruiskusta ulos.
Ok, toki voidaan käyttää pelkkää imuria ja vetää maalipöly raakasti ulos, mutta pölyä ja sitä kautta jälkitöitä on tiedossa ihan vitusti.
Samalla, jos tila ei pysy riittävän lämpimänä, niin valumaa ja muutakin vikaa varsinkin metalliväreissä on kyllä ihan varmasti ja paljon.
Siihen puskurin tai lokarin vetoon LAADUKKAASTI riittää enemmän kuin mainiosti kerrostalotalli, pieni naulakompura ja Bilteman sininen ruisku 1.2-1.4 suuttimella.
Kunnon tilan kastelu...ei pelkkä ”kostutus" ja ”matalasykkeistä” maltillista ruiskutusta vain sen verran mitä pystyy ovet kiinni vetämään.
Ok, se ei ole paljoa kerralla, mutta joka kerran kun se ovi aukeaa, tietää se monen tunnin jälkitöitä ja pahimmillaan uudelleen vetoa jos pinnoista halutaan oikeasti hyvät.
Sitä voi pitää itseään jo jonkinlaisena maalarina kun saa vedettyä ihan kauttaaltaan 0.5l kaljatölkin pintaan virheettömän metallivärin ja päälle virheettömän/roskattoman 3-4-kerroksisen lakan. Se kuitenkin onnistuu vallan mainiosti lähes millä tahansa laitteilla ja kerrostalon autotallissa, siitä se ei ole kiinni.Last edited by Hemi; 14-02-2016, 02:03.
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Hemi View PostSitten kun sai ekan kerran kokonaisen nokkapellin onnistumaan ja värinkin vielä stemmaamaan, oli jo melko varma että tästä voi tulla vaikka ammatti.
kunnes homma luiskahti jossain kohtaa ammatiksi.
Itsellä on juuri tällä hetkellä sellainen meininki että haluaisin siirtyä harrasteliasta ammattilaiseksi. Oppisopimustyöpaikkaa olen kysellyt, ja valoa kajastaa tunnelin päässä.
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostNäin, mutta tärkeämpi olisi pölytön ja lämmin tuloilma ja riittävä valo kaikkialla missä maalaa.
Vieläpä niin että maalaustilaan syntyy lievä ylipaine tai muuten maalattu pinta on täynnä roskaa.
Normaalisti ns.”autotalliolosuhteissa” ei pystykkään maalaamaan kuin luukun/puskurin/ehkä maksimissaan pari kerrallaan jos haluaa lopputuloksesta hyvän ja mahdollisimman vähän roskaa pintaan.
Eli joo, omat ensimmäiset harjoittelu ylivedot vuonna miekka ja kilpi...early 80`s, kun haluttiin jo hyvää, tehtiin juuri näin ja kokonainen yliveto kesti sen reilun viikon, mutta olihan siinä lopputuloksessakin huima ero siihen mitä oltiin yritetty räpistellä kertavetoina tallin ovet auki tai erilaisin imuri/puhallinvirityksi ennen sitä.
Jopa näyttelyihin maalattiin muutamia autoja ja ennen kaikkea prätkiä normi ”autotallissa” varsin vaatimattomin laittein(tuotot varmasti paineella maksimissaankin n.100l/min luokkaa).
Ok, hidastahan se oli ja jälkitöitä jonkin verran, mutta mahdollista se toki oli, kun vedettiin vain kerralla sen mitä hyvin kastellussa tallissa sai ovet kiinni vedettyä kerralla(sen jälkeen 20-30min vetäytyminen rauhassa ja vasta sitten ovet auki/tuuletus).
Se mikä tavallaan avasi homman tuolloin oli sen ymmärtäminen että ei ole kiire mihinkään.
Ekat treenit ihan johonkin kämmenen kokoiseen lätkään, rauhassa ja huolella niin että ”pala” kiilsi kuin näären munat, ilman roskaa ja vieheitä.
Vasta kun ne onnistuivat virheettömästi, siirryttiin mopojen+prätkien pikkuosiin ja siitä tankkeihin+runkoihin,ym.
Autopuoelelta ensin peltivanteita ja muita pikkuosia ja pyrkimys aina täydellisyyteen, ei nopeuteen/hosumiseen.
Sitten kun sai ekan kerran kokonaisen nokkapellin onnistumaan ja värinkin vielä stemmaamaan, oli jo melko varma että tästä voi tulla vaikka ammatti.
Pari epätyydyttävää räpellystä ylivedoissa juuri yrityksellä vetää koko kiesi kerralla, palautti kyllä maanpinnalle ja ymmärryksen siihen että yliveto kerralla on juttu jota ei kannata yrittääkkään ilman kunnollisia olosuhteita, olit kuinka hyvä maalari tahansa.
Se vaan ei onnistu jos et saa tilaan PUHDASTA lämmintä korvausilmaa todellakin riittävästi ja tilaan jossa valaistus on 100% ympäri auton....myös helmojen tasalla,jne,jne.
Eli sen jälkeen maalattiin kaikki luukku/kahta isommat vedot aina osissa, kunnes homma luiskahti jossain kohtaa ammatiksi.
Eli summa summarum, oleellista ei ole laitteiden koko, eikä kovin paljoa laatukaan(niin paljoa kuin mitä amatööriot kuvittelee), vaan se miten tehdään jos käytetty tila on rajoitettu.
Millään +350l/min kompuralla ei tee yksinkertaisesti mitään tilassa mikä ei pysy ylipaineisena+lämpimänä ja mikä ei pysty tuuppaamaan kaikkea sitä maalipölyä ulos maalaustilasta mitä tuolla tuoltolla saadaan ruiskusta ulos.
Ok, toki voidaan käyttää pelkkää imuria ja vetää maalipöly raakasti ulos, mutta pölyä ja sitä kautta jälkitöitä on tiedossa ihan vitusti.
Samalla, jos tila ei pysy riittävän lämpimänä, niin valumaa ja muutakin vikaa varsinkin metalliväreissä on kyllä ihan varmasti ja paljon.
Siihen puskurin tai lokarin vetoon LAADUKKAASTI riittää enemmän kuin mainiosti kerrostalotalli, pieni naulakompura ja Bilteman sininen ruisku 1.2-1.4 suuttimella.
Kunnon tilan kastelu...ei pelkkä ”kostutus" ja ”matalasykkeistä” maltillista ruiskutusta vain sen verran mitä pystyy ovet kiinni vetämään.
Ok, se ei ole paljoa kerralla, mutta joka kerran kun se ovi aukeaa, tietää se monen tunnin jälkitöitä ja pahimmillaan uudelleen vetoa jos pinnoista halutaan oikeasti hyvät.
Sitä voi pitää itseään jo jonkinlaisena maalarina kun saa vedettyä ihan kauttaaltaan 0.5l kaljatölkin pintaan virheettömän metallivärin ja päälle virheettömän/roskattoman 3-4-kerroksisen lakan. Se kuitenkin onnistuu vallan mainiosti lähes millä tahansa laitteilla ja kerrostalon autotallissa, siitä se ei ole kiinni.
Tarkoitus olisi tuota käyttöautoa tuossa maalailla, mutta miten kun tuossa on suorakiiltomaali (dunkelblau) joten kestääkö se maali mitenkään ilman lakkaa? Jos tuota akryylia vetäsee ilman lakkausta, niin täytyykö sitä maalata useampi kerros? Olen hiukan pihalla näistä....Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTarkoitus olisi tuota käyttöautoa tuossa maalailla, mutta miten kun tuossa on suorakiiltomaali (dunkelblau) joten kestääkö se maali mitenkään ilman lakkaa? Jos tuota akryylia vetäsee ilman lakkausta, niin täytyykö sitä maalata useampi kerros? Olen hiukan pihalla näistä....
Tosin suosittelen ehdottomasti jo alusta asti opettelemaan/pyrkimään kaksikerrosjärjestelmään, eli ensin 1K vesi tai liuotinpohjainen väri ja päälle 2K kirkaslakka. Sen suorakiiltovärinkin voi toki lakata, mutta siinä ei ole oikein mitään järkeä kuin erikoistapauksissa.
Tällä 2-kerros systeemillä pystyy kuitenkin väripinnan ”rakentamaan” harkitummin/hallitummin autotalliolosuhteissa ja on itse asiassa aloittelijalle helpompi tapa saada oikeasti hyvää pintaa ilman isoja jälkitöitä.
Kuitenkin kaikki metalli/helmiäisvärit ovat joka tapauksessa kaksikerrosvärejä, jolloin tämä järjestelmä pitää olla hallussa ns.ensisijaisesti.Last edited by Hemi; 14-02-2016, 14:00.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSuorakiiltomaalit eivät nimensä mukaisesti vaadi lakkaa, vaan ovat ikäänkuin värin ja lakan sekoitusta itsessään.
Tosin suosittelen ehdottomasti jo alusta asti opettelemaan/pyrkimään kaksikerrosjärjestelmään, eli ensin 1K vesi tai liuotinpohjainen väri ja päälle 2K kirkaslakka. Sen suorakiiltovärinkin voi toki lakata, mutta siinä ei ole oikein mitään järkeä kuin erikoistapauksissa.
Tällä 2-kerros systeemillä pystyy kuitenkin väripinnan ”rakentamaan” harkitummin/hallitummin autotalliolosuhteissa ja on itse asiassa aloittelijalle helpompi tapa saada oikeasti hyvää pintaa ilman isoja jälkitöitä.
Kuitenkin kaikki metalli/helmiäisvärit ovat joka tapauksessa kaksikerrosvärejä, jolloin tämä järjestelmä pitää olla hallussa ns.ensisijaisesti.
Tuossa tuon auton väri BMW Dunkelblau Farbcode 263Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOk. Onkohan tuossa sitten alunperin jokin vesi/liuotin maali ja siinä lakka? Metalliväri tuo e39 ei ole ja todella helposti tulee naarmu pintaan. En tiedä mikä pesuneste on pillannut konepellin kun siihen on tullut tässä vuoden sisällä 2mm pieniä kuplia ihan helvetisti.:think
Tuossa tuon auton väri BMW Dunkelblau Farbcode 263
Tämä tarkoittaa sitä että konepelti on jossain kohtaa uudelleen maalattu ja että ongelma ei katoa vain uudella ylimaalauksella, vaan käytännössä tarvitaan uusi konepeitto.
Ok, voi tästäkin hioa kaikki vanha pois peltin asti, mutta työ on sen verran laaja ja haastava, että järkevintä on vaihtaa koko konepeitto (mielummin tietenkin saman väriseen käytettyyn orggikseen).
Eli siellä on nyt vedetyn lakkapinnan alle jätetty jotakin joka nyt nousee pieninä kuplina pintaan.
Todennäköisesti vesimaali ei ole ollut läpikuivaa ennen lakanvetoa, mutta toki kyse voi olla jostain muustakin.
Ongelma ei kuitenkaan enään poistu lopullisesti muuta kuin aloittamalla kokonaan uusi pinnoitus peltipuhtaalta pinnalta ja tälle tulee niin paljon hintaa jo ”emmeiden” vuoksi, että uusi konepeitto hakuun.
Tämä on kuitenkin suhteellisen yleinen väri, jolloin pienellä vaivannäöllä löydät kyllä samanvärisen purkuosan.
Vaikka sen sitten joutuisi maalaamaan pinnat uusiksi, se kannattaa siltikin ennemmin kuin alkaa tämän kanssa pohjista ylöspäin.Last edited by Hemi; 17-02-2016, 19:25.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tuo Dunkelblau on ilman muuta metalli/helmiäis kaksikerrosväri, joka siis tarkoittaa 1K vesi tai liuotinpohjaista perusväriä=värimassaa, jonka päälle on laskettu 2K kirkaslakka. Metallivärejä ei siis ole ns.suorakiiltoväreinä lainkaan.
Mikään pesuaine ei nosta väripintaan kulpaa, vaan ongelma on ilman muuta aiemmin tehdyssä maalauksessa (ongelma on siis pinnan alla).
Tämä tarkoittaa sitä että konepelti on jossain kohtaa uudelleen maalattu ja että ongelma ei katoa vain uudella ylimaalauksella, vaan käytännössä tarvitaan uusi konepeitto.
Ok, voi tästäkin hioa kaikki vanha pois peltin asti, mutta työ on sen verran laaja ja haastava, että järkevintä on vaihtaa koko konepeitto (mielummin tietenkin saman väriseen käytettyyn orggikseen).
Eli siellä on nyt vedetyn lakkapinnan alle jätetty jotakin joka nyt nousee pieninä kuplina pintaan.
Todennäköisesti vesimaali ei ole ollut läpikuivaa ennen lakanvetoa, mutta toki kyse voi olla jostain muustakin.
Ongelma ei kuitenkaan enään poistu lopullisesti muuta kuin aloittamalla kokonaan uusi pinnoitus peltipuhtaalta pinnalta ja tälle tulee niin paljon hintaa jo ”emmeiden” vuoksi, että uusi konepeitto hakuun.
Tämä on kuitenkin suhteellisen yleinen väri, jolloin pienellä vaivannäöllä löydät kyllä samanvärisen purkuosan.
Vaikka sen sitten joutuisi maalaamaan pinnat uusiksi, se kannattaa siltikin ennemmin kuin alkaa tämän kanssa pohjista ylöspäin.
Tuossa kuva noista kupleista.. Vähän huono kännykkä kuva mutta ehkä kertoo asiansa.
Auto ei ole minun, mutta sama väri. Mistähän vi...ta mulla ollu käsitys, että tuo on jotain akryyli paskaa.:think
Last edited by janke; 27-08-2017, 08:38.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Nyt täytyy sanoa että en ihan heti muista vastaavan näköistä ongelmaa maalipinnassa nähneeni, vaikka tässä vuosien saatossa vaikka mitä on nähtykin?
Eli kyse on jostain muusta kuin märäksi jääneestä vesimassasta, silikonista tms.
Jokin reaktio/epäpuhtaus tuon lakan alla muhii, mutta mikä, on ainakin minulle arvoitus?
Periaaatteessa soodalla puhtaaksi puhaltaen+pesu ja siitä eteenpäin tuon varmasti saa pelastettua, mutta maksaako vaivaa?
Nimittäin jos sinulla on ajatuksena itse maalata e39:in todella suuri konepeitto talliolosuhteissa ja pohjista lähtien, niin ainakaan helpolla siitä ei hyvää tule, vaikka taidot muuten riittäisivät.
Olisi nimittäin haaste ammattimaalarillekkin niissä olosuhteissa, koska sen veto vaatii isoa tuottoa/isolla suuttimella, kunnon ilmanvaihtoa, oikeaa lämpöä, oikeaa ammattitaitoa jne,jne.
Eliu heti koko ylivedon jälkeen haastavin maalausproggis...e39:in metalli/helmiäisvärinen konepeitto.
Hopeinen olisi vielä haastavampi, mutta kyllä tässäkin riittää haastetta riittämiin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt täytyy sanoa että en ihan heti muista vastaavan näköistä ongelmaa maalipinnassa nähneeni, vaikka tässä vuosien saatossa vaikka mitä on nähtykin?
Eli kyse on jostain muusta kuin märäksi jääneestä vesimassasta, silikonista tms.
Jokin reaktio/epäpuhtaus tuon lakan alla muhii, mutta mikä, on ainakin minulle arvoitus?
Periaaatteessa soodalla puhtaaksi puhaltaen+pesu ja siitä eteenpäin tuon varmasti saa pelastettua, mutta maksaako vaivaa?
Nimittäin jos sinulla on ajatuksena itse maalata e39:in todella suuri konepeitto talliolosuhteissa ja pohjista lähtien, niin ainakaan helpolla siitä ei hyvää tule, vaikka taidot muuten riittäisivät.
Olisi nimittäin haaste ammattimaalarillekkin niissä olosuhteissa, koska sen veto vaatii isoa tuottoa/isolla suuttimella, kunnon ilmanvaihtoa, oikeaa lämpöä, oikeaa ammattitaitoa jne,jne.
Eliu heti koko ylivedon jälkeen haastavin maalausproggis...e39:in metalli/helmiäisvärinen konepeitto.
Hopeinen olisi vielä haastavampi, mutta kyllä tässäkin riittää haastetta riittämiin.
Puhallus ja pohjat voisi vetästä töissä, ja ehkä pinnankin kun onhan sielä töissä oikeita automaalareitakin jotka ovat hairahtaneet teräsrakenne maalareiksi. Kaverin luona on helvetin iso paja jossa aikoinaan suihkittiin tuuninki fouksen puskimet/spoilerit väriin, mutta nykyään hänellä on sielä aina jotain maatalous vehkeitä purettuna, joten sen saa nyt unohtaa. Ei tuohon tarvitse saada mitään näyttely pintaa, mutta jokin kohtuullinen maalaus olisi ihan jees. Joo, ei tuola mun tallissa oikein suuria pintoja vedellä, mutta puskurin koitan saada sielä maalattua.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, kun mielestäni tuota autoa ei ole maalailtu koskaan. Tosiaankin vuosisitten alkoi tuo kuppa iskemään, ja on tässä talven aikana vain pahentunut, kun lumi ja jää siinä maannut. En muista, että auton lähellä olisi joillain mömmöillä suihkittu tms.
Puhallus ja pohjat voisi vetästä töissä, ja ehkä pinnankin kun onhan sielä töissä oikeita automaalareitakin jotka ovat hairahtaneet teräsrakenne maalareiksi. Kaverin luona on helvetin iso paja jossa aikoinaan suihkittiin tuuninki fouksen puskimet/spoilerit väriin, mutta nykyään hänellä on sielä aina jotain maatalous vehkeitä purettuna, joten sen saa nyt unohtaa. Ei tuohon tarvitse saada mitään näyttely pintaa, mutta jokin kohtuullinen maalaus olisi ihan jees. Joo, ei tuola mun tallissa oikein suuria pintoja vedellä, mutta puskurin koitan saada sielä maalattua.
Tuo sinun vaurio on joka tapauksessa 99% varmuudella ”sisäsyntyistä”, tai sitten päälle on sumutettu raakaa rikkihappoa tms:?
Siis e39:iä puretaan suomessa koko ajan kiihtyvää tahtia niin paljon että tuollaisen hyvän dunkelblau konepeiton löytää kyllä melko helposti.
Tuossa muutama tämän hetken poiminta nettivaraosan tummansinisistä konepeitosta joiden hinnat 50-200€ (Hyvän saa kyllä 150€ ja sillähän ei saa edes emmeitä uudelleen maalaukseen jos lähdetään pohjilta):
Last edited by Hemi; 14-02-2016, 22:51.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKäytännössä kaikki e39:ien konepeitot ovat jo vähintään kertaalleen maalatut, koska nämä saa niin paljon kiveniskemää etureunaansa.
Tuo sinun vaurio on joka tapauksessa 99% varmuudella ”sisäsyntyistä”, tai sitten päälle on sumutettu raakaa rikkihappoa tms:?
Siis e39:iä puretaan suomessa koko ajan kiihtyvää tahtia niin paljon että tuollaisen hyvän dunkelblau konepeiton löytää kyllä melko helposti.
Tuossa muutama tämän hetken poiminta nettivaraosan tummansinisistä konepeitosta joiden hinnat 50-200€ (Hyvän saa kyllä 150€ ja sillähän ei saa edes emmeitä uudelleen maalaukseen jos lähdetään pohjilta):
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1541928
Onhan noita vaikka ja kuinka ja lisää varmaan tulee. Lähin taisi olla kaustisilla joten itse täytyy käydä pelti hakemassa. Valkoisen saisin hetikin, mutta maalata sekin täytyis.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKiitos vaivannäöstä
Onhan noita vaikka ja kuinka ja lisää varmaan tulee. Lähin taisi olla kaustisilla joten itse täytyy käydä pelti hakemassa. Valkoisen saisin hetikin, mutta maalata sekin täytyis.
Siis ilman muuta sellainen konepeitto mitä ei ainakaan tarvitse lähteä maalaamaan alapuolelta.
Hyvän dunkelblau peitotonkin toki löytää, mutta voi toki joutua jonkun verran kauempaa hakea, näillä kun tahtoo aina olla se kirous että kaikki ne lähistöltä löytyvät ovat juurikin väärän värisiä(hopeista haet niin maailma on täynnä mustia ja päinvastoin).
Sen verran kuitenkin peiton maalaus kustantaa, että ihan oikean värisen hyväkuntoisen perässä kannattaa kyllä ajaa vähän pidempikin lenkki.
Mikäli kuitenkin haluaa uuden peiton maalata/maalauttaa, niin joka tapauksessa tummaan sävyyn tummapohjainen väri tai muutoin jokainen kiveniskemä loistaa kuin naantalin aurinko.
Punaista ei kannata otta kuin ainoastaan punaiseen autoon.
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by janke View PostMites tuon uuden ruiskun puhdistus tehdasöljystä? Täytyykö se purkaa atomeiksi, että saa kaikki öljyt puhdistettua? Kuinkas täälä muut pesevät ruiskun maalauksen jäkeen? Käytättekö rasvaa neulan jousessa tms?
Uusi pyssy kannattaa käyttää osina ja puhdistaa huolellisesti, koska säilytysöljyt ei välttämättä liukene sillä viisiin että puhaltaa vain tinneriä ruiskun läpi.
Comment
Comment